Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bandi232 Creative Commons License 2021.09.19 0 0 16348

Sziasztok!

Van pár megmaradt alkatrészem mivel nemrég eladtuk a Lianánkat, itt megtaláljátok őket, ha vkit érdekel valami a megadott számon elértek.

https://auto.jofogas.hu/pest/Suzuki_Liana_alkatreszek_121762835.htm#xtor=EPR-9373

 

[fidelio] patvarci Creative Commons License 2021.09.16 0 0 16347

Sziasztok! Többször kaptam már segítséget itt, ezért leírom a saját tapasztalataimat, talán valakinek hasznára válik. Ahogy korábban írtam, rángatott a gép, főleg kettesben. Cseréltek valami főtengely jeladót sokért, de maradt minden. Végül kiderült, hogy az itt emlegetett gyújtótrafó az oka! Az alkatrész kompatibilis a régi Swifttel, így abból kivéve egyet próbáltuk ki, hogy melyik a hunyó. A Hella márkájú kedvezménnyel 10 ezerért megoldotta a bajt.

 

A hűtővíz kipumpálását nálam a termosztát és a szelep cseréjével kezeltük pár hete és úgy látom, sikerrel.

 

Így nyugodt szívvel adom el a 2008-óta nálam lévő gépet, mivel tudom, hogy sem hengerfej sem egyéb motorhibát nem rejteget és a hátsó sárvédőket tavasszal szépen megcsinálta egy remek karosszériás. Ha valakit érdekel egy 2005 februári magyarországi 1,3-as, légkondis, 5 ajtós a második tulajtól, akkor bátran írjon! Van hozzá külön acél felnin téli és alun nyári gumi. T:+36204116412

Új Baleno-ra csere érdekel- :)

akkurátus82 Creative Commons License 2021.08.21 0 0 16346

Valaki gondolkodik cserén? 2005 utáni 1.6 érdekelne, ha működik a klíma is és nem ette még meg a rozsda. Most adtam el az autóm,  azonnali kp tudok fizetni. Jobb árat tudok ajánlani, mint ezek a beszámítós gengszterek. A probléma, hogy csak egy robogóm maradt, szóval Dunakeszi közelben kell legyen az autó. Messzire nem tudok elmenni érte. 20 442 54 kilencven számon elérhető vagyok. 

Veteran070 Creative Commons License 2021.05.30 0 0 16345

Trafóval kapcsolatban tök igaz ! A Mienk annyira alattomosan, ritkán produkálta a "hengerlekapcsolást", hogy mire sikerült kiderítenem, hogy melyik trafó sz@vat, lett belőle egy hátsó katalizátor csere is !

DE: 13 év és 270E km alatt ez volt a legnagyobb probléma, egyébként csak a kötelező dolgok és a hátsó sárvédőívek!

Nem is tudtam haragudni rá ! 

Előzmény: VoltKatona(Lee) (16344)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2021.05.30 0 0 16344

Akkor sincs fűtés, ha rosszz a termosztát.Egyébként mérni kell mennyi bekebert víz és fagyálló lett beletöltve, mert mert az benne van a kezelési utasitásba, sokkal több nem lehet, mert vhol elfolyik, vagy megeszi a motor a vizet.

Amikor cserélem az olajat, akkor is nézem mennyit öntöttem bele, különbe ha sokat öntöttem bele megint engedhetem le a plusszt.A gyújtótarfó alattomos, sokszor csak meleg motornál jön elő a gond, tehát hidegen beindul mind a 4 henger, a liana 4hengere kapott 2trafót, ergo ha menet közbe kimegy a szikra 2 henger marad, azt meg bármiylen sofőr észreveszi.A VW golf hengerenkénti trafós, 4hengeresnél lemegy pl 3 hengerrel.A gond csak az, ha sokaig megy igy az ember tönkremegy a katalizátor is plusszba.

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16337)
andrasrx8 Creative Commons License 2021.05.29 0 0 16343

Valahol ezen a részen van, de ha jól emlékszem, akkor a szívósor alatt. Azt viszont alulról is fogja egy csavar, szóval akna se árt. 

Előzmény: 001Snoopy (16341)
andrasrx8 Creative Commons License 2021.05.29 0 0 16342

Fentről szedtem ki, de a fél motorteret kipakoltam, termosztát cserének indult, az még jobb helyen van.

