Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Annyi 58,5 mm a helyes átmérő. Súly van a keréken jelenleg is. Ma elhozom a hengert, a héten meglátjuk lesz e változás. De még be is járatódni, tehát majd idővel kiderül.
Gépműhelyben van az egyik hengerem. A szaki azt mondta, hogy max 38.5 mm átmérőre lehet megfúrni, mert ennyit bír el a henger szoknyája. Meglátjuk mekkora teljesítményt lehet elérni a maximális hengermérettel.
Bocsi,itt vagyok,tegnap is benéztem,csak vártam,hátha társak is hozzászólnának.......
Nem tudtam a kétféle hengerméretről,igy érthető a számomra,és erőseb is fog lenni a jelenleginél.
Sajnálatos tény,viszont az,hogy egy fronthajtás sokkal hátrányosab,mint egy hátsö hid hajtás,a terra esetén sajnos a röpsúlyos kuplung még egy plussz hátrány......
Esetedben a domborzat egy tény,és ezt csakis erőseb motorú,és összkerékmeghajtású eszközzel tudnád áthidalni,megvalósitani. Ami elérhető , egy tz4- k,de ez már műszaki vizsga kötekes,és igencsak borsos az ára,főként az évi kevés munkaigény miatt.....
A szarvkormányost megoldották,és nekem tetszik is......
Egy terra is sokrétű kütyü,de szállitás nem az erőssége. Idős papi,meg a mami felül rá,kicsattognak a szőlőbe,kiviszik a kapát,meg a hátipermetezőt. Ennyi. Erre való. Lehet vele füvet nyirni,de az alapgép súlya nem 70évesnek való. Lehet vele talajmarózni,de egy hetvenéves,mire kocsiról átszerel forgókapára,a falu harangja a delet veri......lehetne ezt még folytatni,nem teszem,mert mindenki ismeri a terra múltszázadi gépsor funkcióit.
Nekem kettő is van,jólműködnek,eladni képtelenség,esetleg bagóért.......
A fenti linket csak a funkciója miatt másoltam,tehát létezik szarvkormányos eszköz,ami a dombok,hegyek ura úttalan úton is.......Kivitelezni,legyártani.......nos,sok sok ft- ért biztos meglehet...........ez alól kivétel,ha az ember önmaga végzi...........
Megválaszolom magamnak. Mint kiderült 2 fajta hengertípus létezik. Az MJ5 56 mm alapmérettel, ami 4 lépcsőben bővíthető talán max 58,5mm átmérőig. A másik a Gutbrod motor hengere ami 60mm alapméretről indulva szintén 4 lépcsőben fúrható.
Kereskedelmi forgalomban kapható Terra Vari végekhez 61,5 mm átmérőjű dugattyú is. Az itt fellelhető leírások szerint, a 7 lóerősre átalakított motorok karburátorába elég cserélni a főfúvókát 92-esre. A több erőre azért lenne szükségem,mivel a kertem elég meredek így utánfutót megpakolva a végére már elfogy a szussz.
Ha ebből a gépből nem tudok többet kihozni, akkor egyébként tervben van egy nagyobb, erősebb gép vásárlása, de előtte megpróbálom a legtöbbet ezt feljavítani amennyire lehetséges.
Ellenkezőleg......! Ha netán helyreállna a nagyob dugattyúval a jelenlegi rezonancia........nos te még a gyártón is túltennél,mert lesz egy erőseb motorod sima járással......! Ha ennek ellenkezője jön létre,akár főtengely törésed is lehet.... Ezért tettem fel a kérdést,hogy vajon hogy ,és milyen számitások kellhetnek a lengőtömeg kiszámitásához......?
Itt számitottam volna a társak tudására is,gondoltam motorszerelők,vagy technikusok is itt lehetnek.......
A magánvéleményem,a jelenlegi motorodat illetően. Ha ez egészséges,elég erő van benne......!
