Keresés

Részletes keresés

superconductor Creative Commons License 2024.02.29 0 0 50802

Akkor a jelenlegi információk alapján tényleg az a helyzet: ha az embernek nincs nincs okoseszköze, akkor az agglomerációban felszállva csak a mostani jegyekkel utazhat majd, általában jóval drágábban, mintha 24 órás jegyet venne.

És ez egészen addig így is marad, amíg:

a) vagy nem kerülnek MÁV automaták a BKK automaták helyére,

b) vagy a BKK automatákon nem lesz mégis megvásárolható a napijegy.

Előzmény: 18-09 (50799)
timetable Creative Commons License 2024.02.29 0 1 50801

Mivel a Budapest-bérlet a városhatáron kívül nem használható, ezért ahhoz mindenképpen HÉV-jegy kell kiegészítésnek, azaz a mostani rendszer él tovább. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50800)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.29 0 0 50800

Ebben sincs tisztázva, hogy Budapest <> agglomeráció relációban Budapest-bérlet megléte esetén mi a teendő.

Csak annyit ír, hogy meg kell fizetni a Budapesten belüli szakasz viteldíját is.

Előzmény: 18-09 (50799)
18-09 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 50799

https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/tovabbi-tudnivalok/hev-dijkategoria-tablazatok/

 

Itt vannak a friss HÉV-es viteldíjtáblázatok. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50798)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50798

Abból, amit olvasok, az jön le, hogy a kieg. jegy megszűnik.

Marad a VM24, vagy a havi vármegyebérlet, a Budapest-bérlet léte okafogyottá válik.

Előzmény: 18-09 (50797)
18-09 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50797

Ez eddig is így volt. Budapesten belül jó volt, jó lesz a BKK vonaljegy, külső szakaszon pedig kiegészítő HÉV-menetjegyet kell váltani. Ebben szóval nincs változás. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50795)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50796

Ha Budapestről utazol az agglóba HÉV-vel, illetve fordítva, akkor ez nagyon úgy fest, hogy csak vármegyebérlettel lesz lehetséges.

Előzmény: superconductor (50793)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50795

Én úgy értelmezem, hogy csupán két, a főváros közig. határán kívül eső megálló között lehet HÉV-menetjegyet váltani.

Előzmény: 18-09 (50794)
18-09 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50794

HÉV-menetjegyek továbbra is lesznek az elővárosi szakaszon. 

Előzmény: superconductor (50793)
superconductor Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50793

Illetve ezt az ujtarifa.hu is megerősíti:

 

Válthatok csatlakozójegyet a Budapest-bérletem mellé?

 

2024. március 1-jétől erre már nincs lehetőséged, a csatlakozójegyek ugyanis kivezetésre kerülnek. A Budapest-bérlet így csak a főváros határain belüli megállók között érvényes, ám már akkor is megéri Pest vármegyebérletet vásárolnod a Budapest-bérlet helyett, ha havonta csak egyszer utazol csupán a főváros határán túli legelső megállóig/állomásig és vissza.

 

Én ezt nem tudom máshogy értelmezni, mint hogy nem lesz kiegészítő jegy, de aztán lehet hogy itt is végig kellene nézni az üzletszabályzatot, hogy mit értenek "csatlakozójegy" alatt.

Előzmény: superconductor (50792)
superconductor Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50792

Az biztosan kényelmes lenne ebben, hogy egyik oldalnak sem kell csinálnia semmit, de ez nettó kiszúrás lenne azokkal, akik nem akarnak/tudnak appot használni.

Ezért büntessük őket, és kerüljön az agglomerációból egy út 400+450 Ft-ba, mert a nyomorult automatán nem lehet vármegye24-et értékesíteni?

 

Ugyanakkor a BKK oldala ezt írja:

 

Március 1-jétől megszűnnek a BKK által értékesített környéki jegyek és bérletek, a meglévő bérletek lejárta után Pest vármegye- vagy országbérlettel lehet utazni.

 

Mondjuk a "környéki jegy" nem egészen egyezik a "kiegészítő jegy"-el, még ha azonos szerepet is töltött be a buszok esetében.

Azért jó lenne ha ezeket a kérdéseket tisztázná valamilyen hivatalos forrás is, és nem úgy kellene összevadászni az információkat, meg sorok között olvasni, mire gondolhatott a költő alapon.

 

Illetve valami változás biztosan lesz az automatáknál is:

 

A március 1-jétől életbe lépő változások a BKK jegy- és bérletautomata-hálózatán elérhető termékkínálatot is érintik, ezért február 29-én, csütörtökön 23:45-től várhatóan fél óráig a technikai átállás miatt az összes automata üzemen kívül lesz. A frissítés után zavartalanul lehet a készülékekből jegyet vagy bérletet vásárolni.

