Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 44982

 

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 3 44981

Ha Cinkotáig kimegy a METRO, akkor onnan elég 2-3 ráhordó busz Csömör különböző részeibe.

 

 

Előzmény: -Smiley- (44980)
-Smiley- Creative Commons License 1 napja 0 1 44980

Merjünk  nagyobbat álmodni és ha elkészül az M2GHÉV vonal akkor a Csömöriek mintegy 60%-a metróval fog közlekedni a belvárosba. Akkor azért csak kell majd egy kis sűrítés, főleg ha ilyen ütemben nő Csömör lakossága.  Bár én inkább azt vizsgálnám meg hogy Csömört hogy lehetne jobban feltárni, el lehet-e valahogy vinnia a vonalat mondjuk a Csömöri Hősök teréig, így a településen élők egy elég jó gyorsvasúti kapcsolatot kapnának a fővárossal. 

Előzmény: trizs77 (44971)
király2644 Creative Commons License 1 napja 0 0 44979

Igen, és ott vannak a csatlakozó buszjáratok....

 

Amúgy sajnos kocsival Pomázról is és a környező falvakból is gyorsabb bejutni kocsival a nap jelentős részében....

 

 

Mondjuk, amilyen tempóban rohad a Szentendrei HÉV infrastuktúrája, nem kell sokat várni ahhoz, hogy minden időszakban gyorsabb legyen kocsival bejutni....(plussz Békáson a 15-ös átjáró meg társaik....)

Előzmény: NAR (44972)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 44978

 

 

timetable Creative Commons License 1 napja 0 0 44977

Pomázon a járatsűrűség mindig is jóval nagyobb volt, ez kompenzál egy nagyobb rágyaloglási távolságot. A sűrűn lakott részek az állomástól 1000-1500 méteren belül találhatóak, szintkülönbség ugyan van, de a meredek emelkedők nem jellemzőek. 

Előzmény: NAR (44972)
gabor144 Creative Commons License 1 napja 0 1 44976

A "mondjuk" után szépen meg is indokoltad, hogy miért van sokkal több felszálló Pomázon, mint Csömörön, úgyhogy ez nem érdekes, hanem inkább teljesen kézenfekvő.

Előzmény: NAR (44972)
kihúzóvágány Creative Commons License 1 napja 0 0 44975

Kérdés: itt egy irányú utazásról van szó (csak befelé, vagy csak kifelé)?

Mert ha igen, akkor napi 39 indulásról van szó.

Lényegében ugyanennyi utazás történik ellenkező irányban is.

 

És ez a szám akkor is csak a Csömör-Szabadságtelep állomásközt jelenti, hiszen ott van még a két megálló Árpádföldön, és Cinkota-alsó megállóhely is.

 

Előzmény: trizs77 (44971)
siófoki35 Creative Commons License 1 napja 0 0 44974

A 142 km nagy reszet jaratot teljesitve teszik meg.

Előzmény: trizs77 (44923)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 1 44973

POMÁZ-ról  más tömegközlekedés nincs Budapest felé...

 

---------------------------------------

 

Ha Csömörről is megszüntetsz minden más közforgalmú közlekedést, akkor a csömöri HÉV-en itt is többen lesznek.

Előzmény: NAR (44972)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 0 44972

Érdekes módon a Szentendrei HÉV Pomázon hasonlóan a "falu szélén" megy, de ott mégis elég sok felszálló van. Mondjuk Pomáz nagyobb, meg Csobánkáról és Pilisszentkeresztről is jönnek, és más tömegközlekedés nincs Budapest felé...

Előzmény: gabor144 (44969)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 44971

Cinkota-Csömör HÉV utasai:

 

...."....Napi 4-500 utazásról beszélünk...."

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Vegyük a nagyobb számot.

Legyen 500 fő.

Ezt az 500 utast, munkanapokon kb. 80 HÉV vonat szállítja el.

Vonatonként átlag 6,2 = 7 utas.

Nyilván a reggeli csúcsban többen vannak, ergo, délelőtt kell lenni olyan vonatnak is mely 1-2 fő utassal közlekedik.

Egy már meglévő, üzemelő pályán.

