Keresés

Részletes keresés

f_zoli Creative Commons License 2023.11.14 0 2 8131

Sosem szoktam ilyet, de olyan kevés maradt, hogy épp rágyúrtam a témára, így a friss, mai összeállítások:

4000-4322-4171

4014-4055-4015

4054-4155-4154

4166-4335-4288

4200-4320-4349

 

Ezt nem láttam közlekedni, így csak kizárásos alapon a lentiekből és a tippedből:

4048-4336-4272

Előzmény: Dr.V.ker. (8130)
Dr.V.ker. Creative Commons License 2023.11.14 0 0 8130

Sziasztok!

 

Nem tudok jobb topikot ehhez a kérdéshez, szóval itt teszem fel: a 4055, 4155, 4320, 4335 és 4336 mind hármas Tátra középső kocsija? Ezeket nem látom a futárban járaton mostanság. A 4335-öt biztosan tudom, hogy a 4166 és a 4288 között a harmadik, a többi?

 

Köszi előre is, sajnos nincs időm/lehetőségem mindet kifigyelni.

4014 Creative Commons License 2023.11.13 0 1 8129

Vjsz-be vitték felújításra, előtte meg kiszerelték még belőle, ami használható.

Előzmény: BahnScorper (8127)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.13 0 0 8128

Az igen, a szállítás ismét "bátor" volt... mert ezt oktatókból nem nézem ki.

Előzmény: BahnScorper (8127)
BahnScorper Creative Commons License 2023.11.13 0 1 8127

Ma reggeli nem akármilyen látvány az 1-esen: a két oktatókocsi közé csatolva - csak fizikailag, a távvezérlés nem volt összerakva - az elég rotty kinézetű 4023 (féklámpák fedele hiányzott elől, meg valami tilalomszöveg volt a vezérállásban).

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2023.10.29 0 7 8126

Így van. Fizikálisan 20 kontaktoros maradt, 18 utasforgalmi (pont 6 szerelvény) + a Tanuló Iker.

 

 

Ebben ugye benne van a 4 nosztalgia felújított, rebesgettek olyat is, készül ezekhez még egy, hogy ha a 4000es múzeumba megy, legyen párja a 4171nek, ergo 15 kocsit kéne még felújítani. 322ből ennyit már kár lenne kihajítani.... 

Előzmény: korpi41 (8125)
korpi41 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 8125

Ok. Akkor elvileg 20 darab marad?

Előzmény: HBweb hu (8124)
HBweb hu Creative Commons License 2023.10.29 -1 1 8124

Azokat nem említetted meg.

Előzmény: korpi41 (8123)
korpi41 Creative Commons License 2023.10.29 0 0 8123

Köszi. A zárójeles miért zárójeles?

Előzmény: HBweb hu (8122)
HBweb hu Creative Commons License 2023.10.29 -1 1 8122

A (4045), 4167, 4277 és (4325) tekinthető K2-esnek. 

Előzmény: korpi41 (8121)
korpi41 Creative Commons License 2023.10.29 0 2 8121

1, Jelen állás szerint ugye nincs a VJSZ-ben olyan Tátra, amely nem korszerűsítve vonult be korszerűsítésre?

2, Jelen állás szerint nem korszerűsített Tátrák (22 darab):

- 4000,14,15,48,54,55

- 4154,55,66,67,71

- 4200,72,77,88

- 4320,22,35,36,49

- 7680,81?

f_zoli Creative Commons License 2023.10.19 0 0 8120

(2-es nem, mert vegyes páros, csak a 36-os)

Előzmény: f_zoli (8119)
f_zoli Creative Commons License 2023.10.18 0 0 8119

Megfigyeltem egy (számomra legalábbis) újfajta LED-es "kis" lámpát, aminek a közepén futóindex van, a szélén meg két-két szembefordított C betű a féklámpa. Pl.: 4006-4007, 4002-4036 (?)

Alien Angel Creative Commons License 2023.09.04 0 3 8118

Egy évszakhoz teljesen nem illő, fagyos Tatra-kép, csak mert megtetszett, ahogy belebotlottam. Az archív felvételen egy ma már ismeretlen jelenség, az ún. tél látható.

korpi41 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 8117

Ez gyors volt :-) Köszönöm szépen!

Előzmény: 4014 (8116)
4014 Creative Commons License 2023.08.26 0 2 8116

4275-4279

Előzmény: korpi41 (8115)
korpi41 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 8115

Van esetleg errefelé winmenetrend mágus? Arra az infóra lenne szükségem, hogy augusztus 23-án, szerdán az 56/61 22-es forgalmijában melyik páros volt.