 

https://bkk.hu/hirek/2024/02/nagy-valtozas-a-kozossegi-kozlekedesben-jon-a-meg-olcsobb-budapest-berlet-es-a-kolcsonos-berletelfogadas.11971/

Előzmény: 18-09 (50790)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50791

Kérdésem: BKV-s utazási igazolvány továbbra is érvényes lesz Hévre illetve a Kék Volánbuszokra városon kivül?

18-09 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50790

BKK automatán akkor a HÉV jegyhez ezentúl a budapesti megállóhelyek is választhatók lesznek mint indulás és cél?

 

Nem, mert a jegytípusú díjtermékek használhatóságában nincs változás a HÉV-en. Ugyanúgy lehet vonaljeggyel utazni a közig. határon belül és ha azon túl mész, akkor venni kell hozzá egy kiegészítő jegyet. 

Előzmény: superconductor (50785)
superconductor Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50789

Szerintem azzal nem lenne baj, hogy vármegye24-et kelljen venni. Aki oda megy, általában vissza is megy, úgy már jó áron van.

 

Azzal van baj, ha azt az automatánál (vagy ha nincs, akkor a fedélzeten) nem tudod megvenni, és egy sokkal rosszabb konstrukcióra kényszerítenek: vagy km alapú jegyre (ami csak egy utazásra érvényes), vagy még rosszabb esetben a mostani vonaljegy+kiegészítő jegy kombinációra, ami még drágább.

Előzmény: Zugbegleiter (50788)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.02.28 0 1 50788

Az nyilvánvaló a BKK honlapra kitett tájékoztatóból, hogy a BKK vonaljegy Bp.-en belül érvényes marad a HÉV-en. Ami nem nyilvánvaló, hogy lehet-e a MÁV-nál a teljes vonalra km alapú HÉV jegyet venni, továbbá, hogy a környéki jegyek papír alapú értékesítése hogyan lesz a továbbiakban megoldva. A BKK elvileg nem értékesít agglós jegyterméket márciustól, de lehet, hogy kötnek erre egy sos átmeneti megállapodást, amíg a BKK automatákat MÁV-ra cserélik. Ha nem, akkor csak a HÉV kaller tud jegyet adni, de hogy az ő foglalkoztatásukra mi a terv, azt végképp nem tudom, meg kéne kérdezni egyiküket valamelyik vonaton. 

Előzmény: superconductor (50787)
superconductor Creative Commons License 2024.02.28 0 1 50787

Egyelőre arra sem tudjuk a választ (legalábbis én nem találtam semmi hivatalosat), hogy a vonaljegyet elfogadják-e.

A vicc, hogy a MÁV-HÉV oldalán fent van egy idei új üzletszabályzat, de egy szót sem szól a várható változásokról. A díjszabás oldal pedig tavaly frissült utoljára.

Holnapután váltás. Szégyen.

Előzmény: Zugbegleiter (50786)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50786

Nem világos. De az a valószínűsíthető, hogy marad változatlan a jegyértékesítés. Kivétel, hogy a vonaljeggyel nem lehet kiutazni az agglóba busszal a végállomásig. A HÉV-vel eddig se lehetett.

Előzmény: superconductor (50785)
superconductor Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50785

Ezt gondoltam, mert a helyközi közlekedésben megmarad a km alapú jegy.

De akkor nem kiegészítő jegyként fog funkcionálni, hanem a teljes útra meg lehet majd venni?

BKK automatán akkor a HÉV jegyhez ezentúl a budapesti megállóhelyek is választhatók lesznek mint indulás és cél?

Előzmény: 18-09 (50784)
18-09 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50784

Március 1-től mi lesz a HÉV-en? Ha valaki olyan helyen száll fel, ahol nincs automata, akkor milyen jegyet tud majd venni?

 

A HÉV-menetjegy (távolságalapú) megmarad. 

Előzmény: superconductor (50781)
superconductor Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50783

Egészen pontosan az ujtarifa.hu azt írja:


A Vármegye24 napijegyek, a vármegyebérletek, a Magyarország24 napijegy, illetve az országbérlet az alábbi helyeken vásárolható meg:
[...]
BKK Zrt.:

  • ügyfélcentrumokban*
  • pénztárakban*
  • automatákból*

* a BKK kizárólag országbérletet és Pest vármegyebérletet értékesít.

 

Azt nem írja le expliciten, hogy a km alapú jegyeket nem fogják értékesíteni, tehát lehet hogy ez a megfejtés?

Vagy túlgondolom ha arra gondolok, hogy a fenti sorok írója ebbe belegondolt?
Egyáltalán a HÉV ellenőrök (jegyvizsgálók?) (A) maradnak BKK alkalmazottak, vagy (B) átveszi őket is a MÁV-HÉV?

