Keresés

Részletes keresés

bp01 Creative Commons License 2017.06.12 0 1 36009

Ha az M4 megépül Fegyvernekig, méginkább érvényét veszti az M35-M3 az Ártánd-nyugat irányú tranzit szempontjából. Marad 2x1 80 km sík terepen 4-5 települési szakasszal. Látva a kamionosok általános sebességtartási elvét (településen 60-70, településen kívül 85-95) ez kb 1 óra 10 perc alatt kényelmesen letudható. Fegyvernektől pedig 2x2 Calais-ig :) Sem időben, sem költségben nem tud ezzel versenyezni a legalább 75 km-es kerülővel járó M35-M3. Ehhez nem kell szakembernek lenni, elég, ha az ember a távolság, az idő és a sebesség fogalmával tisztába van (vagy képes használni a google-t :).

 

Épülhet m44 és m35,de a 4-es forgalma nem fog csökkenni. Ettől függetlenül mindkét esetben forgalmas utakról van szó (még ha nem is a 4-es forgalmával azonos mértékű), ezért nem helyből elítélendő ezen utak fejlesztése. A költségekbe persze bele lehet kötni, de tenni ellene nem igazán lehet..

 

A legnagyobb probléma a prioritások ésszerűtlensége és következetlensége. Van 15-20ezres forgalmú 4-esünk, de nincs M4-ünk. Nincs komolyan vehető (és prognosztizálható) forgalom Nyíregyházától keletre de erőltetjük az m3 m34 autópályát/autóutat. 10 éve van egy drága és üres M8-as hidunk, de nincs M8-unk, van egy (saccra) 10-15 ezres forgalmú 81-esünk, de nincs tervben a közeljövőben egy M81. Az alig 3 ezer lakosú Zalalövő 5-6 ezres forgalomra 14 milliárdból kap elkerülőutat, míg a 6,5 ezres Fegyverneken 13-17ezres forgalom dübörög naponta.

A 47-es és 67-es utakat megsem említeném annyira távoli a komplett bővítésük szükségessége, mégis felmerültek. De megemlíthetném azt is, hogy miközben elenyésző a forgalom az M9 hídon, hidat építenének a Dunára Mohács és 5-6 falu között. Eközben kapacitáshiánnyal küzd a Tisza felett Szolnok és Szeged is.

 

Nem a megálmodott építkezések ellen vagyok, hanem az ésszerűtlenség ellen. Van ami már most is késő, és van ami még 20 év múlva sem lesz szükségszerű. De ezt a döntéshozók nem akarják figyelembe venni. Szeretném hinni, hogy nem buták, legfeljebb tájékozatlanok...

Előzmény: dimelo (36008)
dimelo Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36008

Köszi a jelzést!

 

Igen 86. úton: 36 km  M1-M85: 54 km           különbség: +18 km

8-84-88 úton:198 km  M1-M85-M86: 194 km(rövidebb!)  -  4 km

Dn79-79/a-44:231 km   A1-M43-M5:  193 km                   +38 km

 

És mégsem kerülnek, kicsit sem. (Kíváncsi vagyok a 2016-os adatokra)

 

Ehhez képest M0-M4  vs. M0-M31-M3-M35     különbség +75 km

 

és a "bölcs tanácsadók" szerint majd átterelődik a forgalom az M35-M3-ra...

Előzmény: Mézgár (36007)
Mézgár Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36007

Bösarkany fele szoktam menni evi 2-szer. Azt tudom, hogy en nem kerülök M1-M85 fele, mivel az kb 20 km plusz idöben meg semmit nem nyerek vele (google szerint 3 percet vesztek).

Ha a kamionok oldalarol nezem, nekik 20km plusz ut es idöveszteseg is nagyobb, mint szemelyautonal. Emlekeim szerint, ha nem muszaj, akkor nem is kerülnek, mennek Bösarkany fele. Reggel 6 es este 22 ora között ezt megtehetik, csak ejjelre vannak kitiltva a 86-rol.

Előzmény: dimelo (36004)
NAR Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36006

"az Auchan beállt teljesen vasárnap, nagyon rövid a zöld, és Auchan - Szentendre irányban ugyan két sáv van, amiből egyik közös az Auchan - M0 két sávval. Ebből az Auchan - Szentendre irány lefogta az egész Auchan belső körforgalmat. Itt vagy az Auchan parkolóban kellene forgalmi rendet változtatni, vagy jobban kitáblázni, merre honnan lehet menni."

