"Két akkut lehet párhuzamosan kötni, nem történik semmi," ez így nem teljesen igaz!
A két akku akkor köthető össze párhuzamosan az általad leírt módszerrel, ha a feszültségük közel azonos.
Amennyiben az autó akkujának feszültsége jóval kisebb az UPS akkud feszültségénél, a kis akku "szeretné feltölteni" az autó akkuját. Ez elég nagy áram is lehet, amit se a kis akku nem fog megköszönni, se az összekötő vezeték, amennyiben nem egy vastagabb vezeték az összekötő.
Bár az is igaz, hogy ha nagy áramot venne fel az autó akkuja, akkor az UPS akku feszültsége fog leesni, ami hatására az áram is csökkenni fog.
Ennek ellenére én nem biztos, hogy alkalmaznám ezt a módszert.
A töltéssel meg én úgy vagyok, hogy a kisördög nem alszik.
Ha ne adj isten valami történik a töltővel miközben rá van kötve az autóra, akkor mondhat bárki bármit, sokba kerülnek az autó elektronikái.
Mivel a pozitív saru van kifelé gyakorlatilag velem szemben, ha azt leveszem, már nincs ami rövidzárba keüljön. Akku megszabadítva a kábeltől, kábel fityeg, így semmi nem tud történni. (természetesen hátul, nem látható helyen még rajta van a negatív kábel, ami a testre megy) .OK.
Ezt megelőzve, egy mondjuk 12V 4,2Ah kis UPS akkut rákötök a fityegő, leválasztott kábelre, a negatívot a testre, és ekkor szedem ki előre húzva a nagy akkut az általad említett leszorító lemez 13-as kulccsal való levételével.
Kihúzom előre valahogy az akkut addig, amíg hozzáférek a negatív saruhoz, azt le, akku kivesz.
Közben a kis akku rajta van a kocsin, így az említett óra, rádió, egyebeknek biztosítva van a villany, és nem kell programozni semmit.
Két akkut lehet párhuzamosan kötni, nem történik semmi, még a nyitott ajtók miatti mennyezetvilágítást is bírja sokáig.
És akkor új akku be, negatív saru rákötés, helyére rakás rendesen, rögzítés, majd a pozitív saru rárak, kis akku pozitív saru levesz.
Nem lehet sehol szerszám okozta rövidzár, csak oda kell figyelnem.
MÁS
Akkutöltőm eredeti német, (nem kínai gagyi) processzoros, direkt ilyen célra gyártott töltővel töltöm, ha kell, de még nem volt rá szükségem.
Egyebekben a STOP/START rendszerű kocsikban egyenesen tanácsolják, hogy nem szükséges külső töltővel történő töltésnél lekötni az akkut.
Enyém nem ilyen, ezért érdeklődtem.
Hát majd ügyeskedek, köszönöm mégegyszer a tanácsot.
Én nem a pozitív saruval kezdeném a kiszerelést, hanem a negatívval. Ha a pozitívval kezded, és véletlenül a szerszám közben hozzáér a karosszériához, lehet nagy szikra. A negatív pólus eleve össze van kötve a karosszériával, ott ilyen gond nem lehet.
Tehát kiszerelésnél előbb a negatív, majd a pozitív, visszaszerelésnél értelem szerűen fordítva.
Akku rögzítése az aljánál található, egy hosszanti lemez fogja többnyire 13-as fejű csavarral.
Segédakku beszerelése a cseréig felesleges, mert amint leveszed a régi akkut, amit el tud felejteni, azt el is felejti. Többnyire az óra, a rádió, az elektromos ablak kér majd ismételt programozást (a rádió csak a kódot kéri, újra hangolni nem kell).
Távirányítót én még soha nem programoztam újra akku csere esetén, nem volt rá szükség.
Későbbi töltés esetén biztonságosabb úgy tölteni, hogy az akku le van választva az autóról, de ez függ a töltő minőségétől is.
2014. évi 1,6 HDi C3 Picassóm van, eddig tökéletes működés, csak a dieselt kell töltögetni bele, megy jól. Eddig csak a bal fényszóróban volt izzó csere, évenként szervíz, stb, stb, óvatosan hajtva.
