kb 20 éve közlekedek a 11-es busszal majdnem minden nap. Ez alatt az idő alatt feltűnt, hogy 15-25 perc várakozás után kb 3 perc alatt jön 3 db busz. Az elsőben tömegnyomor lesz, a másodikban normális a helyzet, az utolsó meg zsinte üres. A kérdésem, miért van ez így? Arra gondoltam, hogy römiznek egyet a Batyin a vezetők, oszt nyomnak egy kört utána. Valaki -egy BKV-s lenne a legjobb- meg tudná mondani, hogy mi a valódi ok?
Nos, részben értem a dühötöket mert alapból rosszat feltételeztem rólatok, Ti is értsétek meg az utasokét, mert nekünk sem jó ez a helyzet. Szerintem tegyük is félre az indulatokat. Konstruktív megoldást kéne találni erre, mert ez így senkinek sem jó!
Megismerve a buszvezetők álláspontját, látom, hogy rajtatok sem múlik, de azt a véleményt akkor nem fogadom el, hogy nem lehet jobban csinálni-szervezni.
A használt autók állapotában valóban van különbség, de a motojuk teljesítményében -ami a torlódásokat okozhatja- nem lehet jelentős. Ugyanolyan tipusú motoroknál max a kompresszió-kopottság eltérése okozhat teljesítménykülönbséget, de autóknál még nem láttam 5%-osnál nagyobb eltérést. Ha felfúrják az más kérdés, de gondolom nem úgy szerelik a buszokat, hogy az egyiket feltuningolják, a másikat lefojtják. (Ha tévedek nyugodtan javítsatok ki.) Tehát ez nem okozhatja a konvojok létrejöttét.
Az már igen, hogy az utasok többsége reggel siet valahova, ezért száll fel az első buszra, ezért lóg bele a segge a látótérbe, és ezért tölt az első busz több időt a megállóban mint a többi. És ezért megy lassabban is az első busz, mert sokkal több terhet visz mint a többi. Tehát a kezdeti kis eltérés mindnen megállónál súlyosbodik, és mire leér a Mechwartra addigra már konvolyba haladnak a buszok. Én nem xoktam az elsőre szállni, mert az a fél perc késés megéri a normális körülményeket:)
A megoldást mondjuk ott látnám, hogy ha elkezdődik a folyamat -tehát a hátsó busz kezdi beérni az előtte haladót- akkor várjon többet a következő megállóban, hogy nem súlyosbodjon a probléma. A felső megállónál pedig kötelező lenne ezt az elvet betartnai. Ezt csak azért írom, mert láttam eleve egymás után induló buszokat a felső megállóból. (Gondolom valami menetrendet kellett betratani, hogy kilóra meglegyen a terv:) Ez lehet, hogy megfelel a papírformának, de az utasoknak -és a vezetőknek- nem. Le kéne már szokni arról a nagyon régi beidegződésről, hogy ha megcsinálom amit a szabályzat előír akkor minden rendben, mert a szabályzat legtöbbször rossz. Az utasok véleményét kéne figyelmbe venni, ha már a buszvezetőkére szarik a BKV.
Szerintem nem nekem kéne elmenni buszvezetőnek, hanem Aba Botond bácsinak, hisz ő tudna tenni ha akarna,
Egyetértenék az elöttem szólóval, kedves Dagadt Madár kollégával. Ha annyira kiváncsi vagy "kedves" vazzember, hogy vajon mit is csinálhatnak a buszvezetők csúcsidőben, abban a kemény 3-4 percben ami az érkezés és az elindulás között van, közlöm veled van felvétel nyugodtan lehet jelentkezni és megtapasztalhatod milyen az amikor forgalmi v műszaki okokból még az a 3-4 perc sincs meg hanem azonnal indulni kell (nehogy azt hidd önállóan döntöm el mikor és hova megyek, tudod van egy diszpécser aki mindezt megmondja attól eltérni nem lehet!!!) és így 2-3 órán keresztül még vécére vagy inni sem tudsz elmenni!! Kivánom neked egyszer éld át ezt! Tehát ha a diszpécser azt mondja odafent, hogy indulás akkor indulás, még ha elöttem ment el az előző busz akkor is. Nehogy azt hidd élvezetböl megyünk egymás seggében, senki sem szeret a másik mögött közvetlenül menni, de mint tapasztalt kollégám is megemlítette, a buszok műszaki állapota sem egyforma, mint ahogy nincs két egyforma állapotban lévő ugyanolyan típusú használtautó sem. Így elkerülhetetlen, hogy