Kedves Csoport Tagok! Új autó vásárlása miatt eladóvá vált szeretett 5-ösünk! A szóban forgó autó egy 2005- ös évjáratú kétezres benzines GTA cr1-es. 230000km van benne ebből kb.60000-et én tettem bele.Rendszeresen volt szervizelve,vigyáztam rá;!Használt autó révén nem hibátlan,de nagyon megbízható jó autó! Irányára:995000Ft. Akit érdekel hívjon! 06303807391
Kedves Csoport Tagok!
Új autó vàsàrlàsa miatt eladóvà vàlt szeretett 5-ös ünk!
A szóban forgó autó egy 2005- ös évjàratú kétezres benzines GTA cr1-es.
230000km van benne ebből kb.60000-et én tettem bele.Rendszeresen volt szervizelve,vigyàztam rà!Hasznàlt autó révén nem hibàtlan,de nagyon megbízható jó autó!
Iràny àra:995000Ft.
Akit érdekel hívjon!
06303807391
Nem tudom, ki foglalkozik Pécs környékén a porlasztók vizsgálatával, de a pécsi, a kaksdi szervizt is meg lehet kérdezni, illetve Szekszárdon a DPF-kiiktatással foglalkozó szerviz is adhat infót. Kecelen van a felújító szerviz, bár az a Duna másik oldalán van...
A mostani Touran újonnan pár okossággal az 1,5 benzines motorral manuális váltóval 7,7 M huf... DSG-vel 8,2-8,3...
Az Opel Combo 1,5 dízel + kézi váltó, de hajtogatja a tükreit, meg rendesen extrázva, bár kopogós műanyag beltérrel lett volna 6,7 M huf
Bár több okom is volt, hogy elforduljak a vásárlástól:
- az értékesítőre hiába vártunk a megbeszélt időpontban, így otthagytuk a francba...
- mondtam neki, hogy a kisgyerek napirendje az első, ekkor jövünk, van kb 50 percem az autóra
- hát akkor fordult ki a kapun egy ügyféllel, amikor mi érkeztünk...
- később a kollégája keresett, de kultúráltan közöltem vele, hogy ha ilyen a hozzáállás, én inkább kerülöm a céget,
- nem mellékesen az autó beltere, hátsó ülései is hagytak kívánni valót rendesen...
Képben volt az Opel Zafira
- a 7 személyes lehetőségek miatt kb esélyünk nem volt még próbaútra se, egy demo autó lett volna Pécsen, 1,4 turbó + manuális váltó, kevés extra 6,3 M huf... Az asszony leszavazta
A Mazda 5 itthon nem nagyon volt olcsó, és a 2011-es 2.0 benzines példányokért nem volt kedvem minimum 3,2 M huf-t fizetni. Volt majdnem 4 M huf-ért hirdetve 2014-es példány is...
Ezt a Touran-t 5,5-ért hoztam el (igencsak kellemesen extrázva), igaz a másik kerékgarnitúra még 170.000 volt rá (használt alu + új téli abroncs ).
Kényelem:
- A telefont rákötve a középső kijelzőn megy a navi (G Maps), egyszerre megy a zene, és a kormányról felveszem a telefont (ez BT-n is megy)
- A két első ülés között szellőzés megy hátra, és állítható a hőfok, illetve az erősség (három zónás klíma)...
- Zene: A 32 gigás kártyáról flac formátum is olvasható.
Nos tehát csak a Mazda lehetőségeivel összevetve:
Mazda 5
- kor: 5-8 év
- ár: 3M huf felett, de akár 3,8 M huf...
- automata váltó szinte kizárt
- futott km szinte biztosan 100.000 felett
- garancia nincs
- extrák: hát izé...
Touran:
- kor:3 év
- ár: 5,5M huf
- automata váltó
- futott km biztosan 100.000
- garancia: egy év
- extrák: leírtam...
