Az elmúlt pár napban hosszabb állás után nem igazán akar indulni az autó (1,5 dCi 147ezer km), olyan mintha nem lenne üzemanyag, letiltana. Cseréltem gázolajszűrőt is és az újracsatlakoztatások után ez megjavult, ment is egy napin utána másnap megint nem indult. Gondoltam levegős a rendszer pumpálgattam de semmi..
Tegnap sikerült kiolvasni a hibakódot: P0409 Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Ciruit
Valószínűleg az EGR szelep koszólódhatott el vagy annak valami elektronikája szórakozik?
Ha kiszedem megtakarítom vélhetően jó lesz, vagy inkább az elektronikán méregessek először?
Lehet nem fugg ossze az akkucserevel, szerintem a bajuszkapcsolo adja meg magat. Bal index allasban faszan mukodik minden funkcioja (fenykurt, tavolsagi, helyzetjelzo kikapcsolhato, stb), de masik allasokban gebaszos. No mindegy eddig minden szart megcsinalt rajta a szerelo, ujabb kihivast adok neki.
Na azert nem olyan nagy a boldogsag, a lampakat osszekocolta az akkucsere... ha indexelek lekapcsol a tompitott, ami mindig van gyujtas eseten, nem lehet kikapcsolni. Es tavolsagi sincs. Beszelek a szerelovel mit tud csinalni vele.
Na kicsereltem es poccre indult. Remelem nem baxtam szet nagyon a gazkivezeto nyilast, a muanyag dugo nem akart kijonni es csesztettem csavarhuzoval. Igymeg melyebb lett a lyuk, mint a regi akkun volt.
Reggel a 12-es 1.2l benzines cliom nem reagalt semmire, gyujtas raadasakor kattogott ezerrel, meg villogott az elakadas jelzo, muszerfal sotet. Kozponti zar mukodik, de az indexek nem villannak fel. Lehet megvisete a hideg az akkut? Meg az eredeti van benne. Kezdettol fogva enyem a kocsi, igy meg nem hagyott cserben...
Sziasztok Olyan kérdésem van hogy renault clio 1 1993. Evj. Honnann érdemes venni tuning lámpákat elöre és hátra ??!0másik kérdésem h milyen alu felnit ajánlotok s mérteket is tudna vki mondani.. K{szi
Ma túl lettem életem első gyertyacseréjén (tapsvihar). Nem volt zökkenőmentes, az egyik eléggé be volt szorulva, végül egy próbakör után, meleg motornál sikerült kicserélnem. De sikerült :)
Renault Clio 2 1.4 16V 2000 98LE
Ami miatt írok, hogy az egyik BERU gyújtótrafó alján szétrepedt/hasadt a gumi. Szerintem nem a csere közben, valószínűleg ilyen volt már egy ideje ....
Szeretném cserélni, mire kell figyelnem? Lehet csak 1db-ot cserélni, vagy van valami okosság, hogy csak mind a 4-et lehet egyszerre? Ha bármit számít, motorral szemben állva jobbról a másodikról van szó.
A neten találtam 17-ért, 9-ért és 5-ért is. Mire kell figyelnem?
Nekem benzines hanem egy Clio Grandtour 2014-es 1.5dci-m van 145 000 km van benne. Ma reggel indítottam volna, de végül nem indult be. Próbálta tekerni, de nem bírt felpörögni. Elsőnek arra gondoltam, hogy akkumulátor merült le. Utóbbi időben csak rövid távokon használtam és egy hétig nem is volt beindítva. Feltöltöttem az aksit de sajnos utána sem indított. Akkumulátor viszonylag új fél éves. Ezeket a hibaüzeneteket írja: check injection check stop and start Engine failure hazard. Próbáltam már aksi sarut levenni hátha törlődik a hiba, de utána is csak tiltotta az indítást. Pótkulcsra sem reagál. Utóbbi időben hidegen beindulás után eléggé ingadozó volt az alapjárat egy pár másodpercig, ezért injector hibára gyanakszom. Szerintetek mi lehet a hiba? Válaszotokat előre is köszönöm.
a napokban előjött egy igen bosszantó hiba.Kérem segítsetek.