Thermo-blinker Creative Commons License 2023.08.19 0 1 8114

"Szóval lehet, hogy a TW6000-es egy csúcs szuper jármű, de nagyon nem sikerül itthon üzemeltetni és ez egyáltalán nem a típus hibája."

 

Talán az (is) lehet az oka, hogy itt pl. a legnagyobb ciklusú kocsiszíni vizsgálat (az ABC+) 7:00-kor kezdődik, és 11:00-kor már "kész" van, és megy fékmérésre, miközben még van mellette 2-3db 21 napos vizsgálat is. Kiszámolható, hogy mit lehet megcsinálni ezalatt a négy óra alatt abból, amit Hannoverben egy külön brigád cirka egy hónapig csinált. És ez csak egy a sok elhanyagolás közül, viszont rendszerszintű, hiszen ehhez már elég magas szinten kell asszisztálni...

A minőségi alkatrészellátást már nem is említem, az a jólesszazúgy magyarított alkatrészek (amik itt sokszor drágábbak, mint az eredeti német cuccok lennének) minden típusnál jelen vannak.

 

"a TW-knél szinte mindig van pár dög"

 

Most sincs, csak a sérült, vagy selejtre várók állnak tartósan. Utóbbiból egy üzemképesen jelenleg is, kettő másik szintén üzemképesen állt le, de azokat már megbontották.

Előzmény: 4014 (8113)
4014 Creative Commons License 2023.08.19 0 3 8113

Ha a mellékelt ábrát nézzük akkor azért ez nincs teljesen így. A TW-kből 4 db kocsi volt, ami Budapesten nem kapott főműhelyi javítást (1509, 1525, 1530, 1565, ebből a 1565 kivételével mindegyik üzemképesen lett leállítva) a többi TW kapott már legalább egy főműhelyi felújítást, de van ami már a második felújítást is megkapta a Vjsz-ben (pl. 1511, 1520 vagy a legújabb fixlépcsős a 1510). Lehet, hogy Hannoverben elfutottak anélkül, hogy atomjaira kellett volna szedni, de ott valószínűleg komolyabban karbantartást kaptak üzemeltetés közben, illetve nem is voltak még olyan korosak, mint most. Abba meg szintén nem mennék bele, hogy a Vjsz-ben milyen minőségi munkát sikerült végezni a Hannoveriken, ehhez még hozzájön az itthoni gyenge karbantartás és már is ott tartunk, hogy folyamatosan esnek kelnek a TW-k a napi üzemben. "Kendácsolásra" pedig itthon is lett volna igény, halkan jegyzem meg, hogy a 1573-as kocsin már 2011-ben az egyik ajtót átépítették fixlépcsősre igaz utcán sosem volt és le lett söpörve a dolog azzal, hogy drága lenne ezt kiterjeszteni a teljes flottára. Aztán láss csodát 10 év múlva mégis kezd megvalósulni a projekt.

A "keleti kocsikról" pedig annyit, hogy jó pár olyan ipari fut, ami 2005-2006 környékén kapott utoljára főjavítást, de a most még futó néhány Klasszik Tátra is már 13-14 évet lefutott felújítás nélkül, de ez nem egyedi korábban is simán volt olyan Tátra, ami nem jutott be az átlagos 8-10 év lefutása után a Vjsz-be és nem azért, mert sokat állt és kevés lett volna benne a km. Ugyanígy az Ilonai K-Tátrák is, ami lényegében az előző ciklusukban több évvel túlfutották a főműhelyhez szükséges kilométerüket, mire sorra kerültek. Persze az iparikon és a Klasszik Tátrákon is bőven érződik, hogy nincsenek már sem műszaki sem esztétikai szempontból a topon, de ugyanez igaz a régebb óta főműhelyt nem látott TW-kre is. Ezzel szemben a TW-knél szinte mindig van pár dög, a napi üzemben folyamatosak a kisebb-nagyobb meghibásodások, vagy elég visszagondolni arra, amikor az első 1600-asok érkeztek, rövid időn belül azokból is elég sok megfeküdt hosszú időre. Szóval lehet, hogy a TW6000-es egy csúcs szuper jármű, de nagyon nem sikerül itthon üzemeltetni és ez egyáltalán nem a típus hibája.

