Keresés

Részletes keresés

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.03.19 0 1 61567

Nem is viccnek gondoltam, hiszen te mondtad, hogy a bejáráskor, és nem a beadáskor érvényes útvonal számít, és a nagyját bejárta annó. Más lenne a helyzet, ha valaki elhúzna egy ilyen régi füzetet egyetlen szakasszal, és azt akarná befejezni. Szerintem nyilván helyes volt elfogadni.

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61565)
HEV Creative Commons License 2017.03.19 0 1 61566

Kár lenne veszni hagyni a Zemplént, folytasd abba a füzetbe de a mostani pecséteket nyomd be. Biztos találsz nekik helyet pld. a megszűnt vagy áthelyezett régi pecsétek helyére illetve ahogy a megszakításnál szoktuk valahova a térképre.  Nekem elveszett egy Velem - Sárvár szakaszom ha előkerülne az a régi füzet, lehet, hogy még egy körnek nekiállnék :-)

Előzmény: AttHunter (61562)
Kéktúra ellenőrök Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61565

Nagypapi már megmondta a tutit, de én is kifejteném kicsit részletesebben:

 

Véleményem szerint is folytasd nyugodtan a régi füzetbe a bejárás közbeni bélyegzést, de már az új bélyegzőhelyeken áthaladva. A Nyírjesi erdészház helyett a Vércverésen, Katalinpusztai kocsma helyett pedig a szendehelyi látogatóközpontban pecsételjél, és akkor nem marad ki bélyegzési hely sem. A kiírás szerint mindig az érvényes útvonalon kell végigmenni:

 

"A túra útvonala: az OKT pecsételőfüzetében részletesen vázolt és jelölt pontokon áthaladó, a Vas megyei Írott-kőtől a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Hollóháza között 1118 km hosszúságban kék sávval jelzett Országos Kék turistaút."

 

Egyébként meg a kiírás magyarázata szerint:

 

"A korábbi Kéktúra igazoló füzetben megadott útvonal és ellenőrző pont kiírás alapján már bejárt és igazolt (bélyegzett) - tehát a bejáráskor érvényben volt - útvonalszakaszt nem kell a megváltozott új útvonalon bejárni és az új ellenőrző pontokon bélyegezni. Ugyanakkor a már megváltozott, illetve megszüntetett út­vonalszakaszon most már nem ajánlatos elindulni, mert egyrészt nincs a hely­színen bélyegző, másrészt az útvonal elzárt, tiltott területen haladhat, vagy egyéb okok miatt nem járható."

 

A lényeg: járd végig az Országos Kéktúrát a mindig éppen aktuális útvonalon és ezt igazoljad az összes pecsét beszerzésével (vagy fényképezéssel)! 

 

 

Sánta Kutya (SK)!

"Végül is minden szakaszon a bejáráskor érvényes útvonalon ment. :-)"

 

Azért ez nem teljesen vicc kategória! Ha bárki most kezdené a kéktúrázást és végigpecsételne egy muzeális Sümeg és Lászlóháza közötti távot tartalmazó pecsételőfüzetet, nem ítélnénk meg neki a jelvényt! Épp ezért volt csücskös az említett füzet is, hiszen a teljesítő nem a füzet beadásakor érvényes útvonalat teljesítette, hiszen kimaradt neki egy, testvérek között is vagy 150 km-es táv. 

Előzmény: AttHunter (61562)
nagypapi Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61564

Boldogkőváraljától az Írottkőig a mostani szakaszon kell végigmenni, és a mostani bélyegzőhelyeken beütni a stempliket a megfelelő helyre, illetve ha ilyen nincsen, akkor valahova a szakasz térképe mellé. Szerintem.

Előzmény: AttHunter (61562)
hadidoki Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61563

"...én személy szerint büszke voltam rá, hogy aláírhattam ezt a füzetet kéktúra ellenőrként!"  Ezt nem is csodálom, szerintem jól döntöttetek. Nem kis dolog 50 után befejezni a túrát, ez komoly erkölcsi diadal is. 