Az egyik nap közlekedtem a megszokott feltételek mellett.60-as tempóval mehettem, amikor azt éreztem, hogy meg-meg torpan az autó.Mintha hirtelen erőtlen lenne, vagy finoman fognának a fékek. Lassítottam, majd a fordulatszám felugrott 3000-re, és tartósan ott is maradt. Bőgött a motor, sem kuplung, sem gázadásra nem reagált. Aztán lefulladt.Próbáltam újraindítani, de nem ment. Visszajelző lámpa semmilyen hibát nem jelzett. Pár perc "pihentetés" után egyből beindult az autó. Tovább haladtam vele az uticélom felé, tekintve, hogy már nem voltam messze.Pihent egy éjszakát, majd másnap, abban a hitben, hogy ez csak egy múló állapot volt, indultam a dolgomra.Ismét ugyan ez a jelenség. Gyorsan bementem az első szervízbe, ahol eljöttek egy próbakörre, ott meg azt tapasztaltuk, hogy a hőfok visszajelző, egyik pillanatban mutat értéket, a másik pillanatban meg nem. De a fordultatszámos probléma szokásához híven ott nem jött elő.Tovább indultam, és rendben hazajutottam. Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért szervízbe vittem. Hibakód olvasás nem hozott eredményt, semmi olyan problémát,ami szembetűnő lett volna nem találtak. Elköszöntem, majd az első piros lámpánál, leállt az autó.Próbáltam indítani, de semmi. Miután félretoltak, kb 10perc várakozás után szépen beindult.Újabb hibakód olvasás, ismét semmi.Otthagytam az autót.Másnap valami olyasmi volt a megfejtés, hogy a motor úgy érzi, hogy -40fok van kinn, és ennek megfelelően szívja be az üzemanyagot. Ezért túl sok az üzemanyag. Autovillamossági szakemberhez irányítottak.
Adalék : az autó rendszeresen karban van tartva . 135000km van benne,első tulajok vagyunk, többnyire csak városi használati, havi 1-2 autópálya. 2005-ös évjárat, 1,2-es 16V motor.Az akkumulátor jó régi darab, de állítólag még jó. Én elsőre ezt tippeltem hibaforrásnak, de mindenki elvetette.
Kérem, vagy valaki esetleg valami jó tanácsot adjon. Köszönöm
Mi szokott a következő jel lenni a csere előtt ilyen esetben? Gyorsítási, váltási problémák? Úgy néztem elfogadható áron vannak a szettek, biztos, hogy csak úgy fogom cseréltetni.
A kuplung fogására semmi panaszom nincs, amennyire most előttem van így a gép előtt ülve ... :) Felfelé engedve kicsit hamarabb mint a pedálút felénél megindul az autó. Menet közben pedig nincs semmilyen furcsa hang, váltásnál sem.
Renault Szerviz 5+ programról van valakinek tapasztalata esetleg?
Clio 2 2000 1.4 16V tech run - lenne két újabb jelenség, kíváncsi vagyok a véleményetekre. Hamarosan megyek olajcserére, de ezek alapján lehet mást is meg kell nézetnem:
1) 2-esben és 3-asban (talán egyesben is, ezt nem próbáltam) 2.000 - 2.200 körül ha hirtelen tövig nyomom a gázpedált akkor picit rángat, majd 2-3 mp múlva már megy is rendesen az autó. Nem is igazán rángatásnak mondanám, olyan, mint ha meg akarna indulni, de nem indul, aztán mégis csak megindul. Nincs hangja, nem csattog, durrog, más jelenség nem kíséri, kb. 2.500-tól semmi hiba, szépen megy az autó. Eddig ilyesmit nem tapasztaltam, ma lettem rá figyelmes.
