Keresés

Részletes keresés

deps Creative Commons License 2005.09.27 0 0 103

A Szalay Balázs, Tagai Róbert, Opel Frontera trió a hetedik helyen zárta az előzésekkel teli első napot (a szelektív szakasz hossza néhány száz méter híján 300 kilométer volt) a Fáraó-ralin, amelynek eredménye az idén először beleszámít a Világkupa pontversenybe is.

Szalayék helye tehát máris pontszerző, de persze, a neheze még hátravan - a hatnapos viadalnak csak az első szakaszán vagyunk túl. A hétfői szakasz nagy része nem volt különösebben fifikás, "csak" tövig kellett nyomni a gázpedált - de a pokoli hőségben ez sem volt kis feladat. Szalay panaszkodott is a célban, hogy úgy felmelegedett az autó alja, hogy szinte szétégette a talpát.

"Az első száz kilométert nagyon élveztem, jó ritmusban autóztunk, semmi gondunk sem volt - mondta a nyolcadik Dakarjára készülő Opel-pilóta. - A szakasz második harmada már nem volt ilyen izgalmas, tökéletesen egyenes úton mentünk, néha egy-egy bukkanó szórakoztatott minket, de egyébként dögunalmas volt. A vége felé megint kezdtem élvezni az autózást, amikor körülbelül harminc kilométerrel ahhoz a trükkös szakaszhoz értünk, amellyel a legtöbb társamnak is meggyűlt a baja. Ezer nyom volt össze-vissza, körülbelül öt percet kavarogtunk, mire megtaláltuk a célba vezető helyes utat."

Szalay még hozzátette: az autó tökéletesen funkcionált, és reméli, a folytatás is hasonló lesz. Egyvalamit fog másként csinálni a következő napokban, alacsonyabban hagyja a guminyomást, mert most a felmelegedett kerekek túl kemények voltak. Egyébként a pilóta elégedett azzal, hogy a 24. pozícióból rajtolva, jó néhány társát megelőzve a hetedik helyre küzdötte fel magát. Így ha minden jól megy, kedden már kevesebben porolnak előtte.

A versenyben induló másik két magyar kettős közül Palik László a második helyen ért célba, míg Kis Sándor technikai gondok miatt (a benzinnyomással voltak problémái) jókora hátrányba került, de pontos eredményéről egyelőre nem érkezett hír.

Fáraó-rali, Vk-futam, Egyiptom
1. nap, Kairó-Baharia (össztáv: 360.37, ebből szelektív szakasz: 299.6 km).
Autósok: 1. Henrard, De Roissard (belga, francia, Volkswagen Buggy) 2:49:17, 2. Palik, Darázsi G. (magyar, Nissan Pick-Up) 13:50 perc hátrány, 3. Sukovenko, Koroljev (orosz, Nissan Pathfinder) 21:06 p h., ...7. Szalay, Tagai R. (magyar, Opel Frontera) 27:31 p h.,
Motorosok: 1. Coma (spanyol, KTM) 2:59:03, 2. De Gavardo (chileiKTM) 3:04 p h., 3. Casteu (francia, KTM) 5:12 p h.

 

 

Palik László és Darázsi Gábor második helyen végzett a Fáraó Rally mai első versenynapján. Nem csupán a tereprali, de a magyar autósport történetében most fordul elő először, hogy egy ilyen rangos viadalon (a Fáraó Rally az idei évtől Világkupa futam) magyar versenyző az abszolút második és kategória első helyen érjen célba egy szakaszon!

Maga a pálya tipikus sivatagi gyorsasági volt: gyors, technikás, dűnékkel tarkított. Az autókat a nagy meleg viselte meg leginkább, többen kényszerültek a pálya szélére különféle műszaki problémák miatt.

"Kellemesen eseménytelen napunk volt" - kezdte a beszámolót Palik. "Elrajtoltunk, mentünk, célba értünk és ennyi. Az autó nagyon jól bírta a kiképzést, pedig féltettük, mert nagyon meleg volt, viszont a Dakar utáni hűtőrendszer-átalakítások ismét jelesre vizsgáztak.
Ami emlékezetes marad a napból, az az utolsó negyven kilométer. Olyan bonyolult navigációs feladványt kaptunk, amilyennel én, megvallom őszintén, még nem találkoztam, Gabi viszont egy másodpercnyi bizonytalanság és egy milliméternyi tévedés nélkül hozott ki belőle. Egyszerűen elképesztő volt.
Ami az eredményünket illeti, látni látom, de nem hiszem el. Azért nagyon örülünk neki."

Kisék műszaki probléma miatt egy órát álltak néhány kilométerre a céltól, s 19-ek lettek, Szalayék a 7. helyen értek célba.

Eredmények:

Autósok:
1 201 HENRARD Stephane - DE ROISSARD Antonia VW BUGGY 02h49'17
2 205 PALIK László - DARÁZSI Gábor NISSAN 03h03'07 +00h13'50
3 208 SUKOVENKO Szergej- KOROLJEV Vlagyimir NISSAN 03h10'23 +00h21'06
...
7 SZALAY Balázs - TAGAI Róbert OPEL 03h16'48 +00h27'31
19 203 KIS Sándor - CZEGLÉDI Péter NISSAN 04h14'46 +01h25'29

Motorosok:
1 3 COMA Marc KTM 02h59'03
2 5 DE GAVARDO Carlo KTM 03h02'07 +00h03'04
3 4 CASTEU David KTM 03h04'15 +00h05'12

deps Creative Commons License 2005.09.08 0 0 102

szóval akkor te vagy az a nagy mester!!!

