Keresés

Részletes keresés

Maci1986 Creative Commons License 2024.07.25 -4 4 40751

ha jól tudom akkor ócskavas meg ilyesmik a neveik.

Előzmény: N0H4B (40750)
N0H4B Creative Commons License 2024.07.24 -2 0 40750

Tényleg, Nohab-becenév gyűjtő vagyok, valaki meg tudná mondani, milyen beceneveik vannak a különböző Nohaboknak: MY, MX, Di3?

Előzmény: nohab (40747)
N0H4B Creative Commons License 2024.07.24 -2 0 40749

13, egészen pontosan. Azt meg mi értelme volt felvágni?!

Előzmény: nohab (40747)
nohab Creative Commons License 2024.07.24 0 2 40748

A svéd gépek esetén a döntő problémát nyugativaluta-szükséglet jelentette

 

1990 körültől az M62 alkatrészek beszerzése is USD alapú lett rubel helyett, nem véletlenül voltak olyan hangok a 90-es évek elején MÁV-on belül, hogy az M61-esek erőltetett selejtezését felül kell vizsgálni. Sajnos nem ők nyertek...

Előzmény: rm40 (40745)
nohab Creative Commons License 2024.07.24 -1 5 40747

A helyzet ennél sokkal rosszabb! Ha csak a parajosban megmaradhattak volna donornak a gépek és a döntéshozó vezető urak nem akarták volna a saját zsebeiket kitömni az ócskavasbiznisszel, akkor sokkal tovább élhetett volna a flotta. De itt a leállított Nohabokat (és persze nem csak a Nohabokat) azonnal el kellett törölni a Föld színéről, elszámolva az utolsó grammig, garantálva azt, hogy még bőven használható alkatrészek tömkelege váljon ócskavassá (pl. a 007-ben lévő, tökéletesen hibátlan, akkor mindössze tizenpár éves 16-567E motor). Máshol mindenhol hosszú-hosszú évekig szolgáltak/szolgálnak alkatrészdonorként a leállított Nohabok, de nálunk az elvtársak mohósága határtalan volt.

Előzmény: Ep128 (40744)
Vendégsín Creative Commons License 2024.07.24 0 2 40746

a 70' -es évek végétől

 

Már az elejétől... ...

Előzmény: Ep128 (40744)
rm40 Creative Commons License 2024.07.24 -1 1 40745

A legtöbb típus esetén el lehet mondani, hogy nehézségek voltak az alkatrészellátásával, ez nem NoHAB-specifikus jelenség volt. Többek között ennek köszönhető például, hogy a Sziliket majd' húsz éven át szinte változatlan formában rendelték. Ugyanis a gyártásban lévő típushoz könnyebb volt alkatrészhez jutni, míg a mai szóval aftermarket finoman szólva is nyögvenyelős volt, a gyárak nem érezték ezt feladatuknak igazán. A svéd gépek esetén a döntő problémát nyugativaluta-szükséglet jelentette, amiből sosem volt elég és az is másra kellett. De az eredmény itt is és ott is ugyanaz volt, ez már Moldova megírta.

Előzmény: Ep128 (40744)
Ep128 Creative Commons License 2024.07.23 -2 1 40744

Engem az egészben a műszaki kannibalizmus háborított (és háborít) fel (a mai napig is)...

Tulajdonképpen a 70' -es évek végétől a leállításukig "egymásból éltek a gépek". Ha az egyik valamivel megállt, rögtön donor lett (és szinte csak a csoda segíthette vissza az állományba).

tom sawyer Creative Commons License 2024.07.23 0 0 40743

M 52-vel és M 30-al már találkoztam :-D 

Előzmény: Zsivany3 (40742)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.07.23 0 1 40742

M51 lett? :)

Előzmény: EMD sound is music (40741)
EMD sound is music Creative Commons License 2024.07.23 0 0 40741

Úgy hallottam, hogy a fődinamónál és az egyik vontatómotornál egyaránt tönkrement a forgórész csapágyazása. Az érintett TC blokkolt is, emiatt állítólag elég érdekes megoldást választottak, hogy futóképessé tegyék a gépet...

Előzmény: Prometheus111 (40735)
nohab Creative Commons License 2024.07.23 0 1 40740

Ez egészen biztos, a 013 már 1996-ban is nagyon foltozott volt, a 006 pedig 1995-ben kapott egy kasznizást (de legalább egy fényezést).

