Én úgy tudom, hogy tényleg tervezték a villamosítást, ami ezen vonal esetén nem is túl bonyolult,
ugyanis csak két állomás van (azok se nagyok), a többi egyszerű hosszlánc és új alállomásra sincs szükség.
Ami a bizbereket illeti, a felújításkor csak Zichy kapott D55-t, mivel akkor már a tervekben szerepelt,
hogy Fehérvár felújítása után az új elektronikus bizber Börgöndöt is kezelni fogja.
Számítások szerint a villamosítás meg is térülne, mivel több vonatot (tehervonatokat is) lehetne erre közlekedtetni, jelentős időmegtakarítással.
Zárójelben ideírok néhány (2002 évi) adatot ennek alátámasztására (csak az arányok szemléltetése a cél):
100 etkm 1km-re továbbítása dizel üzemben kb 160 Ft, villamos üzemben kb 19 Ft (csak tisztán az energia költségek!)
További érv még, hogy a FLIRT motorvonatok fordulóit is gazdaságosabban meg lehet szervezni (pl: szerelvénymenetnek nem kell Fehérvárról Kelenföldön keresztül mennie a Szabolcsi bázisra.),
illetve a Bz-k helyett szemétvonati fordulókat is teljesíthetnek (pl. Szfvár-Pszab-Bp-Déli).
Tudvalevő, hogy a dizel motorvonatok avultsága miatt előbb-utóbb új beszerzésekre lesz szükség, célszerűen inkább villamos üzemű járművek jöhetnek szóba.
Egy szót még a gazdaságosságról: tervben van a 29-es (észak balatoni) vasútvonal villamosítása, ahol aztán egy db teher sem közlekedik, ami ezt indokolná,
itt konkrétan környezetvédelmi megfontolások játsszák a szerepet.
Az első képen Zichyújfalu vágányai vannak, az állomásépület elől fotózva, Fehérvár irányába nézve, a második -gondolom- a gazzal, és egyéb növényzettel benőtt iparba vezető összekötő vágány bújik meg...
Elfelejtetted odaírni, hogy azt a "párszámillió"-t milyen pénznemben kell érteni, csak hogy mindenki tudja, hogy mennyit kell a közadakozásnak összerántani a vasárnapi misén és az augusztus 20-i kenyérszentelésen a tervezésre, építésre, oszlopokra, vezetékekre, áramellátás kiépítéshez.
És ha gondolom mindez meglenne, akkor következne a következő kívánság a sorban, hogy óránként járjon a Flirt, mert "nekünk is jár, mert nehogy már ne járjon" alapon.
Ha megkérdeznének (nem kérdeznek meg) a 44-es villamosítását támogatnám.
De I.Gy. úrnak abban igaza van, hogy sok vonal villamosítása előrébb való.
---------------
A dolgozatról :
Meg lehet ezt csinálni komolyan is.
Nem véletlenül írtam, hogy középiskolai önképzőköri munkának jó.
Felsőoktatásban már nem jó, de egy középiskolás gyerek ilyen munkáinál soxor azt kell értékelni, hogy mennyit ment utána, mennyi iskolán kívüli munkát végzett a dolgozat megszületéséért.
Állami döntéselőkészítő munkának meg inkább humoros, mint valóságos.
Szűcs II János: Ez nem teljesen így van Gyuri mivel nemcsak eseti tehervonatozás lenne.
Az, hogy lenne akár napi egy párs tehervonat is, az még esetinek számítana a szememben.
Pusztaszabolcsnak nagyon nem hiányzik, hogy ott körüljárás legyen, DuFi-ba meg elég kevés vonat megy (a 30a-t pedig most már nem éri meg elkerülni normál üzemben).
Én is szakmai oldalról mondom azt, hogy nincs igazuk a villamosítás terén.
Semmilyen gazdaságossági számítást nem végeztek, pedig "ökölszámok" alapján is látható, hogy nem térülne meg, és sokkal fontosabb vonalak várnak villamosításra (ahol nem csak eseti kerülő útirányon át menő tehervonatokra lehetne számolni).
Ez nem teljesen így van Gyuri mivel nemcsak eseti tehervonatozás lenne.
Én is szakmai oldalról mondom azt, hogy nincs igazuk a villamosítás terén.
Semmilyen gazdaságossági számítást nem végeztek, pedig "ökölszámok" alapján is látható, hogy nem térülne meg, és sokkal fontosabb vonalak várnak villamosításra (ahol nem csak eseti kerülő útirányon át menő tehervonatokra lehetne számolni).