Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2021.10.19 0 0 65125

Szerintem külvárosi, helyi "Bubi"-k IS kellenének, pl. Köki környéke, Kőbánya-alsó környéke, Örs környéke.

altenberger Creative Commons License 2021.10.19 0 1 65124

"Kőbánya alsó is adná magát"

 

Még az Orczy téren sincs! Előbb az "adná magát".

 

Viszont a kelenföldi vasútállomáshoz már van közel Bubi állomás.

A Szentlélek téri állomás is ordítóan hiányzik.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65121)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.19 0 0 65123

Szóval az a cél, hogy a Bartók Béla úton a villamos meg busz meg négyes metró mellé a bicikli is legyen választható?

Az anyagi ösztönzők és földrajzi adottságok miatt vannak rések az összes többi modalitással, és ingázóknak ilyen módom még meg is érhetné az autó helyett, de ezek szerint nem az ő autóról átcsábításuk a cél.

Előzmény: halaloszto (65122)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.19 0 0 65122

"Rákospalota-Újpesten és áttekerne az északi vasúti összekötő hídnál Budára"

 

Ez egy nagyon-nagyon atipikus városi kerékpáros közlekedési szituáció.

A hálózatnak, aminek a bubi is része, a szokásos, tömeges szituációk kiszolgálása a célja, és ez így helyes. 

 

Ha lenne bubi állomás a hévnél Budán, és a kutya nem használná, akkor meg az lenne a baj.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65121)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.19 0 0 65121

Az lenne a szegénységi bizonyívány, ha ott nem lenne.

Hiáaba ér el a hálózat egész közelbe, nincs pont Zugló vasútmegállónál sem... Kőbánya alsó is adná magát (de akár felső is)

És akkor még csak a belváros közvetlen közeléről beszéltünk, Etele tér meg KöKi szóba se került... vagy az, hogy leszáll valaki a váci vasútvonalról Rákospalota-Újpesten és áttekerne az északi vasúti összekötő hídnál Budára stb.

 

Előzmény: Friczy (65120)
Friczy Creative Commons License 2021.10.19 0 0 65120

Valamint a Déli, Keleti, Nyugati pályaudvaron.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65114)
altenberger Creative Commons License 2021.10.19 0 0 65119

"Rendszerint többet használom alkalmanként, mint fél óra."

 

De miért?

Moziba jársz vele?

 

Mondjuk Te tudod, nekem mindegy. Én hét és fél metró megállót kényelmesen megteszek vele 25 perc körül.

 

A Donkey-nek vannak olyan csomagjai, hogy havi 7000 ezerért 12 órát lehet nálad, 5000 ezerért 1 órát, 9000 ezerért akár hét napot. Ehhez képest a Bubi olcsóbb. A percdíjas megoldást még nem próbáltam, villamosként használom: dokkolóban leadom és sétálok az úti célomig. Autóval sem lehet mindig pont az úti cél előtt parkolni! Sőt még a taxiból és érdemes néha a túloldalon kiszállni! Tehát nekem egy kis séta nem probléma.

Előzmény: XNC (65111)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.19 0 1 65118

Az sportnak hívják, nem közlekedésnek :D

 

Viccet félretéve, azért ilyen a díjszabás, hogy ne tartsd magadnál a bringát amíg elintézed a dolgod.

Előzmény: XNC (65117)
XNC Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65117

Pl. ha valaki közel lakik az állomáshoz, akkor azt is megteheti; hogy ugyanoda tér vissza.

Előzmény: halaloszto (65112)
padisah Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65116

a 7-es busz nagyot tud ám füstölni, és minden megállóban ezt teszi induláskor

Előzmény: dhpage (65115)
dhpage Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65115

inkább a bringás dugót szagolom, mint a dízel krahácsokat, amik nagyobbat füstölnek mint egy 7-es busz.

Előzmény: nemfizikus (65106)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65114

Nekem személy szerint más gondjaim vannak vele, amely részben a főleg belvárosi pontoknak köszönhető...

A vasúttal az intermodalitás viszont amennyire elnéztem, összevissza Rákosrendezőnél és Ferencvárosnál van meg, puff neki...

Előzmény: Friczy (65110)
padisah Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65113

pár évvel ezelőtti cikkben az szerepelt hogy 1 ilyen bringa 330 ezer forintba kerül

azt is el tudom képzelni, hogy tényleg olcsón adják, és bevállalják vele a veszteséges üzemeltetést

vagy elkérik az árát a bérlőktől is, és akkor nekik is drága, de maga a bicaj drága a dokkolókkal és a személyzettel akik üzemeltetik

Előzmény: Friczy (65110)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65112

Félóránál hosszabb időre nehéz bubit használni, mert a két legtávolabbi állomás között lehet van egy órányi távolság, de az az extrém eset.

Előzmény: XNC (65111)
XNC Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65111

Én másképp számoltam.

Rendszerint többet használom alkalmanként, mint fél óra.

És lehet olcsóbban is venni bicajt.

Előzmény: Friczy (65107)
Friczy Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65110

Nyilván nem pótolja a saját kerékpárt, megvannak a korlátai, nekem pl. egyáltalán nem felel meg. De pont azzal jönni, hogy drága, nevetséges. A régi modellben valóban túlárazott volt, a mostaniban egyáltalán nem.

