Hátha valaki ide téved a tagok közül, úgy hogy itt is közzéteszem:
Eladnám az alábbi Stax kombót:
- SRM1-/MK2 erősítő, sorozatszáma B 2846, fekete színű
- SR Lambda füles
Mindkettőt használtan vettem.
A fülesről olvashattatok: sajnos, nem "százas". Az eredeti, több helyen megtört kábelt a Hivoxnál "normál", azaz kötegbe sodort kábelre cserélték, amitől a hangja tisztább lett ugyan, de azon nem segített, hogy az egyik oldal hangosabban szól, mint a másik. Talán az egyik betétet cserélhette az előző tulaj, vagy valami más gond van vele, mindenesetre nekem nincs kedvem tovább pepecselni vele, sem tovább költeni rá. (Az erősítő balanszával kiegyenlíthető az eltérés, de azért az mégsem az igazi). A füles kerete, fejpántja, fülpárnája hibátlan, és a Hivoxnál rendesen kitisztították a dobozokat.
Az erősítő kifogástalan; a Hivoxnál - ha már a fülessel együtt úgyis ott volt - aranyozott RCA csatlakozókat kapott az eléggé eloxidált eredetiek helyett.
Akit esetleg így is érdekel a szett, annak 90 ezer forintért odaadom. Budapesten megnézhető, meghallgatható, fotókat is küldhetek róla, és biztonságosan csomagolva postázhatom (illetve "futározhatom") is. Az emilem publikus.
Oké, köszönöm, ha ez a hiba, akkor annak valóban könnyű utánajárni. Ha viszont a kábel rendben van, akkor mi okozhat még hasonló tünetet? Elég nagy az eltérés: levéve a hangerőt nullára, az egyik oldal még jól hallhatóan szól, és növelve a hangerőt, a balansz teljesen átbillen arra az oldalra. Ezzel együtt a mélyek sem az igaziak... :-(
A fejhallgató vezetékében szakadt meg egy szál, ott ahol a vezeték bemegy a fejhallgató házába.
(általában itt törik meg az elektromos vezetékek nagy része, legyen az fejhallgató vagy vasaló)
Ehhez a vezetékhez simán hozzá lehet férni, ha leszeded a fejhallgató burkolatát. Ekkor már egy ellenállásmérővel ki lehet "csengetni" a vezetékeket. (ehhez még le se kell forrasztani)
Én annak idején simán rövidebbre vágtam mindhárom drótot, ami a fejhallgatóba megy be, visszaforrasztottam, és utána gond nélkül működött.
Elvileg szélesebb frekenciaátvitelú "wide" PC-OCC kábel a 404-es, a 303-as "sima" PC-OCC a 202-es pedig csak OFC rézkábel. Meg más a színük is :)
Egyébként semmi gyakorlati különbség hangban, tehát a 202-es kábel is tökéletes (ha Lambda Pro-d van akkor meg főleg, mivel eredetileg is pontosan ilyen kábel volt rajta)
Hálás köszönet - az ár nem is olyan vészes; nagyjából erre számítottam, és itt legalább nem csak toldó kábel van, amit azért elég macerás előkészíteni. De azt nem értem, hogy az egyes kábelek miért vannak füles-típushoz kötve. Mi a különbség pl. a 303-as és egy 404-es kábele között?
Ha a T4-et PWM-mel hajtottad meg, akkor kb ugyanarról beszélünk igen. De azt lehet hajtani analóggal is, annak nagyon nincs értelme, olyankor semmi extra.
Valami digitális amp-om is volt azt hiszem Hifimediy T4 és (legalábbis Stax-al) nem volt jó hangja. Tehát az a véleményem, hogy ezek olcsónak olcsók, de aligha váltják meg a hi-fi világot.
Hát a T-amp az elég kajli ebben egyetértünk, nekem is van egy plusz rászerelve egy hatalmas kondi hogy legyenek azért mélyek is.
De a DDX320 az nem class-D, hanem full-digitális, vagyis nem kell hozzá DAC-ADC lánc, mint a tripath-hez. Csak SPDIF bemenete van (én optikain használom) és PWM-mel hajtja meg a kimenetet. Hangfalakhoz elég gyenge, de egy fülest könnyen meg tud hajtani. Ettől persze még steril, ezért szoktam a hangszínekkel variálni, még a digitális tartományban. Ez sem tökéletes persze, szétszedni a digitális jelet és újra összerakni, de nekem megfelel.
