Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228045

Én már semmilyen műszert sem használok. Örömbiciklizést folytatok.

Előzmény: SzeZo (228044)
SzeZo Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228044

Ez tiszta fizika. Gondolom, hallottál a hőtágulásról, miszerint meleg hatására Sukorón a hegyek megnőnek:-).

Vajon most, szombaton mit tapasztalunk?

Előzmény: Friczy (228042)
Friczy Creative Commons License 2017.05.29 0 3 228043

Ha már ennyire nyelvhelyesség-óvó akarsz lenni, akkor nem árt tudnod, hogy ebben a szövegkörnyezetben az egyetértek egybeírandó.

Előzmény: marcony (228040)
Friczy Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228042

Ennyi pontatlanság bőven belefér. Én a V10-en figyeltem meg, hogy a sukorói dombtető napközben magasabban volt, mint reggel. Mondjuk ez összevágott a saját tapasztalatommal, nehezebb is volt felmenni rajta :)

Előzmény: SzeZo (228038)
ronya1 Creative Commons License 2017.05.29 -1 0 228041

épp a hétvégén nézegettük a bihar csúcsán a szélerőművet, 51milliárd lei volt, (sajna nem találtuk hány kw) hihetetlen mód elrondította a környezetet, szóval az egyik legtisztább dolog is lehet szennyző akár optikailag is

és hogy ne offpljak sokat:

találkoztunk magyar biciklisekkel, azért nem semmi oda felmenni, kb 12km táv kb 1km emelkedéssel azon a retek murván.....

lefelé már én is szívesen gurolnék egy jobb montival, imádom ha csend van és csak a szél fütyül meg a kövek "hangoskodnak"  a kerekek alatt

 

Előzmény: bm613 (228032)
marcony Creative Commons License 2017.05.29 -2 0 228040

Azért ne haragudj rám, csak belém bújt a kisördög.

Gondolom egyet értesz velem, hogy óvjuk a magyar nyelv helyességét.

 

Maradok tisztelettel:

M

 

Előzmény: marcony (228039)
marcony Creative Commons License 2017.05.29 -2 0 228039

T. SzeZo!

 

Kérlek szépen, diplomás ember vagy, meg kell tudnod magyarázni nekem tudatlannak, hogy a Dakota 20-as miért Ő?

 

Légy olyan szíves. Előre is köszönöm.

 

Üdv:

M

Előzmény: SzeZo (228038)
SzeZo Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228038

A Dakota 20-as tegnap 1m-rel magasabbat mutatott otthon az induláshoz képest, pedig több, mint 6 órán át mért és volt 830 m szintemelkedés. Ő vegyes rendszerű magasságmérést alkalmaz.

Előzmény: Friczy (228037)
Friczy Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228037

A legjobb, ha a magasságot GPS és barometrikus adatok alapján együtt méri az eszköz.  A barometrikus rövid távon sokkal pontosabb, az időjárás-változásból eredő elmászást meg időről időre lehet korrigálni a GPS adatai alapján. Jobbfajta Garminok tudnak ilyet.

Előzmény: Fishtax (228035)
Cold Heart Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228036

Igen, a topicban!

 

Köszönöm a linkeket. Alapvetően jobban szeretek forumokban tajekozodni, azért kezdtem itt

Előzmény: Fishtax (228035)
Fishtax Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228035

Gondolom, úgy értette, hogy itt a topikban volt 4 évvel ezelőtti a legfrissebb találat.

 

A kerékpáros kompjúterek piacán a magasságmérésben (szintemelkedés/esés/különbség mérésében) a pontosságot nem méterekben mérik, két termék mérési adatai közöttakár 10% eltérés is lehet, ha vmi "közelítő pontosságú", az már jó. A barometrikus magasságmérést mondják a legmegbízhatóbbnak, de arról is tudni kell, hogy érzékeny a légköri nyomásváltozásra (hirtelen front érkezésével pikk-pakk tud változni a vélelmezett magasság egy helyben állva is), de még az eszköz hőmérséklete is befolyásolja a mérést (meleg lakásból hidegbe kitéve sok gépnek hosszú percekbe telik, mire "megtalálja" a magasságot).

 

Bevált márkák az én ismerettségi köromben: Polar, Garmin, Suunto.

