Gyakorlatilag ha jár a motor akkor az AC folyamatos tápon van. A gyújtás ráadásánál az AC egy rövid időre tápot kap míg felnyomja az üzem anyag rendszert, hogy indítani tudjál. Ha a motor jár a relét a ECU húzott állapotba vezérli. Ha a motor bármilyen ok folytán leáll az ECU bontott állapotba vezérli a jelfogót, így a pumpa áramellátása megszűnik.
Ennek biztonsági oka van. Pl. Egy frontális balesetnél ahol megsérül a motor és az üzemanyag vezeték is, de a gyújtás rajta marad nem ömlik a benzin ami egy esetleges tüzet táplálna stb.
Ez a megoldás nem csak az Audi-nál hanem minden típusnál előírás.
>Benzinszivattyú a testet (-) a kasztniról kapja,a pozitív tápot (+) kapcsolja neki egy relé.Ergo a testelése állandó(barna vezeték). Azt a relét vezérli a komputer,közvetlenül a komputertől semmilyen jelet nem kap. Azzal a módszerrel amit a kollega írt,kiiktatod azaz áthidalod a vezérlőrelét tehát ha minden más jó a szivattyúnak mennie kell.
>Ha jól rémlik a (+) táp asszem zöld kábel sárga csíkkal.
Ezt így értem, de ha (és nem kötözködnék) fix tápot kap a pumpa, akkor nem állandóan fog működni?
A jelenség az, hogyha direktben adok neki negatívot (testet), akkor a pumpa működik, de alap esetben a testet a komputerből kellene kapnia, de onnan nem jön. Megpróbálom amit írtál, de így nem állandóan fog működni (ha csak a gyújtás van rajta, akkor is folyamatosan menne)?
>Nem kötözködni akartam,sorry ha annak tűnt. A leírás valóban korrekt és hasznos volt a vázolt probléma tekintetében. Szakmai ártalom miatt szúrta csak a szemem mivel műkedvelőkkel(kérdező) nem mindig sikerül egyértelműen kommunikálni.
>Hát jahh..........a V8 a régebbi autóépítési módszereket követte,lévén régi autó. Hasonló korú és kategóriájú merci ugyanúgy 4 vödör relével- elektronikával stb..van tele. Az újabbakban meg valóban van 3 db relé meg 3 db elektronika. Darabja fél milla vagy gyémántpor ha letérdel. Nem tudom melyik a jobb,és ezt tényleg mint gépj.villamossági műszerész mondom.
>Tény az is hogy a V8 nem lesz fiatalabb,nyilván az újabb gépek márkától függetlenül megbízhatóbbak. Erre van a fejlesztés ;)
Van egy 92-es V8 4.2 automata váltós autóm, amit életre keltenék, de nem indul. A benzinpumpa kipucolva, működik, gyertyák rendben. Amit eddig sikerült kimérni, hogy a komputer felől nem kap testet, ezért nem indul el a benzinpumpa. (direktben a pumpa működik).
Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond?
Az autó egyebekben eladó, ha valakit érdekel. 3 éve volt beindítva, akkor rendben indult, most nem.
Az autó mélygarázsban állt és most is ott van.
Hibák:
- tempomat nem működik
- vezető oldali ülésfűtés nem működik
- fényszóró magasság állítás (hiányzik a vákuum állító, már így vettem)
- jobb hátsó sárvédő ívnél javítás (meghúztam egy pillért a parkolóban)
- szélvédőről a visszapillantó leesett
- tetőkárpit ragasztás elenged
2003. óta van a tulajdonomban, jelenleg ideiglenesen kivonva, műszaki rég lejárt. Amíg napi használatban volt, addig Bényi Zolinál szervizelve Érden. A 13. kerületben megtekinthető az Árpád híd közelében.
Többnyire, azaz 99%-ban új alkatrészekkel tartom életben az autót, sajna az Alcantarás tetőkárpit meghiúsult, azt még pótolnom kell ha kövre hazamegyek, 2 hete cseréltem hűtővíz kiegyenlítő tartályt, 40eft volt Audinál.
Hibátlan autót nem fogsz találni, és csak nehezen fog sikerülni hibátlanra felújítani.
A linken a lista 60,000km, és 11 év leforgása.