Előzmény: Friczy (65109)
Friczy Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65109

Ja, mondjuk 10 évi BuBi bérleti díjért. Valóban.

Előzmény: ÁsítóSárkány (65108)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65108

az új piac árait az ellátási lánc gondok most jól felverték, nem feltétlen a mostani új árból kell kiindulni.

jó minőségű használtat kapsz jóval olcsóbban is.

Előzmény: Friczy (65107)
Friczy Creative Commons License 2021.10.18 0 1 65107

5000 Ft-onként évente? Alsó hangon jelenleg 150-200 ezerért lehet saját kerékpárt venni. Sok sikert a megtérülés-számításhoz.

Előzmény: XNC (65102)
nemfizikus Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65106

Ez poénnak jó, de ...

Én láttam, hogy évről évre hogy nőtt a tömeg a forgalmasabb bringautakon.

Sajnos igaz, hogy ha még többen kezdenek biciklizni, abból dugó lesz a kerékpárutakon.

Előzmény: dhpage (65105)
dhpage Creative Commons License 2021.10.18 0 0 65105
Előzmény: XNC (65101)
padisah Creative Commons License 2021.10.17 0 0 65104

most be kéne linkelnem youtube videót ahogy 20 éve a pekingiek milyen tömegben mentek kerékpárral dolgozni, azokkal klasszikus fekete tanyabájkokkal amit nálunk is még használnak vidéken a nénik (pb gázpalack szállítására is...)

 

de úgyis mindenki el tudja képzelni

azóta meg szerintem már a pekingiek is vagy tömegközlekednek, vagy ha tehetik autóznak

 

Fülöp szigeteken meg a motorozás megy, zöldre vált a lámpa, és vagy 120 motor indul meg, kettős sorokban hömpölyögnek

*****

 

szerintem ha itt holnapután becsődölne a BKK és nincs többé tömegközlekedés, akkor a dolgozni bejáró emberek zöme nem autóba ülne át - mivel nincs neki, nem is engedheti meg magának, jogsija sincs etc

 

hanem kerékpárra

megtörténne ugyanaz a változás mint ami pekingben végbement, de visszafelé, az emberek a tömegközlekedésről állnának át kerékpározásra, mert a gyaloglásnál még mindig sokkal gyorsabb és hatékonyabb

 

a másik nagy halmaz meg semmire, mert átmenne home office-ba

Előzmény: XNC (65101)
ainaiz Creative Commons License 2021.10.17 0 2 65103

Sok szerencsét a reakcionisták meggyőzéséhez. Előre szólok, hogy semmi esélyed, ezek rá vannak izgulva a motorizációra.

Előzmény: Friczy (65100)
XNC Creative Commons License 2021.10.17 0 0 65102

Ahogy elnéztem a BUBI árakat, már régen visszahozta az árát a saját kerékpár.

Előzmény: Friczy (65100)
XNC Creative Commons License 2021.10.17 0 0 65101

Hát ennél egyszerűbbet mondok:

ha holnaptól mindenki kerékpárra pattanna, akkora tömeg lenne az utakon, hogy nem férnének el.

Előzmény: padisah (65098)
Friczy Creative Commons License 2021.10.17 0 1 65100

Egy évre 5000 Ft, és ha alkalmanként nem használod fél óránál tovább, akkor nincs több költség. Ezt én nem mondanám drágának. Számomra csak a szolgáltatási terület kicsi, de nem én vagyok a célközönség. Belvárosban lakónak, vagy olyannak, aki ingázik és a belvárosban dolgozik, pont jó.

Előzmény: padisah (65085)
padisah Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65099

ez a roller, a Bubi a dokkoló miatt mindenképp gyaloglásban végződik

Előzmény: halaloszto (65097)
padisah Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65098

van egy dokkolóállomáson mondjuk 20 bringa

az egy szóló busz fele, ennyi ember eljöhetne mondjuk a Kökiről, vonatról leszállva, a belváros felé, a többi meg az üres dokkolót találja ott

 

ha bevetnek egy teherautót, az visszahozza a belvárosi pontokról a bringákat, akkor jó drágán, szennyezéssel etc még 20 ember el tud menni

 

ennek a rendszernek inherens problémája, hogy az ingázók jellemzően napszak szerint rendezetten egy irányba közlekednek, amit nem lehet ilyen véges kapacitású eszközzel kezelni, ez arra lenne jó ha a dokkolók között szimmetrikus vagy sztochasztikus a forgalom - ezért említettem a túristákat, nekik nem kell sehova időre menni, és jellemzően egyik belvárosi pontról mennek a másik belvárosi pontra

 

de nekik meg nem ad óriási előnyöket a gyalogláshoz képest

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (65095)
halaloszto Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65097

Ez. A bubinak pont az a lényege, hogy három átszállás vagy két átszállás és gyaloglás helyett meg lehet tenni a hosszú részt bkvval, és az utolsó szakaszt bringával.

Előzmény: henngergely (65094)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.10.15 0 0 65096

arról nem is beszélve, hogy mi van, ha elég neked a helyközi közlekedés, ami a dolgozók számára a munkába járás költségrérítésének szabályai miatt (bérletben is, jegyben is) anyagilag jelentősen kedvező.

Előzmény: henngergely (65094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!