 

Ez már hónapok óta ilyen. Azt hittem, csak az építkezés miatt, de nem. Lehet, hogy azt a körforgalmat is át kellene építeni lámpásra (a kétsávos körforgalom meghaladja az átlagautós képességeit) vagy megszüntetni az egész körforgalmat, egyirányúsítani a parkolóban az utakat, hogy az Aldi meg Deichman felé érkezők is az Obi felől legyenek kénytelenek kihajtani. Az Auchan északi bejárata környéken jó sokan parkolnak, a délinél viszont alig.

Előzmény: hbe (36002)
NAR Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36005

Szokni kell, de az is igaz, hogy a kétsávos körforgalmat sok-sok év alatt sem tudták megszokni a közlekedők...

Előzmény: mash.69 (36003)
dimelo Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36004

Kösz, hogy óvatosan fogalmaztál... Remélhetőleg... 

 

A legnagyobb magyar útépítési skandalum:

az M4 építésének leállítása 2015-ben, éppen elég okot ad az óvatosságra. (Semmit nem hallunk az építés folytatásáról)

 

Másrészt: amiről írtam, az nem Szolnokig, hanem a Törökszentmiklóstól Berettyóújfaluig tartó 90 km-es hiányról szólt.

A kormány ezt "kifelejtette", mert a tanácsadók úgy tűnik most is az M35-M3 "elszívó hatásáról" duruzsolnak.

Ha ez igaz lenne, akkor a Cegléd-Szolnok M4 is felesleges...

 

Ugyanezek elhihetik a hozzá nem értőkkel, hogy nélkülözhetetlen a 67., a 83. és az M60, vagy a 47.

 

Nekem nagyon gyanús, hogy a pápai 2x2 ugyanazért került be, mint a mohácsi híd...

A 67-es 2x2-nek semmi értelme a Kaposvár -Dombóvár-Szekszárd M9 szakasz nélkül.

 

Valakinek van tapasztalata arról, hogyan érvényesül az M1-M86 "elszívó hatása", Veszprém - Körmend között a 8. úton?

Esetleg M1-M85 kontra 86. út Bősárkány?

Vagy az M43 "elszívóhatás" Arad-Gyula-Kecskemét 44. úton?

 

Ja, az nem számít, hiszen Békéscsabának 2x2 kell...

El tudom fogadni, de az M4 szívató-kamuzást sem veszem be!

 

 

 

 

Előzmény: mash.69 (35999)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36003

http://hvg.hu/cegauto/20170609_budakalasz_haromsavos_lampas_korforgalom

 

a cikk alapján nem olyan egyértelmű, hogy jó lesz-e...

lehet csak szokni kell?

Előzmény: klimakiraly (35996)
hbe Creative Commons License 2017.06.12 0 0 36002

A lehetőségekhez képest sokkal jobb lett, mint amire számítottam. Több sáv van benne, mint amit a lenti ábra mutat, és a fő irányokban két sáv megy mindenhol (Budapest - M0 irányban is két sáv van, nyílzöldes lámpával). Érdemes nagyon figyelni, mert az emberek nincsenek hozzá szokva, hogy a körforgalomból kihajtáskor lámpa van, akár kettő is, péntek este majdnem lezúztak nyílzöldnél balról, de még vasárnap is láttam piros lámpát elnézni autósokat. Két dolgon lehetne javítani szerintem. Az egyik, hogy Budapest - M0 irányban a régi helyén lévő kanyarodó sáv beáll, és abból nyílik balra a másik felhajtó sáv. El lehet menni a 11-esen feljebb, és onnan is be lehet menni a második sávba, de ezt jó lenne a 11-esen útburkolati jellel is jelezni, és úgy csinálni, mint néhány német autópálya lehajtónál van, hogy a kanyarodó sáv megnyílása után feljebb a külső sávból van még egy záróvonalazott Y sorolási lehetőség a másik (belső) kanyarodó sávba, amiből külső lesz a kanyarodásnál. A másik, pedig hogy az Auchan beállt teljesen vasárnap, nagyon rövid a zöld, és Auchan - Szentendre irányban ugyan két sáv van, amiből egyik közös az Auchan - M0 két sávval. Ebből az Auchan - Szentendre irány lefogta az egész Auchan belső körforgalmat. Itt vagy az Auchan parkolóban kellene forgalmi rendet változtatni, vagy jobban kitáblázni, merre honnan lehet menni.

