Keresés

Részletes keresés

FOMA Creative Commons License 2025.04.24 0 1 4097

293. szelvénynél.

Előzmény: Abymot (4096)
Abymot Creative Commons License 2025.04.24 0 1 4096

Csak nem alámosta a víz a pályát?

V43 1279 Creative Commons License 2025.03.14 0 2 4095

A vonal, ahogyan sajnos már nem fogjuk többet látni, egy igen értékes felvétel 1996-ból egy lelkes német vasútbarát jóvoltából: https://www.youtube.com/watch?v=9BgNyC1Sadg&t=1018s&ab_channel=JochenPursche%27sRock%27n%27RailChannel

Abymot Creative Commons License 2025.03.09 0 0 4094

Akkor talán csak a váratlanul beköszöntött tavaszi melegben jobban gyorsulnak a Bz-k...

Előzmény: Gy.D.Valentin (4093)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2025.03.09 0 0 4093

Pedig de. Kaposvár-elágazás és Felsőmocsolád között továbbra is végig 40 km/h az engedélyezett legnagyobb sebesség a motorvonatok számára.

Előzmény: Abymot (4092)
Abymot Creative Commons License 2025.03.08 0 0 4092

Az elmúlt héten mintha csökkentek volna a késések a Kaposvár-Mernye szakaszon is, van hogy csak 2-3 perc az eddigi 4-5 helyett, a hajnali szaladós vonat pedig néhányszor 30 perc alatt kiért Mernyéig, tehát mintha ezen a szakaszon most nem végig csak 40 lenne a sebesség.

Előzmény: Gy.D.Valentin (4089)
Abymot Creative Commons License 2025.02.13 0 2 4091

Lenne más megoldás is: módosítani a menetrendet, átcsoportosítva 3-4 percet a Kisbárapáti-Karád szakaszról a Kaposvár-Mernye szakaszra, és akkor se felesleges várakozás nem lenne az egyik szakaszon, se késés a másik a szakaszon, hanem mindenütt pontosan lehetne közlekedni.

 

És ha módosítanák a menetrendet, egyszersmind a 38323 siófoki csatlakozását is megoldhatnák 17:50-kor.

(Meg még néhány más elkapkodott részletet is illene helyre tenni...)

Előzmény: mcg (4090)
mcg Creative Commons License 2025.02.12 0 1 4090

De akkor itt most mi a franx van, hogy a pályás terúlet sem tudja már mit is akar? :( 

Most majd az lesz, hogy minden vár útközben feleslegesen....

Előzmény: Gy.D.Valentin (4089)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2025.02.11 0 8 4089

Múlt héttől a Kisbárapáti - Karád vonalszakasz motorvonatok számára engedélyezett sebessége újra 40 km/h. 

Bonnya és Andocs között kb. 100db új vasbetonalj került beépítésre a pályába.

mcg Creative Commons License 2025.01.04 0 0 4088

A megállóhelyeken 250m, de az állomásokon nem. Kb ennyi volt a rendezöelv anno, s szokás szerint az üzemeltetői oldal ebben sem tudott mit nyilatkozni...

Előzmény: Godolloi HEV (4086)
punctual_Toast Creative Commons License 2025.01.03 0 0 4087

Köszi!

 

 

Godolloi HEV Creative Commons License 2025.01.02 0 5 4086

Hivatalosan 250 méter hosszúak (a legtöbb helyen ennyi). Elsőre valóban hosszúnak tűnik, de pl. 2024-ben a Fenyves Expressz 5 Halbival és Csörgővel volt tervezve, ami már majdnem 150 méter. Ha még néhány kocsit rátesznek valamiért erősítésnek, akkor már megvan a 250 m is. Persze tudom, hogy most nincs megállása tervezve a vonalon, de ez nem volt mindig így (volt, amikor sok helyen megállt a Pécs-Balaton vonat).

Előzmény: punctual_Toast (4083)
punctual_Toast Creative Commons License 2025.01.02 -1 0 4085

Ez oké, de ettől függetlenül nem feleslegesek ezek az extra hosszú peronok?

