Első HSZként a topicban meg is írhattad volna mindjárt a megfejtést, hogy egy csillárventillátorral miért is NEM FASZSÁG 10 % fűtésköltség spórolást várni.
Hátha tanulunk valamit.
Nem tetted meg csak bunkózni jöttél.
Viszont segítek neked. Köszönés nélkül berontani, na az a bunkóság.
Ha járkálva lett rajta , gondolom kissé megtörtek a " szálak " , így azok már távolságot nem fognak tudni tartani . Egy próbát biztosan megér egy darabon . Ha szerinted majdnem olyan mint újkorában , akkor minden ok , csináld meg egész felületen . Feleslegesen ne költsél rá , ha nem muszáj . Ha meg valóban annyira összeesett , akkor csak a pénztárcádon és a kedveden múlik , hogy hogyan döntesz .
Hali. Sajnos tető javítás miatt járkálni kellett rajta, emiatt lapult, és nincs rajta semmilyen védő fólia felül.
Igen feltekerném őket, csak a felső réteget, majd az alsót a helyén megraznam kézzel, ezután a felsőt ujra rá raknám. Valahol csak 5-6cm vékony a 2 réteg.
Hogyan gondolod a felrázást ? Feltekered először az egészet , majd amikor újrateríted akkor felrázod ? Ha már összeesett , akkor mi fogja újra megtartani a réteget , főleg , hogy a másik réteget meg ráhelyezed , ami további súly .
Nekem is van fenn 35cm-es gyapot , ami picit megroskadt , pár centit a lassan 20 év alatt . Ezért karácsony előtt terítettem rá még 20cm-es tekercset , Knauf Naturoll plus 200-as hőszigetelőt , elég jó áron vettem 6,17 euró volt egy nm. Amint levettem a fóliát róla , már magától tekeredett ki és vastagodott meg az elvárt méretre .
Ő nem a hideg ellen , hanem a meleg ellen hőszigetel , ami kintről akar bejutni a házba . :-)
Most , hogy így elgondolkodtam , talán valóban az EPS neki a jobb hőszigetelő . Ha bent klímával hűt , akkor ugye a párát kivonja a benti levegőből és a kinti pára csak nehezen jut át az EPS-en . Így a Ytong sem nedvesedhet .
Még annyit , hogy esetleg számolni tudjál a mennyiségekkel a ragasztónál egész felületen ragasztva .
3x124 nm volt a ragasztott felület ( első réteg EPS , második réteg EPS az EPS-re átfedéssel , harmadik réteg ragasztóba az üvegszálas háló beleágyazva ) arra 56 zsák ragasztó fogyott 25kg-os csomagolás . :-)
" Milyen utólagos hőszigetelést lehet tenni Ytong falra?
Az Ytong falazatok a jelenleg hatályos előírások tekintetében nem igényelnek kiegészítő hőszigetelést, a hőszigetelésre vonatkozó minimum követelményeket a termékek 30 cm falvastagságtól már kielégítik. Azonban, ha fokozott hőszigetelő képességű falakat szeretnénk készíteni, alkalmazható kiegészítő hőszigetelés. Ebben az esetben jó páraáteresztő képességű anyagokat válasszunk, amelyek jellemzően az ásványi alapú hőszigetelő anyagok. A Multipor hőszigetelő lapok jól illeszkednek az Ytong falazatok fizikai paramétereihez, és páraáteresztő képességük is kiváló. "
Én lassan 20 éve amikor két rétegben ragasztottam a 10+10cm-ert , mert még nem volt kínálatban a 20cm-es vastagság és mivel egyenes felületem volt , mint gondolom nálad is a Ytong falazat ilyen , egész felületen kentem a ragasztót fogassimítóval . A ragasztó mennyisége nem fog változni számottevően , de így a pára útja folyamatos lehet , nem lesznek üregek a Ytong és az EPS között . Az üvegszövetet is azzal a ragasztóval ágyaztam be .
Szerintem a mostanit letesztelem (sajnos pont mire elkészült, beköszöntött a köd), aztán ha napsütésben 1 foknál többet torzít, akkor kipróbálom a ventillátor és zárványmentes légcsövedet.
én egy kb 10-cm magas, kb 4 cm átmérőjű (alul-felül nyitott) csőre gondoltam (2dl-es vizespalack, 2-3 rétegben körbetekerve buborékossal). annak az alsó 1/4-énél a műszer. ebbe felülről csak ritkán sütne be a nap.
a te képeiden tényleg sok a belső "zárvány". ezt nem könnyen járja át a levegő.
Ismerem a mérési szabályok nagy részét, mondhatnám még azt is, hogy hány méterre kellene lenni minden tereptárgytól, hogy a 2 m sem elég magasság, ha alatta nem fű van, hanem beton, aszfalt vagy csupasz föld.
Nem kell nekem a fokon belüli pontosság, de mind a csupaszon történő mérések, mind a rosszul megtervezett árnyékolások legalább 5 fokkal többet eredményeztek, ha nem 10-zel.
A Garmin a többiekkel együtt hülye. Mert az OK, hogy ez a Tempe egy játékszer, de azért illene legalább fehér műanyagból gyártani.
