Keresés

Részletes keresés

MZ75 Creative Commons License 6 napja 0 0 183913

Sziasztok!

 

Előre is elnézést, lehet a kérdésem hülyeség vagy nem megválaszolható ennyi információból, de mégis felteszem, hátha tudtok segíteni:

 

Jó pár éve futok, kisebb nagyobb megszakításokkal (a nike run applikációban 1700 km-em van). Futottam sok évvel ezelőtt félmaratont. Augusztus elején döntöttem úgy, hogy megcélzom az októberi SPAR maratont, hátha lenne esélyem, bár hozzáteszem nem futottam rendszeresen hónapok óta. Ennek ellenére egy 10 km-t simán futottam elsőre nagyjából 1 óra alatt.

 

Hétközben egyszer futok  egy 10-est, meg egyszer egy gyors vagy fartlek 5-öst és közben fokozatosan toltam fel távban a hétvégi long runokat. Gond nélkül toltam ki 24-ig 4-5 km-es ugrásokkal, de most a legutolsó 28 km hosszú volt, amiben teljesen elfogytam a végére. 

 

Még van egy hónap október 15-ig, nem tudom, hogy mit tegyek, legyen csak a 30 km-es theodora futás? Egyáltalán azt se tudom, hogy érdemes-e minden hétvégén ugranom 4-5 km-et a longrunnal és meddig kell kitolni, mondjuk 35 km-ig?

 

Köszi előre is válaszokat.

 

V

pom-pom57 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183912

Emlékszem ra,itt posztoltam év elején miszerint az ide célom, hogy év végére a  felmaratont 5 percés tempoval 150-es  atlagpulzuson szeretném futni.Nagyon messze nem állok tole.Ma 19,8042 km 5:02 tempoval  159 atlagpulzussal.Van meg az évből 3,5 hónap. Én is szigoruan PK- val  futok.Erthetobben :Pompom-Kontroll

pom-pom57 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183911

Most már figyelek rád jobban.Elaltatsz minket.Posztolod a kamu tervezett idoket a versenyre.És akkor rekkenő hoségben futsz 2 perccel jobbat.Szeded a gyorsító porcerositőket ami a pislogas számát is csökkenti így energiát megtakarítva tudsz jobb idot produkadni.Szoval ne már. 

Előzmény: amatőr (183907)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183910

Kösz! Ezt én is elmentettem, most még bő két hónapig van mit szednem. 

Előzmény: amatőr (183907)
Mr. Long Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183909

Mutkor 100/100-nal elozgettem egy csajt. Ra is kerdezett, hogy mekklrat resztavozok :) Aztan elkanyarodtam, mivel engem is idegesitett.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (183902)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183908

Ez jól hangzik, megnézem majd. Már beszereztem a Jutavitet, de legközelebbre jó lesz.

Amúgy publikus a mailem, ha majd küldenél képeket. Köszi!

Előzmény: amatőr (183907)
amatőr Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183907

Én is Jutavit hívő voltam, ár-érték arány miatt, aztán ezt találtam a DM-ben, folyamatos akció van rá, most azt hiszem, 2800 Ft.
Szerintem pefrekt ajánlat, hatóanyaggal, miegymással. :)

De Pompomnak ez nem való, ettől csak lassulna, nehogy szedjed! :)

Előzmény: 9:3-at tippeltem (183903)
Spenót Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183906

...és ha valaki autópályán résztávozik? :) 

 

Tökre kedvet kaptam résztávozni. A talpam is javult tegnap óta, de a tegnapi kirándulással megerősítettem a pozíciómat a túlterhelt zónában. Ma kocogok alapjáraton egyet és csütörtökön reggel feltépem a díszkövet a Kopaszin. Renélem, kívülről is látszik majd, nemcsak én gondolom úgy, hogy éppen feltépek. :) 

Előzmény: Ati_66 (183905)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183905

" mindig kihívásnak éreztem, hogy miután a kocogós 500 m-em alatt lehagy, a gyors ezrek alatt visszaelőzzem. Mondjuk rohadt idegesítő lehettem, ezt elismerem :)"

Miért lennél idegesítő azzal hogy résztávokat futsz más meg egyenletes iramot és pont így jön ki a ritmus.

Ha az autópályán csinálod ezt kocsival, na az valóban idegesítő :)))

Előzmény: 9:3-at tippeltem (183902)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183904

A testalkat egy dolog. De attól az izom szerkezet és keringési rendszer lehet kedvező.

De valóban, az optimális fizikai adottság sem ér semmit akarat és elszántság nélkül, ami nálad tényleg nem hiányzik :-)  

Előzmény: pom-pom57 (183898)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183903

én is ezt a jutavitet szedtem tavasszal, és most érzem, hogy újból kéne csinálni egy kúrát. 

