Keresés

Részletes keresés

Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 3 39830

Nem pofára. Furgonnál, mikrobusznál is vezetni kell menetlevelet, amiből a pihenőidőknek ki kell derülnie. Ha nem okés, akkor bírság, és nem mehet tovább. Ha szar a gumija, szintén. Ha nem tudja igazolni az áru eredetét, szintén. Túlsúlyos furgon, vagy érzékeny áru esetén ekáer megsértése, szintén. Satöbbi.

Előzmény: NAR (39829)
NAR Creative Commons License 2018.05.24 -1 1 39829

Tehát a rendőr ne a törvényeket tartsa be, hanem pofára büntessen? Biztos ezt akarod?

Előzmény: hegyaljai3 (39825)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39828

Nyilván ezzel a tragikus eseménnyel kapcsolatban mindenkinél beindul, a "kreativitás" jogilag, közigazgatásilag. A sofőr előéletére vonatkozó problémát pedig szerintem nyugodtan rábízhatjuk a biztosító  társaságok ügyvédeire. Várhatóan ez nem az áldozatok hozzátartozói számára lesz kedvező.

 

Előzmény: rm40 (39827)
rm40 Creative Commons License 2018.05.24 0 1 39827

> Természetesen nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat annyira, hogy csak a M4-es fejlesztés elmaradásában felelős döntéshozókat okoljuk a halálesetekért

 

Bizony, mert a konkrét esetben ilyen alapon akár Zuckerberg okolásáig is el lehetne jutni.

 

Amúgy a legújabb hírek szerint a konkrét esetben -az említett leegyszerűsítés nélkül is felvethető a román hatóságok felelőssége, lévén a sofőrnek bizony előélete volt...

Előzmény: bp01 (39810)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 1 39826

Erről beszéltem én is.

Előzmény: hegyaljai3 (39825)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.05.24 0 6 39825

Aki ilyen antiszociális stílusban nyomja, annak egyéb adminisztratív követelmények sem szoktak gondot jelenteni. Igenis szénné kellene büntetni azokat, akik ilyen vezetéssel hívják fel magukra a figyelmet. Ott a helyszínen le kell venni a rendszámot, ha nincs biztosítása, túllépi a környezetvédelmi határértéket az autó, nincs meg a megfelelő mélységű bordázat a gumikon, túllépi a súlykorlátozást. Tehát, ha a hatóságnak úgy tűnik, hogy nehéz lenne bizonyítania a sebességtúllépést, a szabálytalan sávváltást a mozgó jármű kapcsán, akkor jöhetnek a megállított jármű brutálisan szigorú ellenőrzésére vonatkozó fejezetei.

Előzmény: Mr Reacher (39820)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39824

Amikor linkeltem a hírt, hozzá írtam egy kijelentést (idézetet) és egy kérdést.

A részleteket nem ismerhettük még.

 

Dehogynem.

Előzmény: dimelo (39822)
dimelo Creative Commons License 2018.05.24 -1 0 39823

Értem: más aspektusból így is fel lehet tenni a kérdést, amikor már pontosabban ismerjük a körülményeket...

 

A "kiépülőfélben levő út"  volt a megközelítésem...

 

2008-ban már épülhetett ... volna

 

De a ma és a jövő tolvajainak akkor és ott fontosabb volt "sukorózni", áskálódni, szabotálni, feljelenteni.

Emiatt az EU forrást "átcsoportosították" az M3 folytatására (Ny.háza-Vaja-Vásárosnamény)

 

A 4. főúton közlekedők 10 év szigorított büntetést szenvedtek el...

 

Most épül, remélhetjük-e, hogy az átadásig hátralévő egy-másfél évben már nem lesz több ilyen tragédia?

Előzmény: adiaboli (39819)
dimelo Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39822

Amikor linkeltem a hírt, hozzá írtam egy kijelentést (idézetet) és egy kérdést.

A részleteket nem ismerhettük még.

 

Amit Te írtál, azzal egyetértek.

 

Ami azóta van a fórumon, az pedig minden kommentelő sajátos véleménye.

 

De nem kerekedik egésszé...