 

wowwwwww

 

hát, izééé

 

:)

és mostanában miket fésülsz?????

Előzmény: krezidiesel (101)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.08 0 0 101
Honlapomon láthatsz többet, bár régen volt frissitve.
Előzmény: deps (100)
deps Creative Commons License 2005.09.07 0 0 100

húú a szentségit!

 

ez nem semmi!!!

 

hát én ehhez csak gratulálni tudok!!!!

 

egy két infót ellőnél, hogy köbö mégis a gombién vagy a lukácsékén milyen átalakításokat hajtottál végre????

csak igy körvonalakban.....

mennyire engednek hozzányúlni???? tudom megkötések, meg lapok alapján, de mégis...

aztán kire fened fogad???

 

ja és a túrában a golfokhoz mennyire van hozzányúlva????

 

üdv

 

Előzmény: krezidiesel (99)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.07 0 0 99
Raliturában Sindelynek, Kövárinak, Vámosinak,Sárközinek, terepraliban Lukácséknak, Pócsiknak (ők most nem nagyon mennek) Ácsnak és Gombinak a motorján dolgoztam.De off-roadban is vannak jópáran akik megfordultak már nálam (pl Boros adagolóját is én csináltam)
Terepraliban remélem egyre több lesz a dizel, van egy-két "nagyágyú" akire fenem a fogam, és remélem hamarosan "megtér"...
Előzmény: deps (98)
deps Creative Commons License 2005.09.06 0 0 98

vávávávávávávává

 

a rallytúrásokéban????

 

vagy a tereprallyban???

Előzmény: krezidiesel (97)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.06 0 0 97
A legtöbben benne a kezem.
Előzmény: deps (96)
deps Creative Commons License 2005.09.06 0 0 96

tudom itt off, de a rallytúrában van egykét dízel golf ami nagyon odavág!!!

 

de a tereprallyban is van egykét jómoci

Előzmény: krezidiesel (95)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.06 0 0 95
Kose hsz-át értelmeztem félre, ő irt másik topicról, de lehet nem a témával kapcsolatos.
Én csak motorokat, adagolókat csinálok, nem foglalkozom terepjárókkal, igy autót se tudok. Off-road topicban érdeklődj, vagy a hasznaltauto.hu-n.
Előzmény: deps (94)
deps Creative Commons License 2005.09.06 0 0 94

üdv krézi!

 

ja, de nem volt kedvem csinálni "beszámolót", és kettő, hogy éppen ott voltunk nyaralni a verseny körűl, csak hát egy bolond nem csinál nyarat alapon én voltam egyedűl aki menni akart és a többiek meg nem....

 

mondanom sem kell, hogy éreztem magam....

 

látni egy baba protót, meg a gombi féle sokmindenen átesett gémercit, ja és a kissanyit.....

 

jó lett volna élőben hallgatni egy V6-os erőművet és egy V8-as kutat.....

 

ja nem tudsz eladó uaz-parancsnokit, vagy gaz69-et?????

 

ja és melyik is az a topik???? amit mondtál????!!!

 

üdv

Előzmény: krezidiesel (93)
krezidiesel Creative Commons License 2005.09.04 0 0 93
A Hungarian-Baja nem két hete volt Veszprém körül?
Meg arról a versenyről kimaradt a beszámolód...
Gombiéknak nagyon drukkoltam, nem is számitottam ilyen eredményre!
Csasztvan Balázs a Bártfai buggyjával ment? Jól vezethet a srác, ha az "öregeket" szorongatta...
Előzmény: deps (92)
deps Creative Commons License 2005.09.04 0 0 92

hungarian-baja:

 

Az első nap nem hozott túl nagy meglepetést, a papírforma szerint alakult a végső sorrend, de néhány másodpercek választották el egymástól a versenyzőket. Az élen Gál István, mögötte 1 perc 53 másodperccel Rigler Zoltán állt a második helyen, de mindössze 5 másodperccel előzte meg Liszi Lászlót. A 4. helyre Szalay Balázs sorakozott fel 21 másodperces különbséggel, őt Ács Laci követte 30 másodperccel lemaradva. Érdekesség, hogy a második gyorsaságin a Buggy-val induló Csasztvan Balázs a legjobb időt autózva 31 másodperccel jobbat ment, mint az így második időt elért Gál-Oroszlán páros, és Balázsék a többi szelektíven is élmezőnybeli időket mentek. Varga Imre az első szelektíven beesett egy vízmosásba, ahonnan a szűk hely miatt elég nehezen tudott kimászni, és feltartotta a mögötte jövőket. Imi így forfaitol,t vagyis a mai nap szelektív szakaszain nem ment végig, de időbüntetéssel rajhoz állt a második napon is. Szintén ezt a lehetőséget használta ki Sarrang Balázs is, mivel a Mitsubishinek elment az első hajtása. Az utolsó gyorsaságit etapként teljesítette a mezőny, az előfutó autó ugyanis nem tudott időben végigmenni a szakaszon. A PSI Holding Kupa második napja jobban széthúzta a mezőnyt, mint az első, mivel nehezebb gyorsaságikon kellett végigmenni. Ki eltévedt, kinek technikai problémája adódott, ki defektet kapott, egyszóval kapott a mezőny eleget a vasárnapi három szelektíven!