A karbulátor tengelye,ha lóg,hiba. Ha van gyújtás,de alapjáraton megáll,ez gyengécske. Én 100- as benzint használok......Én dupla keréksúlyt használok,mégis könnyűnek tűnik,mert kipörög a járókerék. Szóval,nem biztos,hogy esetedben a felfúrás lehet a megoldás......Hogy növelsz plussz benzint,hogy fogod összehangolni a nem felfúrt szivótorokkal......!? Ha mégis felfúrnád,ezeket kell mérlegelni........
Ezért javasoltam 10ló körüli , korszerűb négyüteműt,mert minden tekintetben ez oldaná meg a gondot.
Bár......én a hajtóművet is soványkának tekintem,egyenes fogazás,pici kerekek.......siró hang.......stb.
Bevallom kissé összezavartál a motor rezonanciája és a lendülő tömeg összefüggésével. Arra utalsz, hogy az alap motor változatlanul hagyása mellett kár növelni a lökettérfogatot, mert káros rezonanciák keletkeznek a motor működése közben?
Eredeti állapotában is nagy a motor rezonanciája. Ennek oka van. Vélhetően a dugö és a főtengely lengő tömegei nincsenek összhangban. Sajnos több cseh gyártmánynál ugyanez tapasztalható. Ha netán nehezeb dugót tennél bele,lehet,hogy neked sikerülhet VÉLETLENSÉGBŐL az,amit a gyártó nem tudott........!? Lehet,lessz egy rezonancia nélküli motorod.........!
Én kipróbáltam a 11lovas briggs fűnyirótraktor motorját........ Erős lett,de az összsúly hiánya miatt mégis gyenge,mert elpörgött a járókerék........
Egy kérdés még a fentiekhez...... Vajon hogy számolják ki a lengőtömeget......? Hogy lehet,hogy léteznek simán , rezonancia nélkül működő más gyártmányok........?
Jelenleg 56,5 mm átmérőjű henger furattal rendelkezik. Mennyi a legnagyobb túlméret amit a henger elbír? Itt olvastam, hogy a 61mm hengerátmérőjű gép megközelítőleg 7lóerő teljesítmény tud leadni. Én méregettem a hengerem, ha 60mm-re lenne felfúrva a henger, a felömlőknél csak kb. 1mm falvastagság marad. Ezt kevésnek érzem. Esetleg van más henger aminek nagyobb az induló mérete?
Menj a facebook-ra és lépj be terra vari gép család csoportba ott szinte minden megtalálható a csopot-fájlok részen. de ha kell emailben is elküldhetem pdf-ven dsk 317 és t20 hajtóművet. Persze motort is pl. mj-5 de van többféle.
Szép napot mindenkinek. Elő ástam papám régi terráját. Nem sok mindent tudok a gépről. Esetleg ha valakinek lenne hozzá magyar nyelvü gépkönyve, azt megköszönném. DSK-317 tipusu 2 ütemü. 89-es évjárat. Előre is köszönöm!
A balaton déli part fővárosához közel élek. Gondoltam,hogy előbb a távolságunkat érzékeltetem,lehet,hogy több száz km a távolságunk,ami már nem kifizethető,vagy nem elérhető számodra.
A facebok hirdetőben megtalálod,a kocsiján ágapritóval fotóztam,a kocsi zöld szinű........
Pár hónapja láttam itt,akinek szüksége volna terra járművel unokákat sétáltatni,vagy esetleg rövid távra utazás céljára..... Mivel van kettő gépem,igy az egyiktől megválnék,eladásra kinálom. Az egyiken nyári ,vizmintás gumi van,ez közútra,a másikon eredeti,és mindkettőn a keréksúlyok duplázva,megvan az orrsúlyai,és a nagy is. A gépnek csak a pótkocsi a tartozéka,más eszköze nincs. Van ugyan egy ekém,de ezzel krumplit szoktam kiszántani....Van egy nem eredeti,de azonos méretű pótkocsi,ez trabant kerekes,fék,és kézifékes.
Mindkét gép kifogástalanul működik.