 

Ha a fentiekből indulunk ki, akkor az (A) esetben nem lesz náluk semmilyen napijegy. Gondolom a BKK szeretné megtartani a mostani km alapú jegy és a BKK jegy kombinációját, az több pénzt hozna nekik, de már nem ők diktálnak ebben a kérdésben.
Egyáltalán a BKK jegy érvényes lesz a HÉV-en Budapesten belül? Erről egy szót sem írnak.

 

(B) esetben nem kizárt, hogy lehet majd napijegyet kapni, de ezt sem írták le explicit módon. Talán lehet majd km alapú jeggyel utazni Budapesten belül is, akárcsak a Startnál?

Azért remélem hogy ezekre a kérdésekre van már válasz így két nappal az új rendszer bevezetése előtt. Bár ha van rá válasz, akkor miért nem teszik közzé? :D

Előzmény: Zugbegleiter (50782)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.02.27 0 0 50782

Igen, ez egy jó kérdés, hogy az agglóban lévő BKK automatáknak mi lesz a sorsa. Bérletet elvileg árulhatnak ezután is, de jegyet nem. Legalábbis olyan jegyet nem, ami az agglós járaton használható. Hacsak nem kötnek erre egy külön viszonteladói szerződést a Starttal a hátralévő 2 napban. Ha ez nem jön össze, akkor legálisan lehet ingyen HÉV-ezni, amíg nem jön a kalauz.  

Előzmény: superconductor (50781)
superconductor Creative Commons License 2024.02.27 0 0 50781

Március 1-től mi lesz a HÉV-en? Ha valaki olyan helyen száll fel, ahol nincs automata, akkor milyen jegyet tud majd venni?

Vármegye24/Ország24 is lesz kapható a fedélzeten? Vagy továbbra is csak km alapú jegyet lehet majd vásárolni?

És ha igen, akkor hogyan lesz számolva a km?

MOS-265 Creative Commons License 2024.02.17 0 1 50780

905: Ráckevén van még mindig.

987: Kerékeszterga(?)

1109: Cinkotán főműhely mellett van letámasztva.

Előzmény: Viko88 (50779)
Viko88 Creative Commons License 2024.02.13 0 1 50779

Üdv!

 

Folytatva, jó hosszan a sort:
833-621-834, 867-634-868, 873-637-874, 875-638-876, 885-643-886, 889-645-890, 963-682-964, 987-694-988, 1109-755-1110, 1111-756-1112,
1125-763-1126, 1145-773-1146, 1147-774-1148. (1141-771-1142, mert ez csak 02. 09 óta nem jár)

 

Ez 13+1 kocsi, plusz a 7, amit Te írtál le. Tehát összesen 20+1 kis egység!

 

Engem a 905-653-906 holléte érdekelne, 2023. 09. 22 leállása után maradt vajon Ráckevén?

Előzmény: Tofa (50741)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.11 0 2 50778

Járműhiány, ritkítás, vonalbezárás, használt/új járművek beszerzésének témakörében tettem fel pár kérdést, amikre ezt a választ kaptam: 

 

 

"Mindenekelőtt köszönjük levelét, és külön köszönjük azt, hogy „találgatások és terjedő információk” helyett hozzánk fordult kérdéseivel!

 

Ahogy azt valószínűleg Ön is tudja, a H5-ös HÉV vonal Magyarország legnagyobb utasforgalmú vasútvonala. Itt a legsűrűbb a követés, itt teljesít szolgálatot a legtöbb, adott elővárosi vonalra dedikált motorvonat. Ez ráadásul flottánk legfiatalabb tagja is, bár kétségtelen, hogy ez is mintegy 43 éves átlagéletkornak felel meg, ugyanakkor az üzemkészség szempontjából mégis fontos tény. A H5-ös HÉV vonalán jellemzően csak csatolt, azaz 6 kocsiból álló motorvonatok (nagyegységek) közlekednek, ezek teljes befogadóképessége kb. 700 fő, amelyből 344 az ülőhelyek száma. A 3 kocsis vonatoké értelemszerűen ennek a fele, ami más, modern motorvonat típusok férőhelykapacitásával összehasonlítva egyébként még mindig nem kevés. Ilyen vonatok jellemzően csak kora hajnalban és késő este közlekednek, továbbá hétvégén a Békásmegyerig közlekedő betétjáratok szerelvényei járnak még tervezetten 3 kocsival. Ez egyébként szintén így volt már a korábbi menetrendekben is, és ezen nem kívánunk változtatni a jövőben sem. Hétköznapokon reggel a hivatásforgalmi csúcsidőszakban valamennyi vonat eddig és ezután is tervezetten 6 kocsival fog közlekedni, nincs változás a férőhelykapacitásban a H5-ön. Amennyiben csúcsidőben kisegység érkezik, annak minden esetben műszaki meghibásodás, havaria vagy baleset az oka. Ön az „utóbbi hetekben néhány alkalommal” időszakot említi – az elmúlt két hónapban a H5-ös vonal menetrendszerűsége továbbra is és folyamatosan 99% feletti, mely nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredménynek számít, az előfordult műszaki hibák pedig a normál üzemeltetési folyamatba illeszkednek, eltérő alkatrésztípusokat érintenek, és nem vezethetők vissza a motorvonat flottánk életkorára. Bármilyen életkorú motorvonatnál bekövetkezhettek volna, és előfordulásukban sem térnek el szignifikánsan az elmúlt 40 évben tapasztalt – és kollégáink által milliószor megjavított – esetektől.