Előzmény: Ati_66 (183901)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183902

ez most ilyen lett:

 

4:44.1 (cipőkötéssel)

4:36.0

4:30.2

4:26,2

3:26.2 (ez csak 800 m)

4:39.9

 

Tehát nagyjából az utolsóra purcantam ki, addig sikerült fokozni.

 

Mondjuk ezeknél lassabb tempót terveztem, csak volt vki a szigeten, aki elég jó egyenletes tempót futott (kb 5 percest), és mindig kihívásnak éreztem, hogy miután a kocogós 500 m-em alatt lehagy, a gyors ezrek alatt visszaelőzzem. Mondjuk rohadt idegesítő lehettem, ezt elismerem :)

Előzmény: rrroka (183900)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183901

Az jó ha nincs gond.

Nem kiegészítőket szedek, csak most kipróbálom ezt a komplex készítményt, mert magasabb a hatóanyag tartalma a napi adagnak (2x1)  és valamivel olcsóbb mint amit eddig szedtem:

https://multi-vitamin.hu/JutaVit-termekek/Glukozamin-Kondroitin-MSM-144-db-Jutavit.html?gclid=COT41L7bsNYCFXYW0wodTnMM0w

 

Előtte évekig ezt szedtem kb évi 2 kúrát, de ebben a 3x1 kapszula csak 800mg hatóanyagot tartalmaz. Jó volt csak szétnéztem, hátha van jobb és esetleg olcsóbb:

https://www.egeszsegplazabudapest.hu/search.php?q=arthoro&gclid=CLjdn8_bsNYCFYQ4GwodHjQBCA

 

Ha úgy adódik, akkor orvosnál felíratok Condrosulf 400 (2x1) vagy 800  (1x1) kapszulából egy kúrányit. Donát talán egy alkalommal próbáltam. 

 

A Bérest sok éve próbáltam, de nem éreztem hatását, így azóta sem kísérleteztem vele.

Előzmény: pom-pom57 (183895)
rrroka Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183900

A résztávoknál fontos, hogy így ahogy te csinálod, egyenletesek maradjanak, ne legyen az első sokkal jobb, az utolsó meg kipurcanás.
Pályán ezt mi úgy csináltuk, hogy a futóórát visszaszámlálóra állítottuk és 100 méterenként csipogott, így nagyon pontosan lehetett tartani a tempót. 20-as százakkal 3:20-as egy km, ezt ma is fejből tudom. :D

Előzmény: 9:3-at tippeltem (183899)
9:3-at tippeltem Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183899

ma úgy próbáltam futni a résztávokat, hogy nem érdekelt a pulzus, igyekeztem menni, ahogy tudok.

 

5x1000 és 1x800 m volt, köztük 500 m kocogás (egyszer csak 300 m), előtte és utána 1500 m bemelegítés és levezetés.

Így minden rsztáv 4:40-en belül maradt az első kivételével, amikor meg kellett állnom cipőt kötni. A leggyorsabb 4:26 lett. A max. pulzus 178. 

 

Így azért fárasztó volt. 

pom-pom57 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183898

Köszönöm. Nem tartom magam annyira tehetségesnek mint az többen gondolják.A fizikai adottságaim sem igazán futóalkat.Én inkább abban látom a viszonylag jó eredményeim,hogy elszánt vagyok.Lehet,hogy a forradalmasított  edzéstervem is közrejátszik  benne.Annak ellenére,hogy csak minden másnap futok.  

Előzmény: Ati_66 (183854)
pom-pom57 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183897

Egyetértek veled.Legközelebb a "mozdulj félmaraton" Balaton november 26 versenyre nevezek .Nem hagy nyugodni,hogy Amatőr legjobb félmarcsija jobb az enyémnél.Ez nem maradhat így.

Előzmény: 9:3-at tippeltem (183855)
pom-pom57 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183896

Köszi szépen.Igen,pár nap késéssel felkerültem a listára én is.Szerencsére tetten érhető volt az eredményem.1407 volt a rajtszámom.Nem tudom,hogy a chip kiszakadás előfordult már  ezt megelőző versenyeken is.Azt mondták az információs pultnál,hogy erre még nem volt példa.Most igen sokan elvesztették.Úgy jöttem be a célba ,hogy már a rajtszámom is fogni kellett (láthatóság miatt) mert 2 ponton is kiázott. Sajnálatos  módon inkább voltam dühös ,mint elégedett a célba érkezésnél az első  félmaratonomon. 

Előzmény: Tompus999 (183862)
pom-pom57 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183895

Milyen kiegészítőket  szedsz mellé? Én 3 havonta csinálok  három hónapos kúrát. 3 hónap szünet és újra 3 hónap tabletta .Napi 2x1  tabletta. Most a Dona volt soron.Legközelebb a Béres porcerő  forte jön.Nincs térdproblémám.

