Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89721

Én egyetértek, a kerékcsavarokra semmilyen más erő nem hat, csak amivel meg vannak húzva. Még a legnagyobb kátyúban vagy a legélesebb kanyarban sem.
Na, nézzük mi lesz a vita vége! :D

Előzmény: rfc (89719)
Adm Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89720

Már itt is kezded ezt a hülyeséget?

Előzmény: rfc (89719)
rfc Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89719

Kerékcsavarokat és felnik/féktárcsák felvekvő felületeit eleve nem szabad pasztázni semmivel. Csavarokat azért nem, mert a meghúzási nyomaték mindig száraz csavarra vonatkozik, megkenve könnyebben megy, és valójában sokkal nagyobb nyomatékkal húzod meg, ami a csavarfej vagy a menet szakadását eredményezheti hosszú távon. A felületeket meg azért nem, mert a közhiedelemmel ellentétben nem a kerékcsavarok tartják a helyén a felnit, hanem az általuk kifejtett leszorító erő. Ha a felni és a topf között nincs súrlódás, a felni idővel lelazul.

Előzmény: probody (89718)
probody Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89718

Erre azért nem jó a nyomatékkulcs mert egy csikorgósan meglazult-visszatett kerékcsavart, és egy rézpasztázottat azonos nyomatékkal húznak meg, egészen más lesz a végeredmény.

DonPrego Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89717

Hát én nem tudhassam, nem vagyok a kerékcsavarok örzője. Sport modellekből szerintem GT86-hoz nem is volt szerencsém, vittek BMW Suprával, Lexus RC és LC-szel, meg vezettem picit Yaris GR-t. Ebből az LC tetszett, annak ellenére hogy egy repedt hátsó lámpa volt hozzá állítólag 2m+ infláció előtt.

Előzmény: BmS1 (89716)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89716

Ez ilyen.

Több tesztet is elolvastam: kifejezetten jókat írnak a tesztelők. 

Teljesen új modell, nincs még személyes tapasztalat. De hogy tipikus Toyota, az biztos. A spórolás jegyei jól látszanak: pl. a szemrevaló karosszéria egy nem túl igényes fényezést kapott.

 

Na de várjuk Toyotás Don tippjeit (is) a kerékcsavarok számával kapcsolatban :-))

Előzmény: rfc (89715)
rfc Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89715

Az európai modellekre is ráteszik azt a prosztó macskaszemet? Ez eddig csak az USÁban volt divat.

Előzmény: BmS1 (89714)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89714

Az átvétel után szinte rögtön hozzánk jött :-)

Előzmény: rfc (89713)
rfc Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89713

A kerékőr bent maradt. Nem lehet, hogy megpróbálták ellopni a felnijét?

Előzmény: BmS1 (89710)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89712

A Subaruval nagyon szoros az együttműködés, lásd éppen a boxer motort a GR86-ban, de nem hinném....

 

Előzmény: DonPrego (89711)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89711

Vagy a Subarutól vagy a BMW-től vette. 😀

Előzmény: BmS1 (89710)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89710

És mit gondolsz a Toyota legújabb innovációjáról??

A GR 86 már így jött ki.....

Az 5 kerékcsavarból három elhagyható, de a meghúzási nyomaték ebben az esetben 192  +/- 0,5 Nm. Forrás: Toyota Technical Innovation Publications 04.01.

 

 

:-D

Előzmény: DonPrego (89707)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89709

Lehet érzésre is, ha az 105Nm :)

Előzmény: downer (89708)
downer Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89708

Egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy kerékcsavart nem nyomatékra kell húzni, hanem érzésre?

Előzmény: DonPrego (89707)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89707

Hát lehet röhögni fogsz, Toyotánál elő van írva a 105Nm lehúzási nyomaték a kerékanyákra. Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D

Előzmény: BmS1 (89706)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89706

Pedig kétszer mentem végig rajtuk.

 

Mer' olyan erőtlen, vékonyka vagy :-DDD

Előzmény: DonPrego (89705)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89705

Azokat úgyis illik megnézni pár km után. Nekem is volt már laza anyám saját szerelés után. Pedig kétszer mentem végig rajtuk.

Előzmény: capa (89703)
capa Creative Commons License 2024.04.22 0 0 89704

A múlt héten eladtam a hibás 16VT motorblokkomat. Elvileg egy igazán izgalmas projektben fog része lesz.

capa Creative Commons License 2024.04.22 0 0 89703

Hú, azzal a gumissal nekem nagyon rossz tapasztalatom van. Nem húzta meg 1 keréken az összes csavart az ősszel. Még szerencse, hogy figyeltem.

