Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

laca1313 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 67971

wastegate szaki itt vagy :) ?

Van egy 2006-os Honda Jazz-unk. Eddig márkaszervibe hordtuk mert céges autó volt. Most viszont már nem szeretném azokat a tarifákat kifizetni egy olajcseréért, amit ők felszámoltak, ezért légy szíves adj tanácsot, hogy egy ilyen idős Jazz-be milyen olajat érdemes tölteni és mennyit vegyek. :)

Egyébként a gép a korróziós elváltozásoktól eltekintve hibátlan motorikus állapotban van, az olajat nem eszi. Sajnos egy kicsit sokba fájó hátsó kerékív javítást, küszöb hátsórész javítással együtt ki kellett fizetni, de szeretjük a járgányt.

Üdv,

Laca13

Lünilein Creative Commons License 2024.01.08 0 0 67970

Sziasztok,

van egy 90ezer km-t futott eddig minden tekintetben hibamentes 2011-es Honda Jazz-em. Rövid távon vezetem, nagyon keveset fut, az aku 4 éves benne. A múlt héten nem használtam 1 hétig, visszatérve nem indult. Az utolsó körben mielött letettem volna kikapcsolt a müszerfal és csak az ABS piros és a stabilizátor sárga jelzése világított. Kihívtam az ADAC-t, aki rögtön beindította és javasolta, hogy cseréljem ki az aku-t, amiatt  kapcsolt ki a müszerfal és világítottak a hibajelzések. Az ADAC-s indítás után bekapcsolt a müszerfal ismét, de másnap már ismét elsötétült és csak a hibajelzések voltak láthatók. Viszont az autó indult.

Ebben az állapotban vittem el az eddig megbízható Honda mühelybe, azzal a szándékkal, hogy új akut rakatok bele, de ahol meglepö módon megállapították, hogy az aku-val nincs semmi probléma, hanem a Tahó-ra gyanakszanak, hogy azt kell majd kicserélni (költségvonzat 1500,-Euro + várni kell rá kb. 6 hónapot). És kaptam egy új idöpontot, ahol majd alaposan átvizsgálják hogy mi a baja, miért nem müködik a müszerfal.

Ezek után mentem vele kb. 25 km-t és a müszerfal ismét müködött. Másnapra viszont ismét kikapcsolt, azóta ezt játsszuk.

Most bennem van a kisördög, hogy elviszem egy másik mühelybe és rakatok bele egy új akut, mert én müszakilag nulla ismerettel rendelkezem, de nekem ez úgy tünik, hogy a müszerfal a gyenge aku miatt kapcsol ki. De lehetséges az, hogy egy jól felszerelt Honda mühely ezt nem ismeri fel?

Szerintetek várjak a Honda idöpontra vagy egyszerüen cseréltessem ki máshol az akut? Ha a taho hibát akarják ráhúzni, akkor így is úgy is meg fogom nézetni egy másik mühellyel, de azért kiváncsi lennék egy jobban hozzáértö véleményére.

Köszönöm elöre a segítséget!

 

Nowarex Creative Commons License 2024.01.08 0 0 67969

Sziasztok!

 

Mélynyomó beszerelésén gondolkozom, és az lenne a kérdésem, hogy a gyári fejegységen van RCA csatlakozó?

Az interneten fellelhető infók szerint nincs, de hátha ti jobban tudjátok.

 

Ha valóban nincs, lehet bele szerelni átalakítót? Ha igen, hova és milyet?

 

Vagy jobban megérné, ha vennék beépítőkeretet és egy olyan fejegységet amin van alapból RCA csatlakozó?

 

 

Az alany egy 2009-es 1.4, manuál váltós, automata klímás Jazz.

 

 

Előre is köszi!

smass Creative Commons License 2024.01.03 0 0 67968

Sziasztok!

 

Megválaszolva a saját segítségkérésemet a hiba oka a márka szerviz szerint a pozíció érzékelő szenzor, illetve a kulissza meghibásodása. Hogy mi tett tönkre mit, azt nem tudják. Anyag+munka kb. 170e. Ft., plusz 45 volt a trailer, mert már egyáltalán nem ment. Nem, az aksi saru levétel nem segít.

Normál használat mellett 80e Km-nél ennél többet vártam a Jazztől, de nem akarok általánosítani.. Mivel ezek rászerelt alkatrészek, a garancia természetesen nem él.  