Előzmény: bp01 (39810)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.24 0 4 39821

>Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt. Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt...

De. A gyorshajtás és a szabálytalan előzés volt a valódi ok. Másként mondom: az egyetlen ok. És te vagy az egyetlen, aki hibás és felelős a balesetért, senki más. 

Előzmény: dannee (39813)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.24 0 2 39820

Nem a gyorshajtás a lényeg. Azt kellene csinálni, mint tőlünk nyugatabbra. Kiterelni mindenkit, rendőrség, nav, közlekedési felügyelet, és mindent átnézni, és szarrá büntetni, súlyosabb esetben nem engedni tovább. Ha ez elterjedne, akkor más lenne a románok hozzáállása is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39812)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.24 -1 0 39819

Te tetted ezt király...

 

Mennyi áldozata lesz még a 4. főútnak?

Te tetted ezt sofőr!

 

Mennyi áldozata lesz még a a nekivadult (nem egyszer romániai illetőségű) "járművezetőknek"?

 

Csak azt érzékeltetem, hogy nem kellene ilyen licitbe kezdeni.

 

Vajon mi lettt volna a reakció, ha a vétkes sofőr egyedül utazik és marad az úton. Gyaníthatóan semmi.

Vagy akkor, ha egy szembejövő hazai negy-öttagú családot küld a másvilágra, de ő életben marad. Tombolás a köbön, "23 millió román".

A mostani tragédiát illető kommentek pedig az aktuális tényálláshoz igazodnak. Bár sok a vétlen áldozat, de "kívülálló" nincs köztük.

Az viszont tényleg túlzás, hogy  mobilozó, táblát nem figyelő elkövető lelkiállapotának mozgatórugóit vagy egy kiépülőfélben lévő út állapotát kezdjük elemzés tárgyává tenni.

Előzmény: dimelo (39787)
toto92 Creative Commons License 2018.05.24 -1 2 39818

Remélem elveszik a jogsid.

Előzmény: dannee (39813)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39817

Régi hagyománya van ennek, még "daliás időkből" :( >>> Milánó-Torino.

Előzmény: GOLAZ111 (39784)
RadiX Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39816

Egyetlen VÉDA telepítés sincs a 4-es úton Budapest és Püspökladány között. A sokkal kevésbé forgalmas 32-es úton bezzeg van 3 is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39812)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.24 0 0 39815

Hiába nyomatja a rendőrség és minden médium ezerrel, hogy a gyorshajtás a legfontosabb baleseti ok, nettó baromság és parasztvakítás.

Sokkal inkább az indokolatlan lassan haladás generálja a baleseteket,

 

----------------------

 

Forradalmi felfedezésed bizonyítását a világ kb. 200 országának, kb. 2000 rendőrsége várja körmöt rágva.

 

Tényleg kíváncsiak rá, mert ők jártak fizika órára (bár nem szerették) és ahelyett még nem találtak fel más, oda való tudomány ágat.

 

Leszámítva a :

      - lapos a föld,

      - és UFO-k mérgeznek a levegőből a repülő kondenzcsíkján által,

felkészültségű embereket.

 

Mivel ez útépítő topik, ha sikerül tételedet a hiten kívüli tényekkel bizonyítanod, a világ összes Építőmérnöki karának Útépítő tanszéke meghív előadónak.

( ami nem rossz kereseti forrás )

 

Mondjuk Nobel díjra azért ne számíts, de ha a statisztikusok világszövetségének van valamilyen emlékérme (??) akkor azt a sikeres bizonyításod után, biztosan megkapod.

 

Én szurkolók sikeredért.

Ölég butaságnak tartom soraidat, de kicsi siker, még ha háztömbkörüli is az elismerés - szerintem - jót tenne neked, hogy a józan útra visszatérj.

 

Hajrá !

 

 

 

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.05.24 -1 4 39814

" Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt."

Akinek egyszercsak elege lesz és ezért bevállal egy veszélyes manővert, az ne vezessen járművet. Semmilyet.

Mondom, ne alapvető jog legyen a járművezetés. Szigorúbb alkalmassági vizsga is kellene. Ami legalább megpróbálja kiszűrni az indulatból előzőket, közlekedőket.

"Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt..."

A valódi ok az volt, hogy a képzeletbeli hősünk képtelen volt elviselni, hogy nem tud az általa tervezett sebességgel haladni, pszihológiai szempontból alkalmatlan a járművezetésre. Szervi elégtelenség vagy képzetlenség okán alkalmatlan arra, hogy belegondoljon, az előtte 90 helyett 80 km/h-val haladó jármű esetleg:

-műszaki okból halad ennyivel (lekorlátozott csereabroncs pl.)
-törékeny dolgot szállít
-vagy a sofőre fáradt, egyéb okból úgy érzi, 80-nal tud biztonságosan haladni, ennél nagyobb sebességgel már nem...

Persze, tele vannak az utak 80 és halál közötti, járművezetésre szintén alkalmatlan sofőrökkel, de az ő jelenlétük senki nem jogosít fel a veszélyes előzgetésre. 

"Őszntén megmondom: nem támogatom az átlagsebességmérést. Pusztán lehúzásnak tartom."

Pedig egy 90-es úton, miután battyogtál 80-as papókánk mögött, a 100-as előzésed pont belefér az átlagmérés miatt. Az átlagsebességmérés viszont értelmetlenné tenné az autópályás és autóutas száguldást, a veszélyes 150-160-ról visszafékezek mutatványokat, mert nagyon megdobná a lebukásás a büntetés kockázatát. Ma meg az van, hogy a VÉDA-kapuk előtt még külön KRESZ-tábla hívja fel a figyelmet arra, hogy itt most méricskélés lesz, a barmok pontszerűen lelassítanak ezeken a helyeken, aztán tolják neki tovább.

Az olyan járulékos hasznokról nem is beszélve, hogy ha értelmetlenné tennénk az út kiépítettségi szintje által engedélyezett sebességnél gyorsabban történő haladást, akkor jó eséllyel a balesetek száma is csökkenne, és az eljutási idők, illetve ezek megbízhatósága is javulna.

""Ha van egy nyílegyenes útszakasz, száraz az idő, jók a látási viszonyok, viszonylag jók az útviszonyok és senki nincs a környékeden, akkor mi a büdös francnak tartsam be a 90-et? Kit zavar, ha másokra veszélytelenül megeresztem a kocsit az egyenesben 150-nel?"

Ha száguldozni akarsz, akkor fizesd be magad egy motorsport-versenypályára, aztán toljad neki ott. Azon az úton, ahol 90, ott meg 90. Nem atomfizika.

Előzmény: dannee (39813)
dannee Creative Commons License 2018.05.24 -3 1 39813

Hiába nyomatja a rendőrség és minden médium ezerrel, hogy a gyorshajtás a legfontosabb baleseti ok, nettó baromság és parasztvakítás.

Sokkal inkább az indokolatlan lassan haladás generálja a baleseteket, hiába nem arra húzzák rá.

Példa: haladsz 90-nel a főúton. Utolérsz egy 80-nal döcögő papikát, de ne mtudsz előzni. Eltelik 1 km, majd kettő, majd három.... Közben neked haladni kéne, ezért egyre jobban akarsz előzni. (Előzést pedig tudjuk, hogy 20 km/h sebességkülönbséggel érdemes végrehajtani, különben sose érsz vissza a sávodba.) Egyszer annyira eleged lesz, hogy olyan helyen vállalod be az előzést, ahol nem éppen biztonságos, és ha nincs mázlid, jön a csatt. Csakhogy te a papika miatt felgyorsítottál 100-ra, azaz máris rá tudják húzni gyorshajtásra. Holott a valódi ok nem is a gyorshajtás volt...

Őszntén megmondom: nem támogatom az átlagsebességmérést. Pusztán lehúzásnak tartom. Ha van egy nyílegyenes útszakasz, száraz az idő, jók a látási viszonyok, viszonylag jók az útviszonyok és senki nincs a környékeden, akkor mi a büdös francnak tartsam be a 90-et? Kit zavar, ha másokra veszélytelenül megeresztem a kocsit az egyenesben 150-nel? (Persze ha jön valaki, azonnal lassítás.) Hiába mondják hogy nem lehet vele sokat nyerni, hosszú távon azért jelentős idő spórolható az ÉSSZEL gyorshajtással. Pláne, hogy folyamatosan azt hallja az ember mindenhonnan, hogy minden perc számít... hmm... érdekes kettősség, nem?