2) álló autónál járó motornál ha a kuplungot teljesen kinyomom, akkor hallok egy nagyon halk súrlódó hangot, de nem csörgés vagy csattogás, inkább csak igazán halk "nesz". A pedál felengedésével megszűnik. Lehet ez tök normális és csak az előző hibajelenség kapcsán ütötte meg a fülemet... Váltásnál, csúsztatott kuplungozásnál semmi furát nem veszek észre.
A hibakódot ki is kell törölni teljesen,mert ha a hiba később is fennáll,akkor megint dobja.Ha a hiba elmúlt,a rendszer pár száz inditás után törli saját magát. Vagy akkulevétellel kb 4-6 óra várakozás után.
A kiolvasás nem a hibát adja fel,hanem tájékoztat.Sokszor teljesen máshol kell keresni,vagy összefüggést találni.Ezért cserélgetnek szervizben dolgokat feleslegesen.
Nekem most olyan problémám van hogy a 2004 -es 1.2 -es 16V -s benzines Clio II -esen néha bejelez az izzítás visszajelző lámpa, elektromos hibát jelezve. Kiolvastuk a hibakódot, elektromos gázpedál jeladó hiba volt. Volt egy határértéken kívüli állapot és két test zárlat hiba mindkettő az elektromos gázpedálra vonatkozott. Kicseréltem a gázpedált igaz bontottra, tökéletesem ment kb 500 km-t aztán újra hozta a hibát. Érdekes, hogy ha lehúzom a csatlakozót és visszadugom akkor egy darabig nem hoz hibát, aztán újra jön a hiba és olyankor az autó gázadásra nagyon nehezen reagál padlógázzal lassan emelkedik csak a fordulat. Gyújtás levétel és újraindítás után egy darabig megint jó. A hibatár alapján gázpedál jeladó, de lehet kábel vagy csatlakozó hiba? Látott már valaki ilyet vagy hasonlót?
Nekem van egy renault clio 1.2 16V-s autóm. Nekem volt olyan hibája hogy időröl időre elment az irányjelző ablaktörlő, teljes fedélzeti elektronika. Hónapokat bajlódtunk mert nem tudtunk rájönni mi a baja. Végül kiderült, hogy a fedélzeti elektronikáért felelő központi vezérlő egység, -ami a kuplung pedál fölött van- a ludas. Elektro mikroszkóppal panel vizsgálatot csinált egy srác és kiderítette hogy az UCH panelja repedt. Ezt megjavították azóta eltelt 2 év, és hibátlan. Tehát hasonló jelenségnél itt kell keresgélni. A motor hibáját okozhatja még a középső hamutartó alatt levő motorvezérlő csatlakozója, ismerek olyat akinek rángatott a clio és azt a csatit tisztítottak ki kontakt tisztítóval és megjavult.
Kellene hozzá az autód pontos típusa és felszereltsége, de Te is meg tudod nézni itt: http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l= a Manual / Pedal assembly résznél. Az első kérdésedre meg azt mondanám hogy nincs összefüggés, de ez csak egy laikus véleménye, ne vegyél rá mérget.
Nekem is lenne egy kérdésem: az övbecsatolásra figyelmeztető pittyegő eléggé össze-vissza működik, néha már egyből szól ahogy elindulok (kb 5 km/h), máskor csak nagyobb sebességnél (kb. 15 km/h), de a múltkor még akkor is pittyegett, mikor megálltam és kiszálltam (járt a motor).
Az autó egy 2005-ös Clio II, a kilométeróra ránézésre rendesen működik, szóval a sebességjel jó lehet.
(Szoktam használni a biztonsági övet, és nem a pittyegés zavar, hanem az, hogy furán viselkedik)
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy lehetséges hogy az első lambdaszonda bezavarja a gázpedál szenzort? Illetve megtudjátok mondani a gázpedál szenzor cikkszámát?