Keresés

Részletes keresés

manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14038

Az idézett hozzászólás szerint többet is:

"Both the air brake and electrical power to control one or more diesel units from the Engineer's side"

 

Előzmény: róbertke (14036)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.10.07 -1 0 14037

A konkrét megoldás ismerete nélkül: elvileg, sőt gyakorlatilag sincs annak semmi akadálya, hogy több mozdonyt is vezéreljenek egy szerkezetről.

A hibajelzés eredetét macerás ilyenkor meghatározni, azaz, ha az Alarm lámpa világít, nem fogjuk tudni, hogy melyik csatolt dízel nyűgös (persze ez is hekkelhető, pl. a lámpa ilyen-olyan villogtatásával), és a leállító is mindre fog hatni (ezt viszont már vér macera szétválasztani).

De ez egy ilyen összvérmegoldásnál szerintem vállalható.

Előzmény: róbertke (14036)
róbertke Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14036

Tehát a lényeg:- A gőzösről vezérelhetik a mögé kötött Dízelt. 

No de mennyit? Csak egyet? Guggolós felhozott olyan képet is, hogy három gép volt az SP 4449 mögé kötve ... 

Előzmény: manta66 (14035)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14035

Szóval a tábla a dízelen lógott valahol.

 

Én meg találtam egy jóval nagyobb képet:

https://i.redd.it/3jvcek9qggu01.jpg

 

Ezen olvashatóak a feliratok.

A rádió alatti kis doboz, az mind a dízel MU vezérlődoboz! :-)

Egy sima kapcsoló a vészleállító, ugyanilyen a főgenerátor gerjesztés.

Kerékcsúszás lámpa is van rajta.

De ami a legjobban tetszik, az az irányváltó és a meneetszabályzó.

Egy-egy sima forgókapcsoló! :-)

A felső a kontroller, az alsó az irányváltó.

Az egyik óra osztása meg nagyon ismerős a korai EMD dízelek főáramköri ampermérőiről.

Zseniális :-)

Előzmény: róbertke (14034)
róbertke Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14034

Ráhibáztál! Ott a megoldás.

 

 

"A töltésszabályzón a figyelmeztető tábla meg nem tudom, miért van :-)"

 

Akkor én is megosztom a teljes anyagot amit találtam: 

 

https://www.flickr.com/photos/97996499@N00/2232651347/in/photostream/ 

 

Nézd meg a hozzászólásokat is .... :-))) 

 

Az egész szöveget amit idemásoltál én újból kimásoltam és így találtam meg a Fórumoldalt ahol az eredetileg szerepelt ...

Előzmény: manta66 (14033)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14033

Nem hiszem, hogy tudatlanság lenne, a szövegből sem derül ki.

Itt írták:

https://www.trainorders.com/discussion/read.php?10,2577940

 

De szerintem a képen nincs diesel MU vezérlő a gőzös vezetőállásán.

A kilométerőra mellet balra az rádió, alul a fekete nagy böhöm cucc meg az amcsi fékezősszelep.

A töltésszabályzón a figyelmeztető tábla meg nem tudom, miért van :-)

Előzmény: róbertke (14032)
róbertke Creative Commons License 2018.10.07 -1 0 14032

Elnézésed kérem tájékozatlanságom miatt, de a "cab of 4449" kifejezés a SP 4449 mozdonyára utalna? 

Mert azon a gépen tényleg van egy ilyen vezérlés. 

Keith Owen fotója.

 

 

Előzmény: manta66 (14031)
manta66 Creative Commons License 2018.10.07 0 0 14031

A gőzösbe is beépítették.

...legalábbis volt olyan, hogy beépítették.

 

EMD developed and built a diesel MU control box for the cab of 4449, at the request of Doyle McCormack, during the American Freedom Train national tour. Both the air brake and electrical power to control one or more diesel units from the Engineer's side of 4449's cab was the end result.

By plugging in a standard AAR 27 pin MU cable, to pretty much any diesel coupled to 4449's tender, or auxiliary tender, the trailing diesels are controled by the Engineer on 4449. Additional MU control boxes where subsequently made for NKP 765, UP 844 and UP 3985.

All functions of the MU'ed diesels, except for dynamic brake, are controlled from the cab of the steam locomotive,i.e. Forward, neutral, Reverse, Generator Field, throttle positions idle & 1 thru 8, indicator light for wheel slip, a red light to indicate "ALARM", and a toggle switch for emergency train line shut down.

Előzmény: manhattani (14030)
manhattani Creative Commons License 2018.10.07 -1 1 14030

Akkor vajon hogyan vezérlik az F7B-t?

Olyat láttam már, hogy villamos mozdonyba építették be a dízel vezetőszerveit, de gőzösbe? Vagy ott volt egy ember az F7B-ben? Némelyikben volt segéd vezetőállás.

 

Előzmény: RhB (14028)
róbertke Creative Commons License 2018.10.06 0 0 14029

Innen indult el egy beszélgetés fonál: 

 

manhattani  2018.07.13    0 0 13970

>a Dieselt a vonat végébe ... hozzákapcsolták,

 

Az amik gyakran csinálnak ilyet, van turistavasút, ahol a gőzös mögött hajtó kis dízelmozdonyra egy boxcart húznak, a dízel abban vontatja a vonatot, a gőzös meg látványfüstöt ereget.

