Keresés

Részletes keresés

Landsmann_ Creative Commons License 2018.09.05 0 0 41025

Kérdés, hogy városon kívül egyáltalán alkalmaznak-e harmadik sínes rendszert valahol. Én csodálkoznék rajta ha igen. Ha mégis, az nyilván zárt pálya, hogy véletlenül nem lehet oda tévedni. 

Előzmény: Fradista Utazó (41024)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.05 -1 0 41024

Bizonyára így van.

Sajnos a németek és az angolok nem jutottak még el arra a felismerésre, hogy ez problémákhoz vezethet. 

Előzmény: Landsmann_ (41023)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.09.05 0 0 41023

Nem is az átjáróban van a gond, hanem a nyílt vonalon. Az emberek mindenütt mászkálnak. Kint a városon kívül az állatok is okozhatnak zárlatot, technikai problémákat. 

Előzmény: NAR (41022)
NAR Creative Commons License 2018.09.05 0 0 41022

A britek meg tudták oldani: https://goo.gl/maps/NdoByAKgn6D2 

Előzmény: Landsmann_ (41021)
Landsmann_ Creative Commons License 2018.09.05 0 0 41021

Csak az egész rendszert kellene szinte hermetikusan elszigetelni az emberektől, mert most gyakorlatilag bárholátkelhetnek a síneken. Ha három sínes rendszer lenne, akkor azt annyira dugni és zárttá kellene tenni mint a metrót.

Előzmény: NAR (41019)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.09.05 0 0 41020

Pl. nem vagy köteles jobbra tartani, ha az úttes jobb oldala, ahol amúgy közlekedned kellene, közlekedésre nem alkalmas, mert el van jegesedve. De persze ez esetben elsőbbséget kell biztosítanod azok számára, akik a saját oldalukon közlekednek.

....

Itt neked kellene bizonyítanod, hogy ő egyrészt szabálytalan volt, másrészt, hogy ezzel veszélyeztette a te családtagodat, és hirtelen fékezésre ill. irányváltásra kényszerítette. Na, ez nem lesz egyszerű, ha a felvételről nem látszik egyértelműen, hogy mettől meddig tart az úttest. A leírásod alapján azt gondolnám, itt elég szerények az esélyeid.

 

A mai napon megnyertük a pert. Jobbra tartási kötelezettséged van akkor is, ha az úttest széle le van fagyva (közlekedésre nem alkalmas).

Előzmény: Fradista Utazó (39482)
NAR Creative Commons License 2018.09.05 0 0 41019

Egyébként ha már ennyire hozzá kellene nyúlni a HÉV-hez (meg egyébként is át akarnak térni a semmivel sem kompatibilis 1000 V-ról valami másra), akkor lehetne valamilyen harmadik sínes betáplálást alkalmazni (mint pl. a London-környéki vasutaknál) és ahhoz nem kellene annyira mély alagút.

Előzmény: Fradista Utazó (41009)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.09.05 0 0 41018

A 40991 írásomban én is ekkor szenvedtem végig ezt a részt.

Előzmény: trizs77 (41017)
trizs77 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 41017

3-án reggel 8,00-kor, M0 4-esút csatlakozás- M7-es = 110 perc.

 

 

troglodita Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41016

Na de az a váltó kb. annyit van használva, hogy esti járatritkulásban néha egyenesen az induló oldalra áll be a városból érkező szerelvény, nem jár körbe. Meg szökőévente egyszer áll ott egy-egy szerelvény, ki tudja miért...

Előzmény: Fradista Utazó (41009)
NAR Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41015

Váltót csak vízszintes terepre lehet építeni, emelkedőre nem?

Előzmény: Fradista Utazó (41009)
NAR Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41014

Mert a 11-es úttal párhuzamos Madzsar József utca és Szentendrei út/Ország út túl közel van ahhoz, hogy egy ilyen körforgalomból le lehessen hajtani oda.

Előzmény: rm40 (41012)
troglodita Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41013

én ezért gondoltam egy félig süllyesztett (hév) - félig megemelt (közút) kialakításra, bár persze ezt lenne a legvacakabb megépíteni...

Előzmény: Fradista Utazó (41009)
rm40 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 41012

Miért nem inkább egy ilyesmit javasolsz oda?:)

Előzmény: NAR (41006)
-Smiley- Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41011

Ja igen.

