Hosszabb parkolás után a mi Kia Ceed-ünk belső visszapillantó tükre rezegni kezd elinduláskor. Ezt addig csinálja, amíg kézzel egy picit meghúzzuk magunk felé. Valaki tud megoldást erre a problémára?
Megesett a hibakiolvasás, ahogy a gépkönyvben is szerepel, a katalizátor volt (egyebet nem listázott a computer). Törölték a hibaüzenetet, most egyelőre béke, de nyilván oda kell figyelni, mi okozta a hibaüzenetet - katalizátor/lambdaszonda, olajcsipegetés, miegymás...
Mindenkinek köszi a segítséget!
Boldog új évet, és minél kevesebb autós nehézséget kivánok!
Amikor nem pöccre indult, előfordult, hogy a fordulatszám mérő nem működött, de újraindítás után, és egyébként ezen kívül mindig működik. Amikor a fordulatszám mérő nem ment, előfordult, hogy az ESP kontroll is világított, de ez is csak alkalmanként. Ezt egyébként említettem a szereplőnek a vízpumpa cseréjekor, de mivel csak nagyon ritkán fordult elő, konkrét időpontot meg nem kerestünk a kivizsgalásra. Többek között azért sem, mert a városi használat miatt a 3 éves Exide akksi is volt, hogy gyengébben muzsikált, rádobtam.a töltőt egy éjszakára, utana pöpec volt minden.
Zárójelben: Mikor vettük az autót, volt hibakód-kiolvasás is, akkor volt pl ESP hibajel, amire a Kia szerviz azt mondta, sokszor a gyenge akksi okozza. Később ismét volt hasonló jelenség (nehezebb inditas után ESP világít), mikor az akksi cserés lett.
Fordulatszámmérő működik? Kétszer cseréltem már főtengely jeladót (ad rá hibakódot is az autó, viszont jellegzetessége, hogy a fordulatszámmérő mutató meg sem mozdul), melynek a hibája produkál általában nehézkes indítást. Én egy sokak által lesajnált 4-5 eFt-os bluetooth-os OBD2 hibakód olvasó interfészt használok. Eddig minden alkalommal ugyanazt a hibakódot ki tudtam olvasni vele, mint amit aztán később a szervizben a komolyabb olvasókkal. Arra, hogy tudd merre indulj el a hibakeresésben, vagy egyáltalán haza tudsz-e vele menni check engine jelzéssel pl külföldről, igencsak hasznos.
passz, de nincs a közeledben egy jó villamossági szerelő, rádugni a műszert hogy milyen hibakódot ad, bár azok is szerteágazó problémára utalnak általában
Városi autó szerepben tündököl az 1,6 benzines 2010-ből, így felüdülésnek szántam neki egy Bp - Schwechat - Bp járatot (előtte kapott új vízpumpát, mert megfáradt szegény). Lelkesen teletankoltam ÖMV100-al, had dolgozzon meg a benzin az áráért. Nem is volt gond - sőt, kifelé 7,5, hazafelé 7,1 átlagfogyasztás, pedig kifelé egyedül mentem, hazafelé volt utas + cucc (megjártuk az itthoni tankolással, nem töltöttem rá kint).
Pár nap múlva jött a Dzsin. Egy-egy esetet leszámítva pöccre indul, de van, hogy kicsit többet kell forgatni - többnyire az első hidegindítást követő leállítás után újraindításkor. Teljesítménycsökkenés nincs, a motor szépen jár, nem ingadozik a fordulat, nem fogyaszt többet semmiből...
Mondjuk a gyertyák éppen csereérettek, holnapra meg is érkeznek.
Január 4én ismételni kellene a reptéri futamot. Próbáltam találni kódkiolvasási lehetőséget, de most, a két ünnep között elég esélytelen (eddig).