Előzmény: Ati_66 (183893)
pom-pom57 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 183894

A fenébe is.Ettől féltem.Több infót nem adok az edzéstervemről.

Előzmény: amatőr (183870)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183893

Sajnos már nem vagyunk 20 évesek és valamelyik alkatrészünk előbb utóbb figyelmeztet erre. 

Nekem szombaton a futás vége felé az egyik térdem kezdte jelezni, hogy sok lesz már a rendszeres terhelés. Éppen a múlt héten kezdtem szedni a napi 1000mg glükozamint meg a kiegészítőit, mert a heti km adatokból tudtam, hogy közel járok ehhez az állapothoz,  de sajnos csodát nem várhatok a tablettáktól. Kezdenem kell s spórolást a "térdeimmel" hogy a maratonra használhatóak maradjanak.

 

 

 

Előzmény: Spenót (183890)
Tompus999 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183892

Jaja, a reggeli futáshoz már fejlámpa kell

Előzmény: rrroka (183891)
rrroka Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183891

majdnem este nyolc óra volt mire hazaértem a mai hosszúfutásból és fáztam, meg rohadt sötét is volt. viszont tök jó tempót mentem bazi alacsony pulzuson, csak az volt a fura, hogy attól még nehéznek tűnt.

ja és vigyetek már fényes dolgokat az esti futáshoz, látszanunk kell, az autósok elszoktak a sötétben csámborgóktól.

Spenót Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183890

Na, így most már világos, hogy miért gondolod, hogy nem a megfelelő értékeket adom meg a Polar oldalon. Azt mondjuk, kiírhatná a Polar is, hogy milyen módszertan szerint mért értékekre gondol...

A lényegben viszont egyetértünk. Mármint abban, hogy a toló edzéseket magasabb pulzuson kell csináljam. Rohadtul féltem a lábamat ettől. (most is jegelek, mert elkezdtem megint érezni a bőnyémet, pedig már volt, hogy azt hittem, elfelejthetem)

Eddig az Ensport értékeit írtam be a Polar zónáiba, de ahogy mondtam, a felső zónák alján edzettem. Most eleve magasabbra vettem pár ütéssel és a zónák tetején futom a gyors részeket.

Remélem, holnapra visszaáll a talpam a jegeléstől alapállapotra és futok is valami gyorsabbat.

Előzmény: Ati_66 (183880)
Ati_66 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183889

Én is úgy gondolom, könnyebb kimenni futni. Igaz már nem sütött a nap, de nagyon jó volt. Össze is hasonlítottam egy 12 évvel ezelőtti futásommal, mert teljesen azonos útvonalat futottam, csak a mai végén nyomtam egy sprintet, majd volt 1 perc séta, hogy megy le a pulzusom. A zóna színek az idei frissített beállításaim. Most nem tudom örüljek vagy sem az eredménynek, mert 12 éve futottam PB-t október elején a maratonon és akkor ez a futás egy könnyűnek minősített edzés volt a mai meg tempó futás:

 

 

Előzmény: amatőr (183888)
amatőr Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183888

A fejbenfutás sem oly egyszerű azért... :)

Előzmény: Mr Long (183884)
Spenót Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183887

Megmarad minden.

Én féltem kicsit, hogy megbánom, de utólag nagyon jó érzés az övnélküliség. Sokkal szabadabb érzés így futni.

A pontossága meg az én szintemen tökéleres. Az a 3-4 másodperc csúszás, ami az övhöz képest van, tökre nem zavaró. Nem bántam meg a váltást, újra megtenném.

Az az egy hülyeség zavar, hogy speckó USB kábel kell hozzá.

Előzmény: erba09 (183886)
erba09 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183886

Ok, köszi. Szóval akkor csak az új órát kell regisztrálni a profilod alá és akkor már annak az edzéseit látod. De ugye az M400-al rőgzítettek is megmaradnak?

Erősen gondolkozom én is a váltáson, kicsit már ráuntam az övre. Ha lazán húzom meg akkor mindig lecsúszik, ha szorosra, akkor meg hosszú futások alatt (20km+) kidörzsöli a bőrömet. Nehéz eltalálni, hogy pont jó legyen.

Előzmény: Spenót (183885)
Spenót Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183885

Igen, én váltottam 400-ról 430-ra.

Annyira zökkenőmentes az átállás, hogy nem is emlékszem rá. Regisztráltam az új órát, majd amikor eladtam a 400-ast, töröltem. Szerintem egyszerre is megy a kettő.

Előzmény: erba09 (183881)
Mr Long Creative Commons License 2017.09.18 0 0 183884

Gyakoroljad a fejbenfutast, azt konnyebb melo kozben, mint futva :D

Előzmény: Ati_66 (183882)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!