Hasonlóképp jártam egy Prim Sport-tal...-pontosan ez a balos csavarfej adta meg magát(jelzem:-jó irányba akartam kicsavarni).
Tudod, mit csináltam??-vettem a csavarfejet, rávarázsoltam egy forrasztóón-pöttyöt, ezt addig csiszolgattam, amíg pontosan elfért a -egyébként csavaros-hátlap alatt.
A fogaskereket húzáskor nem hagyja kiugrani. icipici zsírral megkináltam a pötty tetejét, hogy könnyen "csússzon" át fölötte a hátlap, sikerült, jó lett.
Beismerem, egyáltalán nem profi megoldás, de az óra használható.
Az órás szakma hagyományai szerint - pont a balesetek elkerülésére - a balmenetes csavarokat elvileg (háromszorosan barázdálással) "jelezni illik", és nagyon sokszor ez meg is van (érdekes módon, például pont az orosz szerkezetekre jóformán általánosan jellemző is).
De ezzel együtt megesik, hogy mégsem, ugyanakkor van egy-két olyan hely, és ilyen a felhúzószerkezetben a körmös-kerékkel kapcsolódó felhúzókerék is - ahol bizony "számítani kell erre" (mert a jellemző forgásirányából és terheléséből adódóan a normál jobbmenetes csavart hajlamos lenne kicsavarni), és óvatos próbálgatással kell simának tűnő csavarnál ellenőrizni, mivel állunk szembe.
A balmenet szuper. A Lagunám főtengely végén levő csavar a szíjaknál a 2002-es gyártásnál balos, a 2006-nál jobbos. Gondolom Isten csapkodta a térdét röhőgtében. Mikor én nagy tapasztalattal a másodikhoz fogtam. ó, ezt tudom ez balos! Hát nem.
Semmiképpen nem game over, sokféle lehetőség van, de sajnos a legegyszerűbb kivételével mind komolyabb felszerelést-felkészültséget igényel...
Fogj egy hegyes varrótűt-gombostűt, ha szükséges hegyezd még tovább (valami csak akad, amin lehet, fenőkövön, finom csiszolópapíron is megoldható, ha más nincs), és próbáld meg a betört csavar csonkját a szélén bökdösve kifelé csavarni. Az esetek meglepően nagy számában az ilyen beszakadás után a bent maradó csavartest lazán áll, és óvatosan fél fordulatonként kipiszkálható.
Ha tényleg beszorult, ahogy kell - akkor ki lehet fúrni (van, hogy szükséges a menetet újra is hajtani), átmenő furat esetén van kis csavarkihajtó állvány, amivel sokszor fúrás nélkül is célt lehet érni - de ezek már mind célszerszámokat és némi gyakorlatot igényelnek, és utána persze a csavart is pótolni kell. A legbosszantóbb, amikor rugóházba szakad bele és bele is szorul, de azért abból is ki lehet keveredni.
Valódi és gyakorló órásnál/műszerésznél bosszantó, de 15-20 perces munkával mindig megoldható "rutinmunka" (egyébként ne hibáztasd magad, nem ritkán szívom meg én is, még kifejezetten felső kategóriás szerkezetekkel is az ilyesmit) - de egyébként ez a valóságban sajnos azt jelenti, hogy az utcáról beesve 10 "órásból" 9 szintén nem tud vele mit kezdeni...
[nem röhög, csendben szomorkodik.. a mutatóleszedőből és a nagyitóból is kiderülhet, hogy Level 0..] Mi van akkor, ha egyszerűen letörik, illetve leesik egy csavarfej? Game Over? Lehet, már a korábbi gazdájánál történt és visszatette 3 mikronnyi takonnyal. Tényleg nem fejtettem ki erőt, épp csak.. ahogy kell.
Bocsika, de ezek mind Breguet/Phillipst véggörbék, nem lapos hajszálrugóhoz valók. Lapos hajszálrugónál végül is egyszerű a történet - álljon a rugó alaphelyzetben feszültségmentesen, nem elnyomva semerre, a lehető legszimmetrikusabban, és a kulcs teljes állítási tartományában tengelyirányú elmozdítás nélkül fogja a rugót.