Bocsi hogy csak most írok. A jelenlegi kacsahápogás egy játékból van kiszedve, pontosabban egy plüss kacsából, amit, ha megnyom az ember akkor hápogott. Emögé rá van kötve egy 100 wattos erősítő és így jól szól. A kacsahápogó elektronika és az erősítő kétáramkörös relével van egyszerre kapcsolva és a relé van nyomógombhoz felhozva. Nagyon jól bevált. Ez továbbá rá van kötve a 18 relés távvezérlő rendszer egyik reléjére, így távirányítóval is működtethető.
Van különbség, valóban. A hazai szettel én is megjártam, katasztrófa volt. Aztán a csoda gázrugóssal. Végül pénz most már tényleg nem számít alapon vettem az AVO-t. A jelenség egyébként a gyenge gátlókkal az, hogy 20-60 km/óra között a kátyúk, egyenetlenségek, felcsapják a kereket, csattan hatalmasakat. Aztán 70km/ó körül kisimul, mert elkezd dolgozni a kerék súlyának a tehetetlensége. Jó gátlókkal végig sima a haladás.
Ránéztem. Egy szettet most úgy 115e magyar pénzért adnak + posta. Összehasonlításképp, ránéztem az egyik hazai webshop áraira. Náluk 40-80e közé esik egy szett, azaz van némi különbség.
Vagy az lehet még, hogy gyári lengéscsillapító volt fent a kocsin a 90-es években és azóta utángyártottat kapok csak, ami magyarán, szar. De a mérés is lassabb motorpörgéssel volt, erre emlékszem. Szomorú, hogy újat vesz az ember és nem éri el a követelmény értékét. De hogy a japán se az idén nagy pofon volt nekem.
Háát én is azt hallottam, hogy az itthoni vizsgákon mindig a lengéscsillapító volt a tuti gyenge pont. Ha valaki kötekedni akart, azon biztosan tudott.
Tudjátok mi az érdekes. 20-22 évvel ezelőtt semmi kamuzást trükközést nem kellett bevetni, tök jók voltak a lengéscsillapítók "utcáról bejárva" vagyis a gumik nyomását sem kellett módosítani. A Magyar autóklubba vittem eleinte. Ott inkább a függőcsapszeget vették rossznak a lengéscsillapítók jók voltak. Sőt, egyszer a Kpm hez vittem, hirhedten szigorú hely, fékek nem feleltek meg, kis tv-t kifogásolták, de a lengéscsillapító jó volt. Mi történt azóta? Ha jól emlékszem a rázópad lassabban ment, most mindenhol felpörög és utána a lassulásakor mérnek. Anno mindkét helyen párat lökött és ennyi, nem pörgött fel a lengéscsillapító mérőnek a motorja. Ez lehet a baj? Mérésbeli eltérés....
Igen, ez is jót tesz neki. A lényeg, hogy egy bizonyos szint alá ne menjen a feszültség. Nagyon nem másztam bele a témába, de ha folyamatosan fel van töltögetve az kb jó:)
Köszi, így már világos a felfogatás módja. Nálam meg a bal oldal volt gyengébb, oda került az új csillapító, a jobb oldalon maradt a régi, azzal nem is volt gond. Itt valami más is lehet a háttérben, mert a sofőr súlya nem segített a bal oldalon. Ez független volt attól és az új csillapítótól is. A felrakás nem hiszem, hogy elrontható. Ha abból indulunk ki, hogy függőleges elrendezésű csillapítóknál a porvédő áll felfelé, akkor a Citroennél a porvédő a kocsi hátulja felé áll az első lengéscsillapítók esetében. Aztán lehet, hogy mivel kb tökéletesen vízszintes, így tökéletesen is mindegy. Én azért a leírt módon szereltem fel, ahogy a régi is volt.
A 60 Ah mondjuk nem kevés, de valóban a ledek nem fogyasztanak sokat, így nincs sok terhelés. Az én kocsimban 44 Ah-s, és már talán 5 éves is megvan, viszont amíg könnyedén indít addig én bizony nem cserélem ki újra. Télen nem tervezek vele menni, az akkuk úgysem bírják túlzottan a hideget. Azt az időszakot majd a kocsiból kiszerelve tölti egy védettebb helyen, szóval nekem még bírja ki egy kis ideig, ha már ennyire figyelve van rá:) Viszont szép napos és száraz idő esetén nem nagy nehézség a helyére tenni. Egy modernebb autónál pár dolgot biztosan be kéne állítani, de itt mintha mi sem történt volna, folytatódhat az autózás.