Az első helyről folytatta a versenyt a Gál-Oroszlán páros, és meg is őrizték vezető pozíciójukat, így a nap végén nekik adta át Sarrang Balázs a győzelemért járó serleget. Babáékra Szalay Balázs volt veszélyes, aki nap közben közel két percre jött fel az álló párosra, mivel azok a második gyorson kettős első defektet kaptak. Szalayék viszont az utolsón eltévedtek, így maradt a sorrend és az Opel Frontera két irányítója állt fel a képzeletbeli dobogó második fokára. A harmadik az a Horváth Béla - Tóth György kettős lett, akik még csak második alkalommal próbálták az autóban a dízel motort, és máris kategória győzelmet szereztek. A negyedik helyen az Ács-Bagics páros végzett, akik a vasárnapi második gyorson, a kétszer 19 kilométeren a legjobb időt autózták, de egy-két kisebb tévedés és apró problémák miatt nem tudtak előrébb végezni.

A napot a második helyről várta a Rigler-Maurer páros, az első, 106 kilométeres gyorson azonban leesett a hűtővíz csöve, és meg kellett állniuk szerelni, ezzel a hetedik helyre csúsztak vissza. Nem volt szerencsés ezen a szakaszon a Liszi László-Tóth Dénes kettős sem, a Pajeronak a harmadik kilométer után eltört a bal hátsó gömbfeje, és csak nagyon lassú menetben tudták behozni az autót a szervizelésre. Lisziék a harmadik helyről csúsztak így vissza az ötödik pozícióba, és az országos bajnoki harmadik helyüket is elveszítették. Csasztvan Balázs sem fog örömmel emlékezni erre a vasárnapra. Az első nap után a hatodik helyen állt, ám az első gyorson ráhajtott egy fatuskóra és kitört a kereke, így forfaitolnia kellett. Fuszéder Csaba viszont kiegyensúlyozott vezetéssel lett a hatodik, a Bowler jól muzsikált a két napos versenyen. Kéry Szilveszteréknél egyszerűen eltörtek a felnik, annyira nem bírták a rázkódást; Varga Imi az első szelektív után kényszerült forfaitolni; Kristóf Marci Bowlere pedig a vasárnapi első gyorsasági célja előtt 5 kilométerrel állt le, és be kellett húzni a szervuizbe.

Az amatőröknél a versenyt az Ács Mihály - Boglár László páros nyerte, akik a profik versenyebén az idejükkel a tizedik helyet érték volna el. Mögöttük végzett a Sólyom Olivér - Hencz László kettős; Bakonyi Csaba sajnos a mai utolsó szelektíven esett ki.

Eredmények:
1. Gál-Oroszlán 3:24:32
2. Szalay-Bunkoczi + 5 perc 31 másodperc
3. Horváth-Tóth Gy. + 15:45
4. Ács-Bagics +18:09
5. Liszi-Tóth D. + 31:17
6. Fuszéder-Nagy Sz. +32:09
7. Rigler-Maurer +38:14
8. Kéry-Szegedi +1:16:46
9. Csasztvan-Simon +2:43:18
10. Kristóf-Hujber +4:18:40
11. Sarrang-Stark +6:12:08
12. Varga-Pocseg +6:56:19

A bajnokság állása:
1. Gál-Oroszlán 147 pont
2. Szalay-Bunkoczi 99 pont
3. Kis-Czeglédi 90 pont
4. Liszi-Tóth D. 85 pont
5. Varga-Pocseg 56 pont
6. Palik-Darázsi 52 pont

Nyilatkozatok:
Gál István:
„Hét év után újra olyan területre vittük a mezőnyt, amit régen nagyon szerettünk. Úgy gondoltuk, jót fogunk majd versenyezni, hiszen a szelektívek hossza és nehézsége miatt bármi történhet a versenyen. Ez be is jött, de nem vagyok túl boldog, mivel sok probléma volt az itinerrel. Ezeket kijavítottuk, és nagyon remélem senkiben nem marad harag vagy kétely a verseny rendezését illetően. Élveztem nagyon az autózást, örülök, hogy a Hungarian Baján elért hatodik helyünk után javítottunk.”

Szalay Balázs:
„Minden rendben volt a két nap során kivéve, hogy a navigátorral együtt iszonyatosan allergiások vagyunk a parlagfűre, és a verseny nagy része ilyen réteken vezetett keresztül. Sokszor alig láttam és nem kaptam levegőt, a szemeim és az orrom bedagadtak, úgyhogy minden szervizponton megpróbáltam újra életre kelni. Kisebb navigációs tévedéseink voltak, de reálisnak tartom a második helyet és nagyon örülünk neki!”

Horváth Béla:
„Szerintem nehéz verseny volt, főleg a vasárnapi 106 kilométeres szelektív. Szeretem ezt a jellegű terepet, és nagyon örülök, hogy a dízel motor ilyen jól szerepelt, hiszen még csak a második versenyünk vele. Szerencsénk is volt, hogy nem volt komolyabb probléma, egyszerűen összejött minden!”

deps Creative Commons License 2005.08.29 0 0 91

üdv itt

 

hát a magány az van.....

 

melyik topik lenne az????

 

üdv

Előzmény: krezidiesel (90)
krezidiesel Creative Commons License 2005.08.29 0 0 90
Elég magányos vagy ezen a topicon...
Meglett a másik topic?
Előzmény: deps (89)
deps Creative Commons License 2005.08.10 0 0 89
hol?????? mely topikon?????
Előzmény: kose (88)
kose Creative Commons License 2005.08.09 0 0 88
Szia!