Ja ha már itt tartunk, a poén kedvéért megmutatom mit szereltem össze még tavasszal: egy tepsibe beleraktam a DDX-et (amihez amúgy sincs doboz, mert panelként árulják), az SRD-t, 2x12V aksit és egy töltőt, mert zavart hogy ennyiféle kütyü kell külön ahhoz, hogy tudjak stax-olni. A töltés a mellékelt kábellel történik. Elég vicces, meg lehetne csinálni szebben is, de ez volt itthon :)
Hogy őszinte legyek, ezt egyáltalán nem hiszem. Még régen hallottam T-amp-al és azzal tetszett a legkevésbé (kelletlen, digitális), a régi integrált erősítők hangja is jobb volt (kissé ködös de legalább nem steril). Az igazán tiszta hanghoz az adaptert el kell hagyni, azzal együtt nem lehet olyan magas szintű (no persze mihez képest...). Van aki szerint jó adapterrel is de Accuphase meg hasonló erősítőket használ, az más kategória.
Egyébként nekem is úgy tűnt, hogy a közepek, klasszikus zene és főleg a vokálok amiktől rendre könnybelábad a szemem ha hallgatom ezt a fülest. De nincs tapasztalatom más rendszerekkel.
Mindenesetre remélem rendeződnek az anyagi dolgaim és meg tudom ezt tartani. Ha így lesz, hamarosan belefogok a DDX320 modolásába, amitől állítólag tényleg high-end kategóriába kerül a rendszer.
A SR-Lambda Pro sem rossz, de sajnos nem ér fel a normál SR-Lambda hangjához. A csillapítás megléte miatt közeli rokon a kettő (későbbiekben már nincs), a Pro kicsit jobb a sávszéleknél, de valahogy mégis az eredeti az "igazi" és sajnos azt kell mondjam, hogy a jelenlegiek közül csak az SR-009, amit hozzá tudok mérni (és az is valamennyire más). Egy példa arra, hogy új technológia nem feltétlen hoz egyértelmű javulást hangban. Ha a mai fejhallgatók nagy részéhez képest is preferálható, akkor milyen lehetett az adott kor szintjén a 80'-as években...
A rendszer többi elemével lehet addig hangolni a hangzást mikor már nem lesz fárasztó, de a fejhallgató "alap" tónusát és karakterét nem lehet megváltoztatni. Márpedig a középhangokat (ami számomra a legfontosabb) nagyon kevés fejhallgató tudja igazán jól előadni. Az illúziót tovább segítik a térinformációk és a virtuális "hangszerképek" megfelelően nagy méretűek. Ezek mondjuk a többi Lambdára is jellemzőek, csak valahogy a tónus nem ua.
Dícséret illeti az eredeti "panorámikus" SR-Sigma tervezőjét ugyanis az ovális sugárzó egy az egyben innen került át, és vannak is hangzásbeli hasonlóságok, az óriási fejhallgatós térképzésért azonban nagy árat kellett fizetni, nem csak esztétikai szinten :) Elfogytak a magas és mély hangok és az egésznek kissé doboz hangja lett. A "fél-panorámikus" SR-Lambda szinte teljesen kiküszöböli ezeket a hibákat, de megmarad a különleges tónus. A tökéletes evolúciós kompromisszum.
Mindezen dolgok miatt az SR-Lambda számomra egyértelműen a referencia kategóriát képviseli ma is, csak minimum egy SRM-T1 meg egy rendes digitális forrás, ami kell neki. Bár a legújabb élményem alapján egy analóg rendszer, ahol még sokkal jobban meggyőzött(amit digitálisan nem lesz könnyű elérni).
Talán a normál csatlakozó támogatásának teljes elhagyása, ami miatt egy egyébként is kevésbé ismert fejhallgató márka még kevésbé ismertebb igazgyöngye maradt. Remélem kibír vagy még 30 évet (lehetőleg a hallásommal együtt).
Ezzel szemben a Pro hátrányaként az erősebb magasakat írják sok helyen,
Azt hiszem, ez típus kérdése is. Két Stax Pro füles van most nálam: kölcsönben egy 303-as, és a sajátom, egy SR Lambda, van tehát összehasonlítási lehetőségem. A 303-as magasai - és az egész hangképe - visszafogott, lágy, kellemes, kicsit talán szinezett és mosott, viszont nagyon hosszan hallgatható, akár hangosan is. Az SR Lambda ezzel szemben dinamikusabb, precízebb, keményebb, főleg a magasai erőteljesek a 303-hoz képest, de aki hallott már ÉLŐBEN cintányérokat, annak az utóbbi a természetesebb. Hangosan hallgatni viszont egy idő után fárasztó lehet az SR Lambda, különösen "masszív" rockon. A két füles tehát két külön világ, annak ellenére, hogy mindkettő Pro. Már csak ezért is kiváncsi vagyok arra, hogy milyen lehet a normál...
