Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216424

Nem teljesen így van, mert a check controll azt is figyeli, hogy a féklámpakapcsoló hibás vagy sem. De tényleg nem bonyolult, egy 1200 forintos multiméterrel el lehet indulni visszafelé a lámpától. Vagy amit mondtam, hogy a biztosítékok húzogatásával kideríteni kitől kapja az állandó áramot, és utána végigkeresni.   Csak épp idő, idő, és idő.

Előzmény: downer (216423)
downer Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216423

Ha a 166 lámpa nem Can-buszos, akkor ezt nem olyan bonyolult kilogázni.

Feltételezem, Check control van a műszeregységben. Akkor ez úgy néz ki, hogy a féklámpa kapcsolótól a biztosítéktáblán keresztül a műszeregységbe érkezik az áram, méghozzá kétfelé ágaztatva két különböző bemeneten.

Aztán a műszeregység egy adott panelén keresztül két külön kimeneten távozik a két hátsó féklámpa felé. Innen tudja, hogyha kiég a féklámpa izzó.

A műszeregység kimenetén kutatnám azt a fixre vált tápot, szerintem azon belül a legesélyesebb a hiba.

Paco155 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216422

A halogén igen, de a xenon az már CAN vezérelt.  Hátul az is sima.

 

Előzmény: TtK (216419)
TtK Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216421

Amúgy lámpatestet CAN-buszosra csinálni szerintem értelmetlen. Egy bonyolult hátsó lámpa pl. 5 drót (helyzetjelző, fék, index, tolatólámpa meg egy közös test), Ha CAN-buszos, akkor meg tudsz extrém esetben két drótot spórolni (ha a CAN-busznak ugyanaz a testje, mint a tápnak, de ez szerintem nem egészséges), cserébe egy elektronikát tartalmazó NYÁKot kell tenni a lámpatestbe. Esetleg egy menet+kanyarfényes full LED-es fényszórónál lehet létjogosultsága.

TtK Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216420

Pont ma reggel cseréltem izzót, láttam. :)

Előzmény: TtK (216419)
TtK Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216419

Még a 159-ben is közönséges lámpák vannak elöl-hátul.

Előzmény: Kormit155 (216417)
Paco155 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216418

166 még elöl is analóg. Hátul pedig tudtommal mindegyik.

Előzmény: Kormit155 (216417)
Kormit155 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216417

Ezek még analóg lámpák, vagy már buszosak?

Előzmény: TtK (216414)
Rudó Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216416

Na ezek már olyan segítségszagú hozzászólások, köszönöm.

Igazából a típusismeret miatt írtam ide, hogy hátha találkozott már valaki ilyennel.

Ill, hogy valaki fejből vágja, hogy az a kormány alatt negyedik sor harmadik a fèklámparelé azt nézd meg, az ott a biztosítéka, itt a hátsó ülés bal sarkánál szokott megtörni a korbács vagy ott a.............., ilyenek.

TtK Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216415

Na igen, ha kábelkorbács-zárlat (de szép szó :) ) van, az térdre imához..

Előzmény: Paco155 (216413)
TtK Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216414

Nem azért nem vállalják, vagy mondanak ilyen barbár, de gyorsan kivitelezhető megoldást, mert nem tudnák kimérni/megjavítani, hanem mert ebből kinéz egy egy-két napos szívás és nem mondhatja neked, hogy 10 órát dolgozott rajta, az a 10ezres rezsióradíjjal egy százas lesz, meg még pár száz forint anyag, amit elhasznált. Mit szólnál?

Azért világít egyébként, mert valahol zárlat van és rákerül a táp a féklámpára. A kérdés, hogy hol. Elsőnek érdemes a féklámpa reléjét megkeresni, elképzelhető, hogy az feküdt meg. Ki kell húzni a foglalatából. Ha elalszik a féklámpa, nyertél. Még egy viszonylag egyszerűbb van: a két lámpatestet kell megcserélni, ha marad baloldalt a hiba, az szívás, mert végig kell menni a féklámpa betápján. Ha átmegy a jobboldalra, akkor a lámpatest a hibás. Ezeket műszer nélkül te is meg tudod csinálni.