Előzmény: smass (67964)
wastegate Creative Commons License 2023.12.31 0 2 67967

smass Creative Commons License 2023.12.27 0 0 67966

Azt nem írtam, de az új akku berakása előtt váltó probléma nélkül volt kint a check engine, ezt betudtam a lemerült akkunak. Csere utáni rövid út után megint volt ce, akkor csináltam egy saru levételt. Ezután a hiba megszűnt, majd indítás nélkül eltelt 4-5 nap, ma reggelre lett ez megint. Szóval elvehetem a tápot megint, hogy megszűnjön a hibajelzés, de ez lenne a megoldás hosszú távon? A probléma forrása érdekelne főleg. Köszönöm a válaszod!

Előzmény: wastegate (67965)
wastegate Creative Commons License 2023.12.27 0 0 67965

vedd le az akku sarut pár percre ...

 

w

Előzmény: smass (67964)
smass Creative Commons License 2023.12.27 0 0 67964

Sziasztok!

 

Kellemes ünnepeket mindenkinek!

 

Segítséget szeretnék kérni 2017-es 1.3 Jazzel kapcsolatban. 
Indítás után a képen látható módon világítanak a dolgok, váltó fokozatjelzője mindent mutat egyszerre, a váltó morog. Kb. másfél éve egy alkalommal produkálta, akkor azonnal

asszisztansz, elvitték márkaszervizbe, ott nem csinálta, nem találtak semmit. Nemrég akkut cseréltem, mert az eredetivel már nem indult egy hetes hidegben állás után. Akkucsere óta nem ment a kocsi napokig, ma indításnál megint csinálja a hülyeségeit. Éves szervizre hordjuk a kiterjesztett garancia miatt, váltóolaj cserélve ahogy kell. Ötlet valakinek? Hallottam valahol, hogy valami test probléma lehet, de azt hogy derítem ki? Előre is köszönöm a tanácsokat!

wastegate Creative Commons License 2023.12.25 0 4 67963

Jackie Chan2 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 67962

Azért a helyzet ennél kicsit árnyaltabb: az autót egy 80 éves néni vette 2017-ben, most az unokája elvette tőle mert a néni konkrétan nem lát, de azért elindult az autóval -így az egyébként is elől-hátul karcos autó jobb oldalát végig szántotta. Nem volt csak egy garnitúra gumi ,a szervíztörténetet hiányosnak ítéltem meg, illetve a vezetéskori rossz érzés miatt gondoltam úgy, hogy ezt most kihagyjuk. Én azt hiszem, hogy azért (ha nem is könnyen) találunk megfelelőbbet. Itt a hirdetés linkje, nézzetek meg.

Előzmény: joc_ (67961)
joc_ Creative Commons License 2023.12.15 0 0 67961

Majd mások kijavítanak ha kell, de én egy ilyen autót (feltételezve hogy az "új szag" és egyéb körülmények alátámasztják a <10e km futást), ettől még bevállalnám, ha az ár meg egyéb állapot sem elrugaszkodott. Persze, a folyadékok cseréjével indítanék.

Gyanítom, ennél sokkal elhanyagoltabbakat fogsz látni. Illetve oké, hogy a váltóban cseréltek olajat, de vajon bele való került bele, vagy "csak úgy" valami, amire jobb esetben rá volt írva hogy automatába való. Ha olyannal járnak (és nem 1-2-5 ezret), hiába cserélték "időben", sokkal nagyobb probléma lehet belőle.

Előzmény: Jackie Chan2 (67960)
Jackie Chan2 Creative Commons License 2023.12.14 0 0 67960

Köszönöm mindkettőtöknek, eltárolom az infót. Viszont ez a megnézett és otthagyott Jazz érdemeit nem szépíti, még sosem cserélték benne. Ugye 2017-es üzembe helyezés, kellett volna 2019-ben 21-ben és idén is. Azóta is árulják, ha olyan nagy deal lenne, már valaki biztos ráharapott volna. Az ugye nagyon vonzó volt, hogy mindösszesen 7200 km sikerült beletenni, konkrétan új szaga volt.

wastegate Creative Commons License 2023.12.13 0 0 67959

2 év vagy 40 e km ...

NEM CVT-F olaj való bele hanem HCF2 !

 

w

Előzmény: Jackie Chan2 (67957)
joc_ Creative Commons License 2023.12.13 0 0 67958

24 hónap vagy 40e km.

Előzmény: Jackie Chan2 (67957)
Jackie Chan2 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 67957

Köszönöm szépen a választ és a megtisztelő lehetőséget, sajna bp-nem jó.

Szinte biztosra mondom, hogy itt olvastam a fórumon, hogy a cvt olajcsere periódus 24 hónap vagy 20 e Km. Ezt valaki meg tudná erősíteni vagy esetleg cáfolni? Ismétlem, egy 2017-es 1,3 lenne az alany. 