A legrosszabb kb Imre felső vasútállomástól Imréig. Rossz nézni a zsír új buszokat, hogy ilyen úton járatják, már többször kértem a Közutat hogy csináljanak vele valamit de semmi eredménye

Előzmény: mash.69 (41010)
mash.69 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41010

az más tészta, amikor a központ újjá épült és a Városhéza előtt egy parkot építettek, akkor került egy kis hurok az útba. én arról beszélek, hogy amikor kiérsz Imréről onnantól felújították a központig az útat.

Szar volt. hephupás. helyre rakták!

Előzmény: -Smiley- (41007)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.09.04 0 1 41009

Indulj ki abból, amit a Margit-hídnál látsz, kb. az a meredekség fér bele, és nagyjából ugyanolyan mélyre is kell lemenni. 

Fejből nem vagyok benne biztos, de azt hiszem, 4,80 méter a felsővezeték legkisebb engedélyezett magassága, és még arra kerül a födém, szóval kb. hat méterrel a felszín alatt kell futnia a vasúti pályának. 

A bémásmegyeri állomás utolsó váltója a Pünkösdfürdő utcától nagyjából tíz méterre van, nem kell mérnöknek lenni, hogy az ember értse, ez itt nem fog menni: https://goo.gl/maps/uaUoMndGuuE2

 

Előzmény: NAR (41006)
-Smiley- Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41008

Nem tud. De miért nem inkább aluljáró épül ide a közútnak. 

Előzmény: NAR (41006)
-Smiley- Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41007

Úgy tudom ott valahogy átrakták az utat mert pár éve megépítették Gyál központját meg a PM hivatalt. Talán még a vonatot is odébbrakták, vagy a fene tudja. 

Előzmény: mash.69 (40986)
NAR Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41006

Tekintve hogy a szentendrei úti és az ürömi úti átjárón is csak több lámpaváltással lehet átjutni (tegnap reggel 4 lámpaváltást hallottam), csak a HÉV süllyesztése/emelése minimum 2-3 kilométeres szakaszon oldaná meg a szétvágottságot. A kérdés az, hogy a békásmegyeri állomás alatti aluljáró fölül le tud-e menni a föld alá a HÉV a Pünkösdfürdő utcáig...

Előzmény: troglodita (41004)
rm40 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 41005
troglodita Creative Commons License 2018.09.04 0 1 41004

Muszáj lassan jöjjön, mivel a biztonsági üresjárat miatt mindenki pofátlanul átgyalogol vagy átbiciklizik ;-)))

Ma ugye esett az eső, ezért a két sorompó között is alig volt haladás, annyi volt az autó, én is percekig álldogáltam ott, hogy aztán a lakótelep szélén elkanyarodhassak jobbra, a Korvin Lajoson... Van egy olyan elképzelésem, hogy itt csak két darab aluljáró, vagy felüljáró, vagy esetleg a hévnek félig földbe süllyesztett vonalvezetése, minimális felüljáró építéssel lehetne megoldani a heylzetet. Kérdés persze, hogy a 6m magasan bóklászó áramszedőt mennyire lehetne letolni és mi van ott alul is...

Előzmény: NAR (41003)
NAR Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41003

A HÉV-átjáró másik oldalát építették át. Nekem az sokkal jobbnak tűnik, az eddigi egy sáv ment a Szentendrei útról az Ország út és a Pünkösdfürdő utca felé, amit az autósok az elkopott záróvonal fölött kiegészítettek egy másik, csak Ország út felé haladó sávval - most ez az állapot lett "törvényesítve", van két sáv. Kb. ugyanaz a megoldás van, mint Budakalászon a Lenfonónál, csak lámpa nélkül.

 

Nyilván azt a problémát nem oldja meg, hogy a csúcsidőben 2,5 percenként járó HÉV áthaladásonként 1-1 percre lezárja az átjárót, mert kb. 400 méter távolságból vált pirosra a lámpa, de a HÉV gyökkettővel érkezik az átjáróhoz...

Előzmény: troglodita (41002)
troglodita Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41002

Közben elkészült ez is: https://obkf.hu/punkosdfurdo-utca-hev-atjaro-orszag-ut-csomopont-atepitesi-munkalatok/

Ma reggel jártam arra, de jobb nem lett sokkal, sőt...

mash.69 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 41001

hídépítés...

https://magyarepitok.hu/utepites/2018/09/elkeszult-az-iskolakezdesre-erd-uj-hidja

Példa értékű sebességgel és áron épült meg az új híd/felüljáró.

Ilyenkor eszembe jut, hogy miért nem tud ilyen sebességgel megépülni mondjuk a Gubacsi híd?

Ja hogy az pestieknek épülne? Pláne hogy csepelieknek (Vörös Csepel?) ????