Amennyire én tudom, a pro füleseknek nagyobb a dinamikatartománya, ezért alkalmasabbak a "modernebb" zenék hallgatására. A kis feszültségű fülesen nem lehet nagyon hangosan hallgatni olyan zenéket, amiben a basszusdob dominál, mert elég könnyen betorzul.
Ez az én tapasztalatom is: azokat a techno/rock zenéket, amik dinamikakompresszióval vannak felturbózva (a "loudness war" áldozatai), nem lehet rajta döngetni. Erre alkalmasabbak az újabb modellek. Persze kérdés, hogy ki az a komoly hifista, aki ilyen kompresszált zenéket hallgat, én nem vagyok annyira komoly, pl egy Prodigy-Jilted Generation remastert nem tudtam meghallgatni az enyémen, pedig az valami csoda, ahogy ki van keverve.
Ezzel szemben a Pro hátrányaként az erősebb magasakat írják sok helyen, de ez gondolom preferencia kérdése, hogy kinek mi tetszik.
Szerintem semilyen fejhallgató membránját nem tanácsos nyomogatni, de még a hangszórókét se nagyon. :-)
Egyébként ha egy elektrosztatikus sugárzó átüt, akár túlvezérlés akár nyomogatás miatt, az maradandó sérülést okoz a membránon, mert azon a ponton leég a műanyag fóliáról a vezetőréteg. Mondjuk ez azért inkább a hangfalak sajátossága.
Azt sajnos én sem tudom, mi volt az eredeti oka a normálról a pro biasra való áttérésnek, de azt figyelembe kell venni, hogy a normál fejhallgatók gyártását már vagy 25 éve abbahagyták, így azok minden eleme egy régebbi technológiát képvisel. azóta a pro tipusokban már vagy a negyedik szériánál tartanak, és majdnem minden új típusban volt valami újdonság, pl a kábelekben vagy a membránokban is.
Azt én sem állítom, hogy ezek a változtatások minden estben hangminőség javulást is hoztak, de van közöttük hallható különbség. Pl. a nova basic nekem nem tetszett az első szériás pro-hoz képest.
Normál biasú lambdám pedig nem volt, én még SR-5-tel kezdtem, és arról váltottam Lambda pro-ra
Igen, igazad van, azóta én is olvastam róla. A Stax füleseket "üzemben" nem tanácsos nyomogatni... :-)
A szakértőktől kérdezem: mi a különbség a normál és a pro Stax fülesek között azon kívül, hogy más feszültséggel működnek? Hangzásban van-e különbség, és ha igen, akkor miben?
Hm, én nem vagyok szakértő, de sok helyen olvastam, talán még a specben is benne van, hogy a sugárzó oldalának a nyomogatása okozhat ilyen kisüléseket, tehát ez nem hiba (összeér két elektróda, de aztán újra feltöltődik). Ugyanarról beszélünk, vagy te valami másra gondoltál?
Igen az enyém volna az a német stax :) Nem akartam ekkora porfelhőt kavarni itt a hirdetéssel, elnézést érte, pláne hogy errefelé se néztem az utóbbi időben. (az index úgy tűnik nem küld email értesítőket)
Hogy mennyiért lehet eladni arról gőzöm sincs, én ennyiért vettem 1 éve. Persze kicsit lehet alkudni, mint mindig, ez bele van kalkulálva, de csak hogy jól érezze magát a vevő, a cucc értékén nem változtat.
Elsősorban anyagi okok miatt adom el, de az az érzésem hogy hiába vinném le pl 70-re, akkor se lenne rá több jelentkező, mert egy átlagos vevőnek még az is sok egy fülesért. 50ért meg inkább megtartom és kérek kölcsön a sógortól :) Ebbe a 90-be szerintem amúgy már a régiség-faktor is bejátszik, nem is beszélve arról, hogy (állítólag) ebben a modellben még nem olyan riasztóan sok a magashang, mint a későbbiekben.
A headfi-n, ahol szintén hirdetem, pl úgy vettem észre hogy ezek a cuccok mintha körbe-körbe mennének, senki sem állandóra veszi őket hanem kipróbálják, aztán 1-2 év múlva megy tovább, ezt abszolút el tudom fogadni, én is szívesen csinálnám ezt, de innen a balkánról nem nagyon lehet külföldre eladni semmit sajnos.
Az ebay-t nem szeretem mert lenyúlják az ár 10%-át, de vevőoldalon nagyon rettegni nem kell tőle, mert garanciát adnak és gyakorlatilag ha bármi nem tetszik, visszaküldheted (nézeteltérésnél mindig a vevőnek adnak igazat, mert nem lehet ellenőrizni a konkrét áruminőséget), egyedül a postát bukod el.