Üdv, adott egy 2004 es suzuki alto mely kis sebességgel árokba fordult néhány karosszéria elemen kívűl nem sérült. KB 4 órát fejtetőn állt. Promléma hogy gyújtáskor miután az üzemanyag szivattyú elhalkul és indítanám csak kattanást akárhányszor próbálom kattan egyet az önindító felől, nem is teker. Aksi feltöltve https://youtu.be/WmTCHwk31VM
2004-es 1.1 literes 16 szelepes Altóba milyen motorolaj való? Milyen viszkozitásokat ajánlanak a kezelési útmutatójába vagy a Gépkönyvébe? Esetleg megtudná osztani valaki a Gépkönyvét? Köszönöm.
Igen sajnos tapasztaltam, nem lehet szétszedni. Szegecselve van... Benzinben áztattam sokáig és úgy mostam ki. Nagyon sok lerakódott kosz volt rajta, még a 4. mosás után is...
Szétszedni mindent lehet :) ,de nem biztos,hogy érdemes.Én úgy tudom a lemez feladata az olajcseppek leválasztása az olajpárából és valószinüleg ponhegesztve,vagy valami más nem oldható módon építik be.Tudom,jó lenne az alapos tisztítás miatt ha kivehető lenne.
Viszont egy alapos oldószeres átmosás valószínűleg elegendő.
Szelepház felelet szétlehet szedni? Valaki próbálkozott már vele? Arra gondolok, hagy belül van egy plusz lemez aminek a tetejét is leszeretném takarítani.
Már megvan :D van igen de nem sok mindent ér... betettem ötödikbe és kicsit megemeltem a járgány hogy a kulcs elférjen a stabilizátor rúdnál... nagy nehezen de elengedte... remélem a szíjtárcsa is simán le fog jönni..
A maruti váltón van egy nyílás alul a fogaskoszurúnál,ott egy nagyobb csavarhúzóval meg lehetett akasztani a főtengelyt.Nem néztem még,de esetleg nincs ezen a váltón is hasonló?
Valaki nem tudja hogy mivel lehetne megfogatni a főtengely szíjtárcsát , hogy le tudjam szerelni, ma kipróbáltam, betettem a váltót 5.-be de a kupplungtárcsa rugója teszi a dolgát, magyarul elfogy a hely, s nem tudom letekerni azt a csavart. Az ábrát nem igazán tudom értelmezni hogy mire is gondolt... esetleg valami ötlet?
Én régen próba képen pár hónapig jártam E85 -el vegyes arányban, volt, hogy tisztán E 85-el is, és semmiféle negatív dolgot nem tapasztaltam. Sőt, ha az etanol arány elérte a kb 10%-ot, akkor már változott érezhetően a motorhang, alacsonyabb fordulaton jobban gyorsult. Egyetlen hátrány?, hogy kb. 50% tól más volt gyújtás ráadáskor az üzemanyag szivattyú hangja.
Megvan neked az Alto szervízkönyve pdf.formátumban?
A 2476 számú hozzászólásban van link. Ha esetleg már törlődött akkor az "Ikrek" nevű fórumtársunk valószínüleg tud segíteni.
Egyébként nem túl bonyolult leellenőrizni a hőmérő áramkörét,mármint,hogy esetleg nem szakadt-e meg a vezeték,vagy működőképes-e maga a műszer.Mivel a "hőgomba" két független érzékelőt tartalmaz (NTC.ellenállások)-az egyik a motorvezérlőbe csatlakozik,a másik megy a műszeregységhez.Esetleg nem lehetséges,hogy a "gomba nem kap rendesen testet?