 

Merjünk nagyot álmodni, és tételezzük fel azt, hogy ma még számunkra ismeretlen okból,  a csömöriek hirtelen oldhatatlan vágyat fognak érezni, hogy hévezzenek.

 

A napi utasszám 100%-kal megnő.

 

Akkor vonatonként - átlagban - már 13 utasunk lesz.

 

 

John Howard Creative Commons License 2 napja 0 0 44970

A zöld nyiladtól kábé száz méternyire délre van egy kijárási lehetőség a vágányhoz. Bár ott meg folytatása nincs - keresztutcaként - a lakott részek felé, szinte csak a hév melletti utcát szolgálná ki, a többi részét nagyobb rágyaloglással.

Előzmény: gabor144 (44969)
gabor144 Creative Commons License 2 napja 0 1 44969

A piros a jelenleg forgalom nélküli vágány. Barna a 419-es, lila a 449-es busz.

 

A hév megállhatna a zöld nyíllal jelzett helyen, feltárva egy eddig tömegközlekedéssel rosszabbul ellátott falurészt, ha kisajátítanának egy telekből egy átjárónyit, mert most nincs ott utca, ami kivinne a vágányhoz.

 

A hév megállhatna a kék nyíllal jelzett helyen, ott ki lehet menni, de az már nem esik anyira a DK felé kitüremkedő településnyúlvány súlypontjába, kevesebbeket ér el, alig akad, akinek közelebb van, mint a busz.

 

No de a lényeg: A lakóterület nagyobb részét, a sárga körrel jelölt területet semmiképpen nem éri el a hév. (Még egy adalék: Az állomás doombon van, a patak meg ugye a völgy alja...)

 

 

Előzmény: A-dani (44965)
Il Leone Creative Commons License 2 napja 0 0 44968

(pedig az Örs felé még van is utasforgalom)

 

Napi 4-500 utazásról beszélünk, persze utasforgalmi ez is, csak erre általában még egy szóló buszos kiszolgálást sem pazarolnak, hanem igényvezérelt szolgáltatás a maximum valamilyen mikrobusszal.

Előzmény: namajdmost (44962)
Il Leone Creative Commons License 2 napja 0 0 44967

Semmit nem érnél vele, mert Csömörön a lakosság nagyobbik része nem ott lakik, hanem a Laki sor felé, Csömör állomástól északra és jó messzire.

Előzmény: A-dani (44965)
gabor144 Creative Commons License 2 napja 0 0 44966

Többször láttam már a normálnál kisebb buszt.

Előzmény: trizs77 (44964)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 1 44965

A HÉV a falu másik végén is megállhatna, a sínek a falu szélén mennek végig, ha ott is megállna, akkor máris közelebb lenne az ott lakókhoz.

Előzmény: gabor144 (44963)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 44964

Ha esetleg az a baj, hogy a 449-es ritka (tényleg az), akkor nem inkább a sűrítés a kézenfekvő első lépés? Amire kevés az esély, mert nagyon kevés utasa van. (Legalábbis napközben, amikor én láttam párszor, 2-4 fő utassal..)

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Akkor nem kell 40 ülőhelyes busz, kétóránként hanem elég egy 15-18 ülőhelyes  HÉV busz, 30 percenként.

 

 

Előzmény: gabor144 (44963)
gabor144 Creative Commons License 2 napja 0 1 44963

Mi a könnyebb? Felszállni a falut végigjárva 8 helyen megálló, az Auchan bejárat közelében megálló 449-esre, vagy valahogyan eljutni az egyetlen HÉV-állomásra a faluszéli dombra, majd a kórházi megállóból olyan 300 m séta az Auchanig? Ha esetleg az a baj, hogy a 449-es ritka (tényleg az), akkor nem inkább a sűrítés a kézenfekvő első lépés? Amire kevés az esély, mert nagyon kevés utasa van. (Legalábbis napközben, amikor én láttam párszor, 2-4 fő.) Persze a ritka követés nyilván befolyásolja az utasszámot, lehet próbálkozni sűrítéssel, ha fizeti valaki. No de rögtön hévet indítani, ami a Csömöriek legalább háromnegyedének gyalog nem elérhető?? Hány utasa lenne???

