Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 2025.04.27 0 0 4110

Hajaj, a Suzukira már lehet OT rendszámot kérni :-)

Előzmény: jbaal (4108)
Fizolti Creative Commons License 2025.04.26 0 0 4109

A vízelvezetéssel mit kezdene egy közúti jármű? 

Előzmény: jbaal (4108)
jbaal Creative Commons License 2025.04.25 -7 0 4108

Ezek elég hatékonyak?

 

 

Előzmény: nidsz (4098)
FOMA Creative Commons License 2025.04.25 0 1 4107

840-844 között 20 km/h.

Előzmény: amfotos (4106)
amfotos Creative Commons License 2025.04.25 0 2 4106

https://www.mavcsoport.hu/mavinform/siofok-es-mernye-kozott-ujraindul-vonatforgalom-pentek-delutan

 

Egyébként meglestem a Som közelében lévő szakaszt:

 

Ha jól látom, akkor viszont az eddigi kb 100 méter hosszú 20-as lassújel most 500 méter lett, de lehet csak én nem vettem észre egy feloldót, mert a régebb óta itt lévő 20-as lassújel még mindig ki van téve Som-Nagyberény felé.

Abymot Creative Commons License 2025.04.25 0 0 4105

Igen, a 38344 csak Mernyéig ment, és a 38346 is csak addig fog közlekedni, közben javították a tájékoztatást is.

Viszont ha Felsőmocsoládot nem érinti a pótlóbusz, odáig igazán elmehetnének, ugyanúgy mint a 38342.

Az imeig szerint egyébként Felsőmocsolád és Kisbár között egész délelőtt tartózkodik egy Dacia mozdony, talán a megrongálódott pályaszakaszt állítják helyre?

Előzmény: Zugbegleiter (4103)
Zugbegleiter Creative Commons License 2025.04.25 0 0 4104

Illetőleg mégse teljesen. Az az egy járatpár, amely Felsőmocsoládig közlekedik, az végig ment, az összes többi csak Mernyéig, és ezek pótlóbuszai nem is érintik Felsőmocsoládot. (Igaz, Felsőmocsoládon kint van az állomás a semmi közepén -- miért is még mindig?? --, valószínűleg a kutya nem használja onnan a vonatot.) 

Előzmény: Abymot (4102)
Zugbegleiter Creative Commons License 2025.04.25 0 0 4103

Hibás tájékoztatás. Csak Mernye-Kaposvár között van vasúti forgalom a mai napon.

Előzmény: Abymot (4102)
Abymot Creative Commons License 2025.04.25 0 0 4102

A frissített tájékoztatás szerint valahogy ma már Kisbárapátiig mégis el tudnak menni a vonatok:

 

"Siófok, Tab és Mernye között a heves esőzés több helyen alámosta a vasúti pályát, valamint vízátfolyások és nagymennyiségű sár is akadályozza a vonatforgalmat, emiatt Siófok és Mernye  között pótlóbuszok közlekednek. A helyreállítás ideje bizonytalan, akár több napig is eltarthat.

 

Kivételek:

 

A Kaposvárról Felsőmocsoládra 7:13-kor és 22:43-kor, Kisbárapátira 10:31-kor ás 14:31-kor, valamint Felsőmocsoládról 8:00-kor, a Kisbárapátiról 11:40-kor és 15:40-kor Kaposvárra induló vonat (38342, 38344, 38346, 38348, 38347, 38345, 38343) teljes útvonalán közlekedik, nem kell pótlóbuszra szállni."

Előzmény: Abymot (4101)
Abymot Creative Commons License 2025.04.24 0 1 4101

Időközben egy képet is tettek fel a mavcsoport.hu-ra:

Előzmény: FOMA (4097)
FOMA Creative Commons License 2025.04.24 0 1 4100

835, 843

Előzmény: amfotos (4099)
amfotos Creative Commons License 2025.04.24 0 4 4099

Még tavaly azt a választ kaptam már nem is tudom, hogy a START, Pécs vagy ÉKM felől, hogy Kisbárapáti-Mernye között több helyen a vízelvezetésen fognak javítani. Kíváncsi lennék, azóta bárhol csináltak-e valamit, majd rákérdezek.