Előzmény: Rudó (216411)
Paco155 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216413

Viszont akármit is csinálsz mindenképpen meg kell keresni hogy miért ilyen. A szakik azért húzzák a szájukat mert sok idő, sok meló és a legtöbb ember nem akarja majd kifizetni a beleölt órákat. Gyorsabb elvágni és átvinni a másik oldalról. Csak nem ez a helyes megoldás.

 

Te meg ki tudod mérni mert semmit sem kell tenned minthogy mögéálltasz egy embert és elkezded kihúzogatni a biztosítékokat. Amikor elalszik annak az áramkörével van összerohadva a féklámpád vezetéke. Onnantól meg már csak meg kell keresni hogy hol. Műszerfal és/vagy utastéri és csomagtéri kárpitok szétszed, kábel kicserél, műszerfal és kárpitok összerak.

 

Mondjuk jó esetben 4-6 óra. Rossz esetben 20.

Előzmény: Paco155 (216412)
Paco155 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216412

Még az is lehet, hogy az a megoldás.   De innen még Gyurcsók sem tudja megmondani.

Előzmény: Rudó (216411)
Rudó Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216411

Ha ki tudnám nem koldulnék itt ötletért, a nagyobbik baj az, hogy autovillamossági szakik is csak a nyakukat húzzák.

Ha mind a 3 világítana vagy egyik se akkor már nekiugrottak volna de így senki nem vállalta.

A legszakibb rögtön rávágta, hogy bal féklámpa + elvág/szigetel, jobbról fék+ átkábelez...

Előzmény: Rudó (216410)
Rudó Creative Commons License 2017.11.23 0 0 216410

Köszi.

Előzmény: Paco155 (216409)
Paco155 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 216409

Millió ötlet van, attól kezdve, hogy "valami elromlott benne" odáig, hogy "biztos hibás". 

 

TE VISZONT KI TUDOD MÉRNI. 

Előzmény: Rudó (216408)
Rudó Creative Commons License 2017.11.22 0 0 216408

Nincs ötlet?

Előzmény: Rudó (216405)
Piritu Creative Commons License 2017.11.22 0 0 216407

"nem a márka a kút üzemeltetője a lényeg" - ez így van. Pont ezért nem értettem, hogy mégis a márkát utasítottad el.

A minuszokhoz: találtam már én is olyan kutat, ahol télen nem téli üzemanyagot árultak. Az ok prózai volt, olyan kevés fogyott, hogy nem tudtak rendelni belőle.

 

A két társaság "nagy" kútjait és Selenia olajat használva a 2,0 jtdm 159-em korrekciós tényezői 200e km után gyakorlatilag nullák voltak. Ami azért nem rossz eredmény.

Előzmény: bnorci71 (216406)
bnorci71 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 216406

Olajnál

ne legyen hamis az a lényeg

 

üzemanyag

nem a márka a kút üzemeltetője a lényeg, lehet bármelyikkel gond ha ügyeskedős a személyzet, cégesbe volt Mol volt vele gond -20-ba az egész flottával amikor nem indul reggel 10-ből 9 autó.....

Aztán Agip sose volt vele gond, 

Sajátba meg írtam mikor mi, eddig nem volt gond, de azért a kis zug maszek kutakat kerülöm

A Shell magam se tudom valamiért nem szimpatikus ennyi de már huszon éve mióta tankolok hol benzint hol gázolajat

Előzmény: Piritu (216403)
Rudó Creative Commons License 2017.11.21 0 0 216405

Sziasztok!

Segítség kellene.

166-os olyat csinál, hogy a bal hátsó féklámpa ma reggelre (munkába odaérve) elkezdett folyamatosan világítani.