Előzmény: joc_ (67956)
joc_ Creative Commons License 2023.12.11 0 0 67956

Nekem volt 2016-os és van 2018-as cvt váltós. Közben volt egy facelift. A két autón sem egyforma a gázreakció. A korábbin valóban nagyobb bokamozdulatot igényelt, de azért ha odaléptem, akkor azért jól megindult. A facelift után ez egy kissé "javult".

Az elsőnél én őszintén szólva betettem egy gázpedál tuningot (ez egy teljesen 5 perc alatt, meglevő csatlakozók közé berakható automatika volt), azzal nekem jobb lett az érzés.

Egyébként, alul viszonylag nyomatékszegény a 2015-2020 motorja, nyilván köszönhetően az euro6-nak is. Szereti ha pörgetik, attól nem kell félni. 3000 környékén kezd virgonc lenni. A 2002-eshez képest biztos hogy jobban kell hagyni pörögni.

Ha bp-en vagy, nem zárkózom el próbakörtől.

 

A cvt valóban igényel gyakoribb olajcserét a manuálishoz képest, de azért a motorolaj cserével azonos intervallumot túlzás emlegetni. Cvt-ben 40 ezrenként az előírás, motorban 10 ezrenként.

Előzmény: Jackie Chan2 (67955)
Jackie Chan2 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 67955

Sziasztok, J. vagyok, 11 éve van egy 2002-es  Jazzünk, lassan óra szerinti 300e Km-el. kb azóta olvasom a fórumot, hébe-hóba.

Elérkezett egy újabbra váltás ideje, tegnap kipróbáltunk egy 2017-es cvt-váltóst, ami őszintén szólva egy csalódás volt. Tudtommal van itt a fórum több cvt-tulaj is, feléjük intézném a kérdést: az normális, hogyha elkezdem lenyomni a gázpedált szinte nem történik semmi, majd ha benyomom a pedált, úgy 3/4-ig, kb. 2 másodperc múlva hangosabb lesz a motor, de iszonyú lassú gyorsulás érezhető csak? Konkrétan lámpánál feltartottam a forgalmat vasárnap délben, egy nyugodt környéken...Lejtős részen üresbe tettem, az autó gurult, tehát nem a fékek szorultak.

Vezettem már csak nagyon régen ilyen váltóst Jazz-t, egyéb cvt-s autót is, van egy 250-es robogóm, tisztában vagyok a működésből eredő jellegzetességekkel, de ezt nem mertem megvenni. 

Mit gondoltok? Egyébként az, hogy a váltó olajat ugyanolyan intervallumban kell cserélni, mint a motorolajat az normális?

wastegate Creative Commons License 2023.11.27 0 0 67954

a radiátor a legmagasabb pont a hűtő körben ... emeld fel az elejét a kocsinak és lassan töltsd fel ... így kidolgozza a levegőt

 

w

Előzmény: cs.pisti (67949)
wastegate Creative Commons License 2023.11.27 0 0 67953

az önindító bendix fogaskereke ki van száradva ... nem mozdul vissza elég gyorsan

kuplung csere alkalmával mikor lent a váltó tökéletesen orvosolható

 

w

 

ha kell megcsinálom, egyeztetett időpontban Bp X.

 

Előzmény: adam91x (67943)
wastegate Creative Commons License 2023.11.27 0 0 67952

kuplung csere megoldja a gyorsítós csörgőpörgő hangokat ... a tárcsa agyrészben a rugók adják a hangot.

 

w

Előzmény: adam91x (67943)
MTZ-FREDDY bá Creative Commons License 2023.11.19 0 0 67951

Köszönöm ! A probléma megoldódott. 

MTZ-FREDDY bá Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67950

Sziasztok ! Honda Jazz , 1.2 S Cool 2005 ös kocsihoz kellene nekem váltó bovden. Sehol nem kapok .... Új ára gyári. 220000 ft 🙂 olyan van ! De ...uhhh a kocsi nem ér annyit. Aki tud,az kérem segítsen ! 

cs.pisti Creative Commons License 2023.11.12 0 0 67949

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Vásároltam egy 2005.05. évjáratú Honda  Jazz-t. Hűtővíz problémával küzdök.

Sajnos feledékenységből hűtősapka nélkül elmentünk vele kb. 3km-t. Ezután lecseréltük a hűtőfolyadékot.

Azóta folyamatosan fogy a tartály és a hűtő csövéből a víz. Minden menet után ha lehűlt a víz, a csőben a bilincs aljáig van a víz. Három szerelőnél jártam vele, mind tanácstalanul állnak fölötte, azt mondták, hogy nincs semmi baja. De akkor a csőből hova tűnik el a víz? A hengerfejet kizárták, járó motornál nincs buborékolás. Olyan, mint ha a tágulási tartályból nem szívná vissza a folyadékot.