Előzmény: Zsivany3 (40739)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.07.23 -1 1 40739

(Kasztni szempontjából a 006 szerintem jobb állapotban volt akkor.)

Előzmény: Ep128 (40737)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.07.23 -1 6 40738

(Bocs a homály képekért.)




Bónusz: extra hosszú Nohab. :)

Előzmény: nohab (40736)
Ep128 Creative Commons License 2024.07.22 -1 0 40737

... mert "valakinek" a 006 volt a kedvenc gépe a hírek szerint. :-P

Előzmény: nohab (40736)
nohab Creative Commons License 2024.07.22 0 0 40736

A 013 1997 januárjában motorhibával megállt, aztán hiába kapta meg a 008 motorját tavasszal, addigra már nem volt meg az összes vontatómotorja. 1998 őszén meg a 006 motorja adta fel, javításra nem volt pénz, így két opció volt, a 013 összerakása a 006 vontatómotorjaival, vagy a 006 összerakása a 013 dízelével. Annak ellenére, hogy ez utóbbihoz Fehérváron kellett átdaruzni a motort, végül ezt választották Tapolcán.

Előzmény: N0H4B (40734)
Prometheus111 Creative Commons License 2024.07.22 0 0 40735

A 629-es milyen hibával áll?

N0H4B Creative Commons License 2024.07.22 -2 1 40734

003: motorproblémák kijavultak, mégis annyi volt neki

007: 016-ból kiszedik a neki kellő alkatrészeket

012: mozdonyszekrény-korrózió... na basszus. Működőképes, akkor minek kell összevágni?

015: egyetlen dugattyúja égett át. Filléres kiadás.

014: mint a 012-esnél

013: nem értem mi volt a gondja, megkapta Muzsika motorját. Ezt jó lenne ha valaki elmondaná, mi volt a baja

Előzmény: N0H4B (40727)
N0H4B Creative Commons License 2024.07.22 -1 1 40733

De talán szétvágni mégse kellett volna

Előzmény: V63-017 (40729)
Ep128 Creative Commons License 2024.07.21 -1 0 40732

Norvégiában hasonlóan sérült gépet is építetek újjá, ha jól emlékszem, de maradjunk a földön: A 004 (hazai viszonylatban) tényleg menthetetlen volt. (Nem úgy a motorja, ami nem sérült jobban, mégis szétvágták.)

Előzmény: V63-017 (40729)
C50 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 40731

A többinek különösebb baja nem volt.

Előzmény: N0H4B (40730)
N0H4B Creative Commons License 2024.07.21 -1 0 40730

Jó, ez alapján visszavonom. És a többi?

Előzmény: V63-017 (40729)
V63-017 Creative Commons License 2024.07.21 0 0 40729

A 004-nek igen csak megreccsent az alváza, azzal mégis mit lehetett volna kezdeni a selejtezésen kívül?
https://nohab.hu/004-40big.jpg

Előzmény: N0H4B (40727)
S.E.M.T. Pielstick Creative Commons License 2024.07.21 0 0 40728

004 teljesen mentehetettlen volt..

Előzmény: N0H4B (40727)
N0H4B Creative Commons License 2024.07.21 -2 0 40727

Sziasztok, remélem nem csak én gondolom úgy, hogy több NoHAB selejtezése is értelmetlen volt... 003, 007, 012, 015, 014, 013, 004...

Ep128 Creative Commons License 2024.07.02 -1 0 40726

Vajon mi volt az "összejövetel" háttere? :-)

Előzmény: turntable (40725)
turntable Creative Commons License 2024.07.02 0 2 40725

Ma reggel Szolnokon.

martinaxe7 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 40724
martinaxe7 Creative Commons License 2024.06.12 0 2 40723
smnks Creative Commons License 2024.06.09 -1 0 40722

03:35-  https://m.youtube.com/watch?v=VUKmHuiYswQ&pp=QAFIAg%3D%3D

 

Hallatszik egy nagyon éles, sivító hang, de az -sztem- nem a turbo, vszont alapjáraton, e sivító hang ellenére is, kihallani vélem a nohabos duruzsolást.

Előzmény: Dash 9 (40721)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!