Egyébként a Siófok-Tab szakaszon lehet tudni, hol van gond, hogy az is járhatatlan?

Előzmény: nidsz (4098)
nidsz Creative Commons License 2025.04.24 0 2 4098

Itt ez mindig megtörténik felhőszakadások alkalmával. Jó lenne már valami hatékony módszer a vízelvezetésre.

Előzmény: Abymot (4096)
FOMA Creative Commons License 2025.04.24 0 1 4097

293. szelvénynél.

Előzmény: Abymot (4096)
Abymot Creative Commons License 2025.04.24 0 1 4096

Csak nem alámosta a víz a pályát?

V43 1279 Creative Commons License 2025.03.14 0 2 4095

A vonal, ahogyan sajnos már nem fogjuk többet látni, egy igen értékes felvétel 1996-ból egy lelkes német vasútbarát jóvoltából: https://www.youtube.com/watch?v=9BgNyC1Sadg&t=1018s&ab_channel=JochenPursche%27sRock%27n%27RailChannel

Abymot Creative Commons License 2025.03.09 0 0 4094

Akkor talán csak a váratlanul beköszöntött tavaszi melegben jobban gyorsulnak a Bz-k...

Előzmény: Gy.D.Valentin (4093)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2025.03.09 0 0 4093

Pedig de. Kaposvár-elágazás és Felsőmocsolád között továbbra is végig 40 km/h az engedélyezett legnagyobb sebesség a motorvonatok számára.

Előzmény: Abymot (4092)
Abymot Creative Commons License 2025.03.08 0 0 4092

Az elmúlt héten mintha csökkentek volna a késések a Kaposvár-Mernye szakaszon is, van hogy csak 2-3 perc az eddigi 4-5 helyett, a hajnali szaladós vonat pedig néhányszor 30 perc alatt kiért Mernyéig, tehát mintha ezen a szakaszon most nem végig csak 40 lenne a sebesség.

Előzmény: Gy.D.Valentin (4089)
Abymot Creative Commons License 2025.02.13 0 2 4091

Lenne más megoldás is: módosítani a menetrendet, átcsoportosítva 3-4 percet a Kisbárapáti-Karád szakaszról a Kaposvár-Mernye szakaszra, és akkor se felesleges várakozás nem lenne az egyik szakaszon, se késés a másik a szakaszon, hanem mindenütt pontosan lehetne közlekedni.

 

És ha módosítanák a menetrendet, egyszersmind a 38323 siófoki csatlakozását is megoldhatnák 17:50-kor.

(Meg még néhány más elkapkodott részletet is illene helyre tenni...)

Előzmény: mcg (4090)
mcg Creative Commons License 2025.02.12 0 1 4090

De akkor itt most mi a franx van, hogy a pályás terúlet sem tudja már mit is akar? :( 

Most majd az lesz, hogy minden vár útközben feleslegesen....

Előzmény: Gy.D.Valentin (4089)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2025.02.11 0 8 4089

Múlt héttől a Kisbárapáti - Karád vonalszakasz motorvonatok számára engedélyezett sebessége újra 40 km/h. 

Bonnya és Andocs között kb. 100db új vasbetonalj került beépítésre a pályába.

mcg Creative Commons License 2025.01.04 0 0 4088

A megállóhelyeken 250m, de az állomásokon nem. Kb ennyi volt a rendezöelv anno, s szokás szerint az üzemeltetői oldal ebben sem tudott mit nyilatkozni...

Előzmény: Godolloi HEV (4086)
punctual_Toast Creative Commons License 2025.01.03 0 0 4087

Köszi!

 

 

Godolloi HEV Creative Commons License 2025.01.02 0 5 4086

Hivatalosan 250 méter hosszúak (a legtöbb helyen ennyi). Elsőre valóban hosszúnak tűnik, de pl. 2024-ben a Fenyves Expressz 5 Halbival és Csörgővel volt tervezve, ami már majdnem 150 méter. Ha még néhány kocsit rátesznek valamiért erősítésnek, akkor már megvan a 250 m is. Persze tudom, hogy most nincs megállása tervezve a vonalon, de ez nem volt mindig így (volt, amikor sok helyen megállt a Pécs-Balaton vonat).

