Eltűnt a légzsákok hibakódom sitty_sutty... Nem gondolom hogy örökre. Az ABS viszont megmaradt, ha bárki tud valamit a villogtatásról, azt megköszönném. A szívócsövet megrendeltem a héten szerintem. Köszi a segítséget!
Ahogy jakuza80 írta, meg kell festeni. Az viszont érdekes, hogy ez a klímásnak eszébe se jutott ha már ennyi idős autóra nem vállal garanciát... Nekem a hűtőm eresztett, cserélni kellett.
Adott az 1999 évjáratú 323 1.5 autóm. Már 2 alkalommal töltötték fel a klímát, de kb. 3 hét után csökken a klíma teljesítménye. Kevésbé hideg levegő jön. 4-5 hét után pedig semmit nem hűt. Most nyáron visszavittem a szervízbe, reklamáltam. Azzal hajtott el a főnök, hogy egy ilyen korú autónál csak a teljes rendszer cseréje után garantálják a tartós működést. Ugyanakkor a szerelő azt mondta, hogy töltés előtt a gép leellenőrzi a rendszer tömítettségét, s ha valahol"szelel" nem engedi feltölteni gázzal a klímát. Szóval így jártam. Járt már így valaki?
Nekem egy 1324 ccm-es, Magyarországon 1,4-esként ismert 323F BJ-m van, az ehhez tartozó alkatrész cikkszáma B33G13220, ezt nem igazán találtam meg a neten utángyártottban.
Miután ezt a változatot inkább 1,3-asnak kellene hívni, eddig azt gondoltam, hogy az 1,6-osnál is hasonló a helyzet, és valójában az 1.5 és az 1.6 ugyanazt a motort takarja. De most kicsit alaposabban nézegetve a katalógusokat, úgy tűnik valóban létezik egy 1498 és egy 1598 ccm-es motor is a BJ szériánál..
Amiből sokat lehet találni a neten, az a ZM0113220 cikkszámú alkatrész, viszonylag jó áron (amazonról rendelve elvileg 20$ budapesti szállítással). Mazda epc katalógusa szerint ez pedig az 1.6-os motorhoz való. Az 1.5-öshöz a katalógus a ZL0113220 kódot hozza, ez kicsit drágább, amazonon 25$ ;)
Igazság szerint nem tudom mi az eltérés az egyes alkatrészek között, de ha eltér a cikkszám, akkor gondolom van különbség ;)
Amennyiben nem 1.4-es-ről lenne szó, hanem mondjuk 1.6-os motor, akkor 25-30$-ért lehetne netről utángyártottat rendelni, de az 1.4-eshez sajnos még nem találtam emberi áron...
Amit ajánlotta a mazdaklub.hu fórumon, az a gyantás zsugorcső. Így valószínűleg most ezt fogom megpróbálni, már csak egy helyet kell találnom, ahol kapható normál áron 100-as zsugorcső :)
Az ABS hibakódját ki lehet valahogy villogtatni, ha megtalálom, akkor megírom hogyan - korábban már én is csináltam, így derült ki, hogy az egyik keréknél a jeladó volt a hibás, ha jól emlékszem.
Sajnos a légzsák hiba is elég gyakori, számold meg, hogy pontosan hányat villog a piros és a sárga ikon, ez adja meg a hibakódot, ami alapján már el lehet indulni pontosabban behatárolni a hibát. Az egyik leggyakoribb hiba, hogy az üléslapban található súly érzékelő döglik meg. Ennek egyik oka az is lehet, ha pl. rendszeresen beletérdelnek az ülőlapba. A javítása elég macerás, gyakorlatilag az egész ülést szét kell hozzá borítani... Így én jelenleg megpróbálok ezzel a hibával együtt élni (anyós ülésnél nem működik az érzékelő)... Ha szét van esve a vezető oldali ülésed, akkor esélyes, hogy ott lesz valami probléma nálad is.
Ja bocsi, hogy ne csak kérdezzek nekem is ez a szitu. Egyenlőre kénytelen vagyok ragasztani, mert 15 az új cső. Én a széles szürke szálerősítéses Loctite szalagot használtam, a bordákba behúztam kábelkotegelovel így 2 évet kibírt.
Most 16 éves a Mazda 323f BJ-m és kezdenek támadni az elektromos problémák.
Az ABS és a kipörgésgátló visszajelzője folyamatosan világít. A műszerfal jobb és a bal oldalán lévő légzsák ikonok világítanak, villognak. Na most ott tartok, hogy kicserélném amúgy is a kormányt egy kevésbé kopott 3 küllős bőrre, és ha már itt járunk szerintem a kormány légzsák összekötő szalagot is. Ehhez már csak egy 3 küllős kormány meg egy kormány légzsák összekötő szalagot kell szerezzek...
Az ABS egy ideig néha kialudt most már folyamatosan világít. Biztos valamelyik jeladó (remélem csak annyi).
És ha mindez nem lenne elég még valahogy rendbe kellene tenni a vezetőoldali ülőlap hátsó tekerőjét, mert be van esve az ülőlap, egy fél fordulatot tudom mozgatni és meg sem mozdítja az ülőlapot.
