Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toge84 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 48299

Sziasztok!

 

Az elmúlt pár napban hosszabb állás után nem igazán akar indulni az autó (1,5 dCi 147ezer km), olyan mintha nem lenne üzemanyag, letiltana. Cseréltem gázolajszűrőt is és az újracsatlakoztatások után ez megjavult, ment is egy napin utána másnap megint nem indult. Gondoltam levegős a rendszer pumpálgattam de semmi..

Tegnap sikerült kiolvasni a hibakódot: P0409  Exhaust Gas Recirculation Sensor 'A' Ciruit

Valószínűleg az EGR szelep koszólódhatott el vagy annak valami elektronikája szórakozik?

Ha kiszedem megtakarítom vélhetően jó lesz, vagy inkább az elektronikán méregessek először?

 

Előre is köszi a tanácsokat!

Gergő

Mr Long Creative Commons License 2019.02.10 -1 0 48298

Lehet nem fugg ossze az akkucserevel, szerintem a bajuszkapcsolo adja meg magat. Bal index allasban faszan mukodik minden funkcioja (fenykurt, tavolsagi, helyzetjelzo kikapcsolhato, stb), de masik allasokban gebaszos. No mindegy eddig minden szart megcsinalt rajta a szerelo, ujabb kihivast adok neki.

Előzmény: WebNeo (48297)
WebNeo Creative Commons License 2019.02.10 0 0 48297

Test kontakthiba, kiment esetleg egy bizti a pozitivon, bar ez kevesbe valoszinu.

Előzmény: Mr Long (48296)
Mr Long Creative Commons License 2019.02.09 -1 0 48296

Na azert nem olyan nagy a boldogsag, a lampakat osszekocolta az akkucsere... ha indexelek lekapcsol a tompitott, ami mindig van gyujtas eseten, nem lehet kikapcsolni. Es tavolsagi sincs. Beszelek a szerelovel mit tud csinalni vele. 

Előzmény: Mr Long (48295)
Mr Long Creative Commons License 2019.02.08 -1 0 48295

Na kicsereltem es poccre indult. Remelem nem baxtam szet nagyon a gazkivezeto nyilast, a muanyag dugo nem akart kijonni es csesztettem csavarhuzoval. Igymeg melyebb lett a lyuk, mint a regi akkun volt. 

Előzmény: PeterMII (48294)
PeterMII Creative Commons License 2019.02.08 0 0 48294
Kb. 99.99%, hogy akku probléma.
Előzmény: Mr Long (48293)
Mr Long Creative Commons License 2019.02.08 -1 0 48293

 

Sziasztok!

Reggel a ‘12-es 1.2l benzines cliom nem reagalt semmire, gyujtas raadasakor kattogott ezerrel, meg villogott az elakadas jelzo, muszerfal sotet. Kozponti zar mukodik, de az indexek nem villannak fel. Lehet megvisete a hideg az akkut? Meg az eredeti van benne. Kezdettol fogva enyem a kocsi, igy meg nem hagyott cserben...

_MrB_ Creative Commons License 2019.02.02 0 0 48292

Minőségi gumit és féket tegyél rá első körben, és legyen rendben a kormánymű és a futómű is. Aztán csinálhatsz belőle bohócot, ha ahhoz van kedved...

Előzmény: Cs. Pista (48290)
Törölt nick Creative Commons License 2019.02.02 0 0 48291

Nem mondod hogy az autód értékének a harmadát elköltöd tuninglámpákra ??!!ha nem a felét.Biztos megérné?

Előzmény: Cs. Pista (48290)
Cs. Pista Creative Commons License 2019.02.02 0 0 48290

Sziasztok  Olyan kérdésem van hogy renault clio 1 1993. Evj. Honnann érdemes venni tuning lámpákat elöre és hátra ??!0másik kérdésem h  milyen  alu felnit ajánlotok s mérteket is tudna vki mondani.. K{szi

ferenc3 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 48289

Közben találtam olyan infót, hogy célszerű párban cserélni akkor is, ha csak egy a "rossz". Gondolom ártani nem árt.

 

Bocs a laikus kérdésért, a clio 2 1.4 16v 2000 esetében a hengerek számozása hogy történik?

 

Illetve még egy - a cikkszám alapján találtam BERU ZS052 és BERU ZS552 trafót is. Paramétereit nézve teljesen megegyeznek.