Előzmény: Ashi Valkoinen (39812)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.05.24 -1 2 39812

Kérdés.

 

M1 bevezetőn, 6-os út budapesti szakaszán, vaninformációs tábla, mely egyes budapesti hidakhoz történő eljutási időt mutatja percben.

 

----

 

A VÉDA-kapuk tudnak sebességet mérni, tudják, mikor történt meg a mérés, és felismerik a rendszámot is.

 

Mi a jó büdös kurva isten faszáért nem lehet két, egymástól X km-re lévő VÉDA között átlagsebességet IS figyelni, és ha ez az átlagsebesség akár csak 0,5 km/h-val meghaladja az útra engedélyezett sebességet, nyomatni a büntetést keményen? Mert akinek pl. egy Füzesabony-M31 távolságot az M3-on 130-as átlag felett sikerült teljesíteni, az biztosan gyorshajt, nem is keveset.

 

4-esen dettó. Oké, vannak települések, de a helység kezdete és vége táblák helye ismert a nyomvonal mentén, nagyon könnyű két VÉDA közötti minimális szabályos eljutási időt generálni - akinek pedig gyorsabban sikerül a szakasz, szembesüljön a következményekkel. 

 

Ja, és büntetés alatt a vezetéstől eltiltást, jogosítvány bevonást értem, nem a lófasz kis pénzecskét befizetni... jó lenne, ha a jogosítvány privilégium és nem jog lenne.

bp01 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39811

Ugyanezt gondolom én is.

 

OFF

De akkor is megdöbbentő az ilyen szintű figyelmetlenség (mintha leszarná, hogy egyébként egy forgalmas úton van és nagy sebességgel halad). 

Előzmény: radio100jozsi (39807)
bp01 Creative Commons License 2018.05.23 0 1 39810

Szörnyű tragédia. És megint hihetetlen emberi butaság a legfőbb oka 9 ember halálának. Jobb nem belegondolni mennyi ilyen hülye veszélyezteti a saját és mások életét nap mint nap az utakon. És nem csak a 4-esen és nem csak románok.  

 

Annyiban érdekes ez az eset, hogy a híradásokból kiderült, honnan hová tartott a román kisbusz. Szlovéniából Désfalvára. Korábban többször téma volt itt a fórumon is, hogy milyen szempontok alapján választanak útvonalat keleti szomszédaink és hol lehetnek azok a határok amitől északra már az M3-as délre 4-es még délebbre pedig az M43-M5 a fő csapásirány. 

A fő szempontok az idő, a biztonság, a költség. Szlovénia és Désfalva viszonylatában az M5-M43-A1 lenne a gyorsabb és biztonságosabb. Viszont a 4-es felé kb 70-75 km-rel rövidebb. Egy oda-vissza úton ez -150 km. Igaz, hogy ez az eset csak egy példa de erősíti azt amit látni az utakon is, hogy a románoknál (és különösen az alacsonyabb társadalmi rétegekben) az útvonal-választásban az alacsony költség a legfőbb szempont. Magasról tojnak az útvonaltervezők által megadott időre is, hiszen nyomják a gázt rendesen, gyorsabban végigmennek a 4-esen is (ha nincs baleset miatt torlódás..) Ez az ami miatt az M3 sem alternatíva az ilyen autósnak. Oda-vissza az is +150 km. Ráadásul az még időben is több mint a 4-es.

 

Természetesen nem lehet leegyszerűsíteni a dolgokat annyira, hogy csak a M4-es fejlesztés elmaradásában felelős döntéshozókat okoljuk a halálesetekért, de mégis nehéz azon túllépni, hogy mennyi haláleset elkerülhető lett volna ha lett volna M4. Elég csak megnézni Abony-Fegyvernek viszonylatban az elmúlt 2-3 évben bekövetkezett halálos baleseteket. Osztott pálya, szalagkorlát és külön szintű csomópontokkal többségük nem történt volna meg.