Előzmény: klimakiraly (35996)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 36001

miért, én mit írtam?

Előzmény: dannee (36000)
dannee Creative Commons License 2017.06.11 0 0 36000

Néhány hete volt hír, hogy megvolt a 4-es alapkőletétele, úgyhogy hamarosan meglesz Szolnokig az M4.

Előzmény: mash.69 (35999)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.11 0 0 35999

http://www.infopapa.hu/hirek/olvas/elkeszult-a-83-as-uj-nyomvonala-2017-04-18-155415

 

mire elkezdik építeni a 83-as elkerülőit, remélhetőleg a 4-es út már Szolnoknál tart...

pár hónapja valami hónapokon belüli megállpodásról regéltek

az a Szolnok környéki szakaszról szólt volna, nem?

arról van valami hír?

Előzmény: dimelo (35998)
dimelo Creative Commons License 2017.06.10 0 0 35998

Egyetértünk, legalábbis egyet sejtünk...

Majdnem úgy fogalmaztál, ahogy hajdanán Ajtay, Berg, Felméri, Thoroczkai urak...

A fórum-veteránnak van élettapasztalata?

 

Eszükbe sem jutott, hogy átlátszó elméletüket (ma már 10 éve) cáfolja az M35 valós forgalma.

 

"Hisz nem ők tehetnek róla, hogy a fuvarozók nem a szép, széles kényelmes autópályát választják..."

 

Amíg a világ világ marad, a 4. főúton 70 km-rel közelebb van az M0, mint az M3-on.

Ezért törvényszerűen olcsóbb is, emiatt a kamionok maradnak a 4-42. útvonalon, az úttest tovább romlik.

 

A tanácsadók cinikusan vállaikat vonogatják.

De ugyanők, vagy utódaik 2x2 sávot javasolnak például a 67, 83. utakra, M60-at Barcsig, az ózdi kaland most módosul.

 

Ja és M vagy R47-et is...

Szeghalom-Furta között a madár sem jár, vagy ha mégis, akkor csak természetvédelmi akadályt jelenthet majd:((((

Előzmény: bp01 (35997)
bp01 Creative Commons License 2017.06.10 0 0 35997

A "hivatalos válasz" egy ilyen problémára az lenne, hogy majd az épülő M35-M4 átadása után jelentősen csökkenni fog a teherforgalom a faluban. Aztán ha mégsem így lesz majd legfeljebb szétteszik a kezüket. Hisz nem ők tehetnek róla, hogy a fuvarozók nem a szép, széles kényelmes autópályát választják...

Előzmény: dimelo (35994)
klimakiraly Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35996

Ma 1 perc volt felhajtani az M0-ra Szentendre felől kora délután. Múlt héten késő délután ugyan ez 20 perc volt.

 

De hogy Budapest felől miért nincs direct ág az M0 felé ... minden balra iránynak van direkt ennek meg nincs.

 

nekem úgy tűnik hely az volna neki.

Előzmény: hegyaljai3 (35989)
Ec pec kimehecc a Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35995

Turbo körforgalomnak írják...

Ne tudom, miért félnek a körforgalomtól a tevezők?

Ahelyett, hogy bővítenék, szűkitik a rendelkezésre álló helyet,

mindent a legrészletesebben szabályozni próbálnak.

Csak a valóság általában rájuk cáfol...

 

Hamár turbo, legyen turbó! Vagy Párizs, Diadalív :-)

Előzmény: hbe (35672)
dimelo Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35994

42. főút Báránd 2017. június

 

A falu belterületén egymást érik a kamionok.

A tranzitút állapota botrányos.

Pedig itt nem épül 2022-ig (?!?!) semmi (M4)

 

A kormány szerint a 2000-3000 napi forgalmú utakat kell "fejleszteni" a "modern" városok felé....

A 42. főúton naponta 2000 kamion jár.

 

klimakiraly Creative Commons License 2017.06.09 0 0 35993

Így is van, szaggatott záróvonallal.

Előzmény: mash.69 (35992)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 35992

csak gondolom nem matekolta ki, hogy 180 milliárd az agymenése...

és bőven elég annak forgalomnak, hogy a településeket elkerülőzik

és ahol kell csinálnak kapaszkodósávot az emelkedőn...

kb. így...

 

http://static.regon.hu/ma/2017/06/fout111.jpg

 

 

 

Előzmény: trizs77 (35991)
trizs77 Creative Commons License 2017.06.08 0 0 35991

Ezt elmondták Fónagynak is ?