 

Ne csak itt nézz körül, magyar és külföldi szakportálokon biztosan sokat írnak erről (pl.: http://www.bike-magazin.de/zubehoer/computer.html)

 

robi

Előzmény: Butch Cassidy (228034)
Butch Cassidy Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228034

Pedig ez egy hatalmas piac, kizárt, hogy ne lenne naprakész találat. Pl. egy: http://bikemag.hu/magazin/hirek/bryton-rider-310-gps-kerekparkomputer

 

A szintmérés egyébként a legzavarosabb téma a GPS világában, még akkor is, ha légnyomás alapján megy. Konkrétan ezt nemrég összefuttattuk egy Suunto Ambit 3 mérésével és 1600 magasságában valami 30 méter volt köztük a különbség, ami elég jónak tűnik, úgyhogy én ezeket elhiszem.

Előzmény: Cold Heart (228033)
Cold Heart Creative Commons License 2017.05.29 0 0 228033

Sziasztok!

 

Először a keresőveo kezdtem, de négy éves a legkorábbi találat.

Van vkinek tapasztalata gps-es, pulzusmérős kerékpáros órákkal kapcsolatban? Olyannak örülnék, ami (jól...) mér szintkülönbséget

bm613 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 228032

Igen, ez a nagy probléma vele... fene tudja, az oroszok mit csinálnak a hozzájuk kivitt cuccal. 
A másik meg az, hogy az új erőmű pokoli drága lesz, ha megépül. A meglévőt megéri használni, ameddig csak lehet, de az újat már fölösleges felhúzni.

Előzmény: ronya1 (228031)
ronya1 Creative Commons License 2017.05.28 0 0 228031

belegondolsz 1 kiló urán mennyi szénnek megfelelő energiát ad akkor már-már környezetbarátnak nevezhetjük

ha meg van oldva a rossz fűtőelemek tárolása akkor egész jó is(lenne) a helyzet

Előzmény: Fishtax (228029)
dhpage Creative Commons License 2017.05.28 0 0 228030

a tisztán környezetbarát energia nem létezik. mindegyik okoz károkat. a mérték viszont nem mindegy. pl. barnaszén vs. szélerőmű.

Előzmény: Fishtax (228029)
Fishtax Creative Commons License 2017.05.27 0 0 228029

Az atomerőmű, mint tisztán környezetbarát energia? Aha, mesélj még! :-)

 

robi

Előzmény: dhpage (228028)
dhpage Creative Commons License 2017.05.27 0 0 228028

én csak akkor töltök, ha paksról jön épp a delej :D

Előzmény: Fishtax (228021)
dhpage Creative Commons License 2017.05.27 0 0 228027

hihetetlen, hogy egy ennyire kerékpárra termett város ezt nem tudja megoldani. ráadásul tényleg keresztben elvágja a dunaparti kerékpárútvonalat, se a 11-esen, se itt a parton nem lehet végigtekerni normálisan.
ezzel ellentétben a Skanzenben van bérelhető gyereküléses bringa, de simán sajáttal is lehet bent mászkálni. régen még a bejáratnál le kellett tenni, csak gyalogosan mehettél be.
igen, ők végig tudják gondolni, hogy ha a kerékpárosoknak megkönnyítik a bejutást, akkor többen mennek oda, tehát több belépőt adnak el és többen költenek ott pénzt. nyilván szentendrén is ez lenne és nem csak a 10e forintokat gyűjtögetné a rendőrség...

Előzmény: SzeZo (228026)
SzeZo Creative Commons License 2017.05.27 0 1 228026

Félek, én már nem érem meg azt, hogy Szentendrén használhassam a 11-est. Hosszú huzavona után tavaly már azt hittem, végre nem kell kerülőket keresnem, de még ma is kint vannak a gyűlöletes táblák.

Tegnap a parti úton akartam Tahi felé tekerni, de éppen valami banzájhoz ácsoltak állványt és építkeztek a kolbászosok, bóvlisok - ezért azt mondták, hogy csak tolva mehetek át. Aha! Toltam vagy 20 m-t. Szemből, hosszú sorban jöttek külföldi nyuggerek biciklin. Szerintem ők sem értették, miért itt kell tekerniük.

Ilyen parti rendezvény nagyon sokszor van. Volt, hogy az egyébként tiltott mobilgát_szervízsétányra küldött a rendező.

Előzmény: olahtamas (228025)
olahtamas Creative Commons License 2017.05.27 0 0 228025
halaloszto Creative Commons License 2017.05.26 0 5 228024

Te figyumá, lejjebb megígérted, hogy nem szólsz hozzá többet. Most meg mégis. Ennyit ér a szavad?

