Keresés

Részletes keresés

lallaj Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172197

Leadom ezt a pár kilót és közben nyomom az edzéseket. Lehet ráírok a Tompus által ajánlott edzőre is majd.

Köszi a tanácsokat.

 

Előzmény: krilin (172189)
rrroka Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172196

épp ma kezdjük újra a futóiskolázást az érdi csoportban. :)

Előzmény: krilin (172194)
Pinyo Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172195

Azért te rengeteget olvasol utána. És így már egészen jól meg tudod ítélni, melyik cikkben mennyi igazság van, illetve mit feltételez az egyik vagy másik. Hogy csak a publikációk számát és az idézettségi indexet akarják növelni, vagy valós kutatás van mögöttük.

 

Válasszunk bármit, a rengeteg különböző módszer legfontosabb közös pontja, hogy rendszert ad. De hogy melyik terv jobb az adott személyre? Sosem derül ki közvetlenül, mert legközelebb egy év múlva tudsz másikat próbálni. És akkor még ott van a szubjektív vonulat, pl.  "nekem nem tetszik hogy ennyit kell lassan futnom". Az is eredményt hoz, de ha nem élvezed közben a felkészülést, megette a fene.

Előzmény: krilin (172191)
krilin Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172194

Ha van a közelben komolyabb egyesület, szerintem az a legjobb erre. Ott altalaban vannak szakemberek, es veluk es a csapat tobbi tagjaval kozos futasok.

 

Ha ez nem elerheto, meg mindig ott a lehetoseg, h youtube videokbol futoiskola gyakorlatokat csinalni.

 

Szerintem a legtobb amator futo erre mar nem ad, vagy egyszeruen nincs ra ideje, h az edzesek mellett meg technikazzon is.

Előzmény: budai10 (172192)
Tompus999 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172193

Esetleg keresd meg Varga Jozsót. Ő régebben vállalt edzéseket, nem tudom hogy mostanában vállal-e. Ha érdekel az elérhetősége írj nekem a sargarepa1000@gmail.com-ra

Előzmény: lallaj (172187)
budai10 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172192

Szerintem a Magyarországi ismert edzők többsége úgy dolgozik,hogy ha felkeresi egy hétköznapi átlagos ember,hogy fejlődni szeretne megbeszélik a részleteket majd a továbbiakat  levelezésben folytatják.

Leírja neked,hogy mit étkezzél felépít egy edzésprogramot.

Elküldöd neki a mentett pulzus adatokat és ő látja belőle,hogy volt e fejlődés vagy nem és ez alapján küldi a további edzéstervet.

A legfontosabb sokszor kimarad a személyes együtt futások,hogy folyamatosan láthassa a futó stílusát technikáját és azt javítsa,csiszolja.

Hagyjuk azt,hogy vidékieknél nagyobb távolság esetén ez a legideálisabb most nem erről van szó.

Előzmény: krilin (172190)
krilin Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172191

Lehet, hogy tévedek de szerintem Olivér kifejezetten Lallaj konkrét kérdésére adott lehetséges interneten elérhető válaszokat illette műkedvelő jelzővel, nem úgy általában az interneten edzés témában elérhető anyagokat. Lallajnak egy felkészült, 'szakmai' tanácshoz jobban ismerni kellene az ő konkrét esetét. A különböző tényezőket, amiktől egyedi, személyre szabott tud lenni egy válasz.

 

Én magamon azt tapasztalom, hogy jó eredményeket lehet elérni a könyvekből, cikkekből, népszerű videókból szerzett nagyon általános alapelvek alkalmazásával is. Biztos gyorsabban fejlődnék egy edzővel, de én szeretem saját kútfőből kitalálni, aztán a körülményektől függően alakítgatni a tervet.

Vagy kipróbálni egy népszerű félmaraton tervet, saját szájíz szerint esetleg itt-ott módosítva rajta.

 

Előzmény: budai10 (172188)
krilin Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172190

Messziről jött ember esete, de ez a srác állítólag nagy többségben futópados edzéssel nyerte a félmaraton OB-t.

 

 

Előzmény: budai10 (172188)
krilin Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172189

Ha jobb akarsz lenni kevesebb edzéssel, mint a legutóbbi csúcsformád idején, akkor kevesebbet kell mutasson a mérleg, mint legutóbb, nincs mese. Amit persze nem a hasznos tömegből kellene leadni.