Van nagyob pótkocsim,és ez elé nagyob gèpet tervezek gyártani,ami ugyanigy szarvkormányos fog lenni.A közúti forgalomban csakis a szarvkormányos közlekedhet legálisan vizsga,és biztositás nélkül. Remélhetően ezt a törvényt még nem módositották.........
Szeretnék egy kis segítséget kérni, van egy robi 250t gépem és gyűrűcsere céljából szétszedtük mert ette az olajat, viszont a szerelő szerint nem jól vam beállítva a vezérlése mert nem a holtponton van a dugattyú, viszont a 2. Összeér
Van erre valami dokumentáció, hogy hogyan csináljam vagy hogyan kell ennek állnia?
Jelenleg erőtlen nem pörög fel és feketén füstöl az új gyurűkkel.
Oké. Nekem MJ5 van és volt Varim is mindegyik ben volt és van regular. Szerintem kell oda a nagyobb Hőértékü gyertya hidd el. Nem fogsz bele halni ha ki probálod Mondjuk az NGK BP8HS az nekem ez van benne és a Simsonban is. Évek óta nincs bajom.
Biztos vagyok benne,hogy ha a kuplung csúszik nem úgy fog fel pörogni mint ahogy azt gondolod. De oké. Az a 175-ös gyertya nem kevés egy kicsit??. Miért van az, hogy nincs regulator??🤷
Köszönöm a választ. A kuplung ok, mert ha csúszna, akkor a motor felpörögne, ahelyett, hogy erőlködne.
Karburátort kapott vadonat újat, a gyertya is új, 175-ös Isolator. Ennek a motornak nincs regulátora, a gázbowden direktben mozgatja a pillangószelepet.
Szia! Azt mondja,hogy ki hagytad a kuplungot. Nem olajos véletlenül? Ha nem akkor marad a karbi vagy rossz gyertya. Kap elég üzemanyagot ? Biztos, hogy a fuvokák tiszták és jók a méretek? Regulator rugó nem nyúlt vagy laza ? ....
A problémám szántáskor van, olyan mintha nem lenne erő a gépben, csak hörög. Hasonlóan amikor a 250-es MZ 5-ik fokozatban akarna gyorsítani 40km/h-ról.
Nem szántok olyan mélyen - cca 18cm- , mégis nekem kell tolni a gépet. Lehet, hogy az eke nincs jól beállítva - Pásztortáska oldalán már nincsenek képek - de úgy gondolom, ha rosszul lenne az eke beállítva, akkor is el kellene pörgetnie a sáros terepen a kereket, annak ellenére hogy a keréken a külső és belső súly is fent van.
A szántás hátrameneti fokozatban történik.
A motor érzetre jó erőben van, kompresszió megvan benne, behúzáskor szinte átpattan a holtponton, valamint ha lassan próbálom berántani, akkor is megvan az ellenállás, nem szökik el a nyomás a hengerből. A gyújtást leellenőriztem, az is ok. Karburátort is cseréltem, meg a fúvókákat is ellenőriztem - tisztaság és méret.
Amikor a teljes, majdnem méteres kapasor fent van a gépen, 2-es fokozatban erőlködés nélkül aprítja a korábban felszántott földet.
De valahogy szántásnál nem boldogulok vele, és már unom, hogy nekem kell tolni.
A youtube videók alapján elengedett kézzel mennek ezek a gépek, és amikor elakad az eke, akkor legalább a kerekét elpörgeti.
Csak erre a két funkcióra használom, más alkalmazásban nincs tapasztalatom - utánfutó húzás stb.
Már azon gondolkodom, hogy egy Honda motort szerelek rá a nagyobb nyomaték miatt, de egyelőre kétütemű párti vagyok.
Mielőtt belevágnék, gondoltam talán valakinek van ötlete, tapasztalata a fent leírt jelenséggel kapcsolatban.
Köszönöm azoknak akik elolvassák a kérésemet, és építő jellegű hozzászólással járulnak hozzá.