Mivel kezeljem a rozsdásodni induló részeket egy skoda felicián.
Üregekre és a küszöbök belsejére kaptam valami gyantás kúszós lötyöt, meg slágos pisztolyt is amivel be tudom juttatni, de először mindenképpen kivülről kéne megakadályozni a rozsda foltok terjeszkedését.
Valamikor volt pár csatám a rozsdával még a 120- as skoda mezején, de azóta 10 év is eltelt.
Ajánlás kéne, hogy milyen anyagokat kéne beszereznem, aztán indulhat a harc.
:-)).. Hát nincs szerencséd, mert nem fehérvári vagyok, de veszprémben pl hallottam már olyan öreg szakiról, aki gyönyörű munkát végez kispénzért a legtöbb elszállt kasznishoz képest. Több ismerősöm is meg volt elégedve a munkával és a végösszeggel is.
Egyébként szerintem fehérváron is van valószinűleg jó áron dolgozó, de sokat kell utanájarni mire meg is találod. Most hogy belegondolok - a Szt Gellért utcában például mintha láttam volna egy házra kiirva, hogy karosszérialakatos. Árajánlatot kérni nem kerül pénzbe ;-)
Hát ez nem is annyira a doblemez - inkább a torony alja a képek alapján. A gond az, hogy ha statikailag meggyengült a tornyod a korrózió miatt, akkor veszélyes is vele közlekedni, mert akár le is szakadhat, vagy elmehet a futóműved egy kátyuban pl. Itt jellemzően dupla lemez szokott lenni és az is kérdés, hogy az alvázvédő alatt mennyire kiterjedt a rozsda. Sőt nem-e korrodált belülről a torony teteje. Az is valószinű, hogy a két lemez között is kezdi már enni a befolyó víz miatt.
Én itt a torony lábánál tényleg nem szórakoznék a helyedben ilyen házilagos popszegecses stb megoldással, akkor inkább kerítenék egy hegesztéshez kicsit is értő, de nem feltétlenül kasznis ismerőst és inkább rondán odapöttyölgetnék egy vaslemezt. Szerintem a műszakin biztos nem menne át az általad említett megoldás - feltéve ha valaki figyeli és észre is veszi és még protekciód sincs.
Sajna elég gyatra képek lettek, ezt beismerem, de talán az utolsó kéne látszik, h nehézkesen lehet hozzáférni, ebből gondolom, h komolyabb anyagi vonzata lehet a javításnak. Most már arra is gondoltam, h szépen le rozsdamarózom, lefújom rücsivel v valami hasonló alvázvédő anyaggal, majd egy aluminium lemezt fogatok oda pár popszegecssel és újra lefújom alvázvédővel. Így a trutyi nem éri majd. Csak nem tudom, h ezt a megoldást "elfogadják-e" műszakin. Maga a szerkezeti rész egyáltalán nem rohadt szerencsére.
Szerintem az autó értékének felét biztosan nem tenné ki a lakatolás sem - ha csak egy lyukról van szó ;-)..
Amennyiben csak pár évre szóló költségtakarékos megoldást keresel, akkor lakatolás helyett tudsz használni két komponensű epoxy gyanta + üvegszálszövet szettet is például. Ez otthon is könnyen kivitelezhető megoldás és nem igazán gyengül tőle a kaszni merevsége sem az üvegszálnak köszönhetően. Jellemzően autófényezési szaküzletekben lehet kapni ilyent párezer forintért.
Fontos azonban, hogy a lyuk környéki rozsdát alaposan el kell a fémig távolítani, majd rozsdapassziválóval kezelni és nem árt alapozni sem - különben szinte semmit sem ér az egész beavatkozás, mert hamar előbújik újra a rozsda. Ráadásul rendes munkát csak akkor tudsz végezni, ha két oldalról tavolítod el a rozsdát és passziválod - tehát a szőnyeg vagy kárpit bontását sehogy sem tudod (azaz nem érdemes ) megúszni.
Van nekem egy 94es Mazda 323-asom. Szép meg minden, csak nemrég vettem észre, h a bal első kerékjárat belső falán ki van rohadva. Valszeg amiatt, h az ott felkent bitumenes kátrányszerű anyag lekopott. A kérdésem az lenne, hogy lehetne ezt házailag javítni, mert egy karosszéria lakatos biztos elkérné a kocsi értékének felét. Arra gondoltam, h szerzek ilyen kátránypapírt és azt valahogy felolvasztom a résre, így eltakarva a víz és a kíváncsi szemek elől.