néha utolérjük a másikat, főleg ha a "kedves utasok" látják, hogy ott jön mögötte a másik busz szinte üresen, de nekik akkor is az elsőre kell felszállniuk, még ha ott már egy tűt sem lehet leejteni, akkor is paszírozza magát felfelé! Molnam ötletét jónak tartom csak a bürokrácia útvesztőin elég nehéz keresztülvinni mindezt, bár néha sikerül, pl. buszsáv a Moszkva téren. Visszatérve vazzemberhez, lehet hogy nem szerveznek valami jól, de legalább szerveznek. Ha pedig nem értesz egyet mindíg van felvétel, diszpécsernek is gyere és szervezzél ha olyan okos vagy! És azok a járatok járnak így amelyek sűrűn járnak, hogy a kedves utasnak nehogymá 3-4 percnél többet kelljen várnia, mert elmegy a kisbabája. Mellesleg csak úgy hozzátenném én mikor szólok bele a te munkádba?? Taxxx-nak pedig üzenem a számolgatásai nem állják meg a helyüket! Lent nincs 8 percünk csak 3-4 mint már korábban leírtam, a menetidő nem 16 hanem 21 perc csúcsban, de ha dugó van vagy gyenge a busz amivel épp a VEZETŐ van, a mögötte lévő pedig egy erősebb géppel van akkor nagyon is könnyen összejöhet. Persze az emberi tényező is belejátszik, de én és sok kolléga is igyekszik alkamazkodni a többiekhez, hogy ne járjunk konvojban. Remélem hogy ennyi elég magyarázatnak.
Mondjuk a 11-es lefelé első lámpája és az azon kanyarodó személygépkocsik lassúsága csinál érdekes menetidőket reggelenként+iskola szezon tanulók áradata együtt. Van olyan, hogy mindenki időben jön le afentről, de a lámpánál álló mögött áll vagy 3-4 11-es is , mondom reggel. Szóval itt értelmeset csak a busz kimenekítésével lehetne tenni pl. busz sáv ott és szemben a parkoló a felfelé haladó sáv eltolva, mellette az egyenes +kanyarodó alárendelve a 11-nek. Mint ötlet megoldásként, ha már ezt kérted...
Valamit nem jól szerveznek legalább 20 éve. Fontos megtudni, hogy miért megy ez így, -ezért köszönöm a választ-, de ez kevés, a problémát meg kéne oldani. Nem az a lényeg, hogy darabra meglegyenek a járatok, hanem az, hogy az emberek folyamatosan tudjanak közlekedni. Szemléletet kéne váltani, mert ez így nem jó az utasoknak, a buszvezetőknek és a BKV-nak sem, a pazarlás miatt. (A konvoj utolsó busza pl teljesen felesleges. ) Ezt nem azért írtam neked, hogy Te oldd meg, csak a figyelmet szeretném felhívni. A többi hozzászólásból úgy látszik, hogy más jártok is vannk ugyanígy. Pl sokat javítana a 11-esen, ha a felső megállóból már eleve nem konvojba indulnának. Az utasok úgyis csak azt nézik, hogy mennyit kell várni és a buszon hányan vannak. Az tök mindegy az utasnak, hogy a buszvezető késében van e, valamilyen belső szabályzáshoz képest. Úgy gondolom, hogy csak egy kis odafigyels kéne, semmi több.
Ebben jobb. De reggel olyan rossz. Mert ha nem érek be a suliba, akkor ugye az Akácfába kell menni igazolásért... Én ugye meg kapom az igazolatlanokat:(
A 11-es busz elég körülményes járat. A pilótáknak sokszor nincs túlsok idejük a Batthyányin, mert vagy pótolni kell menni, vagy máris indulhat a másik helyett.
De nyugodtan be lehet menni a Batthyány téren a területirányítóhoz, aki nagyon szívesen elmagyarázza.
"Tehát emberi hiba + forgalmi szituáció okozhatja ezt, de csak csúcsban."
Kösz a korrekt választ, én is valami hasonlóra gondoltam. Csak csúcsidőben járok 11-essel, így csak azt látom -ma is- amit a topikindítóban leírtam. Lehet ennek a helyzetnek megoldása?
Ez kését indokolna, de hogy jönnek létre konvojok? Ha mindegyik buszt +10 percre feltartják, akkor sem csökkenhet köztük az időbeli -nem térbeli- távolság. És miért pont 3om?
Mert a Batthyány és Bimbó utcákon a sok magánautós tötymörgése nem nulla sort generál, amiben sajnos ottmarad egymás után több busz, amelyeknek a Batyira érve ugyanúgy, menetrend szerint kell tovább indulniuk.