Egy másik topicon lévő társ kérdését próbáltam megválaszolni és így akadtam erre a topicra. Magam sem gondoltam, hogy Baján lenne :))))

Köszi!!

Előzmény: deps (87)
deps Creative Commons License 2005.08.08 0 0 87

üdv kose!!!

 

tudod mekkorát nevettem ezen, hogy a baja-nak mennyi köze van hozzá??!!!

 

kösziiiiiiiiiiiii

 

szóval a baja mint hosszútávú vgersenyzési forma a tereprallyban!!!! asszem franciául van a hosszú v vmi hasonló...

nem csak hungaria baja van, hanem italian-baja, meg orient-baja...

ja ejteni bahának kell...

 

a rendezvény ha érdekel, a balaton környékén fog zajlani!!!!

a célirány a budapest-veszprém tihany-budapest lesz..

 

de ha jobban érdekel akkor: www.hungarianbaja.hu

 

 

üdv neked

Előzmény: kose (86)
kose Creative Commons License 2005.08.08 0 0 86
Szia Deps!

Ennek a versenynek van valami egyéb köze Baja városához, vagy csak áthallás? Veszprém a központ, napi 250-350 km menet. Ha Baja városát is érinti a mezőny, akkor ott merre érdemes kiállni "szurkolni?"

Köszi!
Előzmény: deps (85)
deps Creative Commons License 2005.08.06 0 0 85

hungarian-baja

 

A terep-rallye szakág idei ötödik futamát nagy előkészületek előzik meg, ami nem csoda, hiszen a verseny a magyar országos bajnokság mellett az összevont cseh- és szlovák bajnokság negyedik állomása is lesz. A tavaly az év versenye címet elnyerő futamot az FIA is regisztrálta, emellett duplaszorzós verseny, és az autók mellett kamionok, motorok és quadok is rajthoz állnak.

 

A végleges lista 9-én kerül fel az internetre, de előzetesen már annyit lehet tudni, hogy minden várakozást felülmúlt az érdeklődők száma. 9 nemzet képviselteti majd magát a versenyen, a magyarokon kívül a csehek, a szlovákok, a románok és a szlovének terepjárósai is ellátogatnak hozzánk, de Lettországból, Olaszországból, Németországból és Franciaországból is érkeznek versenyzők! A névsorban olyan magyar párosok neveit is látni fogjuk, akik már nagyon régen nem vettek részt terep-rallye futamon (pl. Korda Erik), a Viasat3 stábja pedig amatőr résztvevőként végigforgatja az eseményt (Kőváry Barna és Nagy Sándor együtt próbálja meg leküzdeni a terepet egy Mazda B2500-tel).

 

Érdemes lesz tehát figyelemmel kísérni az augusztus 18-20. között megrendezésre kerülő HunGarian Baja-t, amelynek központja Veszprémben lesz. Már több, mint 50 versenyző (35 autó, 15 motor, 4 kamion, 5 quad és 10 amatőr csapat) regisztráltatta magát a versenyre.

 

deps Creative Commons License 2005.07.25 0 0 84

spanyol-raid

 

A technika ördöge alaposan megtréfálta a Szalay Balázs, Noszály Sándor, Opel Frontera triót a Baja Aragón zárónapján. Azok után, hogy a szombati két 250 kilométeres szelektív szakaszt sikeresen teljesítette a kettős, a jóval rövidebb, vasárnapra rendelt 120 kilométeres távba "beletört a bicskája".
Szalayék a 11. helyen kezdték meg a mai napot, és sikerült is jól felvenni a ritmust, lendületes autózással csakhamar a 10. pozícióban találták magukat. Ám az első ellenőrző pontnál (ez körülbelül a szelektív szakasz 30. kilométerénél volt) a pilóta egyszercsak kattanást hallott, és attól kezdve a váltó semmiféle sebességi fokozatot nem volt hajlandó bevenni.
"Kénytelenek voltunk bevontatni a parc fermébe a versenyautót, a többórás büntetés miatt pedig az utolsó helyen végeztünk - mondta Szalay. - Ennek ellenére nem bántam meg, hogy eljöttünk, mert legalább versenykörülmények között teszteltük az autót. Sokat mentünk harmadik-negyedik sebességi fokozatban, full gázon, ami azt jelenti, hogy a magas fordulatszám-tartományban próbálgattuk a kocsi határait. Ezáltal az is kiderült, hogy az ékszíj jól bírja a terhelést, remélem azzal már nem lesz gondunk a jövőben."
A technikai probléma egyébként Szalay szerint valószínűleg nem súlyos, úgyhogy a csapat hamar rendbehozza majd a zöld Opelt, amint az megérkezik Magyarországra.
A navigátorülésben most debütáló egykori kiváló teniszező Noszály Sándor is rendkívüli módon élvezte a száguldást, a zárónapra már a ritmusra is ráérzett, emiatt is sajnálja, hogy így lett vége a versenynek.
"Balázzsal profi sportolók vagyunk, mindketten a maximumra törekszünk, és akkor egy külső tényező miatt nem teljesíthetjük a versenytávot - mondta Noszály. – Ez eléggé elszomorított, de biztos vagyok benne, hogy lesz folytatás, mivel ez a verseny életem egyik legnagyobb élménye volt. Sőt, most úgy érzem, a vezetést is szívesen kipróbálnám ebben a sportágban."