Van egy Opel Corsám aminek hátul a csomagtér ajtónál az ablaktörlő lapát körül található némi rozsdásodás. Szeretném leszedni az ablaktörlőt és eltűntetni a helyet, plusz kijavítani a rozsdásodást. Érdeklődnék, hogy mit ajánlotok, miként járjak el az ügyben? Azért akarom otthon mert nincs 25-30 ezer Ft arra hogy elvigyem műhelybe. Esetleg ha tudtok Gy-M-S-megyében valami jó szakembert aki othon dolgzik maszekba olcsón azt írjátok meg nyugodtan. :)
Megcsinálták a karosszériámat, itt-ott ahol rozsdafolt volt, kigittelték, alapozózták, a fújást nem vállalták. Kevertettem ki festéket spray-be, ráfújtam, és felmardta a felületet! Miért? Mit lehet tenni?
tehát ha egy rojtosra rohadt kuszobvéget vagy sárvédő ivet akarok javítani akkor csiszolás, Koranttal bekenni, szárad, kittel kitolteni majd szobrászkodni, csiszolás, száradás , festés
A kipufogódobot nem szokták bekenni alvázvédővel mert úgyis leég.Jó a sima hőálló ezüst,vagy horganyspray.Amúgy meg nem kivülről rohad el,hanem belülről.Kikezdi a kondenzvíz.Fater mondja mindig,hogy olyan ez a rozsda mint a rák.Belülről támad:)
annyit tudok h szakembert kérdezz meg hogy mivel kened le az új dobot mert pl az alvázvédő ha leég iszonyat büdös és tűzveszélyes. ladával jártam így anno
kérdezném, h melyik a legjobb kitt a szétrohadt küszöbvég olyan állapotra hozásához amely elég h a műszakin átmenjen az autó?
azt szeretném kérdezni, hogy mielőtt felszerelik az új hátsó kipufogódobot, érdmes-e bitumenes karosszériavédővel vagy rozsdagátló festékkel vagy bármivel lefesteni? azt mondták, hogy ezek 2-3 évet bírnak és utána szétrohad, ezért gondoltam, hogy érdemes egy kis időt rászánni, hátha így tovább bírja maj. köszönöm előre is aki válaszol.
A tanácsát szeretném kérni egy hozzáértőnek: van egy öreg vw T2 kisbuszom, 5 éve lett fényezve, de sajna az időjárás kikezdett rajta. Osztott színezésű, így főleg a felsö-vajszinü részen jelentek meg rozsdafoltok, a tetőn. Nem komolyak, lakatolásra, fényezésre nem szorul. Gondoltam lecsiszolom a kínos részeket , hogy eltűnjön a rozsda, fém színig, aztán lefestem, vagy fújom hasonló színre. Közben kell vmilyen fémes alapozó??
1997es A4 es-em van .Beszart a központi zár és nem tudom a csomagtartót kinyitni ,a kulcsal sem .Kiszedtem a hátsó ülést de mögötte egy lemez elzárja a csomagteret ,csak egy szűk kb 20X30 as nyílás van ahol be lehet nézni de semmi belső nyitószerkezetet nem látok és ha lene is akkor sem érném el...Valakinek van ötlete hogy törjem fel a saját kocsim csomagtartóját???
Egy olyan próblémával fordulok mindenkihez, hogy van egy 20 éves opel-om. A fényezése is akkori, ideje lenne átfényezni. Sok érdeklődés után olyan fényezési árakat mondtak amitől a hátamon is felállt a szőr. A lényeg miváll átlag keresetű vagyok így a költségek keretei szűkösek még akkor is ha félre teszek. Azt tanácsolták, hogy kitt-eljem ki én és csiszoljam fel. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan álljak hozzá.
Sok karcsolást kellene eltüntetnem. Sérülés nem találhatóü rajta így ezt szerinte én is megtudnám oldani.
A kérdéseim:
1. milyen típusú kittet használjak (finom vagy durvát)
2. Milyan csiszoló papírt vegyek (gondolok itt a durvaságára)
és a többi hozzávaló.
Sokan azt mondták miután kitt-elek utánna meg kell még szórni a felületett szórókittel. De akkor kérdem én minek spaklizzam ki a repedéseket ha úgy is meg kell szórni? Ha nem szóróm telibe, és amikor a kittelést csiszolom utánna nem marad nyoma csiszolásnak?