Mi lehet a kettő között a különbség?

 

Köszönöm szépen!

Ferenc

Előzmény: ferenc3 (48288)
ferenc3 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 48288

Köszönöm! Ha márkára, típusra, cikkszámra, mindenre teljesen azonos trafót veszek, akkor elegendő csak a rosszat cserélnem, igaz?

Köszi, rákeresek!

Előzmény: Airbag. (48287)
Airbag. Creative Commons License 2019.01.28 0 0 48287

"Mire kell figyelnem?"

Hogy az 1-4 és a 3-2 hengernél egyforma trafók legyenek.

/minalko-nál nézz körbe/

Előzmény: ferenc3 (48286)
ferenc3 Creative Commons License 2019.01.27 0 0 48286

Sziasztok!

 

Ma túl lettem életem első gyertyacseréjén (tapsvihar). Nem volt zökkenőmentes, az egyik eléggé be volt szorulva, végül egy próbakör után, meleg motornál sikerült kicserélnem. De sikerült :)

 

Renault Clio 2 1.4 16V 2000 98LE

 

Ami miatt írok, hogy az egyik BERU gyújtótrafó alján szétrepedt/hasadt a gumi. Szerintem nem a csere közben, valószínűleg ilyen volt már egy ideje ....

Szeretném cserélni, mire kell figyelnem? Lehet csak 1db-ot cserélni, vagy van valami okosság, hogy csak mind a 4-et lehet egyszerre? Ha bármit számít, motorral szemben állva jobbról a másodikról van szó.

A neten találtam 17-ért, 9-ért és 5-ért is. Mire kell figyelnem?

 

BERU 7700875000

 

Köszönöm szépen!

Ferenc

Psyke Creative Commons License 2019.01.25 0 0 48285

Sziasztok!

 

Nekem benzines hanem egy Clio Grandtour 2014-es 1.5dci-m van 145 000 km van benne. Ma reggel indítottam volna, de végül nem indult be. Próbálta tekerni, de nem bírt felpörögni. Elsőnek arra gondoltam, hogy akkumulátor merült le. Utóbbi időben csak rövid távokon használtam és egy hétig nem is volt beindítva. Feltöltöttem az aksit de sajnos utána sem indított. Akkumulátor viszonylag új fél éves. Ezeket a hibaüzeneteket írja: check injection check stop and start Engine failure hazard. Próbáltam már aksi sarut levenni hátha törlődik a hiba, de utána is csak tiltotta az indítást. Pótkulcsra sem reagál. Utóbbi időben hidegen beindulás után eléggé ingadozó volt az alapjárat egy pár másodpercig, ezért injector hibára gyanakszom. Szerintetek mi lehet a hiba? Válaszotokat előre is köszönöm.

WebNeo Creative Commons License 2019.01.23 0 0 48284

Hat ha ennyien lattak, nehez lesz latatlanban.

1. Cserelj vizgombat

2. Fojtoszelep tisztitas

3. Egyuttal fhp tisztitas

 

Hol laksz?

Előzmény: kaszaj81 (48283)
kaszaj81 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 48283

Sziasztok,

 

a napokban előjött egy igen bosszantó hiba.Kérem segítsetek.

Az egyik nap közlekedtem a megszokott feltételek mellett.60-as tempóval mehettem, amikor azt éreztem, hogy meg-meg torpan az autó.Mintha hirtelen erőtlen lenne, vagy finoman fognának a fékek. Lassítottam, majd a fordulatszám felugrott 3000-re, és tartósan ott is maradt. Bőgött a motor, sem kuplung, sem gázadásra nem reagált. Aztán lefulladt.Próbáltam újraindítani, de nem ment. Visszajelző lámpa semmilyen hibát nem jelzett. Pár perc "pihentetés" után egyből beindult az autó. Tovább haladtam vele az uticélom felé, tekintve, hogy már nem voltam messze.Pihent egy éjszakát, majd másnap, abban a hitben, hogy ez csak egy múló állapot volt, indultam a dolgomra.Ismét ugyan ez a jelenség. Gyorsan bementem az első szervízbe, ahol eljöttek egy próbakörre, ott meg azt tapasztaltuk, hogy a hőfok visszajelző, egyik pillanatban mutat értéket, a másik pillanatban meg nem. De a fordultatszámos probléma szokásához híven ott nem jött elő.Tovább indultam, és rendben hazajutottam. Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért szervízbe vittem. Hibakód olvasás nem hozott eredményt, semmi olyan problémát,ami szembetűnő lett volna nem találtak. Elköszöntem, majd az első piros lámpánál, leállt az autó.Próbáltam indítani, de semmi. Miután félretoltak, kb 10perc várakozás után szépen beindult.Újabb hibakód olvasás, ismét semmi.Otthagytam az autót.Másnap valami olyasmi volt a megfejtés, hogy a motor úgy érzi, hogy -40fok van kinn, és ennek megfelelően szívja be az üzemanyagot. Ezért túl sok az üzemanyag. Autovillamossági szakemberhez irányítottak.