Előzmény: 001Snoopy (16341)
001Snoopy Creative Commons License 2021.05.29 0 0 16341

Köszi a választ. Honnan lehet hozzáférni, fentről, vagy inkább aknából alulról?

Előzmény: andrasrx8 (16340)
andrasrx8 Creative Commons License 2021.05.29 0 0 16340

Helló! A motor jobb hátsó oldalán van ez a vízcső, egy visszacsapó szeleppel, ezt érdemes megnézni. A fojtószelepházra csatlakozik a motorblokkról. 

Előzmény: 001Snoopy (16339)
001Snoopy Creative Commons License 2021.05.29 0 0 16339

Sziasztok,

 

lehet vki már találkozott ilyen problémával.....Kb 20-30 kilóméter után a kocsi kinyomja az össze hűtővizet a motortérbe...Alapjáraton viszont órákig elketyeg 90 fokon, egy csepp fogyás nélkül. Motorolaj tiszta, hűtővíz tiszta, nincs fehéres füst. Vizpumpa-termosztát-hűtő lecserélve. Nem jövök rá, hol lehet a gond. Szerelő azt mondta, hogy ez nem hengerfej tömítés hiba.....vagy mégiscsak?????? Köszi ha valaki tudná a választ :))

truj Creative Commons License 2021.04.09 0 0 16338

Köszönöm a gyors és szakmai válaszokat! Robogok is a szerelőhöz. A pillangó szelep már tiszta egyébként. 

Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2021.04.09 0 0 16337

Üdv!

 

Az első probléma mindenképp elektronikai jellegű, szerintem 90% hogy vezérműtengely jeladó hiba. Gyújtótrafó-kábel-gyertya nem lehet, mivel az nem függ a fordulatszámtól... Vagy van szikra vagy nincs. 10% esélye van annak, hogy ráférne egy alapos pillangószelep takarítás. Tehát egy vezérműtengely jeladó csere+pillangószelep takarítás szerintem megoldja a szaggatást.

 

A második gond már érdekesebb és lényegesebb: Szinte biztos hogy levegős a hűtőrendszered. Azt légteleníteni kell, mert a hűtőrendszerben nem lehet levegő... Amikor beindítod azért ad ilyen hangot. A Lianán nincs hűtőviz betöltő tartály!  Zárt rendszerű a hűtője, itt nincs kiegyenlítő tartály. A hűtőfolyadékot a  hűtőbe töltjük, nem a műanyag tágulási tartályba! A hűtő feltöltésének helyes menete: Hűtősapkka le, hűtőfolyadék betöltés a hűtőbe teljesen tele. Motor beinditása alapjáraton, (ekkor csökkenni fog a vízszint mert a vizpumpa forgatása miatt megtelik az egész hűtőrendszer), ezért folyamatosan pótolni kell a hűtővizet, amig csak fér bele. Amikor már csordulásig van, akkor a hűtősapka mehet vissza. Ekkor állítjuk be a tágulási tartály szintjét a felső jelzésig. Járatjuk a motort alapjáraton, a fűtést maximumra és teljes fokozatra állítva. Kb 10-15 perc alatt légteleníti ki magát a rendszer. Figyeljünk rá hogy a jó erős fűtésünk legyen... Ez jelenti azt, hogy a víz jól forog a rendszerben, nincs benne légbuborék.  Neked gond van, levegős a rendszered, azért tűnik el a víz a tágulási tartályból amikor lehül... Melegen meg újra van benne, mert kitágul... Már csak azt kell kinyomoznod, hogy hol kerül bele levegő a rendszerbe... Lehet bilincshiba, repedés valamelyik csövön... De szinte biztos, hogy tömítetlen a rendszer. Azt a banális hibát hibát nem tételezem fel, hogy eleve kevés vízzel lett feltöltve a rendszer és azóta így jársz vele, mert az nagyon gáz lenne...

Előzmény: [fidelio] patvarci (16335)
andrasrx8 Creative Commons License 2021.04.08 0 0 16336

1. Ha csak rángat néha és erőtlen, akkor szerintem az egyik gyújtótrafó haldoklik, ileynkor csak 2 henger megy. Ha le is áll és közben a fordulatszámmérő is össze-vissza ugrál,  a műszerfalon pedig világít pár hibalámpa, akkor valószinű a főtengely-fordulatszám jeladó adta meg magát. A gyújtótrafónál nálam semmi hibajelzés/hibakód nem volt.