 

Ugyanis Ő szorgalmazta a Nagybátony-Ózd négysávosítását.

 

 

Előzmény: mash.69 (35990)
mash.69 Creative Commons License 2017.06.08 0 1 35990

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/06/ezzel-az-utfejlesztessel-kerul-kozelebb-ozd-a-fovaroshoz

 

megjött az eszük...

 

„A teljes négysávosítás mintegy 180 milliárd forintnyi terhet jelentett volna az állam számára, ezért a terveket át kell szabni” – idézte a boon.hu a politikust. „Jelen állás szerint a nádasdi szerpentinen gyorsító sávok lesznek kialakítva, a falvak kikerülését pedig elkerülő szakaszokkal oldják meg, így jelentősen megrövidülhet az utazási idő a főváros felé.”

Előzmény: hegyaljai3 (35989)
hegyaljai3 Creative Commons License 2017.06.08 0 1 35989
sirdavegd Creative Commons License 2017.06.07 0 3 35988

OFF, de már annyiszor írtad, hogy szólnom kell: Románia most is a Tiszáig ér. Igen, ott északon Tyachivs'kyi-nél van tiszai közös határa Ukrajnával. De ez itt Offtopic

 

Előzmény: Carina_S (35956)
dimelo Creative Commons License 2017.06.06 0 0 35974

Ez az A3.

Annyiszor ígértek már annyiféle dátumot, hogy felejtős...

 

Mi a gond?

 

https://youtu.be/sg6Cj8SM0qA

 

Egy hiányzó híd Gyalu csp. után....

Előzmény: Carina_S (35973)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.06 0 0 35973

Igen, látom, ez az épülőfélben lévő A1 Gilau (Gyalu)--Nadaselu (Magyarnádas) szakasza, amit a videó bemutat. Két dolog tűnik fel rajta: 1. építés alatt áll, és a munkagépek ahol vannak, teszik a dolgukat; 2. lehajtó csomópont -- kivéve a videó végén láthatót, tehát azt, ami az autópálya félbemaradt végét köti az egyik fontos főútvonalhoz -- nem látok rajta még egyet sem.

 

Ez az A1 ugye már több éve épül, igaz? Ennyi idő alatt mennyivel kellene előrébb lenniük? ((Azt tudom, hogy a nyomvonala a Nagyváradtól északra lévő Pelbárthida (Parhida) és Biharfélegyháza (Rosiori) közeléből indul, mert itt lenne Mo. felé a határátlépő pontja, keletre pedig Gyalu--Kolozsvár--Marosvásárhely--Székelyföld nyugati peremvidéke--Brassó környéke akarna lenni. -- Magyar területen pedig Kismarja és Pocsaj között lenne a határátlépő pontja (ha Mo. is úgy akarja... !), és gondolom Berettyóújfalu felé lenne beköthető a majdani M47-be, ha egyszer majd megépül.))

 

Mi vele a gond? A lassúság, vagy sok más egyéb gond, például műszaki gondok, mint a visszabontott Dél-Erdélyi Déva--Nagyszeben közötti autópálya-szakasz, amit lebontottak mert roskatag volt az alépítménye, aztán megint megépítették, mint Kőműves Kelemen "magas Déva várát"? *1 -- Az idézetet félretéve, egy autópályának nem tesz jót, ha Kőműves Kelemen-módszerrel vissza-visszabontogatva épülget, mert az csak a költségeket sokszorozza meg, és végső soron elpazarolódik az állam által drágán rááldozott sok-sok milliárd Lej.

 

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

*1 Azt én is tudom, hogy a románok mindig is hadilábon álltak az útépítésekkel, afféle "balkáni kétbalkezes" módon sikerült nekik sok minden. Ezt óhajtottam távolmúltbeli és közelmúltbeli saját tapasztalataim alapján szemléltetni a (35953)-ban is... .

Előzmény: dimelo (35972)
dimelo Creative Commons License 2017.06.06 0 0 35972

Ne remélj lehetetlent...

