nem tudom, de nekem nagyon erőltetettnek tűnnek ezek a városi pályák a WTCC-ben.. érdekesek meg minden, de ha valaki elront valamit annyi a versenynek, és SC period a végtelenségig, hiába adnak hozzá köröket a távhoz.. ráadásul ha bejön amit rebesgettek a kommentátorok (akik szerintem LOL módon "jaj micsinál??" című szöveget nyomták ha valaki előzni próbált) akkor monaco már csak egy felesleges darab lesz a játékban :(
Hát tényleg nem volt nagy szám a WTCC. Menunek meg a Chevinek én is örültem, és Monteiro is kellemes meglepetés volt. Kiváncsian várom, hogy ez csak a pályának volt köszönhető, vagy kezdi megszokni a SEATot...
A BTCC viszont megintcsak eszméletlen jó volt. Főleg a 2. és a 3. futam. De azokról egyelőre nem beszélek...
Felejthetetlen pálya, felejthető versennyel! Nem túraautóknak való helyszín, nem is vártam nagy izgalmakat a hétvégére, így nem hibáztatom a srácokat! A Seat és a BMW is alig fért el a hajtűkanyarba, 1-1 előzési kísérlet inkább hasonlított öngyilkos terrorakcióra, hát még akkor mondjuk ha Priaulx akarta volna Farfust megelőzni! De tavaly Magny-Coursban sem volt nagy verseny, így legalább kárpótolt ez a ténylegesen gyönyörű helyszín! És hát nagy kedvencem Alain Menu győzőtt, a másik szimpatizánsom Farfus vitte a másodikat, tehát nem panaszkodom!
Pláne, hogy a BTCC azért kárpótolt, és a BTCC favoritom Turkington nyerte az első futamot elég magabiztosan, nagyon örültem neki! A 2, 3 Futamot még nem láttam ( a harmadik e pillanatban még fenn sincs), de nem lehettek rosszak azok se! Plato már csak 2 ponttal vezet Giovanardi előtt!
Én arra értettem, hogy lehet nézni a Honlapon is a versenyt, múltkor is a Euro2-n volt az első versenyt és a honlapon néztem, de most egész idő alatt az a nyomvadt szignál jött be, már elegem volt belőle! Nem igaz, mikor hivatalosan ott a Eurosport adásának kéne bejönni, reklámmal mindennel együtt, sztem egy árva gombot kellett volna vmi idióta gyereknek megnyomni! Hát nem igaz, nem is csoda, hogy nem tudják megszerettetni az emberekkel a sorozatot, hogyha ők is szarnak az egészbe!
Mostanában elérhető a Piranha-n, rendszeresen töltik fel, így ha lesz végre szabad helyem letöltöm az STCC-t is, és megtekintem! Képeket már láttam róla, mintha ott lenne Boxkiállás is! De lehet én láttam rosszul....
Szia Deckard, nagyon örülök, hogy Te is csatlakoztál!
Köszönöm az infokat, így már minden világos! Most nemrég töltöttem le a BTCC 1994-es összefoglalóját, most még mindig az államat keresem, mert leesett amíg néztem! Nem vagyok egy kényszeredett statisztika bújó, így meglepett, hogy Tarquini nyerte az 1994-es BTCC szezont, de ott volt Menu ( Fekete haj, se szemüveg, se borosta) rá se lehetett ismerni, Thompson még akkor kezdte a pályafutását egy Peugeot-val, Matt Neal kezdeti korszaka a Mazdánál, szóval sok nagyszerű pilóta, és BTCC szintű őrült jó csaták!
Matt Jackson nagyon jó pilóta, Priaulx szerint nagy esélye lehet a Privát címnek, és valóban a Formula magazinban is lehetett olvasni, de Tóth Csabától már régebb óta tudom, hogy Priaulx tavalyi autóját használhatja!
Végre megint el leszünk kényeztetve a hétvégen, WTCC-ben Pau, BTCC-ben Croft a következő állomás! Új hír, hogy a WTCC-eket negyed órával tovább élvezhetjük a kvalin, nem csak itt Pau-ban, hanem minden utcai pályán (Porto, Macau), mert a régi rendszerben, ha volt egy Piros zászló, akkor alig tudtak már javítani az időeredményen!