A buborékos fóliát minrt ötletet tényleg jónak tartom, de a "légcső" önmagában nem elég, mert egyrészt ha nagy lyukat vágsz a tetejére, akkor a déli órák környékén így közvetlen fény éri a mérőt, másfelől egy ilyen mini házikót nem lehet teljesen függőleges pozícióban tartani., azaz nemcsak a déli órákban van meg a veszélye ennek. De még egyszer, az ötleted tetszik, mert ezzel megspórolhatom a belső oldalsó rétegződést, Viszont felülre (és esetleg alulra a tükörképe) akkor is kell egy árnyékoló belső réteg a beeső napsugarak miatt
Egy hét múlva lenne esedékes a homlokzati-szigetelésünk ragasztása, 20 centis eps, "ytong" téglára, pont perem módszerrel, új építésű ingatlan, vakolatlan
Viszont néhány kérdésre még mindig nem találtam meg itt Thaiföldön a választ ahol élek és építkezek
Itt azt se tudják, hogy mi az az eps ragasztó
Ezért kérlek segítsetek a megfelelő helyettesítő anyag kiválasztásában
Itt ami elérhető termék, amit az itteniek ismernek a következők:
Hagyományos normál cement
Könnyű tégla és hagyományos tégla falazó habarcs
Könnyű tégla és hagyományos tégla vakoló habarcs
Csempe ragasztó
A könnyű tégla falazó habarcsok között van egy ami kiemelkedő tulajdonságokkal rendelkezik ennek megfelelően az ára is több a másik termékekhez képest de az ár nem annyira fontos mint inkább a minőség és a végeredmény jó legyen
hivatalosan 2m magasságban kellene mérned, mert főleg a cipőn mért hőmérsékletet szélmentes időben nagyban befolyásolja a talaj hőmérséklete. ez alapján leginkább a hátizsák külső/hátsó oldala az amit nem befolyásol a légzésed, a testhőd és mégis már messzebb van a talajtól (szerintem). a korábbi méréseknél miből követeztettél arra, hogy pontosak/nem.pontosak?
ilyen vékony hőszigetelésre (sugárzó hő visszaverésére) változatlanul a buborékos párazáró fóliát tudnám ajánlani. akár a szétfúrt gyógyszeresdobozod belső oldalára ragasztva, hengeres alakban, alul+felül óriás lyukkal. és akkor függőlegesen kialakul egy "légcső", amiben a műszer árnyékban van, és mégis átjárja a levegő. a hátizsákra is ragaszthatsz oda egy fehér fényvisszaverőt, hogy ne szívja magába a nap melegét.
De a gyárilag fekete kialakítás és cipőre rögzítés ajánlása miatt érdekes, h miért is kell neked terepfutás közben 1fokon belüli pontosság? mert szerintem erre a garmin sem ajánlja... csak valami statisztikai hobbiadat-gyűjtéshez (de nem néztem utána).
Ha nem süt a nap, a bakancs és cipő orrához közeli felszerelést alkalmazom, de még így is rakok szigetelő réteget a fűzők és a klipsz közé. Ez jobbnak bizonyult, mint az általad is említett öv, vagy bárhol a felsőtesthez közel, kivéve ha a hátizsák pántjára előre rakom. Utána a legjobb a hátizsákra hátul.
Napos időben meglepő módon a sapkák simlédere alatti pozíció is egész rossznak bizonyult, hiába futok és van menetszél, az nem elég, a homlok ontja a meleget.
Egyébként nem ismerem az általad citált mérőt . Én egy Garmin Tempe elhelyezésén ügyködöm, kizárólag vágással és ragasztással (semmi hőre lágyítás), S itt tart a technológiám (képeket később, mert túl nagynak bizonyultak)
Hehe, bizony ez így van, a légtechnika sok problémát megold. Szerinted nem? Ha értelmes, takarékos szellőzést akarsz, légtechnika. Ha egyszerű, problémamentes, komfortos fűtést akarsz, oda is. A kérdező is a levegővel variálna, csak még nincs képben.
Mutatok másikat is, frissen rakta ki valami csóka, a magyarázat nem túl szabatos, de lényeg érthető:
Én nem tudok 10 % megtakarításról, nem is írtam ilyet, mint ahogy többletről sem, amit viszont te írtál. A rétegződés megoldására vegyük át még egyszer a légcsatornás klíma légtechnika részét, az onnan szerzett tapasztalatokat?
első ötletem: felejtsd el a szétfúrt burkolatot és a vastag gyógyszertári tégelyt.
csak ötletelés: külső mech. védőburkolat= pl. vizespalack vagy kefíres/joghurtos vékonyfalú henger, alul-felül teljesen nyitott.
ha nagyon küzdenék, akkor ragasztanék rá fehér fényvisszaverő fóliát.
aztán belül 1-2 réteg hajszálvékony fóliahenger, amik távtartóval el van tartva a külső hengertől és egymástól is.
a henger belsejébe csak a ds18b20 hőmérőt tenném, a csippet+aksit pedig kívülre, h minél szabadabb legyen belül a levegőáramlás.
alternatív ötlet: buborékos párazáró fóliából csinálnék függőleges hengert.
de: az öveden közel van a tested melege. ha fekete a hátizsákod és megsüti a nap, akkor már az sem teljesen a szabad levegő hőmérséklete. ahhoz a fejed fölé 1m-re túllógó fityegő kellene :)
Annyira örülök, hogy újra tételesen elmagyaráztad, hogy miért "hülyeség" valami.
Még annyit magyarázz el, hogy egy "értelmes légtechnika", miért tud 10% energiamegtakarítást eredményezni egy szigeteletlen házban ahol a ventillátornak ugyanez nem megy.
Ehhez értelmesen légtechnikát kellene építeni, álmennyezetben vagy padláson vezetve a csövezést. Mennyezeten befúvás, padlószinten elszívás, így megkapod azt, amit szeretnél, a hátrányok nélkül. És persze a rendes hőszigetelés a másik, lényegesebb dolog, azzal is közelítesz a jó irányhoz.