A keleti rendező indító végét kötik össze a személypályaudvarral. A keleti rendezőben legurított elegyek közül egyrészt a kelet felé induló vonatok közlekednek erre, másfelől a nyugat felé induló vonatok szerelvényét jellemzően errefelé állítják át a személypályaudvarra, hogy ott vonali gépet kapjanak. Továbbá a keleti rendező indító végén végrehajtott síktolatás esetén erre húznak ki.
A topik tárgya pedig a kép jobb szélén található harmadik vágány (szintén villamosított). Ezen keresztül állították át a "sarokelegyet"* keleti rendezőből nyugati rendezőbe. Ez nyugati rendező bezárása óta nem használt.
(Sarokelegy: amíg üzemelt a két gurító, úgy történt a munkamegosztás, hogy minden rendezésre váró tehervonat nyugat irendező fogadó részébe érkezett, itt döntöttek arról a vonatban lévő kocsik irányát tekintve, hogy inkább kelet vagy nyugat felé tartó elegy van benne, és ezalapján ment a keleti vagy a nyugati gurítóra. Azon kocsikat, amik a "másik" irányba mentek egy külön irányvágányon gyűjtötték, amikor összejött belőle egy adag, akkor átvitték a másik gurítóra, és legurították. Kelet>nyugat irányban ez az említett harmadik vágányon történt, nyugati gurító kihúzója a Péceli út mellett van, ebbe csatlakozik bele a harmadik vágány, így a sarokelegy kihúzása után irányváltással már egyből a nyugati gurító dombjára lehetett feltolni.)
Múlt év végén nekem is volt alkalmam készíteni képeket a deltáról, ugyanis a vágány egy részét kitisztították, mert a szakemberek a vonal felett átfutó vezetékhez nem tudtak normálisan hozzáférni. Ezt leszámítva manapság már szinte lehetetlen a delta vágányt megközelíteni, mert nagyon benőtte a növényzet. Az odavezető közút is tiszta dzsungel, mely a bányászat megszűnése óta egyáltalán nincsen karbantartva annak ellenére hogy közút. Pár napja írtam a Biokomnak egy levelet, hogy vegyék fel ezen közutat a karbantartási programjukba,s tisztítsák meg az utat és a járdákat benőtt gaztengert . Remélhetőleg kezdenek vele valamit.
Valakinek van képe a Pécsújhegyi delta vágányról, mely a 64-es vasútvonalból ágazott ki az egykori szénmosóhoz? Nagyon sokat keresgéltem, de olyan képet amely a 2000-es évek elején vagy előtte készült erről a vágányról egyáltalán nem találtam sajnos. Nagyon megköszönném ha valaki tudna erről a vágányról képet feltölteni.
A másik vágány az a Hegedűs János utcai iparvágány szintén Pécsen, mely a Pécsbánya-rendezőt kapcsolta össze a szénosztályozóval. A vágánynak a mai napig megvan a csonkított része, melyről szintén nem találtam olyan képet amely akkor készült amikor még működött:(
Érdekelnek engem mai könyvesboltok is. Nem teljesen emlékeztem már rá, hogy régebben rákérdeztem arra a könyvesboltra, de most azóta így beugrott, mióta láttam az oldalon említve. Jó, köszönöm szépen, majd megpróbálok néhány ott lakótól is utána kérdezni valamikor. Azt sem lehet tudni, hogy akkor régebben annak a könyvesboltnak ki volt név szerint a vezetője, vagy milyen eladók voltak ott név szerint? Különben engem annak a könyvesboltnak a külsejéről és belsejéről azért kellenének képei, mert nagyon jó élményem volt régebben, amikor a nagymamámmal és anyukámmal jártunk oda vásárolni és a raktárakba is, csak az a baj, hogy akkor én még nagyon kicsi voltam és később meg már pár év múlva, amikor én csináltam volna fotókat, fényképeket, addigra sajnos már a raktárakat és azt a könyvesboltot is lebontották.
Nem a vágányok meg a vasúti épületek érdekelnek. Sok éve ugyanaz a kérdés. Hátha valaki előáll *A* fotóval amit amin ott áll *A* raktárok mögötti könyvesbolt teljes pompájában, és pont belátni az ablakán, és az ablakon beszűrődő fényben pont meglátsz valamit, talán a csini könyvesboltos Jucika lábát úgy úgy 3 pixel méretben, és végre minden oké lesz sok-sok év keresés után? El nem tudom képzelni mi az ami ottragadt a múltban de engedd el. Inkább járd körbe a mai könyvesboltokat hogy 20 év múlva meglegyen mind.
Jakab András vagyok. Érdeklődnék, tudnak segíteni nekem esetleg abban, hogy valakiknek lenne néhány saját készítésű fotó, kép a Ferdinánd híd-Lehel utca kereszteződéséről a 2000-es évek elejéről, ahol szintén voltak régebben vágányok, vasúti épületek?