Előzmény: punctual_Toast (4083)
punctual_Toast Creative Commons License 2025.01.02 -1 0 4085

Ez oké, de ettől függetlenül nem feleslegesek ezek az extra hosszú peronok?

Előzmény: MCA-001 (4084)
MCA-001 Creative Commons License 2025.01.02 -1 1 4084

A Fonyód - Kaposvár vonal nem mellékvonal!
Ráadásul 100% EU-s pénzből lett felújítva!
https://beruhazas.gov.hu/projektek/kaposvar-fonyod-vasutvonal-allapotjavitasa/46054

Előzmény: punctual_Toast (4083)
punctual_Toast Creative Commons License 2025.01.02 -2 0 4083

https://www.youtube.com/watch?v=XFehenAuOkw

A fonyód kaposvár vonal nem olyan rég lett felújítva. Végignézve a videót, feltűnt, hogy a legtöbb peron értelmezhető hosszúságú, de van néhány extra hosszú.

Pl.: Kaposfüred (2:12), Somogyjád (3:50). Ennek van bármi értelme? De most komolyan. Nem gondolom, hogy ennyire pénzben gazdagok a mellékvonalak, hogy 270m-es (google maps szerint) peronokra el lehetne szórni. Nem ez a sok pénz egy felújításban, de azért mégis.

amfotos Creative Commons License 2024.12.22 0 0 4082

Köszi szépen a kiegészítést a 30-as vonali személyekkel kapcsolatban.

Egyébként ma is megtörtént a csatlakozás biztosítása a 8726 és a 38323 között a relatív nagyobb, 13 perces késés ellenére is.

Előzmény: Abymot (4081)
Abymot Creative Commons License 2024.12.21 0 3 4081

"Szfv-Siófok személyek Siófok felé Lepsényről miért lettek 1 perccel eltolva, talán pont azért, hogy a menetrendi kereső ki se hozza, mint átszállást?"

 

Ennek szerintem nincs köze a 35-ös vonalhoz: a vpe augusztusban publikált menetrendtervezetében Szabadbattyán és Lepsény között a lassújelek miatt (illetve állítólag azon a szakaszon a sebességet végig le akarták venni 120-ról 100-ra) két perc menetidőnövekedést terveztek, ami az IC-k esetében úgy valósult volna meg, hogy egyik sem állt volna meg Lepsényben, a személyvonatok setébe pedig úgy, hogy Fehérvárról óra:52 helyett óra:51-kor indultak volna és Siófokra óra:44 helyet óra:45-kor érkeztek volna (másik irányban Siófokról óra:15 helyett óra:14-kor indultak volna, és Fehérvárra óra:05 helyett óra:06 lett volna az érkezésük).

 

Ezt aztán az utolsó pillanatban (állítólag minisztériumi elvárásra) visszacsinálták: maradt a Tópart IC-k lepsényi megállása, és a személyek időadatai is visszaálltak a tavalyira, egy kivétellel: a személyek siófoki érkezése valami miatt nem került vissza óra:44-re, hanem maradt óra:45.

 

A 35-ös vonalhoz annak van köze, hogy a 38323 indulását az eddigi 17:30 helyett miért pont 17:45-re tették, és miért nem 17:50-re (ami a 17:45-höz képest már lényegtelen különbség lenne, és Tabon szerintem így is bőven jutna idő a 38316-al való keresztre, a csatlakozási lehetőséget tekintve viszont lényeges különbség).

 

Egyébként de facto ma is létrejött a csatlakozás, mert a 8726 Szabadifürdőig pontos volt, ezért a Siófok előtti tartalékidők miatt oda már korábban, 17:43-kor érkezett, a 38323 pedig egy perc késéssel, 17:46-kor indult:

 

Előzmény: amfotos (4080)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!