Mindazonáltal tény, hogy az elmúlt év során Társaságunktól független körülmények miatt jelentősen lelassult és megdrágult a karbantartáshoz nélkülözhetetlen alkatrészek utánpótlása, ami valóban megnehezíti a járműtelepek munkáját. Azonban azt is ki kell emelni, hogy a HÉV alkatrészellátása és a HÉV-üzem működése a nehézségek ellenére is biztosított maradt, kollégáink folyamatosan azon dolgoznak, hogy minden adott legyen a gyors és szakszerű karbantartási folyamatokhoz úgy, mint a korábbi években is. A járművek karbantartási rendszere kötött szabályrendszer alapján technológiai előírások alapján történik. Szerelvényeink rendelkezésre állásának javítására vannak olyan tervezett, és már korábban is bevezetett intézkedések, melyekkel 1-1 javításon álló szerelvény javítási ideje kismértékben csökkenthető, azonban a technológiai kötöttségekből adódóan - melyek betartása a közlekedés-, futás-, valamint a forgalombiztonság szempontjából elengedhetetlen -, jelentős mértékű átfutási időnyeremény nem érhető el. Mindemellett a vasúti járművek karbantartásához szükséges összes szakanyag rendelkezésre állása létfontosságú tényező, mert egy-egy technológiai folyamat elvégzése ezek nélkül nem lehetséges. Amennyiben az anyagellátás, Társaságunktól független tényezők ellenére is akadálymentesen biztosított lesz, a jelenlegi ismereteink szerint nem tervezzük a menetrendi kínálat további csökkentését.

 

Egy másik kérdése a felkészülésre vonatkozott. Az elkövetkező években számos esemény valóban kardinálisan befolyásolhatja a HÉV-üzem működését, amelyekre szükséges felkészülni, az egyik ilyen például a HÉV-hálózat kapacitásnövelésére irányuló H5-H6-H7 beruházás. A Kormány kiemelt jelentőségű fejlesztései közé tartozik a HÉV pálya és járműflotta fejlesztése, ahogy ez a sajtóban is többször megjelent. A problémák orvoslására az utazóközönség számára végleges megelégedettséget jelentő megoldást az új járművek beszerzése jelenti, erre a tulajdonos általi jóváhagyás esetén kerülhet majd sor.

 

Üdvözlettel

MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zrt." 

 

 

(mav-hev@mav-hev.hu)

 

király2644 Creative Commons License 2024.01.24 -1 2 50777

Ma is volt egység lehalás a H5-ön? Csak mert a 7:45-ös Batthyány téri indulás egy kisegységgel megy.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.17 -7 7 50776

Úgy látszik, az állam által nem átvett nem-HÉV járatokon is ritkítás várható. Pedig ha a HÉV BKK-marad, akkor nem ritkult volna... oh wait.

 

https://hvg.hu/kkv/20240117_BKK_jaratritkitas?s=hk

Előzmény: Ashi Valkoinen (50670)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 50775

Ami nekem természetes.

 

Igaz, hogy matematikai statisztikából ( 2 féléves tantárgy) csak hármasom volt de azt tudom, hogy ha napi 900 járat van akkor a teljes utasszámlálás akkor is érvényes ha csak 800 járatot, sőt ha csak 500 járatot számolsz meg.

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50774)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50774

bizonyos vonatokra a megrendelő által jóváhagyott módszertan alapján becslés történt

Előzmény: trizs77 (50771)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.17 -1 2 50773

Most is hatalmas dugó van reggelenként Budapest felé

csak még 30-40 éve ez azt jelentette, hogy a reggeli csúcsban Dunaharasztitól befelé már csak álló helyed volt a HÉV-n, ma azt jelenti, hogy az 51-es úton, az M51-n, az M0-n, az M5-n reggel kocsi sor dugó van.

 

Ma ha napközben  Dunaharasztiban szállsz fel a HÉV-re Budapest felé, már lesz ülőhelyed.

Lehet, hogy még reggel is.

 

Egyelőre kb. 405-410 autó jut Magyarországon 1000 lakosra.

Az agglomerációban az autók többet futnak évente mint a Budapest V.kerületi lakos tulajdonában lévő kocsik.

 

 

 

 

Előzmény: toromon36 (50772)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!