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61560)
AttHunter Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61562

Nekem is van egy 2000-ben elkezdett, Hollóházától Boldogkőváraljáig pecsételt füzetem. Ha folytatnám a teljesítést, ami nincs időhöz kötve, akkor hogyan és mibe kellene pecsételnem? Változott az útvonal, már nincs is olyan pecsételő hely, mint ami szerepel a füzetben... Esetleg folytatnom lehetne egy új füzetbe Boldogkőváraljától?

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61560)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61561

Végül is minden szakaszon a bejáráskor érvényes útvonalon ment. :-)

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61560)
Kéktúra ellenőrök Creative Commons License 2017.03.19 0 2 61560

Bocs, kérdésed elkerülhette a figyelmünket. Mi ketten kéktúra ellenőrök külsősként egyszerű "adminisztratív dolgozók" vagyunk az MTSZ-nél, munkánk egyes-egyedül az, hogy ellenőrizzük a beérkezett kéktúra igazolófüzeteket. Egy-két dologban azért megkerestek még ezen a munkán kívül is bennünket, ilyen volt például az újtípusú OKT igazolófüzetek formátumának a véleményezése, itt örültünk, hogy nemcsak meghallgattak bennünket, de sikerült meggyőzni a bentieket a dupla pecsételés jogosságáról és további fenntartásáról is.

 

Kéktúra ellenőrökként nincs semmilyen kapcsolatunk a Kéktúra Szakbizottsággal, amennyiben erre bizottságra gondoltál a kérdésedben. Sőt, mióta a munkánkat végezzük, nem is hallottunk róla.

 

Sánta Kutya (SK):

Épp februárban akadt a kezembe az MTSZ-ben egy ilyen kiadású füzet. Bírálatra érkezett be hozzánk, ugyanezt a Sümeg-Lászlótanya távot tartalmazta. Az, akinek a tulajdonában volt, még a '60-as években lejárta a táv zömét, aztán úgy hitte, hogy elvesztette a füzetet, ami tavaly előkerült valahonnan, valamelyik fiók legmélyéről. Ötven év után bejárta hát a még a füzetből hiányzó szakaszokat, már az új pecsétekkel stemplizgetve bele és beküldte hozzánk. Ellenőr társammal komolyan elgondolkodtunk azon, vajon teljesítette-e a kiírást, hiszen már hosszabb az OKT útvonala és mindig a bejáráskor érvényes útvonalon kell menni, de aztán méltányosságból megítéltük a teljesítést és így terjesztettük fel a füzetet a jelvény kiadására.

 

Hogy jogosan vagy sem döntöttünk így, azon el lehet vitatkozni, de én személy szerint büszke voltam rá, hogy aláírhattam ezt a füzetet kéktúra ellenőrként!

Előzmény: pozo (61559)
pozo Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61559

Örülök, hogy itt vagytok a topicon, szerintem fontos a jelenlétetek.

Múltkor feltettem egy kérdést, amire nem kaptam választ, most megismétlem:

Ki a Kék Túra Bizottság jelenlegi elnöke vagy vezetője?

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61529)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61558

Nem.

Előzmény: hörpölin (61557)
hörpölin Creative Commons License 2017.03.19 -1 0 61557

Hohó! Ez a füzet egy valódi relikvia! :-) Édesapád teljesítette is a OKT-t?

 

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (61556)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2017.03.19 0 2 61556

Apám fiókjából

 

HEV Creative Commons License 2017.03.19 0 0 61555

Igen pöttyös kód volt mindenhol, de fogyóeszközzé változott.

Amikor a füzet szövegét írtam én sem számítottam arra, hogy ilyen gyorsan eltüntetik a kódokat.

 

A túramozgalom új változatáról nem tudok semmit, mivel már nem szükséges érinteni az egykori 13 települést nyilván a partmenti aszfalt kimarad. A Siófok - Balatonőszöd közötti piros sáv és öszödön a piros kereszt ez évtől megszűnt hivatalos jelzésként így nyilván a túramozgalomnak sem lesz része.

 

Ajánlom figyelmetekbe ezt a rövidebb túramozgalmat is, két túranap és  egy szép jelvénnyel lehettek gazdagabbak a Koppány-völgyi látnivalókon felül. Tudtommal 2 pont már itt is megsemmisült illetve bezárt, így fotózni kell.