Előzmény: lallaj (172187)
budai10 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172188

Érdekes dolog amit írsz műkedvelő és szakember címén.Láttam olyan videót amin az edző elmondja,hogy pl futópadon nem lehet normális edzésmunkát végezni vagy olvastam olyan írást amin az edző azt ecseteli,hogy a zsírégető zóna csak ámítás nem valós és ő a nagyobb teljesítményű edzésmunkát ajánlja stb.

Van már a  témákban mindenféle kimutatás vitaminok,pulzuskontroll,cipő kérdés,edzésmunka  stb ami megmondja,hogy csak ez a jó vagy csak az a jó.(multi cégek versenye emberek hülyítése).

Előzmény: olipapa (172165)
lallaj Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172187

Plusz kg van bőven. A korábbihoz képest, amiből még faragni akartam, plusz 4. Valahogy nem akar lemenni. Pedig az a négy kg sok plusz másodperc. 

Valóban az lesz, hogy edzek a magam feje után a régi tervekkel.

Előzmény: krilin (172185)
Tompus999 Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172186

:-)

Előzmény: Spenót (172181)
krilin Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172185

Hogy állsz pl a súlyoddal? Abban mennnyi mozgástér van?

Pár kiló minusz, ha van honnan elvenni, csodakat művel a sebességeddel, es a serulesveszelyt is nagyban csökkenti.

Előzmény: krilin (172184)
krilin Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172184

Akkor porold le a régi tervet, az abban lévő alapelveket. Keveseknek sikerül kevesebb ráfordítható időből a korábbinál jobb formát elérniük.

 

Azoknak megy, akik hosszú évek óta rendszeresen edzenek, es ezert nagyon stabil alapjuk van. Az ilyen futók hamarabb elérik verseny formát, mert nem kell minden evben elorol kezdeni mindent.

 

Vagy ha a korabbi tervedben sok 'tartalek' volt, es esetleg még az úgynevezett 'built to run' típus is vagy, aki kevesbe hajlamos az atlagnal a serulesre.

 

Ha ezek nem állnak fent, nem ajanlatos sztm kevesebb időből jobb formát erőltetni. Sokkal nagyobb a serulesveszely. Egyet kell értenem az előttem óvatosságra, türelemre intőkkel.

 

Szóval ez egy türelemjáték, nincs azonnali eredmény. 

Előzmény: lallaj (172183)
lallaj Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172183

Köszönöm!

Nem nagyon találok sajnos edzőt. 

Előzmény: emillesz (172182)
emillesz Creative Commons License 2016.03.02 0 0 172182

Gratulálok! lallaj
Ez már egy kiindulásnak pontnak ragyogónak tünö tempó.
Valóban nyugodtan forduljál edzöhöz akivel együtt tudsz müködni.
Meg fogja érni akkor is ha kevesebb idöd van a futásra.

Előzmény: lallaj (172180)
Spenót Creative Commons License 2016.03.01 0 0 172181

Egy perc néma csendet kérek........................................................................................................................................

Köszönöm!

Ma kiszakadt a bútorászos (vagy milyen) gatyám.

Azért még nem menthetetlen és ilyen rohadék szélben tök jó meleg.

lallaj Creative Commons License 2016.02.29 0 0 172180

Hétvégén volt egy 15 kmes versenyem vagyis inkább egy rendezvény. Sikerült 4:30as tempóval végig nyomni. Aminek örülök, mert a felkészülésem nem sikerült jól ès sok kihagyás is volt mostanában. A pulzusom sem maxon ketyegett, hanem jóval alatta. Az ilyen fútások nagyon tudnak inspirálni a felkészülésék folyamán.

lallaj Creative Commons License 2016.02.27 0 1 172179

Biztos fogok én is. Jól jön az majd. 

Előzmény: barefootBushman (172177)
barefootBushman Creative Commons License 2016.02.27 0 0 172178

+1

Előzmény: rrroka (172167)
barefootBushman Creative Commons License 2016.02.27 0 0 172177

Fix hétfői pihenést én is szoktam csinálni, meg akkor se nyomulok, ha nincs kedvem -így nem sérülök.

Előzmény: lallaj (172161)
emillesz Creative Commons License 2016.02.26 0 1 172176

Bocsi ha madra ismertél én általában írtam és nem rólad. :-)

Nem is gondoltam arra, hogy esetleg közéjük tartozol.
De vajon melyik edzö közé sorolod magad!?
Nem kritizáltam senkit, föleg személy szerint nem. Csak általánosságokat fejtettem ki amiböl ki lehet indulni.
Ezzel az írásoddal itt viszont nagyon egyetértek.