 

2. A motor hátulján a blokkból megy egy vízcső a fojtószelepházba, a közepén van egy visszacsapó szelep, annak a csonkjait érdemes megnézni, tud érdekes dolgokat produkálni miatta a vízkör. Bár nálam nem jött vissza a víz, de a csövek kő keményre voltak fújódva és kb. bárhol szivárgott belőle a víz.

Előzmény: [fidelio] patvarci (16335)
[fidelio] patvarci Creative Commons License 2021.04.08 0 0 16335

2008 óta vagyok elégedett tulajdonosa egy 2005-ös 1,3-as benzinesnek. És most van két olyan gondom, amivel a szerelő sem tud igazán mit kezdeni.

 

1.rángat

Ez főleg ha bemelegedett már a motor jön elő kettes és hármas fokozatban és alacsonyabb fordulatnál, mondjuk váltás után, amikor jövök ki egy kereszteződésből. Ez a jelenség néha mintegy köhögő hanggal párosul. A gyertyákat egyből cseréltük, ment az injektor tisztító, a kábelek rendben.

 

2. bugyborékol

Reggel indításkor előttem indul be egy kis pezsgőfürdő szerű hang, ami aztán el is hallgat. A hűtővíz betöltő tartálya csinált olyat, hogy eltűnt belőle a víz, majd egyszer csak visszajött. A kupakját és a hűtő kupakját is lecsavartam már, de nem szűnt meg a furcsa hang.

 

Teljesítményre, fogyasztásra egyébként nincs panaszom. Tanács a kollégáknak: nekem is rozsdált a hátsó sárhányó és a műanyag alatt a lemez már perforált volt. Alkatrészt természetesen nem találtam hozzá, bontóból meg nem akartam. Egy remek lakatosba sikerült belefutnom, aki esztétikailag és szerkezetileg is rendberakta, üregvédelmet is csinált. Pedig már az eladáson gondolkoztam... Aztán a család lebeszélt, mert annyira szereti mindenki.

 

Rádió adta meg magát processzor hibával. Most hónapok óta beépítőkeretet keresek, mert a kisebb méretűt szeretném berakni. Vagy egy bontott rádió is jól jönne.

attila1234 Creative Commons License 2021.03.18 0 0 16334

Sziasztok! suzuki liana 1.6 benzines 2003-as. Olyan problémám lenne hogy az 5. sebességnél a váltókar gázadáskor illetve motorféknél érezhetően és láthatóan oda vissza mozog. Billenésgátló motortartó bakon elsőn se a hátsón nem látszódik szakadás repedés. Esetleg mi lehet még a probléma megszeretném kérdezni? Eddig nem volt ilyen látványos mozgása.

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2021.03.13 0 0 16333

Két fajta müszerfal van az enyém a régebbi, ott nincs azt hiszem hűtőviz mutato.Az új müszerfalnál van, ott a km óra is mutatós.

De mindegy hogy újabb vagy régebbi, ha netán túlmelegszik a motor, rá kell adni a fűtést az utastérbe max.ra, ventillátort max.ra, ablakot le, és az elviszi a meleget a motortérből, én olyankor megállok, alapjárat, fűtés, motorháztető kinyit, fűtés max, olyan 2 perc után továbbindulok.Liananál nem volt túlmelegedésem, anno a Wartburgnál volt.Régebbi (+10év) de még origigál hűtőnél érdmes kisnyomású!!! kerti slaggal kitisztitani a klíma hűtőt, majd a túloldalról a motor hűtőt, aki alánéz a kocsinak iszonyat miylen fekete viz jön le....ugyaniyg vásárlás után minden folyadékot alapból ki kell cserélni, va kai 10 éves fékfolyadékkal jár stb.

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16330)
Damned666 Creative Commons License 2021.03.04 0 0 16332

 

Köszönöm a hozzászólásokat, sokat segített! 

Villamossági szerelővel megnézetem.

Sziasztok!

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2021.03.01 0 0 16331

Folyamatosan nem vilagitott a kék, hogyí aztan eltunjon.Gyújtás ráádaskor bevillant, de aztan kialudt. A piros meg nem gyulladt ki, pedig volt minden utánfutó húzás, 5személy sok csomag stb.Mondjuk én mivel sokat teherautózom visszahűtöm a motort alapból, nagy terhelés után nem állitom le egyből, igy csináőlm személyautónál is.Ha otthon leszek utánanézek ennek a szenzornak, bemegyek a Suzuki szervizbe Kaposváron.