 

Előzmény: nagypapi (61554)
nagypapi Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61554

Akkor ezek szerint mindenhol volt pöttyös kód, csak ellopták? Így már érthető, hogy a 3 nyelvű füzet ezt miért nem tartalmazza.

Tudsz valamit a tervezett útvonal-változásokról? 

Előzmény: HEV (61553)
HEV Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61553

Az a bizonyos 'lovarda' az valójában Szántódpuszta.  A következő részeken gyorsan le kell szaladni a parti asztfaltos szakaszt majd ismét jön egy nagy kanyar a 'Somogyi-középhegységbe'. 

Minden pöttyös kód amit elloptak már csak számkódos változatban létezik :-(

http://www.szkte.hu/viewpage.php?page_id=10

Előzmény: nagypapi (61552)
nagypapi Creative Commons License 2017.03.18 0 4 61552

Fejérkőtől Tündérvölgyig 2. nap: Zamárdi - Balatonföldvár

 

Reggel  egy túratársunk hazament, mi megreggeliztünk egy kis parkban a központban levő ABC-ben vásárolt dolgokból, beugrottunk a Lesz Vigaszba, majd a szemközti egységben nyomtunk egy kör biliárdot. Ebből is kitűnik, nem kellett túlzottan sietni, a napi táv meglehetősen szerénynek ígérkezett.

A tájház utáni kereszteződésben rácsatlakoztunk a túraútvonalra, majd egy meglehetősen sajátságos „Pálinka tanoda” mellett elhaladva hamar elértük a Szamárkövet. Utunkat a Római úton folytattuk, mely meglehetősen egyhangú lenne, ha nem látnánk közben végig a Balatont. Egy lovardánál észak felé fordult utunk, és hosszabb, lankás emelkedő után értük el a 4. ellenőrzőpontot. Csúcs-csoki elfogyasztása – elvégre 161 méter magasan vagyunk – majd kisebb ereszkedés következett.

 

Unortodox módon nem követtük a túraútvonal kijelölt sárga sáv jelzését (ez levezet Szántódra, hogy az országút melletti kerékpárúton érjen be aztán Kőröshegyre), hanem az általunk érdekesebbnek és szebbnek gondolt Z+ jelzésen közelítettük meg Kőröshegyet. Nem gondolnám kispistázásnak, távolságban nem kevesebb, szintben jóval több. Csodálatos környezetben, kemény kaptatóval vezet fel az út a Barack-hegyre, ahonnan fantasztikus kilátás nyílik a Tihanyi-félszigetre. Meredeken lejtő aszfaltos utca vezet le Kőröshegy főutcájára, ahol mi betértünk a városközpontba egy sörrentésre a nem éppen kispénzű turistákat megcélzó Muskátli vendéglőbe.   

 

Kőröshegyen nagyon szépen felújított Széchényi-kastély található (előtte Széchényi Zsigmond szobra), épp emellett halad el az út a horgásztavak felé. Felettünk jópártíz méterre apró matchboxok szaladgálnak a völgyhídon. Impozáns látvány. Hamarosan elértük az 5. kódot, amelyet hosszasan keresgéltünk, nem találtunk, majd otthon, mikor az egyik fórumon olvastam a számkódokról (ez nem szerepel az egyébként nagyon igényes, 3 nyelvű, térképpel ellátott igazolófüzetben), az egyik fényképen megtaláltam. Minden jó, ha vége jó.

 

Csatlakozik hozzánk az előző napról jól ismert PL jelzés, melyen kezdetben egy meredeken emelkedő aszfaltúton haladunk – hiába, mellettünk az autópálya.  A dombtetőn derékszögben elfordulunk az autópályától, erdő és szőlő határán levő földúton haladunk. Mint kiderült, kissé letértünk a PL-ről, amely az erdőben, velünk párhuzamosan halad. Gyorsan korrigáltunk, és kellemes, folyamatosan lejtő parkerdei úton (50 méterenként furcsa formájú padok) értük el Földvár legdélebbi házait. Innen is csodálatos kilátás nyílt a Balatonra, és ez a látvány elkísért egészen a Magaspart tetejéről leereszkedő lépcsőig. Leballagtunk rajta, és a meglehetősen kihalt városban folytattuk utunkat a földvári vasútállomás felé.