Adalék : az autó rendszeresen karban van tartva . 135000km van benne,első tulajok vagyunk,  többnyire csak városi használati, havi 1-2 autópálya. 2005-ös évjárat, 1,2-es 16V motor.Az akkumulátor jó régi darab, de állítólag még jó. Én elsőre ezt tippeltem hibaforrásnak, de mindenki elvetette.

 

Kérem, vagy valaki esetleg valami jó tanácsot adjon. Köszönöm

ferenc3 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 48282

Mi szokott a következő jel lenni a csere előtt ilyen esetben? Gyorsítási, váltási problémák? Úgy néztem elfogadható áron vannak a szettek, biztos, hogy csak úgy fogom cseréltetni.

 

A kuplung fogására semmi panaszom nincs, amennyire most előttem van így a gép előtt ülve ... :) Felfelé engedve kicsit hamarabb mint a pedálút felénél megindul az autó. Menet közben pedig nincs semmilyen furcsa hang, váltásnál sem.

 

Renault Szerviz 5+ programról van valakinek tapasztalata esetleg?

 

Köszi!

Ferenc

Előzmény: Airbag. (48281)
Airbag. Creative Commons License 2019.01.22 0 0 48281

Hát,ki tudja ezt elöre...

ilyenkor tárcsa,szerkezet,kinyomó csapágy csere az ildomos..

ha majd bejön a melegebb idő elfog múlni a hang,figyeld meg majd..

A kuplung elég fent fog?

Előzmény: ferenc3 (48280)
ferenc3 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 48280

Köszi! Remek :D Mikor érdemes foglalkozni vele? Cseréltessem mielőbb? Ha már hozzányúlnak érdemes inkább szettben cserélni mindent?

Előzmény: Airbag. (48279)
Airbag. Creative Commons License 2019.01.22 0 0 48279

a 2. a kinyomócsapágy hiba.

általában hideg időben jön elő elöször..

Előzmény: ferenc3 (48278)
ferenc3 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 48278

Sziasztok!

 

Clio 2 2000 1.4 16V tech run - lenne két újabb jelenség, kíváncsi vagyok a véleményetekre. Hamarosan megyek olajcserére, de ezek alapján lehet mást is meg kell nézetnem:

 

1) 2-esben és 3-asban (talán egyesben is, ezt nem próbáltam) 2.000 - 2.200 körül ha hirtelen tövig nyomom a gázpedált akkor picit rángat, majd 2-3 mp múlva már megy is rendesen az autó. Nem is igazán rángatásnak mondanám, olyan, mint ha meg akarna indulni, de nem indul, aztán mégis csak megindul. Nincs hangja, nem csattog, durrog, más jelenség nem kíséri, kb. 2.500-tól semmi hiba, szépen megy az autó. Eddig ilyesmit nem tapasztaltam, ma lettem rá figyelmes.


2) álló autónál járó motornál ha a kuplungot teljesen kinyomom, akkor hallok egy nagyon halk súrlódó hangot, de nem csörgés vagy csattogás, inkább csak igazán halk "nesz". A pedál felengedésével megszűnik. Lehet ez tök normális és csak az előző hibajelenség kapcsán ütötte meg a fülemet... Váltásnál, csúsztatott kuplungozásnál semmi furát nem veszek észre.

 

Köszönöm!