Minden más működik rendesen,de a bal hátsó féklámpa az folyamatosan világít, autót leállítod kulcsot kiveszed bezárod akkor is.

???

Piritu Creative Commons License 2017.11.19 0 0 216404

..és ez tapasztalat, nem hit :-)

Előzmény: Piritu (216403)
Piritu Creative Commons License 2017.11.19 0 0 216403

Az elmúlt bő millán Shell és MOL kutakon tankoltam, sose volt gondom az üzemanyaggal.

 

Alfába meg eddig csak Seleniát töltöttem, a megtett 865e km alatt mind tette a dolgát. Nyugodtan lehet használni. (A 146 1,6TS-emben bő 300e km volt amikor utoljára hallottam róla, ebből majd 200-at én tekertem bele.)

Előzmény: bnorci71 (216402)
bnorci71 Creative Commons License 2017.11.19 0 1 216402

igen a márka hit kérdése :)

utána nézek majd a Seléniának

Én is Agipot tankoltam mert céget is ott tankoljuk gyűjtöttem a pontot a kedvezményt meg beletankoltam a sajátba :) Most céges az Shell vagy Mol de nekem egyik se szimpi így mikor mi ÖMW vagy Auchan Smart Diesel

én Renaultos vagyok ott Elf lenne a gyári, de abból könnyű beleszaladni hamisba így egy motorfelújítás után csak Motul vagy Liqui Molly megy bele de csak olyan aminek megvan a gyári minősítése

Előzmény: Marklar T ie (216397)
Saughassy Creative Commons License 2017.11.19 0 0 216401

Tenyleg lefele jon ki. Szerviz manualt toltsd le hozza, ugy egyszerubb.:)

Előzmény: AtomAnti81 (216399)
Paco155 Creative Commons License 2017.11.18 0 0 216400

Tervezd újra.

 

A motor lefelé jön ki, konkrétabban az autót kell leemelni a motorról. Illetve ki tudod szedni felfelé is, de csak kisebb darabokban.

Előzmény: AtomAnti81 (216399)
AtomAnti81 Creative Commons License 2017.11.18 0 0 216399

Üdv.


  Olyan dologban szeretnék segítséget kérni, hogy van egy GTV-m 1995-ös és halott a motorja, hajtókar csapágyas és vettem hozzá egy másik motort de nem tudom hogyan álljak neki... nem szakmám de cseréltem mér motort 4 és 6 hengeres bmw.ben, opel vectra.ban de erről elképzelésem sincsen, hogy milyen irányban jön ki stb... kérlek titeket ha valakinek van tapasztalata legyen szíves ossza meg velem. egy nagy kiemelő állványom van flassencúg emelővel... "nem tudom hogy írják helyesen :D " 

Előre is köszönöm!

Krisztián

tomi0411 Creative Commons License 2017.11.18 0 0 216398

Sziasztok!

 

Családi okok miatt meg kell válnom tőle (2004-es, 2.0. JTS, 98 ezer km) ...Légyszi szóljatok, ha érdekel valakit. Köszi!

 

Részletek a hirdetésben.

 

 

 

 

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/gtv/alfa_romeo_gtv_2.0_jts_medio-11982608

Marklar T ie Creative Commons License 2017.11.17 0 0 216397

Én ilyen "maradi" márka fan is vagyok. ;) (autóban olasz, ha sok pénzem lesz, akkor még USA. ;) Ha lehet kapni azt az olajat amit a gyárban is raknak bele, akkor legyen. Inkább a Selenia, mint xy.

Épp tegnap kapott frisset az egyik JTD. ;)

Bajban is vagyok, hogy kivonult az AGIP. Tankolhatok össze vissza ;)

Előzmény: bnorci71 (216390)
Marklar T ie Creative Commons License 2017.11.17 0 0 216396

Hívtalak egy csomószor :O

 

Előzmény: Marklar T ie (216395)
Marklar T ie Creative Commons License 2017.11.17 0 0 216395

Előzmény: Adm (216374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!