Az ország egyik legnagyobb forgalmú vasútvonala volt régen az ózdi vonal. Mára már nincs akkora forgalom itt, de úgy gondoltam hogy,legyen ennek is egy topikja.
Igen. Az a baj, hogy ezt nem csak én vettem észre ezek szerint hanem más is hogy Ózdon a vasútállomás nagyon messze van a központtól. Így az emberek többsége persze hogy a buszt választják a vasút helyett. Amúgy szerintem nagyon kár lenne ha kihalna ez a vasútvonal. Többet is ki lehetne hozni belőle. A pálya állapotával nincs úgy probléma az igaz. Anno egyébként Bánrévénél egy deltavágány azt miért szűnt meg?
A pálya nagyjából rendben van, a sikeres szolgáltatáshoz elegendő a színvonala, itt a járműhelyzeten, menetrenden, városi kapcsolatokon érdemes fejleszteni.
Az első a dízel járműhelyzet rendezése lenne, mondjuk ez az egész országra igaz, bézével nehéz előre lépni. Arra sem lehet várni hogy egyszer az egész országot ledrótozzuk.
Szerintem a legjobb költség/haszon arányú fejlesztés a városi kapcsolatok javítása lenne.
Ózdon a buszállomásig kellene hosszabbítani a vonalat a meglévő ipv vonalában, ez csak néhány 100 méter, de felhelyezné az emberek mentális térképére a vasutat. Ez az ötlet a MÁV-on belül is kering, jó lenne ha beindulna valami helyi lobbi az ügyben, az sokat segítene rajta.
A vonaton is voltak bőven. Érdekes módon a 10 perccel később Ózdról érkező vonatra is viszonylag sokan vártak.
A fellángolás csak két alkalomra szól az elvira alapján: közlekedik IV 3.-10-ig vasárnapi közlekedési rend szerint. A nyomtatott menetrendben viszont nincs ilyen időkorlát.
Nagy érdeklődés közepette indult útnak Budapest felé Kazincbarcikáról a 415 082 Flirt motorvonat. Régen volt már egyszerre ennyi ember a vasútállomáson.
Aki ma dél körül járt a berentei bányagépjavítónál, az láthatta az újjáéledt B vágányt. Ma sok-sok év után ismét tehervonat közlekedett Sajószentpéter felől az egykori szénpályaudvar felé.
Tudja valaki, mikor zárták ki forgalomból ezt a szakaszt? A Borsodi Hőerőmű kiszolgálása az utolsó években már Kazincbarcika felől történt, az egykori rendező pu. ("C" csoport) kocsitárolásra volt használva, a szénosztályozó pu. ("D" csoport) vágányaiból csak az erőművet bekötő vágány volt használatban.
1996 után de főleg a 2000-es évek elején mikor nagy üzemben vágták/átépítették a 20-27-es kocsikat minden kocsitípus jellemző lett mindenhol. Nádaskára is járt magas Rába kocsitól elkezdve a By kocsin át a poznani fülkésen keresztül a V43 vezérlőig minden ami êpp jutott.
Mondjuk Nádaska felé nem volt jellemző a Bo kocsi. Ózd felé nem sok megállást enged az 1:05 menetidő Bánrévei fordulással. Ha jól emlékszem anno a gyorsok is 1:10 körül mentek ráadásul a deltán.
A kedd-csütörtöki 94-es vonali tolatós szokott kijárni azokon a napokon délelőttönként, ha van miért. Magánvasút (BOBO Kft.) nem tudom van-e, azok hétfő-szerda-péntek esélyesek.