Egy 0.8 SE tulajdonosa vagyok. Van egy olyan gondom, hogy -5 alatt nem indul el az autó. Két oldalról zárt "garázsban" van tartva, letakarom vastag szövettel a motorteret éjszakára. Ráadom a gyújtást, utána szépen pörgeti az indítót, de le tudom meríteni az aksit, meg sem mozdul. Ha ráadom a gyújtást pl. fél percre, leveszem és utána indítózok ugyanaz az eredmény. Megcsináltam azt, hogy gázfröccs után állítom le. Ekkor előfordul, hogy beugrik 1X, 2x de utána leáll, és köhögtethetem tovább. Idő felmelegszik, mint az álom indul pöccre. Olajszűrő, benzinszűrő cserélve, független a jelenség az üzemanyag minőségétől. Indításkor kuplung kinyomva, pöcögtetem a gázt. Ha megtolom sem indul, akkumulátor fel van töltve (ellenőriztem). Kizárólag -5 alatt nem indul, amikor kicsit fagy pöccre indul. Mintha nem jutna el a benzin a megfelelő helyre. Járt már valaki így.
Autóvásárlás előtt állok, max. 400 ezer forintot szánnék kocsira. Városba kell, a lényeg egyedül, hogy klíma legyen benne. Nekem tetszenek ezek a Matizok, a 185 centi magasságommal is kényelmesen elférek benne. Azt hallottam, hogy egyedül a rozsda a gond. De mi a helyzet motor ügyileg? Legrosszabb esetben mennyi ezeknél egy teljes felújítás például?
Eladnám a lejárt vizsgájú,99 es daewoo matiz autóm! Föleg olyannak,aki ért hozzá felújitani,kicsit kipofozni minimális összegböl.Müködü képes az autó,mert még használom.Helyileg Györben található.Természetesen Nem csillagászat összegért.Ha vkit érdekel szóljon!
Keresek a Matyihoz egy vasdarabot, ami a kuplungvilla tengelyére egy ricnire, csavarral rögzül, a másik végébe csatlakozik a kuplungbowden. Ha valaki cikkszámot tud, az is jó, sajna a gugli nem a barátom.
Tisztelt Markatarsak! Van 2004- es 800-as Matizom. Fordulatszámérot szeretnék beszerelni,de a bekötéshez nem tálalok információt. A segítséget előre is köszönöm.
Hideg indítaskor csak az egyik henger működik és csak nagyon lassan kezd kb. fél- egy perc míg a többi henger is elindul.
Eztkövetően ha leállítom és újra indítom akkor egyből indul gondolkodás nélkül. Egyszer kiadta a chek lámpát ami P0300, P0133-as hibákat mutatta ami gyújtás problémát sejtet akkor kicseréltem a gyújtó kábeleket és első hideg indításnál nem is volt probléma viszont később ugyan azt a problémát produkálta , a chek lámpa azóta sem világít. Mi lehet a probléma?
2002-es Matizom menet közbe rángat, felgyúllad a check engine lámpa, majd leáll. Pár perc után újraindul.Hideg, meleg nem számít, random jelleggel csinálja. Elosztó fedél, rotor , gyertyák és üzemanyag szűrő kicserélve. Valami ötlet? Esetleg Kecskemét közelében szerelő, akit ajánlanátok?
2000-es, 0.8-as Matizom van, mostanában érte el a 100.000km-t. Nemrég kezdte, hogy bizonyos esetekben (eddig mindig körforgalomban - balra kanyarodáskor), nyikorgó hangot ad, mintha fém-fémen csúszna, a hang a sebességgel arányosan változik, majd elmúlik. Mintha egyre gyakrabban csinálná és egyre tovább tartana a jelenség.
Látatlanban van valakinek tippje, hogy mi okozhatja, merre lenne érdemes elindulni a hibakereséssel, mennyire lehet komoly a probléma?