Ferenc

Törölt nick Creative Commons License 2019.01.19 0 0 48277

A hibakódot ki is kell törölni teljesen,mert ha a hiba később is fennáll,akkor megint dobja.Ha a hiba elmúlt,a rendszer pár száz inditás után törli saját magát. Vagy akkulevétellel kb 4-6 óra várakozás után.

A kiolvasás nem a hibát adja fel,hanem tájékoztat.Sokszor teljesen máshol kell keresni,vagy összefüggést találni.Ezért cserélgetnek szervizben dolgokat feleslegesen.

Előzmény: Szattila_77 (48275)
Ati185 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 48276

Hasonló hiba jelenségem volt nekem még pár éve. Fojtószelepet lebontották kitakarították aztán jó lett.

Előzmény: Szattila_77 (48275)
Szattila_77 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 48275

Nekem most olyan problémám van hogy a 2004 -es 1.2 -es 16V -s benzines Clio II -esen néha bejelez az izzítás visszajelző lámpa, elektromos hibát jelezve. Kiolvastuk a hibakódot, elektromos gázpedál jeladó hiba volt. Volt egy határértéken kívüli állapot és két test zárlat hiba mindkettő az elektromos gázpedálra vonatkozott. Kicseréltem a gázpedált igaz bontottra, tökéletesem ment kb 500 km-t aztán újra hozta a hibát. Érdekes, hogy ha lehúzom a csatlakozót és visszadugom akkor egy darabig nem hoz hibát, aztán újra jön a hiba és olyankor az autó gázadásra nagyon nehezen reagál padlógázzal lassan emelkedik csak a fordulat. Gyújtás levétel és újraindítás után egy darabig megint jó. A hibatár alapján gázpedál jeladó, de lehet kábel vagy csatlakozó hiba? Látott már valaki ilyet vagy hasonlót?

Szattila_77 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 48274

Üdvözlöm!

 

Nekem van egy renault clio 1.2 16V-s autóm. Nekem volt olyan hibája hogy időröl időre elment az irányjelző ablaktörlő, teljes fedélzeti elektronika. Hónapokat bajlódtunk mert nem tudtunk rájönni mi a baja. Végül kiderült, hogy a fedélzeti elektronikáért felelő központi vezérlő egység, -ami a kuplung pedál fölött van- a ludas. Elektro mikroszkóppal panel vizsgálatot csinált egy srác és kiderítette hogy az UCH panelja repedt. Ezt megjavították azóta eltelt 2 év, és hibátlan. Tehát hasonló jelenségnél itt kell keresgélni. A motor hibáját okozhatja még a középső hamutartó alatt levő motorvezérlő csatlakozója, ismerek olyat akinek rángatott a clio és azt a csatit tisztítottak ki kontakt tisztítóval és megjavult. 

 

Előzmény: oregsas (48269)
kisolasz21 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 48273

Szia Renault Clió 1.2 16v 75L 55KW 2003as évjárat 

Előzmény: Atti_777 (48272)
Atti_777 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 48272

Kellene hozzá az autód pontos típusa és felszereltsége, de Te is meg tudod nézni itt: http://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=  a Manual / Pedal assembly résznél. Az első kérdésedre meg azt mondanám hogy nincs összefüggés, de ez csak egy laikus véleménye, ne vegyél rá mérget.

 

 

 

 

Nekem is lenne egy kérdésem: az övbecsatolásra figyelmeztető pittyegő eléggé össze-vissza működik, néha már egyből szól ahogy elindulok (kb 5 km/h), máskor csak nagyobb sebességnél (kb. 15 km/h), de a múltkor még akkor is pittyegett, mikor megálltam és kiszálltam (járt a motor).

Az autó egy 2005-ös Clio II, a kilométeróra ránézésre rendesen működik, szóval a sebességjel jó lehet.

(Szoktam használni a biztonsági övet, és nem a pittyegés zavar, hanem az, hogy furán viselkedik)

Előzmény: kisolasz21 (48271)
kisolasz21 Creative Commons License 2019.01.14 0 0 48271

Sziasztok az lenne a kérdésem hogy lehetséges hogy az első lambdaszonda bezavarja a gázpedál szenzort? Illetve megtudjátok mondani a gázpedál szenzor cikkszámát? 

oregsas Creative Commons License 2019.01.07 0 0 48270

Mindenkinek köszi a segítséget !

Előzmény: oregsas (48269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!