 

Volt még háromnegyed óránk a vonat(pótló busz) érkezéséig, amit nem akartunk haszontalanul eltölteni, így beültünk a Pulmy által is ajánlott különleges hangulatú, Síngörbítő nevű ittasellátóba. Egészen kiváló a kávé és a melegszendó is.  Az „oly távol vagy tőlem és mégis Kozel” felirat viszont büntet rendesen. :-) A Szántód-kőröshegyi átszállás ellenére kellemesen és gyorsan telt el a hazaút.  

 

Nagyon kellemes csalódás ez a túra. Bevallom, jóval kevesebbet vártam (igaz, a hosszabb part menti szakasz még hátra van), de meglepően szép és nyugodt, szinte érintetlen helyek vannak az autópálya és a part menti települések közötti igen keskeny sávban. 

 

Néhány képet feltöltöttem ide: 

https://goo.gl/photos/b5G6Ath9aR9VWCD37

Okulare Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61551

Köszönöm szépen! Már javítottam is a hibát és elnézést kértem Hörpölintől is e-mail-ben. Köszönöm a megszívlelendő tanácsokat és a buzdítást is. :-)

Előzmény: hobo-bobo (61547)
akárkibárki Creative Commons License 2017.03.18 0 1 61550

A honlapodon már gratuláltam,de akkor itt is.Szóval gratula!:)Legyen még sok szép élményed!

Előzmény: Okulare (61540)
garass Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61549

Ez véletlenül épp egy jó példája annak, hogy az egységességet nem olyan egyszerű elérni. Ugyanis ma bárki adhat ki térképet. Mindenki olyan térképalapot és adatbázist használ, amilyen anyagi és erkölcsi lehetőségei érdekei vannak. Amíg ez fennáll, addig tökéletes összhang nem lesz.

Mi alapjaiban a jelzés rendszer egységességét és annak minőségét tudjuk időben fokozatosan elérni. A térképek összefésülése nincs a mi kezünkben. Az mindenképpen pozitív jelenség, ha a térképész és a fenntartó tud kapcsolatot találni.

Előzmény: pozo (61532)
garass Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61548

Örülök, hogy Te már látod az alagút végét. Érdeklődéssel várom, ha majd megjelenik. Nyilván összevethető lesz mások munkáival is. Azt azért tudni kell, hogy az MTSZ listája a megyék által összeállított útnyilvántartások összesítése. Tehát az esetleges kérdéseket, hibákat mindig a területtel lehet majd pontosítani. De mivel az országos lista a múlt évihez hasonlóan mindig az elkészült utakkal bővül, ez egy éven belül nem lehet teljes.

Van még egy megjegyezni valóm a leírtakhoz. Ez a munka/ lista soha nem lehet teljes. Ezt Te is tudod, tapasztalod örökös változás van. Tehát a későbbiekben a rendszeres frissítést is be kell majd tervezni. Nem leszel munkanélküli.

Előzmény: Güsziológus (61531)
hobo-bobo Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61547

Nagyon jó kis írást eszközöltél, végigolvastam, tetszett.

Pár észrevétel: Legelőször és elsősorban: Hömpölin az nem Hömpölin, hanem Hörpölin! Mert szeret hörpölgetni. :-))

 

Átlag: Én mindig 3 km/h -val tervezek, de még abból is kicsúszok rendszeresen. 

Vízből legyen inkább 2x annyi, de a szomjazásnál rosszabb nincsen, ezt egy párszor megtapasztaltam már.

Nagyjából oláhtamás képletét alkalmazom, 10km/1liter átlagfogyasztás. Ez elég szokott lenni.

 

Pár hónappal ezelőtt én is éppen ezzel a szakasszal kezdtem el a Rockenbauer Pál DDK-t, csak az ellenkező irányból indulva, Szekszárdról volt 8:00-kor busz Szálkára.

 

viewArticle

 

Gratulálok, csak így tovább! 