Én is regisztráltam ide, Jelian meghívására :) És a fél óra korlát is letelt :)
Elolvastam az eddigi hozzászólásokat, és azokban reagálnék pár dologra :) A SportKlubos kommentárok szerintem sajnos katasztrofálisak. Nem ismerik a sorozatokat, a versenyzőket és rengetegszer nem vesznek észre dolgokat, amik a szemük előtt zajlanak. Így volt ez a DTMmel, a BTCCvel, az IRLlel amikor még rájuk kellett hagyatkoznom. Szerencsére már nem kell, van angol kommentár is itt-ott...
A BTCC szabályairól: Ugye van 3 futam. Az elsőn a sorrendet az időmérő eredménye határozza meg. A másodikon a sorrend az első befutójának megfelelően alakul. A harmadikon a második befutója alapján dől el, de úgy, hogy 6,7,8,9 vagy 10 versenyző helyét megfordítják. Hogy konkrétan hány versenyző helyét cserélik fel azt minden helyszínen a 2. futam után véletlenszerűen választják ki. Success ballast: Az első futamon első 5 helyen végzett versenyző a második futamon az alábbiak szerinti többletsúllyal indul: 1st – 45kgs; 2nd – 36kgs; 3rd – 27kgs; 4th – 18kgs; 5th – 9kgs. Hatodiktól hátrébb végzettek nem visznek többletsúlyt. Ugyanígy alakul a 2. és a 3. futam között is, vagyis a második futamon első 5 helyen végzett versenyző a harmadik futamon az alábbiak szerinti többletsúllyal indul: 1st – 45kgs; 2nd – 36kgs; 3rd – 27kgs; 4th – 18kgs; 5th – 9kgs; hatodiktól hátrébb végzettek nem visznek többletsúlyt. A versenyhétvége végén pedig a bajnokságban első 5 helyen álló pilóta kapja meg a fenti súlytöbbletet, így ők ennyivel nehezebben vesznek részt a következő helyszín szabadedzésein, időmérőjén és első futamán. Annyit kell még erről tudni, hogy a súly kiosztásnál az számít, hogy effektíve hanyadikként haladt át valaki a célvonalon. Pl ha valaki 2. lett, de aztán kizárták valamilyen szabálytalanság miatt, a következő futamon akkor is a 2.nak járó többletsúllyal kell elindulni.
Jelian, említetted hogy a Team RAC (narancs-fekete BMW) csapat honlapján a BMW paraméterei szinte hajszálra megegyeznek Priaulx BMW-jével. Nos Mat Jackson konkrétan Priaulx tavalyi BMW-jével verenyzik. Ennyire megegyeznek az előírások.
az rendben van, hogy ebből is megpróbálnak üzletet csinálni, mert hogy manapság minden arról szól, de talán észre vehetnék, hogy újabb már csak azzal tudják fentartani az F1-et, hogy folyamatosan újabb, és újabb pályákat tesznek be és újabb és újabb országokba jutnak el.
A WTCC soha nem lehet ekkora verseny, és valljuk be jobb is, ha ez itt marad a mi jó öreg koninensünkön... a fenének kell elvinni innen... az amerikai kontinensen az Észak Amerikai példa szerintem sokkal inkább ragadósabb, ha már autóverseny... de főleg inkább az a baj, hogy ott más a kultúra, ha sportról van szó (az örök példa foci)
és ott van Ázsia... ott megint mások a megszokások, a drift, és hasonló európában soha nemlátott (vagy nem nagyon) kategóriák... és akkor az arab államokról meg ne is beszéljünk a klíma nem épp autóversenyzésre termett.. :D
Igen, ez teljesen így van ahogy mondod, a WTCC kicsit puhányabb valljuk be, és jó lenne már, ha ez az állóvíz elmozdalna valamilyen irányba! Az FIA-nak az F1-et is sikerült teljesen tönkretenni az állandó szabálymódosítással, és a rosszabb, hogy úgy látom a WTCC-t sem kímélik meg a hülye döntéseikkel!
