Keresés

Részletes keresés

Barnaby0229 Creative Commons License 2015.11.05 0 1 287

Én úgy tudom, hogy tényleg tervezték a villamosítást, ami ezen vonal esetén nem is túl bonyolult,

ugyanis csak két állomás van (azok se nagyok), a többi egyszerű hosszlánc és új alállomásra sincs szükség.

Ami a bizbereket illeti, a felújításkor csak Zichy kapott D55-t, mivel akkor már a tervekben szerepelt,

hogy Fehérvár felújítása után az új elektronikus bizber Börgöndöt is kezelni fogja.


Számítások szerint a villamosítás meg is térülne, mivel több vonatot (tehervonatokat is) lehetne erre közlekedtetni, jelentős időmegtakarítással.

Zárójelben ideírok néhány (2002 évi) adatot ennek alátámasztására (csak az arányok szemléltetése a cél): 

100 etkm  1km-re továbbítása  dizel üzemben kb 160 Ft, villamos üzemben kb 19 Ft  (csak tisztán az energia költségek!)

 

További érv még, hogy a FLIRT motorvonatok fordulóit is gazdaságosabban meg lehet szervezni (pl: szerelvénymenetnek nem kell Fehérvárról Kelenföldön keresztül mennie a Szabolcsi bázisra.),

illetve a Bz-k helyett szemétvonati fordulókat is teljesíthetnek (pl. Szfvár-Pszab-Bp-Déli).

Tudvalevő, hogy a dizel motorvonatok avultsága miatt előbb-utóbb új beszerzésekre lesz szükség, célszerűen inkább villamos üzemű járművek jöhetnek szóba.

 

Egy szót még a gazdaságosságról: tervben van a 29-es (észak balatoni) vasútvonal villamosítása, ahol aztán egy db teher sem közlekedik, ami ezt indokolná,

itt konkrétan környezetvédelmi megfontolások játsszák a szerepet.

 



Előzmény: trizs77 (273)
lálá.9 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 286

Két hónapja körbe van kerítve az épület. De hogy minek...?

Előzmény: Nebengleis (285)
Nebengleis Creative Commons License 2015.10.31 0 0 285

Zichyújfalu

 

Iparvágány

 

Vasútállomás

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.01 0 0 284

Kamera figyeli az átjárókat - Energiatakarékos és erősebb izzókra cserélnek több fénysorompót

 

URL: http://feol.hu/hirek/kamera-figyeli-az-atjarokat-energiatakarekos-es-erosebb-izzokra-cserelnek-tobb-fenysorompot-1729122

 

Ezek szerint a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon kamerarendszer fog kialakulni a vasúti átjáróknál.

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.04 0 0 283

Siemens Desiro-k a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon, Zichyújfalunál 2015. július 1-én, szerdán:

Forrás: Maga Molnár, Facebook, URL: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1599061663695141

lálá.9 Creative Commons License 2015.06.25 0 1 282

Zsír:D

Előzmény: Törölt nick (281)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.23 0 2 281

Siemens Desiro ("Dezső") a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon.

Soldato Creative Commons License 2015.04.12 0 1 280

Az első képen Zichyújfalu vágányai vannak, az állomásépület elől fotózva, Fehérvár irányába nézve, a második -gondolom- a gazzal, és egyéb növényzettel benőtt iparba vezető összekötő vágány bújik meg...

Előzmény: trizs77 (279)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 279

Képaláírások ?

 

Mi ?

Hol ?

Előzmény: Törölt nick (278)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.10 0 1 278

lálá.9 Creative Commons License 2015.02.27 0 2 277

Zichyújfalu-Szőlőhegy egy óra. Grat! Gyalog jobban jártam volna

Előzmény: lálá.9 (276)
lálá.9 Creative Commons License 2015.02.27 0 2 276

A mai 978-as gyors lerohadt Zichyújfalu és Szőlőhegy között...

htibor Creative Commons License 2015.02.24 0 0 275

Elfelejtetted odaírni, hogy azt a "párszámillió"-t milyen pénznemben kell érteni, csak hogy mindenki tudja, hogy mennyit kell a közadakozásnak összerántani a vasárnapi misén és az augusztus 20-i kenyérszentelésen a tervezésre, építésre, oszlopokra, vezetékekre, áramellátás kiépítéshez.

És ha gondolom mindez meglenne, akkor következne a következő kívánság a sorban, hogy óránként járjon a Flirt, mert "nekünk is jár, mert nehogy már ne járjon" alapon.

Előzmény: a Zsóti (274)
a Zsóti Creative Commons License 2015.02.24 0 0 274

Igen, egy párszázmilliós villamosításra azért nem fognak pénzt adni, mert az index fórumon és az iho.hu-n sokaknak tetszik az ötlet.

Előzmény: trizs77 (273)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.24 0 0 273

Köszönjük Tanár Úr!

 

-----------------

 

Ha megkérdeznének (nem kérdeznek meg) a 44-es villamosítását támogatnám.