Az eredeti akku van benne, rendesen indít, de a mostani hidegekben, kissé nehezen. Tudom, lassan cserélni kellene, így is meglepő az élettartama. (8év)
KÉRDÉS:
1. Cserénél (azon kívül, hogy a pozitív sarut leveszem), mi a lehetséges sorrend?? Gondolom van valami rögzítése is, ez pontosan hol van, mit kell kivenni, lazítani, stb, hol kezdjem, és ha már jön kifelé, a negatív saru levétele után a visszafelé sorrend ez, vagy van néhány járulékos lebontás ami esetleg útban van ??????
2. Amíg nincs bent az új, kell-e valami kis segédakku, ami az elektronikának adja a villanyt továbbra is, amíg az újat rá nem kötöm, hogy ne felejtsen el semmit, vagy ez teljesen hülyeség???
3. Új akku bent, kell-e tanítani a távnyitót, újra programozni a MENÜ-ből a korábbi beállításokat, esetleg van valami metódus vagy semmi???
4. Későbbiekben, külső akkutöltőről történő töltésnél, a pozitív sarut le kell-e venni, vagy nem szükséges?? Nem birizgálja az elektronikát???
Előre is megköszönöm a választ.
Üdv
Sanya
(nyugodtan lehet szakmailag magyarázni, nem vagyok kezdő, 40 éve vezetek, 4 Citroenem volt, saját magam tartottam karban, nemsokat voltak szerelőnél, muszáj volt vigyáznom rájuk, ezt az akkucserét speciel nem csináltam egyik kocsinál sem.)
sziasztok valaki megtudná mondani hogy mi lehet a hiba 1.4 hdi c3 90 le menetkőízben lassításnál leáll utána kulccsal indul újra sebességben nem pöcre indul nem rángat hibát nem ir üzemanyag szűrő cserélve kőszőnőm
Sziasztok van egy Pluriel 2002es autom es lenne egy kerdesem hogy ha esik az eso az ajto alol a gumin keresztul befele befolyik a viz mit lehetne tenni koszonom
C3 2003-as évjáratú, dízel, hagyományos kézi váltós autóról van szó.
Olyan probléma jelentkezett váltásnál, hogy először nem vette be 4-est, majd a 2-est sem, végül már hátramenetbe sem lehetett tenni. Most csak 1-be, 3-ba és 5-be lehet berakni, ezekkel megy az autó. Volt valakinek hasonló problémája? Esetleg tipp arra, hogy melyik alkatrészeket célszerű megnézetni/cseréltetni?
Sziasztok ! Van egy 2003-as 1.1 benzines autónk ami havi 1-5 alkalommal random módon nem indul csak teker az önindító. Nem tudjuk kötni nagyon semmihez. Valakinek esetleg volt hasonló problémája?
Igazad lett, a váltóbovden a hibás, sajnos mozog a bovden a házával együtt, úgy hogy csere lesz!
Most már csak az a kérdés, hogy honnan vegyem meg, és milyet mert elég nagy a szórás, mind márkában, mind árban 20ezer ft-tól egészen a csillagos égig! :)
Én ilyenkor le szoktam pattintani a bovdenek végeit a váltóról és valakit megkérve, hogy üljön be és vezérelje a kuplungot, aközben én kézzel szoktam kapcsolni a motortérben a fokozatokat. Ha az úgy simán megy, veszi is a sebességeket és nem dobja ki még próbaindulásnál se, akkor a váltóbovden(ek) a rossz(ak).
Cserélt már valaki C3 1.1i 2003-as kisautón váltókulisszát, bowdeneket?
Nekem olyan furán viselkedik az egész váltókulissza...
Kicsit nehezen mozog a váltókar, fokozatokat veszi rendesen azzal nincs baj, viszont akadozva mozog a kar, illetve a bal oldali bowden mintha szorulna egy kicsit!
A hátramenet az halál, mert folyton "kipattan" a helyéről a váltókar!
Ha 3-ból 4-ből teszem ki üresbe, akkor a váltókar megakad egy bizonyos ponton és csak kézzel tudom rendesen a helyére, -az az középre helyezni, mintha félúton megakadna!
Sajnos máshogy nem tudom elmagyarázni...remélem érthető?
Esetleg valami tipp, hogy melyik alkatrész a ludas?