Már máshol is említettem, hogy az igazi megoldás az lenne, ha ezt a WTCC projectet egyszer és mindenkorra mellőznék! Még a kezdetekben 1963-ban indult az Európai Túraautó bajnokság, és 1986-ig kényelmesen el is futott, elég nagy prezstivzsnek örvendő sorozat volt! Majd jött a WTCC 1987-ben, akkor még ETCC-vel párhuzamosan volt, majd 1988-ban csak WTCC, és 88 után az egész befuccsolt! Majd 2001-ig kellett újra várni, hogy ezen a néven, hasonló szellemiségben elinduljon a sorozat! Sztem az ETCC minőségileg is jobb volt, tehát nem lenne hülyeség ha még időben visszaállnánk! Két Európán kívüli Nagydíj van, az sem az a két pálya, amin eddig hallatlanul nagy küzdelmeket láttam! A kötségek megemelkedtek, a kezdeti WTCC-ben még jelen lévő Ford, Honda eltünt, arről nem is beszélve, hogy az ETCC-ben volt Volvo, Nissan is! Ha csak ezek a gyártók ismét lennének máris nagyon szép helyzetben lenne a Nemzetközi Túraautózás!
naja...bevállalós vezetés..a WTCC-ben nem egyszer lehetett hallani, hogy "meglöktek, meg nem volt ferr" meg ilyesmik.. régebben az ETCC-ben és másutt is több volt a lökdösődés..mégis rendben lementek a versenyek..
jópélda (asszem) D'Aste büntetése tavaly mexikóban (?) amikor szoros volt a menet, és a végén őt büntették meg, pedig szerintem...csak verseny volt.. igazából amit a FIA kezelésbe vesz, értsd felfutottabb széria meg lehet nézni mit tesznek vele szabályokkal és egyéb regulációkkal.. :(
Nem, Világi Peti nem a DTM-et közvetítő fickó :)! De a DTM-s fickó is tud valami olyat, amitől az ember kedve is elmegy a futam nézésétől! Világi az IRL-t közvetíti még néha, és tavaly a futball VB-n untatta a nagyérdeműt! :((
Amúgy a WTCC nagy baja sztem, amit Te is említettél, a bevállalós vezetés! A BTCC-ben rengeteg a kontakt, amelynek a nagy része véleményem szerint taktikai húzás, egy kicsit meglöki az előtte haladó, és márisnem tud úgy kigyorsítani, mint ahogy alaphelyzetben tudna! Ez része ennek a játéknak, és ott ezt nagyon ügyesen használják! Megnéztem megint Valencia 2. futamát, és Andy is rendre lekontaktolhatott volna Jörg-el, ő mégis hagyta futni! Pau-ról találtam egy kis infót, de ez a videó többet mondd minden infónál! Íme egy kör a pályán:
http://www.youtube.com/watch?v=7J-D6gmx4iY
Privát véleményem, de ezekben a szűk kanyarokban kizárt, hogy látunk előzést! :(
ha ez a Világi Peti ugyanaz mint aki a DTM-et is közvetíti akkor nincs véleményem inkább:D súlyokhoz nem tudok mit mondani, mert a BTCC oldalon vasárnapi race 1-2-3-at emlegetnek a szabályokban..aki jobb angolos mint én talán rendesen meg is érti:D de ahogy én értem, a vasárnapi 3. futásra megkapják a súlyokat (?)
"Success ballast After both the first and second races on Sunday, the following weight handicaps are added to the top five finishers’ cars before the start of races two and three respectively: 1st – 45kgs; 2nd – 36kgs; 3rd – 27kgs; 4th – 18kgs; 5th – 9kgs. Sixth place or lower does not carry any ballast. After race three, the same amounts of ballast are added to the cars of the top five drivers in the championship in time for the next race meeting when their cars must take part in practice, qualifying and race one carrying that extra weight. Ballast allocation is decided by the order in which the drivers cross the finish line – eg. if a driver finishes race one in second place but is then relegated to tenth in the official results (possibly due to a rules infringement) their car must still carry second-placed ballast in race two."
hát igen, itt nincsen "sírás" hogy az RWD BMW jobbat rajtol...sokszor nem is tud élni ezzel az előnyével (talán pilóta függés miatt?), de amikor meghallottam, hogy WTCC-ben kétféle rajt..mert....akkor csak egy nagy LOL jutott eszembe...nem kötelező FWD autóval indulni, vagy ha igen, akkor együtt kell tudni élni a hátrányaival..
Én is ajánlom mindenkinek, aki szereti a WTCC-t, hogy pillantson meg 1-2 BTCC futamot azonnal beleszeret! Ugyanaz az S-2000 szabály vonatkozik ezekre az autókra is, az általad említett Team RAC (narancs-fekete BMW) csapat honlapján a BMW paraméterei szinte hajszálra megegyeznek Priaulx BMW-jével! Sztem a Leon is ugyanaz, mint a WTCC-ben mégsem hallok soha semmilyen kifogást, szabályváltoztatási kérelmet! Mondjuk sztem a pályák is jobban vannak megválasztva!
