de se eleje se hatsó hajtás sincsen,de kuplung ès sebessèg van de nem mozdul meg,ès ha ala van emelve tehermentesitve van ès sebessègbe van rakva akkor se forog meg egyik kerèk sem
egy olyan problèmám lenne egy suzuki vitara 2000 èvi hogy el ment benne a hajtas,de viszont ha alá van emelve ès sebessègbe van nem forog a kerèk,de viszont a kerèk kattan tehát keèzzel nem tudjuk meg forgatni,ez mitol lehet?
Idén is megrendezésre kerül a Japtimers közösség nagy sikerű Tavaszi Találkozója. Egy tökéletes lehetőség a főként veterán korú japán járművek tulajdonosainak, hogy a mai "online" világban személyesen is megcsodálhassák egymás járművét, megnézzék az apró részleteket, megszagolhassák az adott évtizedek jellegezetes illatait, hallgassák a különféle motorok muzsikáját vagy éppen érezzék a különféle járművek időutazásokat idéző rezdüléseit. A barátias elhivatott légkör természetesen lehetőséget ad akár mélyre nyúló szakmai vagy éppen könnyed humoros eszmecserékre is.
Amennyiben jelen közösség értékes találkozóinak, eseményeinek időpontjával nem ütközik, sok szeretettel várjuk minden kedves "veterán" - Japtimer, illetve klasszikus - JapClassic járművet és tulajdonosát!
Sziasztok! 1991-es 1.6 os Suzuki Vitarám van. Olyan problémám lenne, hogy egyszercsak megszűnt az alapjárat valamint, csak akkor tud felpörögni a motor, ha pumpálom a gázpedált, ha simán betaposom akkor olyan mintha lefulladna. Olyan érzés mintha valahol dugulás lenne a rendszerben, a kérdés csak az, hogy hol? Valakinek valami ötlet?
Nem kell aggódnod,ami letört az csak egyfajta szellőző némi porszűrővel.A működését nem befolyásolja.Amúgy elektromos szelep ami ha áramot kap lezár,és így nem jut el a vákum az alulra dugott csöböl a fentre dugottba. Az ECM vezérli,sztem tök felesleges az egész. A hűtő felőli nálam a vákumos torlószelep támaszt szabályozza,én ezt már más célra használom,hisz ez egyébként mindig nyitva volt.A másiknál meg nézd meg hova megy róla a cső és tudni fogod mitvezérel. A japcsik szerettek sűrűn módosítani mindenfélét az aműgy túlbonyolított motorvezérlés,és üzemanyagellátás terén.
Ez a bemelegedve, sebességből kivéve először néha leállós téma engem is érdekelne. Nekem is csinálja. 1.6 16V. Valakinek tuti recept rá? A cserélgessünk ki sorba mindent dolgot én is tudom :) Tuti, hogy egy valami okozza, ha ilyen gyakori hiba.
Üdv. Mindenkinek! A Suzuki Grandommal ugyan ez a helyzet, seb.váltásnál leáll a motor, és akkor is ha kereszteződésnél vagy lámpánál meg kell állni. Bal lábam a féken, - rendellenesen- jobb a gázon és fék-gázzal váltok sebességet, ill. üresből - indulásba. Nagyon kérem ha valaki tudja már hogy mi az oka, hová kell vinni hogy meg is tudják ezt szüntetni, hát nekem életet ment! :-) Ezer köszönet előre is!
Sziasztok! Segítséget kérnék a következő ügyben. Kölcsön kaptam egy Vitara 1.6 benzines 2000 évjáratú járgányt, mert nagyon kellett menni valahova. A tulaj mondta, hogy néha le szokott állni a motor, de észere fogom venni, mert elmegy a szervó. Nála ritkán fordul elő, mert nem megy hosszabb távon sehova, legfeljebb ritkán. A jelenség természetesen bekövetkezett, sőt állandósult akképpen, hogy amikor bemelegszik a motor (10 perc is elég) még sebesség váltás közben is képes leállni a motor, Eleve nem dinamikus, emelkedőt utálja, és egy piros lámpa a halála, mert tiszta amatőrnek néznek az állandó indítgatástól. Szóval nagy segítség lenne, ha valakinek volna ötlete mit nézzek meg. Olyan a jelenség, mint régen a a karburátorban az alapjárati fúvóka dugulás. Igazán nem akarom nagyon szétberhelni, ezért kérdek előtte.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem hátha tud nekem valaki segíteni. Van egy 1990 es 3 ajtós 1.6 benzines vitarám. 2,5 éve van nálam hibátlanul működik. Viszont most pár napja olyat csinál hogy amikor gurulok vele sebeségben 50 60 70 80 km/h de ez igazából mindegy kiteszem üresbe vagy sebességet váltok közben a motor néha néha nem áll vissza alapjáratra hanem olyan 1500 fordulaton forog. Gázbovdent néztem nem szorul meg sehol. Eddig ezt egyszer sem csinálta. Előre is köszönöm a segítségeteket.
Ja, úgy oké. Sima 4wd-ben , lock nélkül nincs semmi baj. A feszülést szerintem az okozza, hogy a hajtásláncban ilyenkor 3 diffi is részt vesz (mert van ügye egy középen is) és ezeknek a "sperr"-je már kelt annyi ellenállást, hogy kanyarban esetleg nyikorog a kerék vagy csúszós úton kicsit tolja az elejét lassú kanyarban. ( OFF: de érdekesség- amikor építkeztünk, a jó öreg KAMAz-ok vitték a földet az alapásásnál, a sáros, ragadós aszfalton ne'adjisten, hogy kanyarodni tudott volna aKAMAz, csak tolta az orrát - hátul két sperrdifi büntetett..:)
Szerintem száraz úton nem is szabad vele fordulni./ 4 H lock/ Ez egy diffizár. Sima állandó 4wd-vel szabad,nem tudom ezeken a régi modelleken állandó -e az összkerék? /vagy kapcsolható/