Bármennyire is szarul hangzik, az 5 éves Mazdáért 100.000 km-rel kb 2,5 M huf-t adtam volna, esetleg 2,8-at, de akkor valami nagyot kell gurítania... a 8-9 éves autókat kínálták ennyiért.
A Mazda lendítőkerekére költöttem anyagárban 290.000 huf-t majd kb 10.000 volt az olaj, mert amit beletöltöttem az hidegen nem volt jó. Most 300.000 körül a DSG-t szerintem hamvaiból felépítenék. Bár... egy manuális váltónál nem lenne ilyen gondom.
A levegőcsöveket már cseréltem bontottra... 20 + 25.000 huf volt a kettő az elmúlt években. Mármint bontóból... ott nemsokára nem nagyon lesz olyan... marad majd a 90.000+ huf
Összegzés: ha mostantól 250.000 km-ig nem lesz nagy gondom, akkor megérte, ha lesz, akkor meglátjuk, mennyire fog fájni... :)
Hát ja, az 5-ös lassan 15 éves konstrukció, és akkor is az olcsósítás jegyében született.
Tetézve azzal a motorral ami neked volt, nem volt a legjobb párosítás.
Mentségére legyen szólva hogy új korában is kifejezetten olcsó volt a konkurenciához képest. Sajnos ez egy árérzékeny vevőkör, nemhiába haltak ki az MPV és társai kategóriák, csak néhány gyártó tartotta a kínálatában.
Mi nagyon szeretjük, nálunk a fateréknál mindig volt voyager/sharan és hasonló a családban, helyén kell ezt is kezelni, nem egy méretkategória.
A tolóajtó az amit én se cserélnék el semmire (és menetdinamikában se rossz a 2.5 motor :-)).
A 3 gyerekülés se férne be sajnos sok autóba egymás mellé, úgyhogy egyelőre ezeket az előnyöket élvezzük.
A következő, majd 10 év múlva már lehet valami hibrid kombi vagy hasonló is, ha nem lesznek gyerekülések simán férünk egy rendes autóban. A nagymama meg buszozik majd :-)
Pont számolgattam ha lenne egy 30-50 km-es tisztán elektomos hatótávú plugin hidridünk akkor hetente egyszer indulna be a benzinmotorja...
Tessék mondani, melyik temetőben kell a sírt előkészíteni ennek a Topicnak?
Gondoltam, visszanézek kicsit.
Bocs, hogy nem írtam senkinek, és köszönöm a kedves sorokat...
Szóval... Beletettem 3000 km-t a Touranba kicsit több, mint két hónap alatt. Uraim, ez nagyon más világ. Nagyon érződik a több mint 10 év különbség. Az 5-ös ugye a már pár éves 3-as alapjain kezdte az életét, amíg ez a Touran 2015-ös modell.
Nagyon szeretnék pozitív listát írni a Mazda oldalára, de nincs miért... A tolóajtó hiányzik, de itt vége a dolognak.
- fogyasztás: volt 100 km város, rövidebb utakkal, ebben volt egy regenerálás is, és így 7,9 l/100 km átlagról 500 km autópálya után (tempomat 140) lement a fogyasztás 6,5 l/100 km-re... ez kb reális eddig 1-2 dl különbségek voltak a számolt és a mutatott értékek között.
- ergonómia: minden ott van ahol kell, az automata utastér szellőztetés nagyon diszkrét, az a Mazdában lefújta a fejemet, ha akartam, ha nem... a led fényszóró automata, a távolsági fényszóró adaptív, stb... Az extrák miatt nehéz jó összehasonlítást csinálni...
- használat, kényelem: sok mindenben van hasonlóság, tér, és egyéb dolgokban, de ez mindenben 3-5 cm-rel nagyobb. Ez kicsinek tűnik, de pont azok a dolgok férnek el egymás mellett, ami eddig nem.
- menetzaj: új Bridgestone LM05-ös téli kerekekkel kb nem hallom a gördülést, a motor halkabb, kevesebbet is forog, a szélzaj a Mazdánál 125-130-as tempónál volt hasonló, mint most 140-nél.