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16330)
Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2021.02.28 0 0 16330

Ez igy nem lehetséges. A kék visszajelző addig világít, amig a motor hőmérséklete nem éri el az üzemi hőfokot. Vegyük át újra:

Hideg motor=kék lámpa

Túlmelegedett motor=piros lámpa

Normál üzemi hőmérséklet=nem világít lámpa. 

Ha neked soha nem világít a kék lámpa az nagy baj, mert a hőérzékelőd rossz. Ugyanis minden reggeli  indításkor hideg a motor, tehát pár percig a kék lámpának világítania kell. 

Előzmény: VoltKatona(Lee) (16329)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2021.02.27 0 0 16329

Nálam 2002 es nél a kék soha nem világitott folyamtosan, csak a gyújtás ráadaskor, de akkor az összes világit majd kialszik.

Piros nem világitott soha, pedig volt bőven utánfutó, autopálya 5 emberrel stb.A lényeg vhol az lehet, hogy vásárlás után minden folyadékot kicseréltem.

Sok autós repeszt még 10 éves fékfolyadékkal, meg 10 éves hütövizzel.

Ha rossz a termosztát nincs fűtés szinte, szinte 0.

Egyébként van a Conradba víz és olajhömerseklet szenzor, utolag nem nagy munka bekotni, csak tudni kell hova kell kotni, meg jol kell bekötni, ne razkodjon szet a forrasztas es a vezetek, mert tűz is lehet a vége.

 

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16327)
Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 16328

Természetesen nyáron, 35 fokban szinte egész nap nem hűl vissza a motor, tehát előfordulhat hogy a reggeli első beindítás után már nem látod a kék lámpát egész nap.

Előzmény: Damned666 (16326)
Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2021.02.26 0 0 16327

Szia!

 

A hőmérséklet visszajelzés a következő a Lianán.

 

Gyújtás ráadásakor felgyúl az összes lámpa a műszerfalon, innen tudod meg, hogy a visszajelző izzók működnek.

Beindítás után elalszanak a fények. 

 

Természetesen mivel nincs vízhőfok kijelző mutató, így ezt valamilyen módon mutatnia kell.

A kék hőmérő világítva marad ameddig a hűtőviz el nem éri a 60 fokot...Ezután a fény kialszik. Ez -10 hidegben akár 6-8 perc is lehet, de külső hőmérséklet fügvényében változó.

A piros hőmérő akkor világít, ha a hűtővíz hőfoka már 105-110 fok fölé ment, ekkor meg kell állni azonnal, mert a motor károsodhat. Ez elvileg nem fordulhat elő csak extrém esetben (pl hengerfej hibánál, ha kevés a víz). Nekem a piros lámpa még soha nem világított a 18 évünk alatt. 

Előzmény: Damned666 (16326)
Damned666 Creative Commons License 2021.02.24 0 0 16326

Sziasztok!

Két hete vettem az 1.6-os lianat, kérdésem, hogy hol találok hozzá kezelési útmutatót? Továbbá érdekelne az, hogy a digit műszerfalon a gyújtás ráadásakor a piros színű hőmérőnek kell-e vilégítani(jelenleg a kék világít)

Bandi232 Creative Commons License 2021.02.12 0 0 16325

Sziasztok!

 

Van itt valaki, aki cserélt már hátsó keresztlengőkart és szivesen mesélne is róla? Megvettem az újat (alvázszám alapján), új gyári excenteres csavarok stb. és a futóműves az Istnenek nem tudja beállitani, szerinte nem elég hosszú a lengőkar..Csak ez a hossz van mindenhol (431mm teljes hossz, 394mm a furatok között), teljesen tanácstalan vagyok.  

Köszi előre is.

Előzmény: Bandi232 (16324)
Bandi232 Creative Commons License 2021.01.27 0 0 16324

Sziasztok!

 

Lenne pár eladó cuccom Lianához:

15-ös alufelnik, igény szerint csavarokkal. Fém szelepes, 2 éve vettem, jó állapotban vannak, de mivel a téli is öregszik ezért valszeg veszek újonnan egy szett 4 évszakost. 2014-es Conti gumik vannak rajta, egy szezont sztem még elmegy, hibákat fotóztam. Csavarokkal együtt 65re gondoltam, de értelmes ajánlatot meghallgatok.

Van 3 gátlóm téves rendelés meg reményteli, de hülye próbálkozás miatt:

1db Kayaba, stabrúd nélküli kocsiba való, első balos. 1.3 benzinhez vettem, újonnan Unixból, 15-öt kérnék érte (ezt nem vették vissza csak a párját).