 

Vajk

Előzmény: T_a_m_á_s_ (228015)
Fishtax Creative Commons License 2017.05.26 0 0 228023

Tényleg, a földgáz, azzal nem számoltam! Mindegy, a lényeg, hogy ha elektromos is egy autó, motor, bicikli, nincs olyan, hogy 0 emisszió, vmi szennyezés vhol keletkezik, legfeljebb nem a felhasználás helyén.

 

robi

Előzmény: H_G (228022)
H_G Creative Commons License 2017.05.26 0 0 228022

Nincs már a szénnek olyan nagy szerepe.

 

Előzmény: Fishtax (228021)
Fishtax Creative Commons License 2017.05.26 0 0 228021

Legutóbbi ismeretem, hogy az atomerőmű a magyar villamosenergia-felhasználás 44%-át fedezi (és az sem károsanyag-kibocsátás mentesen előállítható energia!), a többi széntüzelésű erőművekből van, szóval amíg nem kizárólag saját napelemről töltöd (aminek az előállítása tudomásom szerint szintén környezetszennyező), akkor te is károsítod a környezeted.

Pláne a babfőzelékkel! :-)

 

robi

Előzmény: dhpage (228020)
dhpage Creative Commons License 2017.05.26 0 0 228020

a kínai ipar remeke! :)
egyébként én csak paksot tankolok, na meg babfőzeléket :)

Előzmény: Fishtax (228013)
Friczy Creative Commons License 2017.05.26 0 1 228019

" kicsit elgondolkodjatok a cselekedeteitek kovetkezmenyein."

 

Na, most lépted át azt a határt, amit korábban a kerekes patkány kifejezéssel már feszegettél. Ott ugyan azt írtad, hogy ez csak egy biciklisre vonatkozott, itt viszont már általánosítottál. Innentől számomra - és feltehetőleg ezzel nem vagyok egyedül - szalonképtelenné váltál itt a topicban, beállítál az átlagos bringásgyűlölők soraiba.

 

Minden jót.

Előzmény: T_a_m_á_s_ (228006)
SzeZo Creative Commons License 2017.05.25 0 0 228018

Eddig csak arra gondoltam, finoman jelzem, hogy trollszag árad belőled.

Az idehányt hozzászólásoddal bizonyítottad, hogy te egy kifejlett hegyitroll vagy. Nem etetlek tovább.

Előzmény: T_a_m_á_s_ (228015)
makkahazi Creative Commons License 2017.05.25 0 0 228016

Megyek be a körforgalomba a pesti út végén. Én a második kijáratnál a 31-esre akartam kijutni, körfogalom egysávos, a közepén megyek ugye mert ugy bringával biztonságosabb. Mögöttem felbőg a kis suzuki motorja és majdnem elsodorva az első kerekemet balról megelőzve előttem egyenesen elhúz az első kijáraton a decathlon fele. Ezek szerint minden gépjárművezető így vezet, mert egy hülye miatt az összesre ráfoghatom, nemigaz? Egy másik okos főútról jobbra lekanyarodva majdnem nekemjött és ledudált, mert szerinte nekem nincs elsőbbségem a főút mellett vezetett kerékpárúton a főútról jobbbra kanyarodóval szemben. Nem, ott nem volt macisajt a bringaúton.

 

Ja és olyan okos is volt, aki szerint egyenrangú útkereszteződésben a jobbról jövő kerékpárosnak azért nincs elsőbbsége, mert egyenrangúban kerékpárral mindenkinek elsőbbséget kell adni.

 

Mind ennyire vágjátok a kreszt egyébként? Vagy csak amikor a bringás szabálytalankodik akkor mutogattok? Ettől függetlenül a bringásoktól is elvárom a szabálykövetést, de a gépjárművezetők sajnos nagyon álszentek.

Előzmény: T_a_m_á_s_ (228015)
T_a_m_á_s_ Creative Commons License 2017.05.25 -3 0 228015

Álló kocsisor mellett kizárólag jobbról, ha van elég hely, és nem akadályozza a kanyarodó jáműveket. Tehát nem középen, és nem araszoló járművek között/mellett. Buszsávban meg csak akkor, ha van külön kerékpárpiktogram is. Egyirányú utcában, forgalommal szemben meg csak akkor ha külön tábla engedi. Piros jelzésen át meg soha, sehogy.

Gondolom mind így közlekedtek, csak még egyikőtökkel se találkoztam az utakon... :)

Előzmény: SzeZo (228007)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!