Nos ez érdekes. Múlthéten elment a töltésem, - mint ahogyan írtam is - belevetettem magam a témába és arra jutottam, hogy valószínűleg a generátor szabadonfutó szíjtárcsája adta meg magát és azért nem tölt az autó. Erre ma két meglepetés is fogadott. Egyrészt mintha elvágták volna a problémát, indítás után kialszik a töltés visszajelző lámpa és produkálja a 14,4 V körüli értéket. Másrészt amire gyanakodtam (a szabadonfutó), - minden alkatrész áruház ezt kínálja fel az autóhoz - létezik, hogy 2010 1,4 CVVT (G4FA)-ban nem is szabadonfutó tárcsa van? Beteszek ide egy képet, szerintem ez nagyon nem az!?
Töltés/generátor problémája volt már valakinek? 2010-es az autó, 1,4 CVVT. Ma kigyulladt a töltés visszajelző lámpa. Szíj meghajtja a generátort, akku töltöttsége rendben (nem zárlatos vagy ilyesmi). Viszont járó motornál ha rámérek multiméterrel, 11,9-12 V az érték, a normális 14,4 V helyett. Betettem egy másik akkumulátort, hátha valamiért nem veszi a töltést, de nem oldódott meg a dolog. Valakinek valami ötlete esetleg? Opelek 20 év felett is gyönyörűen töltöttek, valahogy nem akarom elhinni, hogy a generátor ennyit bírt.. (13 év, 190 ekm)
Nem tudok róla. Bár számítógéppel csatlakoztak az autóhoz. Hogy ott és akkor mit is csináltak nem tudom. Állítólag csak hibakódokat töröltek. De ezen kívül??? ( Jut eszembe utána nem sokkal cseréltem az akut. Akkor lehet hogy akkor történt valami.?).
Az eredetit én is 9 év után vettem ki. (Még megvan. Időnként feltöltöm a Lidlis tőlővel.- Azzal nem győztem ki kapcsolni a start stop rendszert. Ez az Exide az első pillanattól ezt nem tudta. Feltöltőt állapotban sem.).
Arról tényleg jókat mondtak. Fene tudja hogy csinálják ezt, nekem a majd 8 éves autóban még az eredeti van, semmi gondja, más autókba amiket utólag vettem, 3-4 év volt a maximum amit bírtak, de volt ami 2 évesen kuka.
pedig erről jók a vélemények, az enyémben 4-5 éve már ki akarta cseréltetni a szaki /gondolom második,hisz 2012-es autó/ akksit, lassan el kell gondolkoznom,hogy mit rakatok bele
Fiúk. Van egy 2010-es KIA CEED- em . 1.4 benzin. Gondom az hogy az utóbbi egy évben. Kb. három hét állás után szinte lemeríti az akut. Az aku Kb. 3 éves. Póbáltam már kiszűrni. Hogy nem e a kesztyűtartóban, vagy a csomagtérben marad e úgy a világítás. de nem. Tapasztaltatok már hasonlót? ( Egy három éves akunak még bőven bírnia kéne). Tanácsokat szívesen fogadom.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Kia Venga típusú autó, olyan hiba állt elő, hogy az utastér világítás ajtó nyitása nem működik. Sem elől sem hátul. Külön-külön bekacsolva viszont működik. Biztosítékok rendben. Lehetséges hogy a modul ment tönkre? Hol találom? Köszönöm előre is ha valakinek van ötlete.
Az a vicc, hogy néha egyáltalán nem ad életjelet a cd játszó rész. Beveszi a lemezt, aztán semmi. Ki már nem adja, de no disc-et ír, vagy néha át sem lehet váltani cd-re, ilyenkor semmit nem ír ki. Aztán 1 hét múlva gondol egyet, és elkezni lejátszani. Hideg-meleg nem befolyásolja. Talán valami érzékelő, ami nem érzi, hogy bent van a cd. Szét kellene szedni.
én is csak azért mert költözéskor a kezembe akadt egy rakás régi cd-m, plusz ami pecót vettünk egy idősé volt és tőle örököltünk még ritkaságokat:kommunista indulók:DDD és egy halom kultikus dvd-t,így kénytelen voltam venni egy dvd-lejátszót is,pedig a sajátot vagy 5-10 év kiselejteztem