 

 

Előzmény: DonPrego (89702)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.22 0 0 89702

Új gumik ma megjöttek, a Ikarus telepen működő gumisnál fel is kerültek. Újak 0824-es gumik, régiekből kettő oldalfala repedezett volt, azokat selejteztem. A két négyévszakos Achilles gumis szerint kikeményedtek, csúsznak. Én sem tavaly nyári szerepentinen, se az utolsó útjuk Miskolc-Bp távon nem tapasztaltam.

sooty Creative Commons License 2024.04.21 0 0 89701

Úgy alakult, hogy hozzám került egy thesis 2.4 benzines járgány. 2002-es manuális váltós, fullos. Egészen vállalható bőrben van, nem sok munkával műszakira vihető. 

Sajnos a levegő rendszere ennek is siralmas. Az már megszokott dolog, hogy a légszűrő házhoz tartó levegő cső elporlad, ez azért okosban pótolható. A nagyobbik baj, fojtószelep előtti bordázott levegő cső pár helyen lyukas.  Lehet ilyet venni, igaz nem baráti áron, de a kérdésem, hogy valakinek van-e olyan tippje/trükkje, hogy univerzális csövet honnan lehetne beszerezni. 

Van olyan cég aki esetleg ilyennel foglalkozik? 

gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89700

Én ennyit nem feccöltem bele, nyomás nélkül is simán elpörgeti 2oo km/h-ig. Bár a cél most a fogyasztás csökkentése és nem a 300km/h elérése. 

Előzmény: downer (89698)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89699

Tapasztalatok alapján tartósan a  600Nm nem bírja.

Egyik imerős alfa 156-át 2.4 jtd 10v felhúzták 300 +Le és 600 Nm fölé. Gyakori hiba a 2.4 hengerfejrepedés bár ez a 20v-re jellemző és a váltótörés. Az újabb alfák váltója még ennyit se bír. 

Előzmény: BmS1 (89697)
downer Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89698

A diffi áttétel módosítás nem egyszerű, mert az előtéttengely anyagában van kimunkálva a meghajtó fogaskerék. Szóval mindent le kell szedni róla, a szorosan illesztett csapágyakkal együtt. Ekkora munkába ritkán megy bele az ember.

 

Előzmény: BmS1 (89697)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89697

Váltóban itt vannak sokkal jobbak mint én.

 

Mivel ugyanabban a műintézményben végeztünk, újdonságot nemigen tudok mondani. A geometriai megegyezőségen kívül amit (szvsz) át kell gondolni:

 

-A váltót, amire cserélni akarod, mekkora nyomaték átvitelére tervezték?  Nagyon túllépni nem érdemes, (élettartam kockázat)  

 

-Nézz rá, hogy a kinézett dízeles váltó áttételeinek az értékei hogy viszonyulnak a benzineshez

 

-A diffiben a végáttéte értéke (fogaskerékpár cserével jó esetben módosítani tudod)

Előzmény: gt2876r (89696)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89696

A tisztelet neked is kijár. 

Milyen egy dízel váltó egy benzinesen?

Ugyan olyan mint a dízelen csak tovább lehet forgatni:

https://youtube.com/shorts/iZ5KEdTzPKE?si=FKODRZto-0rOoTJb

Előzmény: BmS1 (89695)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.19 0 1 89695

Kb 1 éve jártam Zámbó Istvánnál, Ő is érdi. Nem tuningol, eredeti állapotra állít vissza olasz autókat, profi a javából !

 

Neki is kijár a kalap levétel :-)

 

 

A fotón egy készülő 8.32 Thema, de csomó fotót tettem fel akkor (Maserati Quattroporte,  Lancia Delta, stb...)

Előzmény: gt2876r (89694)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89694

Köszönöm a méltatást,de ez jár sok embernek akik segítettek valamilyen módon . 😀

Előzmény: BmS1 (89693)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89693

Nagyon kevés embert ismerek, aki ennyi időt, fáradságot, energiát, pénzt, utána járást hajlandó beletenni egy projektbe. Gratula!  :-))

 

Emléxem, pár éve a megcélzott teljesítményt látva élettartam dolgában szkeptikus voltam. De szurkolok neked!  Beleástad az elméletbe is magad (pl. 88083, érdemes megnézni), ilyesmit nagyon ritkán lát itt az ember.

 

üdv

Előzmény: gt2876r (89692)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89692

Kösz. 

A váltó t nem lehet csak simán feltenni, ráadásul a váltóházból is flexelni kellett. 

A duplarúgós szerkezetet meg ki kellett matekozni különben nem emel ki. Nehezítette a helyzetet hogy a szintertárcsám (9mm vastag) nem készült el ezért gyorsba készítettek kevlárból (8.5 mm vastsag). 

Ilyenkor kell improvizálni. Gyárilag 4.5 mm hézagnak kell lenni a lendkerék és szerkezet között ha bent a tárcsa is. Max 5.5 mm lehet a hézag akkor biztosan kiemel még, 6 mm rizikós vagy-vagy. A dízel váltó 2 cm-el jobban benyúlik a kerék felé. 

Előzmény: capa (89691)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!