Tervezem, hogy a család kisautóját (2008-as Peugeot 207 1.6 HDI90) lecserélem valami kicsit újabb, kényelmesebben beülős (magasabb) , és benzines autóra, mert 90%-ban a városban szaladgálunk vele pár km-eket.
És itt jött képbe a C3 Picasso 1.4 VTi motorral :-)
Nekem tetszik... Pár tesztet megnéztem a Youtube-on, méretre és kialakításra kb. ezt keresem.
De jó lenne valami infó róla, hogy mennyire problémás az autó, ezzel a motorral?
Amit néztem itt a közelben, az konkrétan 2011-es, 110.000km-el, és olyan 2,1M forint körül adnák (hogy mennyit lehet alkudni, az majd kiderül ;-)
Mennyire rozsdaálló a karosszéria? Mert Ausztriában élünk (itt is venném) , és itt ez komoly gond :-( Igaz, mostanában enyhék a telek, annyira nem sóznak - kavicsoznak ;-)
Ha valaki ismeri ezeket a járgányokat, mondjon róla valamit!
(Azt látom a képeken, hogy sok beltér alkatrész ugyanaz, mint a 207-ben :-)
2003 c3 1.4b kfv motorkóddal. Melegen időnként leáll, illetve 4000 fordulat körül berángat a motor. Hibakód nincs a két szonda mutat felváltva zárt és szakadt áramkört. Valakinek valami ötlete?
Mióta nálunk van kb 3-4 éve, folyamatosan gondol egyet és menetközben elmegy a km óra, azaz megyünk, de nem tudjuk mennyivel, nullát mutat, ekkor kiszokta rakni a felkiálltójelet is, légzsák visszajelzőt, abs visszajelzőt.Ezeket kombinálva mikor épp melyik jut eszébe.
Ilyenkor rosszabb esetben a szervó is elmegy, még rosszabb esetben fordulatszám csökkenéskor le is áll.
Mindegyikre nem tudom a konkrét választ, mert ahhoz alvázszám alapján kellene nézni kapcsolásokat, mivel volt többféle kivitel.
Általánosságban a klíma bekapcsolásakor kellene mennie a ventilátornak kis fokozaton.
Mivel a tiédnél a teszt sem fut le ventilátor pörgéssel, csak relékattanással, nyilvánvalóan valahol elektromos probléma van azon az áramkörön : meg kellene nézni. Az, hogy milyen a kiépítése (előtét ellenállásos, vagy elektronika vezérli), az autó/felszerelés specifikus, meg kell nézni milyen van a tiédben.
C3 1.6 benzin, sensodrive, 2003-as, exclusive kivitel. Motorhűtés problémával küzdünk. Egyszer dugó közepén lerohadt az autó, felforralta a vizet. Szervízben dugulást állapítottak meg, kipucolták a rendszert. Átnézték a termosztátot, hőgombát, hűtőventillátort, nem találtak különösebb problémát.
Második alkalommal csak a műszerfalon jelzett túlmelegedést. Félreálltunk vele, pihentetés után normális volt a vízhőfok kijelzése. Valójában ekkor nem forralta fel a vizet. Viszont a hűtőventillátor nem forog/ forgott.
Hibatárolóban volt pár hiba, valószínűtlen hőmérséklet, szenzorkör szakadás/zárlat, nagyfordulatú ventillátor bejegyzésekkel.
Több kérdés merült fel bennem, a hűtéssel kapcsolatban.
1. légkondi indításkor a ventillátornak azonnal el kellene indulnia?
( A légkondi elindul, hűt is, de a ventillátor áll.)
2. Lexiában kivezérlés teszteknél a kis és nagysebességű ventillátor teszt hiba nélkül lefut,
de csak a nagysebességű teszt indítja valójában a ventillátort, fokozatosan erősödő fordulattal.
A kis sebességű tesztnél csak relékattanás hallatszik a BSM felől, a venti nem indul.
3. Ennél a modellnél van egyáltalán előtétellenállása a kis fokozatnak, vagy csak PWM szabályzású?
4. Motor/ hűtővíz túlmelegedés esetén, a gyújtás levétele után a hűtőventillátornak tovább kell forognia, vagy leáll?
Köszönön, ha valaki érdemben tudna válaszolni a kérdéseimre.
Sziasztok! A mai reggelen azt vettem észre, hogy a tompított fényszóróm időnként nem világít. De ráadásul egyszerre mind a kettő. Egyébként a többi világítás jó. Ötlet?