De akkor is marad a család kedvence :D
Esetleg érdemes lenne külföldön kutakodni, 4000€-tól indulnak az "elfogadható" kategóriás járművek, 3.6 5 gangos most még elég elfogadható árban vannak, a későbbi (92-) 3.6 és 4.2 6 gang már átlépte a 3 millió forintos árat is. Most még érdemes befektetni a V8-ba, szerintem ennek az értéke is idővel el fog durvulni mint az urkottróé, kb 4-5 éve még 10,000 euro volt, most 30,000 alatt nem is nagyon találni.
Olvasom az elejétől a fórumot folyamatosan, többször meg van említve az általam kinézett sárga, sajnos tényleg totálkárosnak említik többször többen is.
>Azért valami jót is mondhatnál a típusról az érdeklődőnek,így csak elveszed a kedvét :)
>Szervizesként van némi rálátásom a dolgokra,azért nem ennyire sötét a helyzet. Fűtőrendszer nem egy ördöglakat,a régi klíma (R12) simán átállítható az új gázra (R134A) kopó alkatrész elérhető hegyekben bár tény hogy akad egy- két nehezebb tétel. Azért eddig mindent meg tudtam oldani normális áron.
>Az is tény viszont hogy ez a típus itthon úgy jó 10 éve volt "divatban". Sokan vettek egyet hobbizni aztán mikor kiderült hogy picit más mint az Audi 80-legfőképp hogy nem 2500Ft-os alkatrészekből van összerakva-jött a meglepődés. Mára meg az maradt hogy "nincs hozzá semmi,ami véletlen mégis az gyémántporért és amúgy is javíthatatlan kényes sz*r.........."
>Egyáltalán nem kirívóan drága a fenntartása. Mondom ezt úgy hogy két műszaki közt (2 év) mentem a sajátommal ~60 000 km-t különösebb gond nélkül. Szóval tudom milyen egy ilyen autót naponta használni rövid és hosszú távokra is. K*va jó :)
égzsák – ülésmagasság állítás – vezetőoldali légzsák. [ tovább ]audi v8 Benzin 3562 cm3 (250 LE) 19911 100 000 Ft Eladó egy különleges igen ritka V8! 1 éves korában kapta az Ottinger-nél a sárga köntösét. Gyárilag 5 sebességes kézi váltóval szerelt változat. Igen közel áll a szívemhez! A váltó igen szűk áttételezésű, valóságos dinamit, automata társaihoz képest. Mikor megvettem, kb 4 évvel ezelőtt, igen elhanyagolt állapotban, kissé szétrabolva várta, hogy mit tartogat még neki a jövő. Teljes belső, elektromos, és mechanikai felújításon esett át. Ereje teljében, és ragyogó esztétikai állapotban várja, hogy új gazdára találjon. Az eladás oka anyagi jellegű. Az autó 3 garnitúra 5-ös felni szettel rendelkezik. 15-ős V8 lemezfelni (téli gumikkal) 15-ős v8 könnyűfém felni 16-os BBS könnyűfém felni (225/50r16 vadonat új nyári gumikkal) Teljesen felújított, és átalakított (feketére) tető kárpit Újra foncsorozott első lámpák Felújított generátor, és önindító Új 100 amperes akkumulátor Vezérlés csere, külső szíj-görgők csere Olajcsere (motor-váltó-szervó-fék-torsen) szűrők Gyújtás kapcsoló. Megvan a lista a felújítás mértékéről. Temérdek fotóval. Nem is szaporítanám tovább a szót, akit komolyan érdekel majd kérdez, megtekint. Köszönöm a figyelmet! Igazából nem is én, hanem a V8! 4 hangszóró – ABS (blokkolásgátló) – bőr belső – centrálzár – digitális klíma – elektromos ablak elöl – elektromos ablak hátul – elektromos tolótető – elektromos tükör – faberakás – fedélzeti komputer – fényszóró magasságállítás – fűthető tükör – ködlámpa – könnyűfém felni – manuális (5 fokozatú) sebességváltó – pótkerék – sebességfüggő szervókormány – sportülések – szervokormány – színezett üveg – ülésmagasság állítás.
Egyedül az 500ezres éri meg. A legfölső. Vonóhorgot nagyon nehéz rá venni. Minden apró bizbasz iszonyú drága hozzá. Ha a fűtés nem jó, az hatalmas munka. A légkondi törvényesen nem javítható. Nincs már olyan gáz.
Kicsit utána járok, ha ropira gyűrték, akkor felejtős, mert sokáig maradna. Összvissz 5db volt fent tegnap a hahu-n, azokat ismeri valaki? (A 2,5milliós sajnos kiesik.)