Előzmény: MCA-001 (4084)
MCA-001 Creative Commons License 2025.01.02 -1 1 4084

A Fonyód - Kaposvár vonal nem mellékvonal!
Ráadásul 100% EU-s pénzből lett felújítva!
https://beruhazas.gov.hu/projektek/kaposvar-fonyod-vasutvonal-allapotjavitasa/46054

Előzmény: punctual_Toast (4083)
punctual_Toast Creative Commons License 2025.01.02 -2 0 4083

https://www.youtube.com/watch?v=XFehenAuOkw

A fonyód kaposvár vonal nem olyan rég lett felújítva. Végignézve a videót, feltűnt, hogy a legtöbb peron értelmezhető hosszúságú, de van néhány extra hosszú.

Pl.: Kaposfüred (2:12), Somogyjád (3:50). Ennek van bármi értelme? De most komolyan. Nem gondolom, hogy ennyire pénzben gazdagok a mellékvonalak, hogy 270m-es (google maps szerint) peronokra el lehetne szórni. Nem ez a sok pénz egy felújításban, de azért mégis.

amfotos Creative Commons License 2024.12.22 0 0 4082

Köszi szépen a kiegészítést a 30-as vonali személyekkel kapcsolatban.

Egyébként ma is megtörtént a csatlakozás biztosítása a 8726 és a 38323 között a relatív nagyobb, 13 perces késés ellenére is.

Előzmény: Abymot (4081)
Abymot Creative Commons License 2024.12.21 0 3 4081

"Szfv-Siófok személyek Siófok felé Lepsényről miért lettek 1 perccel eltolva, talán pont azért, hogy a menetrendi kereső ki se hozza, mint átszállást?"

 

Ennek szerintem nincs köze a 35-ös vonalhoz: a vpe augusztusban publikált menetrendtervezetében Szabadbattyán és Lepsény között a lassújelek miatt (illetve állítólag azon a szakaszon a sebességet végig le akarták venni 120-ról 100-ra) két perc menetidőnövekedést terveztek, ami az IC-k esetében úgy valósult volna meg, hogy egyik sem állt volna meg Lepsényben, a személyvonatok setébe pedig úgy, hogy Fehérvárról óra:52 helyett óra:51-kor indultak volna és Siófokra óra:44 helyet óra:45-kor érkeztek volna (másik irányban Siófokról óra:15 helyett óra:14-kor indultak volna, és Fehérvárra óra:05 helyett óra:06 lett volna az érkezésük).

 

Ezt aztán az utolsó pillanatban (állítólag minisztériumi elvárásra) visszacsinálták: maradt a Tópart IC-k lepsényi megállása, és a személyek időadatai is visszaálltak a tavalyira, egy kivétellel: a személyek siófoki érkezése valami miatt nem került vissza óra:44-re, hanem maradt óra:45.

 

A 35-ös vonalhoz annak van köze, hogy a 38323 indulását az eddigi 17:30 helyett miért pont 17:45-re tették, és miért nem 17:50-re (ami a 17:45-höz képest már lényegtelen különbség lenne, és Tabon szerintem így is bőven jutna idő a 38316-al való keresztre, a csatlakozási lehetőséget tekintve viszont lényeges különbség).

 

Egyébként de facto ma is létrejött a csatlakozás, mert a 8726 Szabadifürdőig pontos volt, ezért a Siófok előtti tartalékidők miatt oda már korábban, 17:43-kor érkezett, a 38323 pedig egy perc késéssel, 17:46-kor indult:

 

Előzmény: amfotos (4080)
amfotos Creative Commons License 2024.12.21 0 0 4080

Ezzel kapcsolatban írtam az ÉKM-nek és a MÁV-nak is. Illetve rákérdeztem a pályaállapotokra is ismételten.

Számomra is értelmetlen a 38397 és a 38323 indulási ideje Siófokról. Ehhez fél-off, de a nem tudom, hogy a Szfv-Siófok személyek Siófok felé Lepsényről miért lettek 1 perccel eltolva, talán pont azért, hogy a menetrendi kereső ki se hozza, mint átszállást?

Előzmény: Abymot (4079)
Abymot Creative Commons License 2024.12.20 0 2 4079

Érdekes módon a 38323 ma megvárta Siófokon a 8726 érkezését.

Érthetetlen, miért nem úgy lett kialakítva a menetrendje, hogy minden nap csatlakozzon.

 

reszelozsir Creative Commons License 2024.12.20 0 0 4078

December elején járt ott az FMK-004.

Előzmény: Abymot (4077)
Abymot Creative Commons License 2024.12.20 0 0 4077

Mi történt, talán a féléves periódusokat követve decemberben is végigment a mérővonat és ilyen pályaállapotokat mért?

