Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 85444

Ahhha! :-) Így már világos, köszi! (Na, igen, én 100 -ból kb. 95x a 2. vonalon utaztam gyerekként.)

Előzmény: scsabi (85441)
Lipooth Creative Commons License 2024.04.05 0 2 85443

1972-ben még így nézett ki. A múzeuminak már nincs külön doboza.

Előzmény: Ep128 (85440)
LoviGabi Creative Commons License 2024.04.05 0 4 85442

Az a 2. vonalon volt, a famintájú dekoritlap burkolatú peronzáraknál.

S.A. említette is, hogy sajnos olyant sehol sem sikerült felhajtaniuk, szerencséjük volt hogy ebből a fémes verzióból találtak még egy működő üzemképes példányt.

Bevallom, én ilyen fémszínűre nem is emlékszem.

Én '79 novemberében költöztem a József Attila lakótelepre, a Pöttyös utcai metrómegállónál nekem ez a fémszínű rémlett, hogy ilyen volt ott.

Előzmény: scsabi (85441)
scsabi Creative Commons License 2024.04.05 0 3 85441

Az a 2. vonalon volt, a famintájú dekoritlap burkolatú peronzáraknál.  A hármason már kezdettől olyanokat alkalmaztak, ahol a persely és a jelzőlámpák a "korlát" házába voltak építve. Bár ezek eleinte elég csúnya fehér műanyagburkolatot kaptak. Bevallom, én ilyen fémszínűre nem is emlékszem.

Előzmény: Ep128 (85440)
Ep128 Creative Commons License 2024.04.04 0 2 85440

Nekem ez gyerekkoromból úgy rémlik, hogy valami kis "dobozszerű valami" volt a tökönverők tetején, tehát különálló részt képezett az a "persely", ahová a pénzeket kellett belökni. (Lehet, hogy az már egy későbbi verzió volt...?)

Előzmény: r1232 (85439)
r1232 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 85439

1617..

Előzmény: r1232 (85438)
r1232 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 85438

A 16. képen látszik a bedobó nyílás, a topiktárs nem volt figyelmes..

Előzmény: LoviGabi (85437)
LoviGabi Creative Commons License 2024.04.04 0 6 85437

Pedig a "tökverő" géphez a kiállítás házigazdája gyűjti a hajdani 1 Ft-osokat :) úgyhogy valahol ott lesz az a bedobó nyílás.

Amúgy amit nem írt le a BKV Zrt. (sem), de elég sok interaktív része van ennek a kiállításnak: az autostop működtethető, a vezetőfülkében is jó pár dolog ki- és bekapcsolható (pl. vezérkontroller menetre kapcsolva gyorsuló hangot ad be a hangszóró), a teremben archív metrórádiózás felvételeket is be lehet játszani, stb., szóval le a kalappal minden érintett felé.

Előzmény: Ep128 (85435)
Lipooth Creative Commons License 2024.04.04 0 0 85436

Nem lukas. Házi készítésű LED izzó van benne, csak kicsit furcsán áll... ;-)

Előzmény: Ep128 (85435)
Ep128 Creative Commons License 2024.04.03 0 1 85435

Nagyon köszi, élvezet volt végignézni! :-)

(Miért "lukas" az egyik fényszórója a fülkének? Meg a "tökönverő gépről" hiányzik az a része, ahol az 1 (később 2) forintot be kellett dobni. :-D )

Előzmény: LoviGabi (85433)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2024.04.03 0 1 85434

 

A többiek nevében is köszönöm a képeket!

 

Előzmény: LoviGabi (85433)
LoviGabi Creative Commons License 2024.04.03 0 20 85433

Egy kiállítás képei:

gorcher Creative Commons License 2024.04.02 0 1 85432

Már megvolt. A 4. oldala a pdf doksinak: https://www.bp16.hu/kertvarosi-konzultacio-2023-eredmenyei

Előzmény: hamzsabusz (85431)
hamzsabusz Creative Commons License 2024.04.01 -3 1 85431

Remélem, hogy a mostani önkoris kampány során nem fognak újfent jelentkezni a nagyratörő M2-H8 hév vágánykapcsolatok összekötésével. Amennyi csilliárdot már ott is eltapsoltak a látványtervezgetésekre, miközben 50+ év alatt addig nem sikerült eljutni, hogy a hosszú gyalogos aluljáró (legalább) két végére mozgólépcsőket építsenek be...  :-(

Lipooth Creative Commons License 2024.03.28 0 8 85430

Ma 10 éve, hogy utasokat szállít az M4. Isten éltesse!
https://welovebudapest.com/toplista/budapest-10-eves-4-es-metro-erdekessegek/

Városjáró_Blog Creative Commons License 2024.03.28 0 8 85429

De ha őszinték akartok magatokhoz lenni, akkor be kell ismerjétek ti is, hogy a Tatai úti Füsti Park is egy szégyen. Múzemupedagógiájuk (ha volt is valaha) a '70-es évek szocializmusában ragadt. A kitettet nagyvasak 3/4-e rohad. A vasútmodell kiállításuk poros és unalmas (a vasúti kocsiban működtetet verziót a szentlélek tartja össze). Interktivtás pedig mínusz nulla.