 

Egy példa az épülgető román pályákra:

https://youtu.be/I5U-ZsgXoc4

Előzmény: Carina_S (35970)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35971

Berg Tamás például jó oldaláról mutatkozott be előttem a tanulmányában, mert azt írja hogy:

1. oldani kell a sugaras szerkezetet a gyűrűs rendszer beleépítésével, tehát ugyanazt mondja, amit én is;

2. oda kell új utat építeni ahol eddig még nem volt, mert ez zárkóztathatja fel az elmaradott hátrányos helyzetű kistérségeket (Cserehát, Délnyugat-Somogy, stb. ...), tehát ezzel is azt mondja amit én is mindig mondogatok itt;

 

És ha egy minisztériumi ember is ugyanígy látja, hogy oda kell új út ahonnan az még hiányzik, az már egy jó jel! ;-)

Előzmény: dimelo (35969)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35970

Az ember mindig a jóban reménykedés oldaláról fogja fel a dolgot... .. :)

Előzmény: dimelo (35969)
dimelo Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35969

Akár toporzékolhatsz is, ez a valóság. Épülget...vagy ácsorog, ennyi.

 

Mit tudsz tenni azért, hogy ne így legyen?

 

Maradj a hazai földön, van itt is elég baj-gond, búbánat,

és öntelt, enyveskezű politikus.

Előzmény: Carina_S (35966)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35968

Határátkelő ezen út esetében van a most is meglévő összekötő útról a túloldal felé, amelyiknek a főúttá történő fejlesztésére gondoltam. Ezzel tehát az a feltétel, hogy: "A másik oldala akkor működik, ha vannak használható határátkelők, hidak, alagutak a másik oldal irányába.", megvan és adott. Ez tehát ebben az esetben nem akadály. ((A jövőben viszont gondot jelenthet, ha ezt a magyar-román határt a migránsveszély miatt lezárják egy újabb kerítéssel, mert akkor a szigorúbb határellenőrzés miatt meggyérülhet a határforgalom, ami a magyar és a román oldal közötti kapcsolatot erősen visszafékezheti!))

Határátkelők: Batonya--Tornya (Turnu), Gyula-Gyulavarsánd (Varsand), Sarkad--Nagyszalonta (Salonta), Ártánd--Bors (Bors), Vámospércs--Érmihályfalva (Valea lui Mihai), Vállaj--Csanálos (Urziceni), Csengersima--Pete (Petea).

 

Előzmény: sirdavegd (35955)
Előzmény: Carina_S (35948)

Előzmény: hegyaljai3 (35963)
Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35967

Nem is azt mondtam hogy a határ túloldalára kacsintgasson, hanem azt hogy arra a térségre kacsintgasson, amelyiket képviselni -- egyebek között az útügyekben is! -- hivatott. Emellett ha a fővárosra kacsintgat, az sem baj, mert elvégre az is a dolga -- a közlekedésügy terén -- , hogy a lakossági fórumokon és az útszemléi során begyűjtögetett saját tapasztalatait a közlekedési miniszter felé tolmácsolja megoldás céljából (akinek a minisztériuma a ugye fővárosban van). Aztán együtt ki kell dolgozniuk a megoldásokat is... .

 

A mienk például nekünk tetsző módon kacsintgatott mind miránk, mind a közlekedési miniszerre, mert -- de ezt már (sokkal korábban) fényképekkel illusztrálva megírtam -- a mi térségünk útgondjait ezzel sikeresen és becsületesen, időtálló módon oldotta meg. Intézkedései nyomán újították fel másodrendű főútvonal-minőségűre az addig összekötő út-minőségű 3502-es [36]--Tiszavasvári-Hajdúnánás-Hajdúböszörmény--[35] utat. Ezen az úton megy a mentő is Debrecenbe a kórházba, ha valakit vinni kell, ezért is volt fontos kijavítani, majd egy évvel később felújítani. (A felújítás ui. két fázisban zajlott: 1.--> hosszú szögletes csíkfoltokkal a kátyús részek betömése és az egész útfelülettel kb. egy szintre hozása; 2.--> új útburkolat ráaszfaltozása, amely már nagyobb tengelyterhelést is elbír. A 2012-es javítás óta ezt az utat sehol sem kellett újra kátyúzni vagy javítani, mert végig hibátlan. Pedig még pótkocsis teherautókból és traktorokból álló forgalom is sűrűn halad rajta el.. .

Újabb pozitív tapasztalat: a 3317-es Balmazújváros--Hajdúnánás--Nyíregyháza utat is most javították ki az 1. fázis csíkjavításával. Gondolom hogy hamarosan ezen is végignyomják a 2. fázisban a végig új és erős útburkolatot, mert az első fázis javításai olyan minőségűek, hogy arra már rámehet a végleges útburkolat.

Előzmény: hegyaljai3 (35964)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!