" Arra azért figyeljetek, hogy sportolói youtube videók és népszerű, közismert edzésoldalak nézegetése, olvasgatása egy szakmai kérdésre még megfelelő válasz esetén is csak műkedvelői választ szül. Erre érdemes felhívni a kérdezők figyelmét. (forduljon szakemberhez) Én is leírom, ha az oldalamon valaki olyan témát kérdez, amit csak érintőlegesen ismerek, pl sérülésről, hogy nem vagyok orvos. Hajrá!"

 

Még az edzöi múltamról csak annyit, hogy van.
Akik ismernek azok tudják is, hogy nem akármilyen. Ha te nem ismersz esetleg az egy más dolog. Én ezért nem haragszom meg.
Söt elismerem az edzöi munkásságodat, mert nagyon jónak vélem. Én foglalkozok és ismerem a jelenleg foglalkozó edzöket is.
Te nem nagyon ismerhetsz mert nem itthon dolgozok és nem föállásban vagyok edzö, de müködö
edzö voltam és az is vagyok.

Előzmény: olipapa (172164)
lallaj Creative Commons License 2016.02.26 0 0 172175

Azt gondolom, hogy abban a zónában szoktam az edzések java részét futni. Nincs fix max pulzsom, de regebben az LT-mhez igazította az edzőm az edzéseket. Amin akkor sokat futtatott, most is azon futok legtöbbet. Ez az LT -20-25. Legalabbis emlékszem egy ilyen beszélgetésre, hogy ez az a tartomány. Ha rosszul emlékszem és Oli olvasná a sorokat és lenne szíves kijavítani az szuper lenne. Előre is köszönöm. 

Ahogy neked is a válaszaidat. Igy mindig van min gondolkozni futás közben. 

Előzmény: krilin (172174)
krilin Creative Commons License 2016.02.26 0 0 172174

Lallaj

 

Bár hegyikerékpár témakörben, de nekem anno azt a tanácsot adta egy edző, hogy ha kevesebb időm van edzeni, akkor az intenzív állóképességi zónában (GA2 talán?) kellene több időt eltöltenem, ami az extenzív állóképességi zónához hasonló paramétereket fejleszt gyorsabban, de nem olyan tartósan.

 

Még azt is mondta, hogy a hosszú tekerések utolsó óráit is nyomhatom itt, az is extra jó inger.

Egyébként a versenyt, amire akkor készültem (egy hegyikerékpáros 'ultra' ) is nagyrészt ebben a tartományban (GA2) kellett megoldanom (a sík, emelkedős részeken).

Tehát picit talán hasonlít egy UTH terheléshez.

 

Hátha ez segít..

 

De nem vagyok szakember, úgyhogy kérdezd meg kezelőorvosodat, gyógyszerészedet! :)

Előzmény: lallaj (172168)
krilin Creative Commons License 2016.02.26 0 1 172173

Bizony, mióta nem vagy rendszeres olvasó elszabadult a pokol és csak úgy röpködnek a laikus de nagyon magabiztos 'szakmázó' hozzászólások (beleértve természetesen a sajátjaimat is) :)

Előzmény: olipapa (172165)
lallaj Creative Commons License 2016.02.26 0 0 172172

Jól felkészültem akkor. Szerettem volna dobogós leni, de voltak hárman akik gyorsabbak voltak. Persze ez csak egy viszonylag kis verseny volt 1:27-el nyert az első. A verseny nagy része egy gáton volt, semmi levegő, csak a nap. Másnap futottam egy hegyi félmaratont, ott is negyedik lettem megosztva.

De ezzel is csak azt akarom mondani, hogy jól felkészültem előtte. Sikerült pár terepet is futnom a versenyek előtt. Így sikerült élveznem is a versenyeket, főleg a hegyit. Ha nem készülök rendesen, ez nem is jön össze.

Na, de többet nem beszélek erről, mert csak a helyet foglalnám el az ömlengésemmel.  