Segítséget kérek, mi tévő legyek. Köszönöm.

 

Ildy81 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 67948

Üdv hondások!

 

Segítsetek légyszíves!

Van egy 2008-as 1.2-es Jazz-em. Motor check lámpa kivilágított. EGR szelep hiba, nem megfelelő kipufogógáz-visszavezetés. Vettünk új szelepet, ugyanúgy kiírta a hibát. Kitakarítottuk au EGR csatorná, új EGR szelep maradt benne. Check lámpa nem világít, boldog vagyok....pár km-ig. Majd egyszercsak elkezd rángatni, szaggatni az autó, ha elveszem a lábam a gázpedálról, leginkább 1600-1700- as fordulatnál. Alapjáraton is érezhető volt, hogy nem jár szép egyenletesen a motor. Visszaraktuk a régi EGR szelepet, histen mint kiderült először nem az volt a baja. Gyönyörűen jár az autó, nem szaggat, vagy rángat, váltások is szépen mennek, nem kell nagy gáz az elinduláskor. Ismét boldog vagyok.... kb. 2 km-ig. Motor check lámpa. EGR áramkór hiba. Csatlakozó le, majd vissza fel, elindulok, megint boldog vagyok....egy ideig. Motor check lámpa ismét: Kipufogógáz visszavezetés érzékelő 'A' áramkör alacsony szint. Csatlakozót leveszem, úgy megyek vele pár km-t, motor check lámpa ismét, most a 'A' áramkör magas szint. Ledugóztuk az EGR szelepet, megyek vele kb. 5 km-t, ismét áramkór hibát jelez. 

Segítsetek légyszi hol lehet a hiba???

inspiral Creative Commons License 2023.11.06 0 0 67947

Sziasztok,

 

 mk1-es (2007) Jazzben némi erőlködés(hűvös) után kifingott a légkondi. Eddig sem muzsikált valami fényesen épphogy némi hűvöset tudott csinálni, de most már semmi különbség nincs ha ki vagy bekapcsolom a légkondit. Talán a motor teljesítményre sincs hatással. Van tippetek, mi lehet? Illetve ha teljes légkondi regenerált akarok, az kb. mennyibe fájna?

 

Köszi!

kóboráram Creative Commons License 2023.10.26 0 1 67946

Ez tényleg nem akkuhiba.

Nekem 2012-es Jazz-em van és hasonló jelenségeket produkált az önindító. Indított, de néha nem akart leállni, felpörgött, zörgött, stb. Pár hónapig tűrtem, de végül elvittem egy önindítókkal foglalkozó szakműhelybe, ahol felújították, azóta rendben van.  

Előzmény: adam91x (67944)
Celtis Creative Commons License 2023.10.26 0 1 67945

Miért lenne akkuhiba, ha hidegen is indítja a motort, és a leírásod szerint is inkább a bendix nem enged el.

 

Akkor kell akkuhibára gondolni, ha nem vagy alig bír tekerni az öndító.

Előzmény: adam91x (67943)
adam91x Creative Commons License 2023.10.26 0 0 67944

*Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egyszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten nem szolgáltat elég áramot a starternek?

Előzmény: adam91x (67943)
adam91x Creative Commons License 2023.10.26 0 0 67943

Sziasztok,

 

kb. 1.5 hónapja vettünk egy 2011.11. évjáratú 1.4-es Jazz-t. Nemrég mikor már voltak ezek a hidegebb reggelek, feltűnt, hogy indítás során az indítómotor elég "csörgős" hangot ad ki, amikor már lényegében beindult a motor ( túl sokáig zár a mágneskapcsoló?). Azt hittem első körben, hogy az akksi már a végét járja s emiatt nincs elég kakaó indításkor az indítómotornak.  Ezért le is cseréltem megy újra az akksit. Viszont ez a csörgő-zörgő első indítás reggelente megmaradt, napközbeni indításoknál már nincs ez a hang.  Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten szolgáltat elég áramot a starternek?

 

Illetve még az tűnt fel, hogy amikor felváltok 4-esbe 40-45 km/h körül s gyorsítanék tovább egy kicsit erőteljesebben, szintén egy zörgő hangot ad ki a motor ( vagy talán mintha rezonálna vmi ), s kb 65 km/h-nál eltűnik ez a hang. Nyílván ez a 1.4-es 99LE-ős motor sem egy erőgép, de ennyire nem ízlene a motornak egy erőteljesebb gyorsulás?

 

Ti tapasztaltatok hasonlót a fentiek közül?

ged2 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 67942

Köszi a válaszokat! Igen, van benne ultrahangos érzékelő.

Előzmény: kóboráram (67941)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!