 

Előzmény: Pályaőr (13969)

Előzmény: paca664 (14027)
RhB Creative Commons License 2018.10.04 0 0 14028

Szerintem nincs, de amúgy mi a francnak lenne? Egyszerűbb betenni még egy mozdonyt. Ha meg nem akarnak nagyon a sorból kilógót - pl. gőzös mögé - akkor F7B-t szoktak betenni, lásd CP.

 

Power car-t akkor használnak, ha a mozdony(ok) nem elegendőek a hosszabb vonat fűtéséhez vagy energia ellátásához. Gondolom a Grand Canyonnál mennek a klímák ezerrel...

Előzmény: paca664 (14027)
paca664 Creative Commons License 2018.10.04 0 0 14027

Van olyan Power Car, ami hajtásilag dolgozik?

Előzmény: róbertke (14026)
róbertke Creative Commons License 2018.10.04 0 0 14026

Nekik van Power Car kocsijuk! 

De nagyon úgy nézem, hogy ez nem hajtásilag dolgozik, hanem a szerelvény kocsijait mint egy "Rezsó" látja el feszültséggel. 

 

Előzmény: RhB (14024)
bakfitty61 Creative Commons License 2018.10.03 0 0 14025

Azt nem tudom, de hosszú szerelvény volt, volt benne három, különböző típusú régi kilátóvagon is.

Előzmény: RhB (14024)
RhB Creative Commons License 2018.10.03 0 0 14024

Jól látom, hogy a kocsik kiherélt RDC-1 motorkocsik?

Előzmény: bakfitty61 (14023)
bakfitty61 Creative Commons License 2018.10.03 0 0 14023

2018.08.19-20. Williams és Grand Canyon: Grand Canyon express

 

   

 

 

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.10.02 0 0 14022

GP20 the Midland RR Yard in Baldwin City today, 9/29/18.

Foto: Hugh Forrest Smith

paca664 Creative Commons License 2018.10.01 0 0 14021

Ha a SEPTA tartja magát az ütemtervhez, a hetekben búcsúzik az utolsó AEM-7 (itthon ismertebb távoli rokona a "négytengelyes ASEA") a személyforgalomtól, egyben vélhetően mindenféle feladattól.

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.10.01 0 0 14020

Rock Island RR Vonat vége... William Wehmeier‎ gyűjteménye

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.10.01 0 0 14019

C&O vonat vége --  From the tower at Forest Hill in Chicago - May 6, 1988.

Foto: Steven J. Brown

CB&Q kedvelö Creative Commons License 2018.09.26 0 0 14018

BN vonat vége .... amit eléggé ritkán fotóznak ...

Sam N Suzie Davey‎ fotója

 

Conrail Creative Commons License 2018.09.05 0 0 14017

Egy szép Zebra; EMD GMD1; Built: 9/1958; 

Notes: ex-1026, ex-1603, re-reblt 9/98;

Walker Yard in Edmonton, AB, on August 4th, 2018 

Fotó: Kalel Harrison 

 

róbertke Creative Commons License 2018.08.06 0 0 14016
Előzmény: RhB (14015)
RhB Creative Commons License 2018.08.06 0 0 14015

Nekem H0-ban megvan a CP GP30 állományának 50%-a. :-) Persze a szokásos megnemcsinált eltéréssekkel, bár egy-két próbálkozás azért van (anno az összes kanadai Life-Like mozdony a Hobbycraft Canada számára készült modell volt, pár apróságot azért módosítottak).

Előzmény: Conrail (14012)
Conrail Creative Commons License 2018.08.05 0 0 14014

CP 8622-8705-8828-8632-9828 

Conrail Creative Commons License 2018.08.05 0 0 14013

Canadian National (CN) only rostered two GP35's on their roster 4000-4001 here is CN GP35 4001. (Doug Leffler photo CRO Archives). 

Conrail Creative Commons License 2018.08.05 0 0 14012

One of only two EMD GP30's sold in Canada (CP 5000-5001). CP 5001 was shot at the diesel facility in Saskatoon, Saskatchewan in July 1986 by Mark Kindrachuk. She is coupled to GP35 CP 5021. Both GP30's are long retired, but are still around. One works a grain elevator in the USA. The other is at a railway museum in Alberta.

róbertke Creative Commons License 2018.08.02 0 1 14011

GM B12 tipus, 1953 -ban gyártották 1.000 mm nyomtávra.

 

Előzmény: GOLAZ111 (14009)
gw Creative Commons License 2018.08.02 0 0 14010

Annak a vonatnak az a beceneve, hogy Silver Starvation :) Nincs rajta teljes étkező csak csökkentett személyzet és mikrós kaja. Persze mi már hozzászoktunk de ott az a kevés ember aki távolsági vonaton hálóban utazik többnyire az élményt keresi, így ez a kaja nem annyira vonzó. Ezért is olcsóbb mint egy átlagos háló.

Előzmény: DVB (14008)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.08.01 0 0 14009

A régi mozdony nem az ALCO World Locomotive, ami a görögöknek és a spanyoloknak is volt? Mert akkor nem is lehet akármilyen magas, hiszen szinte minden pályán el kell férnie.

Előzmény: vrobee (14004)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!