Baja Aragón, Ek-futam, Spanyolország
A végeredmény. Autósok:
1. Roma, Magne (spanyol, francia, Mitsubishi Pajero Evo) 7:44.8,
2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) +1:10 p h.,
3. Blazquez, Salvador (spanyol, Nissan Pick-Up) +7:23 p h.
...
55. Szalay, Noszály (magyar, Opel Frontera)

Kamionosok:
1. Selga, Torra (spanyol, Iveco) 10:04:06,
...
4. Szobi, Jobbágy, Éder (magyar, MAN) +1:50:29 ó h.

deps Creative Commons License 2005.07.19 0 0 83

deps-news

 

Noszály navigátorként

 

A korábbi kiváló teniszjátékos, a nemrég a szabadtéri országos bajnokságon elődöntős Noszály Sándor a spanyolországi tereprali-versenyen, a Baja Aragónon ő lesz Szalay Balázs navigátora.

A korábbi kiváló teniszjátékos, a nemrég a szabadtéri országos bajnokságon elôdöntôs Noszály Sándor - aki a csapatbajnokságban a Diósgyőri TC-t erősítit - meglepő és bátor döntést hozott: a hétvégén sorra kerülő spanyolországi tereprali-versenyen, a Baja Aragónon ő lesz Szalay Balázs navigátora.

A korábbi többszörös magyar bajnok teniszezőtől sohasem állt távol az autósport, évek óta „nyúzza" Szalayt, hogy vigye magával egy versenyre. A FIA-viadalon elindul néhány világsztár, többek között Stéphane Peterhansel, Luc Alphand és Joan Roma.

deps Creative Commons License 2005.07.14 0 0 82

itthonról:

 

Palik Laci után Kis Sanyi is megszerezte idei első győzelmét, amely a második magyar bajnoki futamgyőzelme (az elsőt 2004-ben a Hungarian Bajan szerezte meg). A Nissan Pick Up jól bírta a saras, majd a homokos terepviszonyokat, így a páros probléma nélkül, könnyedén szerezte meg az első helyet.

Az I. Építőipari Kupa szombaton a Westend City Centerből rajtolt délután 2 órakor. A felsorakozott14 profi és 3 amatőr versenyzőpáros etapon teljesítette a Budapest-Dabas útvonalat, majd fél négykor elindultak a két 23 kilométeres szelektív szakasz teljesítésére. A szombati nap legizgalmasabb eseménye Ács Laci kicsúszása volt, a Kardos-tanyai pálya belső ívén egy éles kanyarban kisodródott, és majdnem belecsúszott az út melletti kis tóba. Az autó hátsó fele még így is belógott a pályára, ezért a mögötte jövőket lassításra kellett figyelmeztetni. A csúszós, esőáztatta talajon azonban nem volt olyan könnyű hirtelen fékezni és egy kanyarban kikerülni a beragadt Nissant, Kristóf Marci neki is ment a bal hátsó felének és tolt rajt még egy kicsit a tó felé. Negyed órás próbálkozás után végre sikerült kihúzni az autót a sárból, és az Ács-Bagics páros jókora hátrányt összeszedve, de folytatni tudta a versenyt. Az első nap végén a sorrend:

1. Gál-Oroszlán 37.47
2. Kis-Czeglédi 38.33
3. Liszi-Tóth D. 40.38
4. Sarrang-Stark 41.43
5. Palik-Darázsi 42.51
6. Kéry-Szegedi 44.36
7. Horváth-Tóth Gy. 44.57
8. Kristóf-Hujber 45.06
9. Varga-Pocseg 45.53
10. Bártfai-Greff 46.35
11. Fuszéder-Nagy Sz. 48.04
12. Ács-Bagics 59.31
13. Csasztvan-Tóth L. 1.10.46

Vasárnapra elállt a szombaton kitartóan zuhogó eső, és helyét átvette a szeles, napsütéses időjárás. A mezőnynek négy szelektívet (40-80-80-40 km) kellett teljesítenie, amelyek az elmesélések alapján rendkívül strapásak voltak. A talaj néhol teljesen felszáradt, egyes szakaszokon viszont hatalmas sártócsa maradt. Óriási, kemény buckák, mély gödrök és sűrűn egymást követő jelek tették próbára a vezetőket és a navigátorokat; az egyes szelektívek végén az izzadságtól csuros vizesen szálltak ki a versenyzők az autókból. Óriási küzdelem folyt a nap első felében Gál István és Liszi Laci között, mivel Babáék az első gyorsaságin eltévesztettek egy jelet, ezzel két percet vesztettek és a Mitsubishis páros 37 másodpercre megközelítette őket. A nap harmadik szelektív szakaszán viszont Lisziék defektet kaptak, amivel nem csak a Gálékkal szembeni különbséget növelték, hanem Palik Laci is behozta őket. A páros egyébként ezen a szelektíven nem volt túl szerencsés, ahogy kijöttek a gyorsról leállt az autó, és Kristóf Marci húzta be őket a szervizbe. Mint utóbb kiderült, kiment egy biztosíték az autóban, és nem tudott beindulni a motor. A Palik-Darázsi kettős végül 1 perc 19 másodperccel előttük a harmadik helyen végzett, és így felzárkózott az összetett bajnoki állásban a harmadik helyre. Érdemes megemlíteni, hogy Sarrang Balázs remekül szerepelt a hétvégén, szombaton a negyedik helyen állt, vasárnap pedig az ötödik pozícióban fejezte be a versenyt, ebből is látszik, hogy ha nem hibásodik meg valami a Pajeroban, nagyon jó helyen tud végezni a páros. Sajnos sokan forfaitolásra kényszerültek, Bártfai, Kéry, Fuszéder, Csazstvan és Ács Laci is (utóbbi a váltó meghibásodása miatt) kényszerült korábban bemenni a parc fermébe, de büntetés ellenében így is értékelésre kerültek. A verseny egyetlen kiesője Murczin Zsolt, aki a szombati első szelektíven kényszerült kiállásra. Az amatőrök közül az Ács Mihály-Boglár Gábor kettős fejezte be a futamot, a Morvai Zoltán-Apáthy Zoltán, és a Farkas Péter-Juhász Béla páros kiesett a versenyből. A csapatversenyt az RTL Motorsport Klub nyerte.