 

De I.Gy. úrnak abban igaza van, hogy sok vonal villamosítása előrébb való.

 

---------------

 

A dolgozatról :

Meg lehet ezt csinálni komolyan is.

Nem véletlenül írtam, hogy középiskolai önképzőköri munkának jó.

Felsőoktatásban már nem jó, de egy középiskolás gyerek ilyen munkáinál soxor azt kell értékelni, hogy mennyit ment utána, mennyi iskolán kívüli munkát végzett a dolgozat megszületéséért.

 

Állami döntéselőkészítő munkának meg inkább humoros, mint valóságos.

 

 

Előzmény: Szűcs II János (270)
István Gyuri Creative Commons License 2015.02.24 0 0 272

Szűcs II János: Ez nem teljesen így van Gyuri mivel nemcsak eseti tehervonatozás lenne.

Az, hogy lenne akár napi egy párs tehervonat is, az még esetinek számítana a szememben.

Pusztaszabolcsnak nagyon nem hiányzik, hogy ott körüljárás legyen, DuFi-ba meg elég kevés vonat megy (a 30a-t pedig most már nem éri meg elkerülni normál üzemben).

Előzmény: Szűcs II János (271)
Szűcs II János Creative Commons License 2015.02.23 0 0 271

Én is szakmai oldalról mondom azt, hogy nincs igazuk a villamosítás terén.

Semmilyen gazdaságossági számítást nem végeztek, pedig "ökölszámok" alapján is látható, hogy nem térülne meg, és sokkal fontosabb vonalak várnak villamosításra (ahol nem csak eseti kerülő útirányon át menő tehervonatokra lehetne számolni).

 

Ez nem teljesen így van Gyuri mivel nemcsak eseti tehervonatozás lenne.

Tudnék mesélni! ( de nem mesét).

Viszont nem tehetem.

Előzmény: István Gyuri (266)
Szűcs II János Creative Commons License 2015.02.23 0 0 270

Köszönjük Tanár Úr!

 

(Azé mégiscsak átépítették,meg agyaltak a villamosításon is....)

 

Nem baj,a "központból" még ennyire sem futotta.

 

 

 

Előzmény: trizs77 (267)
lálá.9 Creative Commons License 2015.02.23 0 2 269

Pfff...

Előzmény: trizs77 (267)
lálá.9 Creative Commons License 2015.02.23 0 2 268

26 kilométer várna itt villamosításra... megtérülne. De ha már itt tartunk, a Magyarországon egyáltalán mi az, ami megtérül?

Előzmény: István Gyuri (266)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.23 0 0 267

Nagyon amatőr munka.

 

Középiskolai diák önképző köri munkáknál viszont megér egy négyest.

 

 

Előzmény: lálá.9 (265)
István Gyuri Creative Commons License 2015.02.23 0 0 266

Én is szakmai oldalról mondom azt, hogy nincs igazuk a villamosítás terén.

Semmilyen gazdaságossági számítást nem végeztek, pedig "ökölszámok" alapján is látható, hogy nem térülne meg, és sokkal fontosabb vonalak várnak villamosításra (ahol nem csak eseti kerülő útirányon át menő tehervonatokra lehetne számolni).

Előzmény: lálá.9 (264)
lálá.9 Creative Commons License 2015.02.22 0 2 265
Előzmény: a Zsóti (261)
lálá.9 Creative Commons License 2015.02.22 0 2 264

Bocsánat okoskák, de ezt olyan emberek mondják meg, akik szakmai oldalról is alaposan áttanulmányozták a helyzetet. :-)

Előzmény: M41 2180 (263)
M41 2180 Creative Commons License 2015.02.22 0 0 263

Ha a 44-es villamosítása célszerű lenne, akkor ezt sok más vonalra is rá lehetne mondani. (10, 26, 80c, 110, 135 stb)

Előzmény: lálá.9 (260)
István Gyuri Creative Commons License 2015.02.22 0 0 262

lálá.9: Mindenki tudja, hogy a 44-es villamosítása célszerű lenne.

Ez biztosan nem igaz :)

Előzmény: lálá.9 (260)
a Zsóti Creative Commons License 2015.02.22 0 0 261

Én például nem tudom, pontosan mi indokolja a villamosítást?

Egy mellékvonalról van szó, napi 8 pár személyvonattal, a teherforgalom valószínűleg még ennél is kisebb.

Előzmény: lálá.9 (260)
lálá.9 Creative Commons License 2015.02.21 0 2 260

Mindenki tudja, hogy a 44-es villamosítása célszerű lenne. Az már más kérdés, hogy valaha megvalósul-e.

lálá.9 Creative Commons License 2015.02.21 0 2 259

A vonaton lehetett.

Előzmény: Törölt nick (252)
htibor Creative Commons License 2015.02.21 0 0 258

Köszönöm.

 

Ja,  hogy tervez és villamosíta.

 

Én meg azt tervezem, hogy holnaptól minden nap adsz nekem 5000 forintot, mert én úgy gondolom.

Fogok kapnii? :)

Előzmény: Törölt nick (256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!