Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
A 013 1997 januárjában motorhibával megállt, aztán hiába kapta meg a 008 motorját tavasszal, addigra már nem volt meg az összes vontatómotorja. 1998 őszén meg a 006 motorja adta fel, javításra nem volt pénz, így két opció volt, a 013 összerakása a 006 vontatómotorjaival, vagy a 006 összerakása a 013 dízelével. Annak ellenére, hogy ez utóbbihoz Fehérváron kellett átdaruzni a motort, végül ezt választották Tapolcán.
Norvégiában hasonlóan sérült gépet is építetek újjá, ha jól emlékszem, de maradjunk a földön: A 004 (hazai viszonylatban) tényleg menthetetlen volt. (Nem úgy a motorja, ami nem sérült jobban, mégis szétvágták.)
Hallatszik egy nagyon éles, sivító hang, de az -sztem- nem a turbo, vszont alapjáraton, e sivító hang ellenére is, kihallani vélem a nohabos duruzsolást.
Szerintem a turbó még nem zárja ki a nohab hang komponenst.
Hogy szóban forgó mozdony hangja emlékeztet-e a nohabéra, azt nem tudom, de pl. a CFR 'Jimmy' -jének hangját határozottan nohab hangnak hallottam, amikor a valóságban először találkoztam vele.
Alapjáraton egyértelműen a nohab hang dominált, aztán amikor felpörgette a motort, a jól ismert nohab hang mellé még fütyülni kezdett a turbó, számomra brutálisan jó volt az összhatás!
Annakelőtte már jópár jimmys videót megnéztem, de azokról távolról sem jött át úgy az akkusztikai élmény, mint a valóságban.