Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
ZU-44-94 (Škoda 105): a jeges-havas zuglói főútvonalon összetört, magára hagyott kocsi napokig állt így az út szélén, a forgalommal szemben, míg végre elszállították (saját felvétel, 1984. január)
Ez nem csak az adott korra volt jellemző. Manapság is így működik. Én pl. mindig tisztán,borotválkozva, rendesen felöltözve vezetek, a buszom és a tréler lehetőség szerint mindig tiszta- ha sok időt töltök Olaszországban,akkor ott is lemosatom- a cmr-t olaszul töltöm ki, a szervvel kis akcentussal,de tisztán beszélek olaszul. Mostanság a Guardia Finanza ,a -helyi nav- állít meg rendszeresen a határon,pár huszonéves kisgyerek lelkeskedik állandóan. A nálam lévő kézpénz mennyiségére kíváncsiak - az Unió területén 10000€ lehet egy személynél banki engedély nélkül-. Tegnapelőtt hajnalban megint kezdődött a szokásos komédia,hogy mennyi pénz van nálam,mire mondtam neki ,hogy 33 éve járok rendszeresen Olaszországba, régebben,mint amikor ő született, jól ismerem az olasz törvényeket,tudom mennyi pénz lehet nálam,mint ahogy azt is,hogy milyen összegig fizethetek kézpénzben. A válasz? -Viszlát! Jó utat! :-)))))
Ezt mind megértem, meg egyet is értek vele, már elsőre is írtam. Csak önmagáról a képről ez nem látszik (ahogy írtam is), márpedig ugyanazt a képet látjuk. A felsorolásodból maximum az áll meg, hogy nem teljesen tiszta a ruhája, de még az se biztosan, mert egy része árnyék is lehet, azért rajta munkasruha van, nem mint a rendőrön, meg az hogy nem fénylik úgy a cipője, mint a rendőrnek?
Az hogy neked ezek jutottak eszedbe a tapasztalataid alapján az tök rendben van, megértem.
Egy tűzépes aki cementet, sódert, oltott mészt, téglát szállít nem kell hogy öltönyben nyakkendőben dolgozzon.
de !
Mivel a KPM Autófelügyelettől, ott is Közuti Ellenőrző Alosztálytól jövök, van egy kicsi tapasztalatom a közuti ellenőrzések pszichológiájában.
Aki havonta egyszer borotváltkozik, fésűt pedig utoljára az óvodában használt, a cipőjét pedig a cipőgyárban pucolták ki utoljára, a nadrágja összeveszett a vasalóval, az inge/pólóján pedig még ott van a 8 nappal ezelőtti pörkölt folt, azzaz a közúti ellenőrök, rendőrök, önkéntes rendőrök is úgy fognak bánni.
Belekötnek nála még az élő fába is.
Ami amúgy könnyű, mert az ilyen emberek nagy háborúban álltak saját golyóstollaikkal.
Elkérted a Gjmű 21-es menetlevelét, vagy még el se kérted és már tudtad 10 lépésről, hogy 200 Ft.- büntetés (akkor az volt a helyszínbírság plafonja) megvan.
Képtelenek voltak 2-3 percet indulás előtt arra fordítani, hogy kitöltsék a saját menetlevelüket.
Ez 5-6 adat beírását jelentette volna.
Úgy mondanám házhoz mentek a pofonért.
Ezért is őket állították meg elsőként.
Ha egy ilyet kiszedtünk a sorból szinte 95% volt a helyszín bírság.
Viszont ha jött egy patika autó amiből kiszállt egy tiszta ember, egy jó menetlevéllel akkor az esetek 90%-ban akkor is tovább ment/mehetett ha fekete fuvarban volt, vagy lopott árút vitt.
Emberi hozzá állás.
Nem szabad és nem is helyes külső alapján ítélni, de a közúti ellenőrzést végző emberek, rendőrök általában szakközépisoklai érettségivel rendelkeztek, a KPM-sek főiskolával.
Mindent értek, de az öltözékével mi a bajod? Nem kötözködésből kérdezem. Erről a kis fekete fehér képről, amin eleg kicsi az emberke, mit állapítottál meg? Cipő van rajta, munkasruha alsó-felső, begombolva, alatta ing.
Egy részben olvasható katonai rendszám-kép. Gondolom a fotós éberségből készítette így a képet.
A teherautó hátfalán látszik az alakulat jelképe. Tud-e valaki többet ezeknek a szimbólumokról? Van-e valahol olyan lista, amelyik rendszerben ismerteti őket?
Korábban már láttam ilyeneket a haditudósító szd. járművein.