Végeredmény:
1. Kis-Czeglédi
2. Gál-Oroszlán + 11.19
3. Palik-Darázsi + 18.45
4. Liszi Tóth D. + 20.03
5. Sarrang-Stark + 33.31
6. Kristóf-Hujber + 42.02
7. Horváth-Tóth Gy. + 56.32
8. Fuszéder-Nagy Sz. + 1.10.46
9. Csasztvan - Tóth L. + 3.15.48
10. Kéry-Szegedi + 3.21.04
11. Varga-Pocseg + 3.22.32
12. Ács-Bagics + 3.41.10
13. Bártfai-Greff + 5.52.21

deps Creative Commons License 2005.07.14 0 0 81

 

 

A török Világkupa-futam zárónapján érte el a legjobb részeredményt a Szalay Balázs, Tagai Róbert, Opel Frontera trió, amely az Ürgüp-Ankara szakaszon nyolcadikként ért célba. A páros rögtön az ötödik kilométernél körülbelül két percet veszített a amiatt, hogy kihúzta az egyik árokba csúszott vetélytársát.
- A szakasz eleje rendkívül technikás volt, utána azonban negyven kilométert mentünk szántóföldeket kerülgetve. Rengeteg egyenes szakasz volt, ezeken nyomtuk, ahogy a csövön kifért... - mondta Szalay Balázs a célban. - A végén megint technikás, hegyi szakasz következett, navigációs szempontból nehéz részekkel, de Robi egyszer sem tévedt el. Jó hangulatban zártuk a versenyt, de nehéz túllépni azon, hogy ha az elején én nem hibázok és nem esünk bele az árokba, és nincs az a technikai gondunk, akkor akár hetedikek is lehettünk volna...

Az élmezőnyben a motorosoknál Cyril Despres leiskolázta a vetélytársait, Bruno Saby pedig az újabb futamgyőzelmével a hátralévő két viadal eredményétől függetlenül megnyerte a Viklágkupa-pontversenyt.

Az összetett végeredmény.
Autósok:
1. Bruno Saby, Michel Perin 18:46:43 (már Vk-győztes),
2. de Villiers, Thorner 1:16 p h.,
3. Schlesser, Borsotto 15:14 p h.,
...
15. Szalay, Tagai 9:26:21 óra h.

Motorosok:
1. Cyril Despres (francia, KTM) 20:39:39,
2. Casteu 34:11 p h.,
3. Gau 1:00:16 ó h.

deps Creative Commons License 2005.07.12 0 0 80

dakar-infó:

 

2005. június 1-én kezdődött a 2006-os Dakar Rallye-ra a nevezés. A nagy érdeklődésre való tekintettel, június 24-én lezárták a motorosok nevezését, mivel a 230 hely megtelt.
2005. július 08-án, a mai napon megtelt az autósok létszáma is, úgyhogy jelenleg már csak néhány kamion nevezését fogadja el a rendezőség. A szerviz egységek nevezése is nagyon nagy ütemben nő, így várhatóan a jövő hét folyamán minden nevezést lezárnak a Dakar Rallye rendezői. Ilyen érdeklődés a Dakar Rallye történetében még nem volt...
A Szalay Dakar Team minden egységének a nevezését elfogadták a rendezők!

deps Creative Commons License 2005.06.30 0 0 79

sajnos ilyen a tereperally......

mi is amikor mentünk legutóbb tájékozódásin, akkor nállunk is volt ilyen, de mi nem árkoltunk, hanem várakoztunk, mert volt egy-két lököt aki úgy indúlt el hogy nem volt terepgumija.... úgy jött el szakadó esőbe hogy A/T gumija volt.....

 

:)

Előzmény: Fourty (77)
deps Creative Commons License 2005.06.30 0 0 78

deps-news:

 

Jól indult a török Világkupa-viadal negyedik napja a Szalay Balázs, Tagai Róbert, Opel Frontera trió számára, hiszen az első szakaszon bár végig porban kellett autóznia, jó néhány vetélytársát megelőzte, és a 18. helyről indulva a 12. pozícióban zárta a szakaszt.
A páros elégedetten indult a napi második szelektív szakaszra (ez volt az egyik olyan nap, amikor két mért szakaszt teljesített a mezőny), hiszen az előzéseknek köszönhetően körülbelül öt perccel előtte indult a legközelebbi vetélytárs, ami azt jelentette, hogy a port legalább megússzák.
Utóbb azonban ennek sem tudtak örülni Szalayék, mert a szelektív 77. kilométerénél eltört a generátor tárcsája és elszakította az ékszíjat. Aki figyelemmel követte Szalayék utóbbi versenyeit, az tudja, a párosnak korábban is rengeteg gondja volt az ékszíjjal, ám nemrég úgy tűnt, sikerült orvosolni a problémát.
"A csapat az ellenőrző pontnál megjavította a kocsit, ám ezzel még nem volt vége a megpróbáltatásainknak - mondta az Opel-pilóta a célban. - Fél órával később ugyanis megint elszakadt az ékszíj. Akkor már nem tudtunk mit csinálni, Robi leszaladt a patakhoz, hozott hideg vizet, amivel lelocsoltuk a motort, azután pedig folytattuk az utunkat. A célban sajnos késtünk három percet, úgyhogy ezért majd biztosan kapunk valami kis büntetést.”
A csapat hátránya immár négy és háromnegyed óra, úgyhogy ettől kezdve már csak a tesztelés, illetve a minél jobb részeredmények elérése lehet a cél a Világkupa török viadalán.