A második lengéscsillapító a gyári első mellett volt párhuzamosan. A rögzítő tengelyek voltak meghosszabbítva. Baloldalt ott a kipufogó ami valóban nagyon akadék. Alrébb nyomva a kipufogó csövet fel lehetett tenni a második lengéscsillapítót, de állandóan súrolta a kipufogót. Idővel levettem és csak a másik oldalon volt fent állandóan. Egyébként érdekes, csak az anyós ülés felőli oldal volt nagyon gyenge méréskor. A sofőr felőli oldalon talán a súly, hogy bent ült a vizsgáztató, talán jó volt a mérésnek, mert olyan 38%-körül mindig teljesített és ha engedtem a buminyomásból már teljesített. Így még inkább feltűnt, alúlról, hogy baloldalt és hátúl egy, elől jobboldalt pedig két lengéscsillapító volt. Idén ezt is leszereltem és a bizonyos japán Kayaba márkájúban bízva csak gyári egy volt fent. KYB a rövidítése. Fekete és fém külsejű. De nagyon rosszul teljesített. Emberünk ráállt a rázópadra és így jó lett a mérés. Ezt amúgy máig nem értem, mert a japán technika megbízható. Lehet rosszúl raktam fel? Az se kizárt.
Az akkumulátor 60 Ah-s. 25000 Ft os aksi volt. A generátor gyári kacsa generátor, de egyszer már cserélni kellett az eredeti tönkre ment. De ugyan olyat kapott. Jól bírja. De egyébként már nem használom olyan gyakran, korábban esténként a kacsában diszkóztam, zene és fényhatások közepette. Illetve CB-rádióztam órákat beszéltem más rádiósokkal. Ezek eléggé fogyasztottak. De ez elmúlt. Már nem rádiózom se. Mind a távvezérlő, mind a futófény kis fogyasztó. Találkozókkor többször be van mutatva a távindítás, be van indítva, leállítva, hápogtatva távirányítóról de azt is jól bírja. Idén áprilisban már 2 éves múlt az aksi, de jól bírja. Korábban 2-3 évente cserélnem kellett. Jövőre kiderűl kell e másik vagy sem. Szerintem még nem kell új.
A vizsga előtt visszaolvastam a fórumban, mert emlékeztem rá, hogy nem olyan régen volt már téma a lengéscsillapító. A felrakás módjára kíváncsi lettem volna, de ilyen átalakítást, még ha kismértékű is nem terveztem a futóművön. Talán a fent lévő alá tetted a második lengéscsillapítót? Bal oldalon kevés a hely szinte még egynek is. Amit felraktam előre az KYB lengéscsillapító, elvileg Japán gyártmány. Talán ugyanaz, mint amit Te is felszereltél? Persze ez sem tudta a kellő számokat produkálni, így segítséggel ugyan, de meglett a mérés. A gumi nyomását természetesen lecsökkentettem az első próbálkozás után.
Pár extra kacsás kérdés. Hogy bírja az elektromos rendszer a sok fogyasztót? Mekkora az akku? Eredeti a generátor? Nekem jelenleg jónak mondható a töltésem, de indítás után egyből még nem indul el a mérő műszer mutatója. Ha elkezd kúszni felfelé(5-10 másodperc) lehet indulni. Addig a motor járása sem nyugodt.
Kár a klubért, jó volt régen. Bár itt messze vidéken nem sokat éreztem belőle. Programok is Pest központúak voltak mindig, vagy az alföld felé, de erre a nyugati határ felé semmi. Érdekes apropó én bevásárlóközpont üzemeltető vagyok, házgondnok, kertész, technikus, stb, van 250 parkoló. Micsoda találkozót lehetne itt szervezni. Illetve lehetett volna, mert összeomlott nagyon a klub. Meg a másik, hogy kicsit messze van Szombathely a többségnek, szinte mindenkinek.
Ja a polskim se az az unalmas egyhangú verda, de az marad ilyen nem igazán akarom bonyolítani. A kacsa az igazi hobbi járgány ...
Örülök hogy megnézted a videóimból párat. Sok zenés videóm van Youtube-on. Mivel Hawaii gitáros, Hawaii zenész vagyok, egy személyben, one man band music. Ezért a zenéimhez video clippeket készítve teszem fel.