Előzmény: Okulare (61540)
garass Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61546

Ezeket én is meg tudom erősíteni. Nekem még nyomdába adás előtt volt alkalmam némi hibajavítást eszközölni benne, ezért is tudom alátámasztani a beharangozást. Nekem tetszik, remélem a többségnek is megfelel majd.

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61529)
Csuhás Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61545

A patak partján nem igazán volt út, mert mindig beszántották.  A vasút mentén minden bizonnyal járhatóbb lesz a jelzés. 

Előzmény: Jesper Olsen (61543)
garass Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61544

Rozália téglagyár témában alább írtam, hogy nem ismerem az alapokokat, de most kellően megvilágítottad.

A többi véleményeddel teljesen egyet értek. Valóban a közös nevezőt kell mindenkinek megtalálni. Az a zavaró, ha valaki nem megfelelő stílusban követelődzik, elvár, értetlenkedik. Ezt célszerű elkerülni az eredményes együttmunkálkodás érdekében.

Előzmény: olahtamas (61528)
Jesper Olsen Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61543

Éppen azért lett áttéve a régi nyomvonalról, mert ott, a patak mentén levő út volt nehezen járható.

Előzmény: garass (61541)
garass Creative Commons License 2017.03.18 0 0 61542

Így már értem a gárda felvetésedet. Bár azt nélkülük is el kellene érni, hogy a különböző térképek ugyanazt mutassák. Mint ahogy írtam korábban, a térképtől elvárható, hogy a valóság hű mását ábrázolja. (ez a definíciójában is szereplő kitétel) Függetlenül attól hol, ki volt a szerkesztője.

Az évi 4000km abból adódik, hogy a jelzéseket 5 évente kellene felújítani. Mivel előzetes felmérések szerint 20-25ezer kilométer a hazai turistautak hossza, ez átlagban így jön ki.

Most csak azért tűnik rohanásnak, mert ilyen országos egységes felújítási program még soha nem volt. Mindenkinek szokatlan és komoly terhet ró a kivitelezőkre.

De van egy második ok is. Most a kormány jelentős összeggel finanszírozza az utak rendezését. De meddig???? Amíg van rá hajlam és keret, érdemes kihasználni ezt a lehetőséget.

Előzmény: pozo (61518)
garass Creative Commons License 2017.03.18 0 1 61541

A Rozália téglagyári témát sajnos nem tudom megindokolni. Azt a Pest megyeiek gondozzák. Talán náluk kellene megkérdezni. De mintha már ezt valaki más is felvetette itt korábban. De ha ott nyáron annyira felnő a gaz, akkor valószínűleg kevesen járják, tehát lehet, nem szerencsés oda terelni. De ez csak saját véleményem.

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61517)
Okulare Creative Commons License 2017.03.18 -1 3 61540

Ahogy nemrég a bemutatkozásomban is írtam (60064. hsz.) új vagyok a kék túrázás terén, de az első lépéseket tegnap megtettem. Az elmúlt hetekben, hónapokban szorgosan olvastam ezt a fórumot és láttam, hogy vannak akik ide írnak képekkel illusztrált beszámolót, van aki csak a bemutatni kívánt beszámoló linkjét teszi ki. Én is ez utóbbit választanám, nem terhelve vele azokat, akik nem kívánják elolvasni. Akit érdekel, azt kérem, hogy kattintson erre a linkre a Szekszárd - Szálka szakasz bejárásáról írt beszámolóm elolvasásához. 

nagypapi Creative Commons License 2017.03.18 -1 0 61537

Ha minden igaz, azon a szakaszon alagutat terveznek.

http://csucs-hegy.blog.hu/2016/09/02/az_m0

 

Előzmény: Özvegy Halpakker Dodóné (61535)
Özvegy Halpakker Dodóné Creative Commons License 2017.03.18 -3 0 61536

Tévedtem.  Elnézést kérek

 

Tévedésem oka az volt, hogy egy éve találtunk egy telefonra létrehozott pecsételőkönyv applikációt ezt fejben összekötöttem a QR kóddal. Itt tévedtem nagyot. Sajnálom.

 

 

 

Előzmény: Kéktúra ellenőrök (61529)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!