Szia,a csavar összeszorítja az agyat. Ki tudod venni a csavart,ki tudod húzni a gólyalábat és nem megy vissza a gólyaláb -amíg meg nem nyitod egy vésővel,hidegvágóval a nyílást.
A lengőkar ovális furatába tégy egy pajszert és feszítsed lefelé -akkor lesz annyi hely,hogy a gólyaláb beleférjen.
"utána feltolom az agyat a gátlóra, majd visszakötöm a gömbfejet.". Na ez a feltolom az agyat a gátlóra... 60 napja nem tudom megcsinálni pedig küzdős vagyok. És lassan egyre jobban felszerelt. És két flakon wd40 már elment rá.
lassan jubillálok és már komolyan eladom a családunkban 15 éve lévő gépsárkányt. Le tudtam szedni (anyaroppandó) a stabi rudat, le tudtam szedni a kormányösszekötőt, sőt (jobb híján) a váltóból kiszedtem / kijött a féltengely. A kerékagy oldalon benne van. A féket is le tudtam szedni, tehát kvázi kezemben a teljes bal első futómű. Talpast is szétcsavaroztam. a
... és továbbra is képtelen vagyok a ******* lengéscsillapító alját beletuszkolni abba a ********** keretbe, amibe felülről belecsúszik. Egy hónapba szenvedek fele, sok estém éjszakám belement. És el vagyok keseredve. Van egy komplett rugóstagom összerakva és annyi hogy a lengéscsillapító alsó bekötési pontját össze kellene illeszteni, utána az egészet féltengelyestől teszem vissza (nincs más ötletem). A legjobb hogy az autodoc meg ilyen videókon az alsó bekötési pontot egy csavarhúzó bitszárát elfordítva feszíti annyira széjjel hogy belemenjen a lengéscsillapító. Nekem egy bontórúd másfél méteres hosszabbításával sem sikerül :((((((
Próbáltam alulról emelővel belenyomni, de most már tényleg ott tartok hogy megtákolom az egészet valami hosszabb csavarokkal és kiveszem a kocsi alól az emelőt, a súlya meg lenyomja (ha lenyomja).... Bárkinek bármennyi pénzt fizetnék hogy menjen a szekér de így még a trélerre sem megy fel hiszen nincs bal első futómű.
Az meg hogy álló helyzetben garázsból kiálláskor eltörik az első rugó... Ha szembe jön a francia gyárból valaki, nem állok meg a zebrán sem (bocs). 150e km van a kocsiban, garázsban áll, gyakorlatilag első tulaj és ez a harmadik (minőségi, méregdrága) rugó.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2008-as C3. A megvétele óta küzdünk ezzel a problémával.
A benne lévő gyári rádió, csak a kormány alatti vezérlővel működik. Magán a rádión egyik gomb sem funkcionál (nem lehet kikapcsolni, vezérelni,nincs világítása...stb). A kijelzőn megjelennek a rádió csatornák( úgy mond,szól a rádió ),az óra viszont csak villog, és nem lehet sem azt,sem a dátumot beállítani. Mi lehet az oka?
elnyelte a proxy a hozzászólást, ha mégis 2x, bocs.
Köszi a segítségeket, este 8 és éjfél között (előtte dolgozom :(() nekiálltam és mivel nem fért alá az ütvecsavarhúzó gép a kocsinak már, leszenvedtem a 3 háromszögben álló csavart az aljáról, illetve megemeltem a másik oldalt is emelővel csutkára. Az utóbbi jelentett 5 centit, már csak 2 centi híja van. A trapézgömbfej három alsó csavarja elég vagy felül is le kell kötni?
Hogyan tudom leszedni a lengőkart? alá kell bakolni? Mindkét emelőm foglalt (kocsi két oldala miatt) Milyen irányban üssem finoman?
A váltóból kijövő féltengely jobban zavar, vesztettem újabb kb fél-egy deci váltóolajat csepegve, ha túl kifelé sikerült húzni, visszatoltam és a csepegés megszűnt. Nem tudom a féltengelyt vhogy rosszul túl kihúzni hogy kiakad / tönkremegy ott valami? Elég csak visszatolni ha mégis sikerül rosszul meghúzni?