2db 1.4 dizelbe való Japanparts gátló, bepróbáltuk mert ennek értelmes ára van és van rajta fül a stabrúdnak (na meg összerakva szemre ugyanakkorák voltak) de nem jó. Én is tudom, hogy szar ötlet volt, ezt már nem kérem vissza :D. Ha vkinek kellene, 18 a kettő, 26 volt a bolti ára.

Budakeszin vannak, de be tudom vinni Pestre.

 

Képeket nem tudom felrakni mert túl nagyok, akit érdekel dobjon egy mail cimet és átküldöm. Köszi!

Liana GLX 1,6 2003 Creative Commons License 2021.01.27 0 1 16323

Szia!

 

Nyugi, ami kell az minden van hozzá... És nem drágán.

Ami esetleg problémás lehet, az a karosszéria elemek vagy a bölcső (segédalváz). Dehát ezek meg miért kellenének? Maximum ha törik, akkor kellenek ilyesmik. 

Az idők végezetéig működik, nem kérdez csak megy. Hát ilyen egy Liana.

Előzmény: Eseries (16321)
Bandi232 Creative Commons License 2021.01.25 0 0 16322

Nekem 1.3-as van, de elég sokat vezettem haverom 1.6-osát, uh félve, de azért merek nyilatkozni. Az 1.6 sztem nagyon jól megy, haverom 7 körül járt vele (főleg városon kivül), rohadni mindkettő a hátsó sárvédőivnél kezdett, de csak nagyon minimálisan, én az első gátlókkal szivtam (stabrudashoz nem egyszerű találni, értelmesebb opció a felújitás), kasztniról nem tudok nyilatkozni, de hébe-hóba látok bontós hirdetéseket. Általánosságban igaz itt is, hogy ha van rá lehetőséged a kiszerelt alkatrésszel a kezedben vedd az újat, mert nekem valahogy mindig sikerült belenyúlni még az alvázszámra rendelt dolgoknál is, hogy kicsit más a féltengely, kicsit rövidebb egy hátsó lengőkar stb. Alkatrészt a nagykerekben és online is kapni hozzá, érdemes körülnézni, hogy hol mennyibe kerül. Amit még nehezen találtam azok a hátsó lengőkarok (vagy lökőrudak, ha úgy jobban esik), ebből van 2 hosszában, 4 keresztben és nem midnenhol árulják mindegyiket. Ezeknél is érdemes előre megnézni, hogy nincs-e rá rögzitve valami, ha igen akkor az újnak is legyen meg a megfelelő füle. Meglepően nem szar amúgy az 1.3-as pályán, de ha jót akarsz magadnak az 1.6-ost veszed :D. Még egy dolog, hogy a faceliftes szerintem is sokkal gusztább, viszont a műszerfal kialakitása miatt sztem jobb a kilátás a facelift előttiből. 

Előzmény: Eseries (16321)
Eseries Creative Commons License 2021.01.25 0 0 16321

Üdv!

Faceliftes 1.6-os benzines Suzuki Lianával kapcsolatban szeretnék kérdezni.

Azt hallottam, hogy annyira nem gyakori Magyarországon ez a típus, emiatt elsősorban arra volnék kíváncsi, hogy mennyire biztosított az alkatrészellátás Magyarországon? Utángyártott, vagy bontott karosszériaelemek vannak hozzá? Hol szokott általában rozsdásodni? Vásárlásnál mire kell leginkább figyelni ennél a típusnál? Aki autópályán használja, mennyire elégedett a gyorsulásával és fogyasztásával?

 

Tudom, hogy elsőre sok kérdést tettem fel, de számításba jött a típus, mint lehetséges használtautó, elsősorban a megbízhatósága és egyszerűsége miatt.

 

A válaszaitokat előre köszönöm!

 

 

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2021.01.23 0 0 16320

Ezért van lianám, mert kevesebbet kell szerelni, mint a fiat ford francia triót.Igazi válságautó, kevesebbet kell vinni szervizbe, ezért készülök konzerválni.

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16318)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2021.01.23 0 0 16319

Alacsonyabb hőmérsékleten hogy tisztít, főleg hogy kerozin is  van benne, aminek magasabb az oktánszáma mint a98as benzinnek?

Előzmény: Liana GLX 1,6 2003 (16311)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!