A Handicap rendszert próbáltam ott értelmezni, és Világi Peti is úgy mondta a Sport Klubon, hogy a harmadik futamra teszik csak be a plussz súlyokat (Bár őt nem nevezném mérvadóanak ez ügyben :))! Ez így van, vagy rosszul mondta Péter barátunk?
Thruxton? nagy volt szerintem...egyre inkább érzem (a régebbi tapasztalatom alapján is, mikor még volt Motors TV-m és adatk BTCC-t), hogy a WTCC jelen állapotban nem nagyon ér fel sajnos a BTCC-hez, pedig ott ugyanúgy S2000 speckóju kocsik mennek tudtommal.. talán mások/alkalmasabbak a pályák, kicsit mintha bevállalósabbak lennének a versenyzők...igaz, Giovanardi oktatta a mezőnyt ahogy Rockingham-ban :) ez a Vauxhall nem rossz kocsi, ahhoz képest, hogy mekkora bálna a többiekhez képest.. Bár én Plato-nak drukkolok, nameg a BMW-knek:) tökjó a BMW Team narancs festése..:)
Sztem Priaulx Zandvoort-ba követett el óriási hibákat, ott tényleg mindent csinált, de a pályán keveset tartózkodott! Itt elég jót futoot, én olyan nagy hibára nem emlékszem most Tőle! Viszont Zandvoort óriási csalódás volt jut eszembe, nagyon jó futamot vártam, ehelyett spórolás volt ezerrel (mert azért közel voltak egymáshoz! Hogy végre a BTCC-t is belekeverjem, jó lenne valamit elcsenni Tőlük, mert amikor Thruxtonban 5-6 autó megy egymás mellett csatázva, akkor persze, hogy még egy közepes WTCC futamot is lefitymál az ember!
hát, Valencia 2. futáson tényleg régen látott nagy menet volt:D mindem, ami túraautózás..:D és ahogy máshol is írta valaki, Prialulx mindenféle hibát elkövetett, amit csak lehet:D
Pau...szerintem visszazuhanunk a sivárságba.. :( quali sorrend aztán előzés csak kipördülés és hasonló esetekkor, de bízok benne, hogy nem lesz igazam.. Thompson a súlyokkal, nem lesz olyan virgonc mint Valenciában..
Igen itt is van WTCC topic, és remélem, hogy itt akit komolyabban érdekel a dolog, megbeszélhetjük a történéseket!
Mert sajnos kevés szó esett a Valencia-i versenyről, és ha az első nem is volt egy nagy durranás, a második már gyönyörű volt! Thompson egész egyszerűen káprázatos volt, nyilván könnyebb autóval versenyzett, de láthattuk, hogy ez Zandvoortba sem jöttek ki ezek a súlykülönbségek annyira! Max. 1-2 helyet jött előrébb a könnyebb autóval versenyző a második futamon! Rangoni-Hernandez csata sem volt gyenge a végén! Félek azonban most nem jókor jön Pau, mert egy utcai pályán megint nem lesz sok helycsere! Nem tudom Ti mit gondoltok erről....
Zandvoort lesz a köv. verseny, sajnos Május 5.-ig kell várni vele, de addig is van idő fejleszteni az autókat! A Seat Barcelonában tesztel, és remélhetőleg sikerül vmit faragni a BMW-vel szembeni hátrányból! A csapathoz csatlakozott a volt F1-es pilóta Tiago Monteiro is, kiváncsi vagyok mire lesz képes a srác a WTCC-ben!
Látom rég jött ide hsz., remélem azért csatlakoznak még hozzám! A Curitiba-i verseny lement, és sajnos még nem volt az igazi, a BMW nagyon ütős, és nagyon valószínű, hogy háziverseny lesz a 3 top versenyzőjük között! Az Seat és az Alfa is kivonulni készül, és eléggé leálltak a fejlesztéssel, de remélem taktikáznak még a Handicap rendszer adta lehetőségekkel!
Várom a hozzám hasonló túraautó fanokat ide, akik szeretnék megbeszélni a versenyeket, és a legérdekebb történéseket!
Ami még ideköti ezt a fantsztikus hírt, hogy a kocsik motorját az N-technology fejlesztette, 4 hengeres, 2 literes 250 lóerős. Magyarán ugyanaz a moci, ami az alfa Romeo S2000-esekben van !!! :)))