Szóval az a cél, hogy a Bartók Béla úton a villamos meg busz meg négyes metró mellé a bicikli is legyen választható?
Az anyagi ösztönzők és földrajzi adottságok miatt vannak rések az összes többi modalitással, és ingázóknak ilyen módom még meg is érhetné az autó helyett, de ezek szerint nem az ő autóról átcsábításuk a cél.
Az lenne a szegénységi bizonyívány, ha ott nem lenne.
Hiáaba ér el a hálózat egész közelbe, nincs pont Zugló vasútmegállónál sem... Kőbánya alsó is adná magát (de akár felső is)
És akkor még csak a belváros közvetlen közeléről beszéltünk, Etele tér meg KöKi szóba se került... vagy az, hogy leszáll valaki a váci vasútvonalról Rákospalota-Újpesten és áttekerne az északi vasúti összekötő hídnál Budára stb.
"Rendszerint többet használom alkalmanként, mint fél óra."
De miért?
Moziba jársz vele?
Mondjuk Te tudod, nekem mindegy. Én hét és fél metró megállót kényelmesen megteszek vele 25 perc körül.
A Donkey-nek vannak olyan csomagjai, hogy havi 7000 ezerért 12 órát lehet nálad, 5000 ezerért 1 órát, 9000 ezerért akár hét napot. Ehhez képest a Bubi olcsóbb. A percdíjas megoldást még nem próbáltam, villamosként használom: dokkolóban leadom és sétálok az úti célomig. Autóval sem lehet mindig pont az úti cél előtt parkolni! Sőt még a taxiból és érdemes néha a túloldalon kiszállni! Tehát nekem egy kis séta nem probléma.
Nyilván nem pótolja a saját kerékpárt, megvannak a korlátai, nekem pl. egyáltalán nem felel meg. De pont azzal jönni, hogy drága, nevetséges. A régi modellben valóban túlárazott volt, a mostaniban egyáltalán nem.
most be kéne linkelnem youtube videót ahogy 20 éve a pekingiek milyen tömegben mentek kerékpárral dolgozni, azokkal klasszikus fekete tanyabájkokkal amit nálunk is még használnak vidéken a nénik (pb gázpalack szállítására is...)
de úgyis mindenki el tudja képzelni
azóta meg szerintem már a pekingiek is vagy tömegközlekednek, vagy ha tehetik autóznak
Fülöp szigeteken meg a motorozás megy, zöldre vált a lámpa, és vagy 120 motor indul meg, kettős sorokban hömpölyögnek
*****
szerintem ha itt holnapután becsődölne a BKK és nincs többé tömegközlekedés, akkor a dolgozni bejáró emberek zöme nem autóba ülne át - mivel nincs neki, nem is engedheti meg magának, jogsija sincs etc
hanem kerékpárra
megtörténne ugyanaz a változás mint ami pekingben végbement, de visszafelé, az emberek a tömegközlekedésről állnának át kerékpározásra, mert a gyaloglásnál még mindig sokkal gyorsabb és hatékonyabb
a másik nagy halmaz meg semmire, mert átmenne home office-ba
Egy évre 5000 Ft, és ha alkalmanként nem használod fél óránál tovább, akkor nincs több költség. Ezt én nem mondanám drágának. Számomra csak a szolgáltatási terület kicsi, de nem én vagyok a célközönség. Belvárosban lakónak, vagy olyannak, aki ingázik és a belvárosban dolgozik, pont jó.
az egy szóló busz fele, ennyi ember eljöhetne mondjuk a Kökiről, vonatról leszállva, a belváros felé, a többi meg az üres dokkolót találja ott
ha bevetnek egy teherautót, az visszahozza a belvárosi pontokról a bringákat, akkor jó drágán, szennyezéssel etc még 20 ember el tud menni
ennek a rendszernek inherens problémája, hogy az ingázók jellemzően napszak szerint rendezetten egy irányba közlekednek, amit nem lehet ilyen véges kapacitású eszközzel kezelni, ez arra lenne jó ha a dokkolók között szimmetrikus vagy sztochasztikus a forgalom - ezért említettem a túristákat, nekik nem kell sehova időre menni, és jellemzően egyik belvárosi pontról mennek a másik belvárosi pontra
de nekik meg nem ad óriási előnyöket a gyalogláshoz képest
Ez. A bubinak pont az a lényege, hogy három átszállás vagy két átszállás és gyaloglás helyett meg lehet tenni a hosszú részt bkvval, és az utolsó szakaszt bringával.
arról nem is beszélve, hogy mi van, ha elég neked a helyközi közlekedés, ami a dolgozók számára a munkába járás költségrérítésének szabályai miatt (bérletben is, jegyben is) anyagilag jelentősen kedvező.