 

 

A mintegy 1,3 milliárd forintos beruházást az A-Híd Zrt. végezte el, az alapkövet egy évvel ezelőtt, tavaly augusztusban tették le. 

A beruházás központi elemeként felépült a két darab 60 méteres támaszközű felüljáróból álló Szent István híd. Emellett felújították összesen 451 méter hosszan a Szent István utcát a Kossuth Lajos utca-Rákóczi út szakaszán, illetve a Hivatalnok utca-Velencei út között, 203 méteren pedig új útvonalat alakítottak ki, mellyel a Rákóczi út és a Hivatalnok utca közötti szakaszt kötötték össze.

Ezen felül közel 800 méter hosszan új járdát építettek ki és a közvilágítást is fejlesztették a munkálatok területén.

 

https://static.regon.hu/ma/2018/09/_nmi6244.jpg

 

dimelo Creative Commons License 2018.09.04 0 1 41000

http://internet.kozut.hu/Lists/hirek/DispForm.aspx?ID=266&ContentTypeId=0x0100C4E3502BF9798A4881B7D811E451BB98

 

A TOP-1.3.1-15-HB1-2016-00001 azonosító számú, „Közlekedésfejlesztés Hajdú-Bihar megyében I.” elnevezésű projektet Társaságunk 1,588 milliárd forint európai uniós vissza nem térítendő támogatásból valósítja meg. A projekt keretében közel 4,3 kilométeren újul meg a 4211-es jelű út. A projekthez kapcsolódóan a közbeszerzési eljárás során kiválasztott kivitelezőnek a napokban adott munkaterületet a beruházó Magyar Közút Nonprofit Zrt., a fejlesztés előreláthatóan 90 napot vesz majd igénybe.

A Püspökladány-Sárrétudvari összekötő út teljes körű felújítása során a kivitelezők a kopóréteg profilmarásáról, a süllyedéseknél a teljes pályaszerkezet cseréjéről, a kiegyenlítő aszfaltréteg és az új kopóréteg terítéséről, az új tartós burkolati jelek felfestéséről, valamint a KRESZ táblák igény szerinti cseréjéről és pótlásáról is gondoskodnak. 

 

A vitázóknak ajánlott...

Hogy teljesen pontos legyen: 1588/4,3 = 369,3 millió Ft/km

 

Nézzetek utána: az M0 Keleti szektor egyik pályatestét építették ennyiért ...

Előzmény: mash.69 (40992)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.03 -1 0 40999

Hamarabb kellett volna kezdeni a lobbizást a kormánynál. 

Sztem a normál szükséglet dupláját biztosan nem kapják meg, de legyünk optimisták. Így akkor fele idő alatt (azaz 10 év alatt) fel lehetne újítani az egészet. 

 

Háááát, sztem nagyon optimista voltam:-(((((

Előzmény: mash.69 (40998)
mash.69 Creative Commons License 2018.09.03 0 1 40998

az a gond, hogy abból a 30 ezerből, 15 ezret most kellene felújítani

Előzmény: netuddkivogymuk (40997)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.03 -1 2 40997

"Rengeteg a kritikán aluli minőségű út az országban."

 

Így igaz.

És akkor számoljunk. Legyen 100 m ft/km a felújítás fajlagos költsége. Ez tuti elég. 

Van 30 e km út, amit 20 évente rendbe kell rakni. Ez 1500 km/év. Ennek a költsége tehát 150 md ft. Ha most 100 md-nál tartunk, akkor sztem ez nem olyan lehetetlenül nagy összeg, hogy nem lehetne kilobbizni a kormánynál. Csak elő kell vele állni, és nem azzal kell kezdeni, hogy orbánmonnyon le, mert összekoccant a fogam Alsómocsoládon. 

Előzmény: bp01 (40988)
netuddkivogymuk Creative Commons License 2018.09.03 -1 0 40996

"Elég szánalmas, hogy egy kancellária miniszter gyakornok ilyen bénán kommunikál... (vagy szándékos)"

 

Le kell váltani a népet, aki ilyeneket választott. 

Próbálkozz majd 3,5 év múlva, hátha sikerül. 
Addig meg olyan a kancelláriaminiszter, amilyet most választottunk. Bár nem tudom, melyik gyárigazgató ismeri a könyvelés a gyártási technológia és a telephely fenntartás összes szakkifejezését. Ha neki nem kell ismerni, akkor miért is kellene pont egy miniszternek. 

Előzmény: dimelo (40982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!