Eredmények
4. nap, Sivas-Erzurum (össztáv: 559.99, ebből szelektív szakasz: 183.31 km + 148.56 km)
Autósok:
1. Bruno Saby, Michel Perin (francia, Volkswagen Touareg) 3:45:35,
2. de Villiers, Thorner (dél-afrikai, svéd, Volkswagen Touareg) 2:11 perc hátrány,
3. Schlesser, Borsotto (francia, Schlesser-Ford) 12:54 p h.,
...
17. Szalay Balázs, Tagai Róbert (magyar, Opel Frontera) 2:03:19 óra h.

Motorosok:
1. David Casteu (francia, KTM) 4:00:34,
2. Despres (francia, KTM) 46 mp h.,
3. de Gavardo (chilei, KTM) 2:44 p h.

Az összetettben
Autósok:
1. Bruno Saby, Michel Perin 11:21:14,
2. de Villiers, Thorner +1:34 p h.,
3. Schlesser, Borsotto +11:31 p h.,
...
16. Szalay, Tagai +4:44.03 ó h.

Motorosok:
1. Cyril Despres 12:30:41,
2. de Gavardo +21:41 p h.,
3. Casteu +40:07 p h.

Fourty Creative Commons License 2005.06.29 0 0 77

A Nemzeti Sportban van egy fotó a Fronteráról a gödörben !

 

Előzmény: deps (76)
deps Creative Commons License 2005.06.29 0 0 76

deps-news

 

szalay-tagai az orient rallyról:

 

Nem volt túl szerencsés napja kedden a Szalay Balázs, Tagai Róbert, Opel Frontera triónak. Igazság szerint ez a mondat úgy hangzik helyesen, hogy a 283. kilométerig minden rendben volt, a csapat jó néhány vetélytársát megelőzte és ez valószínűleg az összetettben is jelentős előrelépést jelentett volna számára, ám akkor jött az a fránya árok. Pontosabban Szalayék érkeztek az árokhoz.
"Füves, mocsaras szakaszon haladtunk, az autó megcsúszott és hiába kormányoztam meg fékeztem, orral beestünk egy másfél-két méter mély árokba - mondta Szalay. - Alig volt tempó, az Opelnek az ég világon semmi baja sem lett, csakhogy nem tudtunk kikecmeregni a gödörből. Másfél órán keresztül vártuk, hogy jöjjön egy kamion, ami segít, de sajnos a kamionosok nagyon le voltak maradva mögöttünk.
Végül a saját assistance kamionunk szabadított ki az árokból: alig tíz másodperc alatt."
Szalayék ezek után teljesítették a szakaszt és a 18. helyen értek célba - az összetettben is ez a pozíciójuk. Egyébként a magyar pilóta azért is sajnálhatja különösen az esést, mert a második ellenőrző ponton még mögötte jövő Matthias Kahle az ötödik pozícióban ért célba.
Az élcsoportban egyébként Giniel de Villiers a második szakaszgyőzelmét aratta a háromból, az összetettben azonban továbbra is Jean-Louis Schlesser vezet.

Török-rali, a Vk 4. futama
3. nap után:
1. De Villiers, Thorner (Volkswagen Touareg) 3h32p11mp
2. Saby, Perin (Volkswagen Touareg) +1p38mp
3. Schlesser, Borsotto (Schlesser-Ford) +3p17mp
...
18. Szalay, Tagai (magyar, Opel Frontera) +2h40p36mp

Az összetettben:
1. Schlesser, Borsotto (Schlesser-Ford) 7h34p16mp
2. De Villiers, Thorner (Volkswagen Touareg) +0p46mp
3. Saby, Perin (Volkswagen Touareg) +1p23mp
...
18. Szalay, Tagai (Opel Frontera) +2h42p07mp

 

 

 

 

aztán kis ízelítő tőlük:

 

2005. Június 29. 09:38

A Szalay - Tagai páros 9:03-kor elhagyta a CP1-es ellenőrző pontot. Az idejüket nézve, ez 6 perces hátrányt jelent a jelenleg leggyorsabb Saby-hoz képest.

2005. Június 29. 08:10

Elkezdődött a Török Rallye negyedik napja, ahol a versenyzőkre 2 szelektív szakasz vár majd. Az első egy 183 km-es, a második pedig egy 148 km-es. A Szalay - Tagai kettős nemsokára, 8:22-kor fog rajtolni...

Rallye d'Orient - 3. nap 2005. Június 28. 17:07

A verseny állása a harmadik nap után: 1. Schlesser, Borsotto (Schlesser-Ford) 7h34p16mp, 2. De Villiers, Thorner (Volkswagen Touareg) +0p46mp, 3. Saby, Perin (Volkswagen Touareg) +1p23mp, ...18. Szalay, Tagai (Opel Frontera) +2h42p07mp

2005. Június 28. 16:15

Az autónak és a versenyzőknek szerencsére semmi bajuk, így holnap reggel folyt. köv.! Sajnos most már csak a 18. helyről...