A tartósságra kíváncsi leszek, egyelőre egy főtengely-szimering eresztésem van, azt két hét múlva cserélik garanciában...
A DSG összességében piszok jó találmány az automata rögzítőfékkel együtt.
Negatívum:
- drágább rá a kerék :(
- a DSG-t át kell tenni manuálisba néha, mert egy tacskóéval vetekszik az önbizalma, és én bizony inkább a magasabb motorfordulatnak hiszek, nem az "1100 1/min fordulatszámmal fel tudok menni ezen az emelkedőn" szerű hozzáállásban...
- aki kitalálta, a Start/stop automatikát, azt is pofon kéne vágni, de azzal a kollégával együtt, aki szerint ezt minden induláskor ki kell kapcsolni, ha valaki nem kéri a szolgáltatásait...
- eddig kétszer közölte velem az autó, hogy fáradt vagyok, de nem akkor amikor tényleg fáradt voltam :)
Rossz ezt hallani. régóta figyelemmel kísérem a fórumot csak ritkán szólók hozzá. Sok hasznos infót és segítséget kaptunk tőled. Remélem azért még vissza- vissza látogatsz a MAZDÁSOKHOZ is egy kicsit. :) És kiváncsian várjuk mik a tapasztalatok a másik márkával. Sok boldog km-t.
Én nem rég már lefutottam ezeket a köröket. Csak Mazda kereskedésben tudnál szerezni a fényszórómosóhoz alkatrészt, bontóban szinte lehetetlen fellelni, ha van is akkor 1 perc alatt elkel. Én a másik alapján gyártottam le lemezből a tartót, fedelet pedig Ausztriában vettem egy Mazda kereskedésben. 117 euró volt színre fújva. 2 hónapon keresztül minden bontót felkutattam Ausztriában de nem volt sehol semmi.
Szeretnék segitséget kérni alkatrész keresesben mazda 5 bal oldali fényszórómosó tartókonzolra lenne szükségem (cc64 51077 van ráirva) de sehol nem találom több napja kutatok
Sehol se találom a bontósok még nem válaszoltak az e-mail ra magyar országon semmi német ebay semmi az angolon jutottam közelebb de ott csak a cc29 51077 et és 1 másik hasonlót találtam.
Bárki tud valami más megnevezést vagy tipusnevet ami alapján kereshetek kérem ne tartsa magában vagy ha esetleg a polcon van bontandó autóban fellelhető 1 példány azonnal jelezze megvenném
Eljött a Mazda 5-ömnek a motor felújításának ideje.
Az lenne a kérdésem, hogy Csongrád megyében tudtok-e valakit aki vállalná és jól is dolgozik. Valamint esetleg nagyjáboli árat ha tudnátok azt megköszönném.
Sziasztok,
2014-es Mazda5.
Felraktam a teligumikat lemezfelnin es vilagit a kereknyomas ikon.
Nem tudtam, hogy van benne, nyaron vettuk az autot.
Leget igy hasznalni?
Lemezfelnibe lehet olyan szelepet rakni, ami ehhez a rendszerhez kell?
Köszönöm
Köszönöm a segítséget, a csatlakozóban ugyan csak négy vezeték volt, de a zöld/szürke volt a jó.
Rögtön elkezdődött a program, közben a műszerfalon kigyulladt az izzítás visszajelző lámpa. A végén többször villogott és elaludt, a motor pedig simán jár!
A csatlakozó az a hűtő mögötti vak kupakkal lezárt hatos csatlakozó lesz. Van amikor csak öt vezeték megy oda. Esélyes lesz a zöld szürke vezeték. Főleg, ha a hatos rekesz egyik könnyebben hozzáférhető sarkában van. Bár egy ideje nem láttam közelről ...
Esetleg teszek fel képet, akkor az segít, mert a Te régebbi kommentedből vettem az infót, viszont az én csatimban nem zöld/fekete, hanem zöld/szürke van.