Előzmény: Rüby 2143 (44953)
namajdmost Creative Commons License 2 napja 0 2 44962

a csömöri szárnyvonal (pedig az Örs felé még van is utasforgalom) is a túlélésért küzd évek óta.

 

ha olyan veszett nagy igény lenne a csömör Auchan / Kerepestarcsa kórház tömegközlekedéssel történő megközelítésére, akkor a Weekendbus se 2 óránként járna arrafelé, hanem sűrűbben. És a busz egész Csömörön végigmegy, nemcsak a falu sarkából indul, mint ez a Bz-s móka...

 

de persze, egy próbát megér, sokat nem kell beinvesztálni, aztán az utasforgalmi adatok úgyis eldöntik a kérdést.

 

 

Előzmény: A-dani (44961)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 0 44961

Az csak egy terv, még nem végleges, mindig felmerült a csömöri hév kiváltása busszal, de sosem végleges. Így pedig ha itt beindul a forgalom akkor biztosan nem számolják fel a HÉV-et.

Előzmény: MatulaGéza (44960)
MatulaGéza Creative Commons License 2 napja 0 1 44960

Ez igaz, csakhogy ez mind a mai napig ott van a BKK honlapján.

 

- 2019 = végső terveztetés és tenderkiírás,

- 2020 = a munkák kezdete 2027-ig.

Előzmény: NAR (44958)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 44959

A bevásárló központokba/ból a közösségi közlekedési forgalom (már ahol van) ritkán éri el a 10%-t.

(talán csak belvárosi plázákban)

 

Inkább olyan 1-3%-os.

Ha a csömöri HÉV megáll majd a Kerepesig tartó megállókban is, onnan igen kevesen fognak vásérlási céllal HÉV-vezni.

 

 

Előzmény: Rüby 2143 (44953)
NAR Creative Commons License 2 napja -1 1 44958

Az első terv (van rá pénz) és aktuális, a második álom (nincs rá pénz) és évekkel ezelőttről származik.

Előzmény: MatulaGéza (44957)
MatulaGéza Creative Commons License 2 napja -1 1 44957

 

                          Kedves Fórum-Társak!

 

Olvastátok amit a 44928-es hozzászólásomban írtam???

- A MÁV a Csömörtől újra forgalomba kívánja állítani az eddig használaton kívül lévő szakaszt a H8-as vonalíg,

- Míg a BKK Cinkotától Csömörig a pálya leaszfaltozását, és azon buszjárat indítását tervezi...

 

44928-es bejegyzésemben vannak a részletek.

 

Üdv.: M. G.

A-dani Creative Commons License 2 napja 0 1 44956

Én másik oldalt gondoltam a falu másik végén, ahol nincs forgalom ill. csak lesz Bz-vel. Ha már végig megy a falu szélén a vonal több km-en át igazán lehetne a másik felén is egy megálló.

 

1995 körül egy török kamionos vitte el a hidat, akkor majd egy évig ideiglenesen a híd előtt álltak meg a vonatok és fordultak vissza.

Előzmény: kihúzóvágány (44955)
kihúzóvágány Creative Commons License 2 napja 0 1 44955

Nem ismered a történelmet: igenis felmerült, sőt, volt is ott megálló (igaz, csak annyi ideig, amíg az állomás előtti hidat javították/cserélték).

 

Előzmény: A-dani (44954)
A-dani Creative Commons License 2 napja 0 0 44954

Az fel sem merült, hogy Csömör másik végénél is nyissanak egy megállóhelyet? Kb. ott, ahol alagút van a töltésen. Akkor nme kéne több km-t rágyalogolni a másik végéről sem a falunak.

Előzmény: Rüby 2143 (44953)
Rüby 2143 Creative Commons License 2 napja 0 1 44953

Miért gondoljátok azt, hogy nem lenne utas ezen a viszonylaton? Az elmúlt évtizedekben Csömör lakossága megduplázódott, azóta odaépült az Auchan, Decathlon meg a többi. A környékbeli települések közül a csömörinek nevezett bevásárlóközpontba épp Csömörről a legnehezebb eljutni.

Előzmény: trizs77 (44950)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!