A blokk csavarjai M7 méretűek. Ami szilentblokkban futnak, az két oldalról tevődik be. Középen vascsőben fut a csavar, valószínűleg az rohadt össze vele.
Érdemes áztatni pár napig csavarlazítóban, fújni mindenütt. Utána meleget neki, közben kopogtatni. Az segít. Lehet, a régi szilentgumi elég közben, azt bele kell kalkulálni.
Vettem egy Pannit romos állapotban.Elkezdtem szétszedni,hogy a blokkot kiszabadítsam,mert beállt.Viszont a felfogató csavarokat nem tudom kihúzni,ki kellene vennem a lengőkar tengelyt.Az meg nem nagyon akar kijönni.Van esetleg valami ötletetek hogy tudnám kivenni?Teljesen meg van állva,nem tudom kiütni.A tengelyt megmenteném,de ha másképp nem beáldozom.Azt még tudok csináltatni,de a vázat blokkot nem szeretném ha sérülne.
Üdv! Köszönöm szépen! Nem terezek sorozat gyártást már ennek is örülök ,hogy sikerült össze hozni sok tapasztalatot szereztem. Meglehet ülni ,menetteljesítményre a 2 sebességes babettához tudnám hasonlítani de nagyobb fordulatnál van sajnos csúszás a dörzs kerék és a gumi közt de már szereztem erősebb rugókat.Erő az van benne hegynek akár nagyobb emelkedőnek is nem csökken a hangja ,hogy erőlködne.sík úton meg huzattam szépen gyorsul és lehet érezni ,hogy van húzása kapaszodni kell de nem egy versenygép.A fék az használható ha a gázt elveszem szépen megfogja sőt még ha csak a dekompresszort használlom akkor motor fékkel is szépen megáll. ilyen a motor mikor megy itt még nincs kihézagolva viszont sztem jól szól:
Felújítva fel van, de a gyönyörűtől azért messzi. Lámpakeret, küllők, pedálkarok, kipufogó festettek a króm vagy a horgany helyett. Fekete szín nem volt rajta. A gyújtás külső trafó, a benzincsap idegen alkatrész, a karbu takarólemezek és a km-óra hiányoznak.
Szerintem néhány százezer Ft lehet, az eleje 1-2 számmal kezdődik.
Itt is szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy reális képet kapjak a garázsban fellelt, édesapám által felújított Berva moped értékéről. Szerintem gyönyörű állapotban van és nem szeretném elherdálni, szóval az a kérdésem, hogy nagyságrendileg mennyiért mennek a hasonló állapotú motorok? Előre is köszönöm a válaszotokat!
Küldeném a lehorganyzott ülésvasat, hogy felszereljék rá az új ülésgumit, de egy dologban elbizonytalanodtam.
Új típusú, 1961-es ülésről van szó.
Az ülésvázban (elöl) volt 1 db kapupántcsavar, de a vason 2 négyszögletes furat van. Viszont nem látszik a vason, hogy lett volna benne a második furatban valaha csavar...
A képen a pirossal bekarikázott részről van szó...
Eredetileg is csak egy kapupántcsavar volt benne, vagy az enyémből évtizedekkel ezelőtt kieshetett/kiszerelték?
Üdv! Nekem a kollégám mérte be ,kocsival jött mellettem és ő mondta ,hogy óra szerint mennyi .Lehet enyémben számít a kopott henger is mivel csak a főtengelyt meg a szimmeringeget faragtam meg hozzá mást nem még a gyári vas dugó van benne . lehet van ekkora szórás henger és henger közt ,nem tudom. könyve ennyit ír azt tudja lehet ha a gyújtáson állítanék vagy másik fúvókát tennék bele de nekem így még jó könnyen indul, szép barna a gyertya.Mondjuk egyszer kipróbáltam egy szép lejtőnek lefelé meg tekertem ,hogy had menjen be is tekertem kopp gázon de éreztem ,hogy maga a motor kezdte vissza lassítani.
Üdv! Most nemigen akarok számolgantni de a dörzskerék átmérője 77mm ez forog nyélgázon 3170 et ami meghajt egy 28x 1 1/2 es kereket.( a motornak 2:1 az áttétele a fötengelyen mértem a 6340-et)nyilván sok más tényező még közbe fog szólni pl a 80 kg súlyom.
Én csak olyat láttam , hogy egy átalakított kerékpárvázra két komplett Dongót szereltek fel .
Agyaltál és dolgoztál vele eleget !
Gratulálok !
Mennyi a sebessége ?
Majdnem naponta használom ( kb. 20-25 km-t ) a Dongómat "stressz" levezetés céljából + mindig valaki mehet vele egy kőrt . Kötöttem rá biztosítást , már csak a sisak miatt szóltak .
Üdv ! Minden eshetőségre felkészültem csak a váz bírja meg a Granat fék fogjon. A szekér így most 91cc és 6340 et forog nyél gázon. Nemigen volt dolgom 2 hengeres motorral a P20 meg drága így annak nyomán faragtam eme motort amolyan kisérletnek.Kíváncsi lennék csinált -e valaki anno hasonlót. Meg ehhez volt alkatrészem maga a motorblokk sérült és pont olyan helyen törött de máshol ép darabokból lett össze faragva, így nem fájt a szívem ,hogy egy jó blokkot vágok szét.