2005. Június 28. 15:59

Kb. 30 kilométerrel a cél előtt a Szalay - Tagai páros beleesett egy árokba, ahonnét csak a szervizkamion segítségével tudtak kijutni. Kár érte, mert a részidők alapján az első 8-ban lehetett volna a nap végén és az összetettben is a páros...

2005. Június 28. 15:15

Egy kb. 1,5 órás kényszerpihenő után 15:03-kor beért a célba a Szalay - Tagai páros. A részletekkel később jelentkezünk...

2005. Június 28. 13:20

12:43-kor a Balázsék elhagyták a CP4-es ellenőrző pontot. Már csak 61 km van a célig...

2005. Június 28. 12:34

A CP3-as ellenőrző pontnál - a legjobb időhöz képest - kb. 15 perces hátránnyal, 11:47-kor haladt el a Szalay - Tagai páros...

2005. Június 28. 10:39

Pár perccel ezelőtt haladt át a CP1-es ellenőrző ponton a Szalay - Tagai páros, akik 60 perc alatt tették meg a szakasz első részét. A versenyben élen álló Schlesser-nek 55 perc kellett az első rész teljesítéséhez...

2005. Június 28. 09:26

Nem sokkal ezelőtt elkezdődött a mai szakasz is, ahol 299 km vár a mezőnyre. A versenyben élen álló Schlesser-ék 9:09-kor már elindultak, a Szalay/Tagai páros pedig nemsokára, 9:29-kor rajtol majd.

Rallye d'Orient - 2.nap 2005. Június 27. 17:28

A verseny állása a második nap után: 1. Schlesser, Borsotto (Schlesser-Ford) 3:58:48, 2. Saby, Perin (Volkswagen Touareg) +3p02mp, 3. De Villiers, Thorner (Volkswagen Touareg) +4p03mp ...10. Szalay, Tagai (Opel Frontera) +42p55mp

2005. Június 27. 13:52

Az előzetes adatok alapján a Szalay - Tagai kettős a mai napot a 11. helyen, +33:27-es idővel fejezte be. Összetettben feljöttek a 10. helyre, +42:55 -es hátránnyal.

2005. Június 27. 12:59

Pontos időeredmény hiányában helyezést még nem tudunk, de a Szalay - Tagai kettős teljesítette a mai szakaszt

2005. Június 27. 10:11

10:04 perckor elrajtolt a Szalay - Tagai páros

Rallye d'Orient 2005. Június 26. 14:40

A verseny allasa az elsö nap utan: 1. De Villiers, 2. Saby +1p30mp, 3. Jordan +2p26mp, ...12. Szalay/Tagai +12p49mp

2005. Június 26. 13:08

Helyi idö szerint, 10 ora 59 perckor sikeresen befejezte az elsö szelektiv szakaszt a Szalay/Tagai duo. A paros helyezését még nem tudjuk...

deps Creative Commons License 2005.06.28 0 0 75

deps-news az orient-raid a második szakasz összetett eredménye:

 

  1.202 SCHLESSER-BORSO Ford Schles 00 3h58'48"000  98.0 km/h   

  2.200 SABY-PERIN      Volkswagen  00 4h01'50"000 + 03'02"00  

  3.201 DE VILLIERS-THO Volkswagen  00 4h02'51"000 + 04'03"00   

  4.209 ROUSSELOT-LURQU Nissan Path 00 4h23'18"000 + 24'30"00   

  5.206 JORDAN-LURQUIN  Nissan Path 00 4h27'32"000 + 28'44"00  

  6.203 PATISSIER-DELLI Nissan Path 00 4h28'33"000 + 29'45"00   

  7.208 SHMAKOV-MISHIN  Buggy       00 4h30'09"000 + 31'21"00   

  8.211 IVANOV-DEMYANEN Nissan Path 00 4h31'51"000 + 33'03"00   

  9.207 SUKHOVENKO-KORO Nissan Path 00 4h37'36"000 + 38'48"00   

 10.212 SZALAY-TAGAI    Opel Fronte 00 4h41'43"000 + 42'55"00 

 

és a többiek.....

deps Creative Commons License 2005.06.27 0 0 74

1deps-news az orient rallyról:

 

  1 DE VILLIERS-THO Volkswagen  00 1h30'42"000  

  2.200 SABY-PERIN      Volkswagen  00 1h32'12"000 + 01'30"00   

  3.206 JORDAN-LURQUIN  Nissan Path 00 1h33'08"000 + 02'26"00   

  4.208 SHMAKOV-MISHIN  Buggy       00 1h34'03"000 + 03'21"00   

  5.202 SCHLESSER-BORSO Ford Schles 00 1h34'13"000 + 03'31"00   

  6.209 ROUSSELOT-LURQU Nissan Path 00 1h36'53"000 + 06'11"00   

  7.211 IVANOV-DEMYANEN Nissan Path 00 1h38'42"000 + 08'00"0.   

  8.203 PATISSIER-DELLI Nissan Path 00 1h38'54"000 + 08'12"00   

  9.210 THOMASSE-BOCAND Mercedes ML 00 1h40'10"000 + 09'28"00   
 10.214 KAHLE-SCHUENEMA Buggy       00 1h40'57"000 + 10'15"00  
11.216 VURAL AK-KARACA Mitsubishi  00 1h42'14"000 + 11'32"00  
12.212 SZALAY-TAGAI    Opel Fronte 00 1h43'31"000 + 12'49"00 

 

és a többiek...


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!