Előzmény: zsig (8112)
zsig Creative Commons License 2023.08.18 -3 2 8112

Ez így van. Nem véletlenül nem ment ezerrel a TW kendács, mert az a típus sem igényelte azt, hogy tízévente újraépítsék. Buszos példával tudok szolgálni, ahol azt mondták a szakik mindig, hogy nagyon jó az Ikarus, meg a Rába, mert 3 óra alatt cserélsz benne fődarabot, de még jobb a DAF, meg a Mercedes, mert ott ugyan egy nap egy motorcsere, de a jármű hasznos élettartama alatt nincs szükség rá. 

 

Valószínűleg így van ez a villamosokkal is, macerásabb egy-egy fődarab az újabb kocsikon, de amúgy ritkábban szükséges. A hannoveri amúgy egy magas színvonalú cucc, ez a km költségén is meglátszik, de ahogy a mellékelt ábra mutatja, 15-20 évet elmegy karbantartással, ezt a "keleti" típusok nem tudták. 

Előzmény: TWdoktor (8108)
nonick7 Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8111

ami további előny ebből a szempontból

Előzmény: TWdoktor (8110)
TWdoktor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8110

Cserébe ott a pálya szinte új, vagy felújított, ellentétben a többi vonallal.

Előzmény: nonick7 (8107)
TWdoktor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8109

Ott már régóta zajlanak a magasabb szintű vizsgálatok. Bajban is vannak minden egyes összetört kocsival...

Előzmény: nemeza (8106)
TWdoktor Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8108

Nem ismerem a pontos adatokat, példának okáért a 1565-ös kocsi ÁFJ nélkül, 18 (-1) év szolgálat után honosítási állapotában került 2019-ben selejtezésre. Ez több, mint kétszerese a cafok eddigi idejének...

Ami az élőmunkát illeti, egy caf szélvédő csere 3 nap, egy TW6000-é 2 óra. És még van néhány hasonló adat...

Előzmény: zsig (8105)
nonick7 Creative Commons License 2023.08.17 0 2 8107

ezt kissé árnyalja, hogy az egyes villamos átlagsebbessége a legtöbb vonal kb duplája

Előzmény: zsig (8105)
nemeza Creative Commons License 2023.08.17 0 0 8106

A Combinok kb.15 évesek, nem?

Ott mi a tapasztalat? Teljesen más logika szerint vannak a javítások Tatrahoz képest.

 

Előzmény: zsig (8105)
zsig Creative Commons License 2023.08.17 -1 0 8105

Majd beszéljünk erről 20-25 év múlva, melyik villamos ment fajlagosan lényegesen kevesebb élőmunkával, a Tátra, vagy a CAF?

 

A számok beszédesek: maholnap 8 éve járnak a CAF-ok Budapesten (ez egy Tátra főműhelyi ciklusidő) és míg egy Tátra évente kb. 40-50 ezer km-t fut, egy hosszú CAF 100 ezer km fölött, ami a Combinók 77 ezer km-jét is messze meghaladja.

Előzmény: Thermo-blinker (8104)
Thermo-blinker Creative Commons License 2023.08.15 0 4 8104

"a CAF villamos valószínűleg simán elketyeg középjavításokkal 20-25 évet"

 

...amennyiben folyamatosan javítgatják a repedő kocsiszekrényeket, lötyögő kerekeket, a nyikorgó, kikopott csuklókat, az állandóan elromló klímákat. A teljesség igénye nélkül.

Előzmény: zsig (8103)
zsig Creative Commons License 2023.08.15 0 3 8103

A szekrényvázak 40 év felett járnak, és az első újfajta K széria is majdnem 10 éve készült el, kb. 400.000 ekm futás van bennük már. Ha a maradék, még nem K-sítotton végigért volna a program, a legelsőként felújítottak újabb javításával kellett volna folytatni. Persze, a hajtást nem kellene korszerűsíteni, de ez a fajta felújítás is 100MFt körül alakul egy kétkocsis szerelvény esetében. A Combino és a CAF villamos valószínűleg simán elketyeg középjavításokkal 20-25 évet, a régi típusok ezt konstrukciójukból fakadóan sosem fogják tudni, 20 év alatt egy Tátrát, Ganzot legalább egyszer atomjaira kell szedni és újraépíteni, nem azért, mert hulladékok, hanem azért, mert a gyártásuk idején ez volt a műszaki filozófia. 

Előzmény: Jobbramagyar (8102)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.08.14 0 5 8102

Szerintem 20-25 évet simán el lehet még üzemeltetni ezt a gyakorlatilag friss Kátra-flottát. 

Előzmény: zsig (8100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!