Előzmény: rrroka (172171)
rrroka Creative Commons License 2016.02.26 0 0 172171

17 perc 21 kirirn az az már nem semmi! :) a versenyen borulás midnekinek benne van a pakliban, aztb kell ilyen jól kezelni, ahogy te írod. pont most hétvégén beszélgettem egy 26 éve sultrással, aki a második UB egyénijéből úgy szállt ki, hogy utána fél évig nulal futás... sérülés + motivációvezstés. én ezt senkinek nem kívánom.

 

na akkor lényeget megtudtam, én szeretem kikérdezni a motivációját mindenkinek, csak hogy világosan lássunk. :) és én szoktam nemet vagy ellent mondani, akkor is ha neten (pláne FB-on!) nem szokás.

szóval hajrá! :)

Előzmény: lallaj (172170)
lallaj Creative Commons License 2016.02.26 0 1 172170

Értem amit mondasz. Szoktam is olvasni a blog bejegyzéseidet. Gratulálok az eredményeidhez.

Én szeretek vagy inkább mindig próbálok rendesen felkészülni, ami az esetemben nem azt jelenti, hogy belehalok az edzésekbe, de, ha tudom oda rakom magam. A versenyen elért eredmény meg nagyon sok mindentől függ, viszont, ha az utat rendesen végig nyomom és a verseny mégsem jön össze (beteg vagyok előtte, vagy rossza az idő), akkor azt nem bánom, nincsenek bennem rossz érzések. Egyszer volt egy versenyen amin a meleg megborított, mert nem szoktam itt hozza a 35 fokos meleghez sem és gondolom az sem használt, hogx az előtte levő pár napon hülyére ettem magam és eléggé sok sör, bor, pálinka is lement. Akkor nagyon megharagudtam magamra és utána váltottam. Utána kezdtem el edzővel dolgozni és odafigyelni más dolgokra is. Rá egy évvel hasonló korulmények között 17 percet gyorsabb voltam ugyanazon a távon (21,1 km). Persze volt azóta olyan versenyem is ahol betegség után mentem és nem sikerült jól. De nem bánkódtam, mert fel voltam készülve csak épp a betegség miatt nem tudtam hozni a versenyt. Így egy barátomat szórakoztattám és támogattam, hogy meglegyen az eredménye amit szeretett volna. A jó érzés akkor is megvolt.

Előzmény: rrroka (172169)
rrroka Creative Commons License 2016.02.26 0 1 172169

hajrá! :) lehet hogy az én gondolkodásom más, de én nem szeretem futásban magasra rakni a mércét és a következő célt, mert azt gondolom, hogy motivációhoz heti 2-3-4 edzéshez elég egy komfortzónát épp hogy meghaladó kitűzés, amire viszonylag könnyű felkészülni. így folyamatos a flow, van sikerélmény, viszont kicsi a sérülés, kiégés, csalódás esélye. szóval én ilyen nyugisan, kényelmesen szeretem.

tudom, hogy magamhoz képest jobb eredményeim is lehetnének, de az már erőltetett lenne sok lemondással és nem nagyon számít hogy 3:30 vagy 3:15 egy maraton... így is nagyon sokat javultam az előző évben, pedig csak 2200 km körül futottam, de meglett a VTM, nagyon is jól, javítottam 12 percet maratonon és végigmentem probléma nélkül a piroson.

Előzmény: lallaj (172168)
lallaj Creative Commons License 2016.02.25 0 0 172168

Most azért megy nehezen, mert volt nemi kihagyás. Arról lenne szó, hogy vissazanyerjem minél hamarabb a kondimat és esetleg fejlődjék is. Erre kellene edzés terv.

Maga az UTH főleg a teljesítéséről fog szólni, mert a táv ismeretlen számomra és a szint is az. Viszont úgy szeretnék oda állni, hogy azért legyen valami elgondolásom, hogy mit is szeretnék. Mire oda érek lesz bennem jócskán km és nagyon remélem egy jó pulzus értek is megszületik a fejemben, amin majd szépen elszaladgálok. Oli edzésévél anno sikerült belőni egy jó pulzust (számomra jó) a kívánt maratoni tempóhoz. Viszont most nincs annyi időm futni. Kevesebb edzéssel kellenne jobb erőenlétet előidézni. A terepes szintet majd megoldom. Keresek itt valamit.

Abbán teljesen igazad van, hogy ilyen nagyszabású eseményeken nincs esélyem dobogós helyre, de szeretnék beleadni mindent, amit csak tudok.

Előzmény: rrroka (172167)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!