Régebben is írtam, a gyorsforgalmi út nem csak a nagy forgalom, vagy a "gazdaságélénkítő hatás" miatt fontos, hanem mert megvédi az ilyen autósokat (és áldozatait) a saját hülyeségük következményeitől. Ahogy ma kinéz, az emberek nem lesznek megfontoltabb autósok, sőt sokévnyi javulás után mostanában mintha megint romlana a közlekedési morál. A kontroll és a szankciók mellett ezért is van egyre nagyobb jelentősége a biztonságos utak építésének.   

 

Az M4 kell. Nem Abonyig, nem Törökszentmiklósig, hanem Berettyóújfaluig. És minél előbb kellene. Minél több szakasza készül el, annál inkább megéri majd ezt utat választani a keletieknek, így pedig a megmaradt 2x1-es szakaszokon is tovább nő a forgalom, vele együtt a veszély is.

 

kamant Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39809

Gondolkodtam egy darabig, amíg rájöttem, hogy hol van. :) Nem tudtam, hogy ezen a szakaszon is dolgoznak már.

Hétvégén jártam erre* a 71-es felől, Balatonszentgyörgy nyugati oldala felől látszott földmunka. Meg a fenékpusztai 71-76 elágazónál és innen a balatonberényi útig vágták ki a növényzetet.

Várhatóan valamikor a közeljövőben lesz egy "ráérős" 7-es út - Keszthely menetem, majd próbálok pár képet csinálni.

 

Az Egerszeg felőli szélesítendő szakaszon is a tavasszal kivágták az út melletti fákat, illetve az alsónemesapáti felőli végén dolgoznak (korábban leszedtek a domboldalból, betonozták illetve most szombaton láttam egy felállított földfúrót is itt. Ha jól értelmeztem a térképet, itt lesz egy aluljáró a 76-os alatt az erdei utaknak.

 

* Zeg-Gyula: majd igyekszem keresni a 44-esen "fedélzeti" kamera képei közül, amin látszik is valami onnan....

Előzmény: trizs77 (39798)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39808

Szerintem pontosan ez történt.

Előzmény: radio100jozsi (39807)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39807

Ráadásként az zavarhatta meg, hogy előrébb is előz valaki a szembe sávban, így amikor ő is elkezdett előzni a kisbusszal, simán benne volt a pakliban, hogy azt hitte, hogy ez 2*2 sávos szakasz, mert pont a jó oldalon is ment az útnak a kisbusz szempontjából, aztán meg gondolom nyomkodta a telefont, és nem figyelte már szemből pont akkor a teherautót.

Előzmény: radio100jozsi (39805)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39806

Fékezés nélkül ment bele szemből a kisbusz, kicsit kitérítette. 

Előzmény: mash.69 (39804)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39805

Simán látni, hogy elkezd előzni, szerintem figyelmetlen volt, azaz azt hihette talán, hogy ez 2*2 sávos út.

Előzmény: mash.69 (39804)
mash.69 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39804

mondjuk furán áll a teherautó, olyan, mintha szembe ment volna a forgalommal, nem???

vagy benézek valmit?

Előzmény: Pompiere (39792)
radio100jozsi Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39803

A 4-esen egy sincs a Pest-megyei szakaszon.

Előzmény: mash.69 (39802)
mash.69 Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39802

a balkáni/román stílus az oka. észnélkül ezerrel nyomulni.

erőszakosan, pofátlanul, csak van amikor a fagyi visszanyal....

nem tudom, hogy van-e elegendő Véda kapu a 4-esen

de ha végre meg lenne a törvényi háttér, akkor lehetne használni, bűntetni az ilyen idiótákat

 

de akkor ugyebár a Lázár féle trógereket is megkellene büntetni

így marad minden a régiben

Előzmény: puntooo (39791)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.05.23 0 0 39801

A neten fellelhető a hülye romás sofőr életének utolsó 37 másodperce. Aki akarja, megtalálja, én nem linkelem be.

Előzmény: Mr Reacher (39800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!