Üdv mindenkinek! Van egy 2002-es, 0.8-as matizunk (gyerekhordozó autónak) szépen helyrehoztam /alváz, küszöb motor stb../ de most már megőrjít az EGR-je.. Már a másodikat cseréljük benne, egy darabig jó volt , most már megint P1403 meg P1220 néha több. Az első EGR állítólag zárlatos lett és túl sok áramot adott az ECU felé...Ha lekapcsoltuk tehát lehúztuk a csatlakozóját , akkor járt a motor rendesen igaz világított chek lámpa, de jöt ment a kocsi szépen..Vettem egy új EGR-t de mielőtt beletettem "lefalaztam" az EGR és a motor közti teret, hogy biztos legyek aban hogy nem fog bekokszolni /elromolni stb. Töröltem a hibakódokat, betanítás és után szépen is ment a kocsi, nem világított a chek lámpa nem volt hibakód..egy darabig... kb 1 napig !! Egyszer csak megállt m erőtlen stb.. na lehúztam megint a EGR csatiját és már indult is , most is megy de világít a chek lámpa -természetesen- és megint nem jó az EGR szelep?? Már megőrjít ..Tud valaki valamilyen okosságot erre?? Lefalazott új EGR-el elvileg jónak kellene lennie nem?
Üdv, Segitségeteket szeretném kérni. 0.8 as matizon melyik a kartelgázcsö? Ami a szelepfedél jobb oldalán megy be egy kivályásnál? Ha nem az akkor tudnátok küldeni egy képet hogy melyik az és hol van?! Köszönöm!
Szép napot mindenkinek! 99-es matiz gyújtáselosztó alján lévő csöböl szivárog a motorolaj. Milyen tömítést kell beszereznem a hiba elhárításához. Köszönöm a segítséget!
Van egy 2-es Matizom 2004-es kiadás. A lényeg hogy szétborítottam a motort egy kis felújítás és takarítás miatt. A szétszedés az még csak ment de összerakásnál nagyon jól jönne egy Pdf amibe a motor és a hozzá tartozó meghúzási nyomatékok vannak. Nekem ami van az angol nyelvű 1000 valamennyi oldal minden van benne csak éppen a motor nincs. :( Ha valakinek volna egy ilyen pdf és elküldené vagy adna egy linket nagyon szépen megköszönném!
Az egyikben alig 7 a másikban alig 9 bar van. Csak nem cca 100 ezer km alatt ez hogy lehet.....
Úgy, hogy a szar, ritkán cserélt olaj miatt leragadtak a gyűrűk.... vagy be vannak égve a szelepek.
Mese nincs, kijár neki egy gyűrűzés+hengerfej-felújítás.
Megjegyzem remekül rendbe lehet rakni... csak hozzáértő és főleg lelkiismeretes kezekbe kell kerüljön.
Előre szólok, hogy hengerfej-felújítással (nem csak síkolással, hanem felújítással), gyűrűkkel, tömítésekkel, olajjal-szűrőkkel + munkadíjjal számíts egy 100-asra - összesen. Ennyiből bőven ki van, ha nem verik át az embert.
Lehet mondani, persze, hogy "Akkor inkább eladom így és veszek egy.... na mit is veszel? És milyen állapotút? És mennyiért?
Mert ha ez az autó egyébként nem gatya és csak a motorja köhög - abból a 100-asból amit mondtam egy újszerű motorod van - amelyik bő 200-250 ezret elmegy még gond nélkül.
Gondoltam már én is rá , csak féltettem a kombi műszeremet , 20 A-t tud , de azt sem tartósan.
Az az állás biztosíték nélküli és baromi vastag söntön megy keresztül. Nehéz tönkretenni pár másodperc alatt.
Bekötöd sorosan a biztosíték helyére és a pumpáról lehúzod a tápcsatikat. Kulcsot rá és figyelsz. Ha áram mutatkozik, akkor baj van (feltéve, hogy az a biztosíték CSAK a pumpát védi - ezt nem tudom, utána kell nézni).
Aztán pumpa-tápot vissza és kulcs megint. Na, itt már érdekes az Amper - főleg a biztosíték méretéhez képest.