Van valami tapasztalat részetekről? bármilyen segítség jól jönne...
Most ideiglenesen újra megragasztottam, de láthatóan nem egy hosszútávú megoldás... Ennek a csőnek van valami hivatalos neve, cikkszáma? Vagy csak bontóban lehet beszerezni?
Ettől függetlenül továbbra is érdekelne, hogy merre található a légtömegmérő :)
Nekem nem lett új ív betéve, mert még alapvetôen jó állapotban voltak az ívek (nem voltak lyukasak pl.). Ennek ellenére jött ki újra a rozsda - aztán az is lehet, hogy nekem sikerült kétszer is kókler karosszériást kifogni...
Nekem már 2x voltak javítva a sárvédőívek, de egy évnél tovább egyik alkalommal se bírta, újból megjelent a rozsda... Szerintem felesleges költeni rá... Persze ha valaki tud olyan karosszériást, aki megcsinálja, és vállal rá garanciát is, akkor talán érdemes vele foglalkozni.
Ez a légtömegmérő koszolódás engem igencsak érdekelne!
Adott egy 2003-as, 1.4-es 323F 240ezer km-rel, ami egy ideje azt csinálja, hogy normál vagy intenzívebb gyorsításnál rángat a motor, sajnos elég rendesen... Amennyiben nagyon-nagyon finoman gyorsítok, akkor nem (annyira) érzékelhető a rángatás. Közben volt egy gyertya csere, akkor mintha eltűnt volna ez a rángatás, de sajnos csak ideiglenesen, mert azóta ismét csinálja. Nem sikerült fordulatszám tartományt behatárolni, kb 1500 és 5000-es fordulatszám között végig csinálja. A legelején nekem úgy tűnt, hogy hideg motornál erőteljesebben jelentkezik ez a hiba.
Ha esetleg ezt is a légtömeg mérő koszolódása okozná, akkor erről hogyan lehet a legkönnyebben megbizonyosodni? Ha mégsem ez, akkor esetleg van más tipp, hogy mi okozhatja?
A 99-től gyártott tipus sajnos jobban rohad és pár igényes dolog eltűnt, érződik az olcsósítás. Azért azt nem mondanám, hogy hatalmas a csomagtér, kategóriaátlag (F astra is kb ennyi). Az ABS érzékelő tipushiba, de ez legyen a legnagyobb gond. A másik gyakori hiba a légtömegmérő elkoszosodása (rángat, fogyasztási anomáliák).
Tudom milyen ami neked van haveromnak ilyen volt meg nekem is csak DITD!
Csak a régebbi és szerintem is szebb tipusokkal nincs tapasztalatom!a nepperek meg sajna tudom milyenek,már futottam egy-két kört autóügyben de mindig valami foshatárt akartak rámsózi ami persze képeken ígéretesnek tűnt meg a telefonban is istenitették de a valóság eléggé kiábrándító volt így eddig mindig autó nélkül jöttem haza.
Am épp most szólt ismerősöm,hogy tudna egy 2001-es 323 szedánt 1.3-as!de potom pénzért!de félek az meg gyenge és lepukkant lesz!
Először is, mivel rendelkezel a vásárolni kívánt autó árával(tehát nem akarsz cserélni, beszámíttatni, stb), el kellene felejteni a nepperautókat. Háznál keress, tulajtól, és ne a km-t nézd! Persze magánember is át tud verni, de amit az elmúlt években nepperekkel kapcsolatban tapasztalok( minden lehető móson átvernek, még az akksit is kicserélik gombelemre...), olyanokat ritkán csinál egy tulajdonos.
Mi 1 éve vettünk egy 99-es 323F 1,5 Safetyt. 220.000 km(végig vezetett szervizkönyv, rengeteg számla, 2 magyar tulajdonos), újszerű téligumik, alufelni, tolatóradar, klíma, 4 lufi, stb. Előtte volt vezérléscsere, olajcsere, akksicsere, fékcsere. Így volt 470.000 FT!
Azóta volt 1 olajcsere, meg most az ABS szarakodik, de más semmi! Csak megy, és megy.
Elég sok autóm volt előtte. Az nagyon érződik rajt, hogy minőségi anyagokból van összerakva, és minden részlet átgondolt. A legnagyobb meglepetés a belső mérete, egyszerűen hatalmas. Hátsó lábtér jóval nagyobb kategóriában is megállná a helyét, és a belmagasság is nagy. Csomagtartó ugyancsak hatalmas. Babnakocsi simán bemegy(persze más nem nagyon, ahhoz kombi kell)
Futómű elég kemény(ezért persze stabil nagyon). Motor nálam 10-ből csak 5, mert nem túl nyomatékos, és felül is harmatos, igazából csak egy nagyon szűk fordulatszámsávban erős. Fogyasztás sajna nekem 7,3-7,5 körül van, és ebben nincs város, sem pálya, csak tartós 100, meg kis falusi futkozás.
Mindenképp ajánlanám!
(tudom, Te a régebbi F-t linkelted, ami szebb, de azért ez kicsit talán modernebb, biztonságosabb)