És mi van azzal, hogy idén októberben az lett kiadva, hogy Siófok - Karád között a pálya végig stabil 40-es legyen (mert ha ott ez meglenne, az menetidőben összességében kb. ellensúlyozná a Felsőmocsolád-Karád közötti 30-at)?

Előzmény: Gy.D.Valentin (4076)
Gy.D.Valentin Creative Commons License 2024.12.20 -1 0 4076

A menetrendváltás sebességemelést sajnos nem hozott a vonalon, viszont újabb sebességcsökkentést igen.

A Kisbárapáti mrh. - Karád mrh. szakasz 40 km/h helyett újra 30 km/h-s lett, a tehervonatok számára engedélyezett sebesség pedig ezen a szakaszon 0 km/h, magyarul ki vannak tiltva.

amfotos Creative Commons License 2024.12.10 0 9 4075

Som-Nagyberényben elkészült a peronmagasítás, szemmértékre olyan kb 50 méter hosszban.

Fizolti Creative Commons License 2024.12.02 0 0 4074

Nem tartom valószínűnek, de most kizárni sem tudnám teljesen. 

 

Egyébként Mernyén az utóbbi időkben létszámhiány miatt elég gyakran nincs váltókezelő, ilyenkor az ottani vonatkereszt ideje is tovább nő. 

Előzmény: Zugbegleiter (4073)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.12.02 -1 0 4073

Lehet, hogy ezzel a vonattal jön ki a forgalmista, és azért jön előbb, hogy legyen ideje felvenni a szolgálatot, mire megjön a kereszt?

Előzmény: Fizolti (4072)
Fizolti Creative Commons License 2024.12.02 0 0 4072

Számomra még az is furcsa még mindig, hogy itt nem telepítettek már jó régen rugós váltókat. Csak 1 vonatkereszt van,

 

Leginkább ezért. Forgalmista már csak hétköznap van, egyszerűbb ez, mint évi átlagban napi fél kereszt miatt berendezést telepíteni, váltófűtést kiépíteni. 

Előzmény: amfotos (4070)
Abymot Creative Commons License 2024.12.02 0 0 4071

Ha Kisbárapáti és Karád között visszaemelték 30-ról 40-re a sebességet, akkor az nem lehet, hogy a Kaposvár-Felsőmocsolád szakaszon is visszaemelik 40-ről 50-re?

Előzmény: Gy.D.Valentin (4066)
amfotos Creative Commons License 2024.12.02 0 0 4070

Ezen én is nagyon meglepődtem, hogy előrébb került 5 perccel, ezzel növelve az ádándi tartózkodást. A technológiai idő szerintem is bőven megoldható volt eddig is, sőt, ha valamiért nem tudott a vonat elindulni 6:00-kor Siófokról csatlakozás miatt, hanem csak olyan 6:05 körül, akkor is a 38310 időben tudott továbbmenni Siófok felé, már ha eleve éppen nem késett :)

Számomra még az is furcsa még mindig, hogy itt nem telepítettek már jó régen rugós váltókat. Csak 1 vonatkereszt van, ezért nem sok értelme van a forgalmi szolgálatnak, pláne, hogy a csak 1 személy teljesít szolgálatot úgy, hogy helyszíni a váltóállítás. Itt amúgy valaki írta a fórumon hónapokkal ezelőtt, hogy Ádánd esetében már elkezdtek gondolkodni a rugós váltókon (illetve Mernye, Tab esetén meg a motoros, központi állítású váltókat), ezzel kapcsolatban történtek előrelépések, fejlemények, konrkétumok?

Előzmény: Abymot (4069)
Abymot Creative Commons License 2024.12.02 0 1 4069

Hát az meg miért? Most már 28 percet fog várni Ádándon?

Annyi idő egész biztosan nem kell a kereszthez, példaként itt a mai adat: 21 perc alatt bonyolódott le a kereszt (de több alkalommal láttam, hogy ennél is sokkal gyorsabban meg tudják csinálni késés esetén):

 

 

Valaki biztos bemondott egy irreális időszükségletet a váltóállításra, és azt kritika nélkül benyelték :(((

Nem lesz ennek jó vége!

Előzmény: Godolloi HEV (4068)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.12.01 0 0 4068

A 38397 siófoki indulási ideje 6.00-ról 5.55-re átkerült (a menetrendábrán még 6.00 volt), ezzel a 8710-ről már nem lehet átszállni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!