 

De metróügyben a Szentendrei létesítmény is egy romhalom. Ahogy az a szerencsétlen 400-as Ganz kinéz az udvaron az ugyancsak rohadó Hévvel, meg a többi szabadtéri vasúti hadifogollyal... Siralomház. 

Előzmény: Városjáró_Blog (85428)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2024.03.28 0 3 85428

Nehéz ügy ez, mert (mint ti is tudjátok) egyrészt full üzemi terület - már odajutni is veszélyesnek mondható -, másrészt kicsi a helyiség is ahhoz, hogy 15-20 főnél több egyszerre látogassa. Igazából az a csoda, ha időszakosan látogatható marad.

 

 

A buszgarázsos trükközésre meg megoldás lehet ha egy IP címről csak egy regisztrációt fogadnának, vagy mobiletefonszámhoz is kötnék. Netén jelképes de lekövethető bankkártyás díjhoz (mondjuk egy menetjegy árához). De ezeknek a triplázásoknak is "egyszerű" az oka. Más ilyen jellegű kikapcsolódás/szórakozás/ismeretbővítési lehetőség egész egyszerűen nincs Budapesten. (Amit a 10-dik éve beszántott Közlekedési Múzeum megkésett pótlásakánt összetákolt kőbányai vándorcirkusz nyújtani képest az egy vicc.)

Előzmény: gabor144 (85426)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85427

Ahogy mesélték, átment minden a Szabó Ervin téri központba. 

Előzmény: Ep128 (85422)
gabor144 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85426

Amikor pár hozzászólással lejjebb megjelent az infó itt a topicban erről, rákattintottam a linkre (már nem tudom, mennyivel a hozzászólás megjelenése után, de max 1-2 nappal), már az összes meghirdetett időpont (4 nap, napi 4 turnus) be volt telve. Ami persze nem csoda. Most átböngésztem a BKV honlapját, semmit nem találok róla. 

 

Ez így tényleg tragikus. Nyilván sok ember lelkes munkájával, nem kevés pénzből létrehoztak valami szépet, ami aztán gyakorlatilag megnézhetetlen. 

Előzmény: Il Leone (85425)
Il Leone Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85425

Csak kér a tipikus BKV-s hozzáállásért:

 

- túl kevés időpont

- túl kevés férőhely

- nem megfelelően meghírdetve.

 

Aztán a továbbiakban várhatóan olyan kevés időpont lesz meghírdetve, hogy ugyanúgy szinte lehetetlen lesz bejutni, mert akik voltak egyszer, majd mennek még 5-10 alkalommal, lásd a garázsok és kocsiszínek esetében, pl. a garázsokban a járművezetés tipikusan ilyen volt, egész napra kisajátította megának pár ember éveken keresztül.

Előzmény: Városjáró_Blog (85421)
bárány Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85424

Nem az számít, hogy mi mit gondolunk, hanem hogy mi van leírva a munkaköri leírásban, illetve a rá vonatkozó munkahelyi utasításokban, ami a munkavégzését szabályozza.

Erről nincs infóm, de az, hogy ő is bűnösnek vallotta magát, lemondott a tárgyalásról, valamint a bíróság 1 év 2 hónapra ítélte (a járművezetőt 1 év 6 hónapra), azt sugallja, hogy neki is elő van írva ilyen figyelési kötelezettség. 

Előzmény: gabor144 (85423)
gabor144 Creative Commons License 2024.03.28 0 0 85423

Tüsszögőrohamot kapott a diszpécser, meghalt egy ember a metróban (444.hu)  

 

Nincs előfizetésem, csak az elejét látom a cikknek, de az egyértelmű, hogy az "állomási diszpécser" (ez gondolom a forgalmi ügyeletes, vagy már nem úgy hívják?) is vádlott. Ez engem nagyon meglep. Ilyen esetet megakadályozni akkor tud, ha minden metróinduláskor meredten nézi a monitorokat, nekem ez túlzott elvárásnak tűnik. Szerintem az ilyen esetek elkerülése egyértelműen a járművezető felelőssége. Mit gondoltok?  

Ep128 Creative Commons License 2024.03.27 -1 0 85422

... és a diszpécserközpont hová lett onnét?

Előzmény: Városjáró_Blog (85421)
Városjáró_Blog Creative Commons License 2024.03.27 0 6 85421

Az első civil érdeklődők között jómagam is ellátogattam az immáron a nyilvánosság számára is megnyitott házimúzeumba. Nagyon kedves és hozzáértő urak meséltek az egykori diszpécserközpontból kialakított kiállítótér múltjáról és a metróüzem elmúlt bő 50 évéről. Kellemes szombat délelőtti élmény volt. Köszönet érte! És mindazoknak akik megőrízték az utókornak a kiállításon bemutatott relikviákat és eszközöket.

 

Érdemes azonban tudni, hogy - legyenek bármekkora közlekedésrajongók is a lurkók - a program nem kisgyerekeknek való. Egyrészt nekik túl hosszú és túl monoton lenne. Másrészt nem is az a nyomkorászós "mindent a kéznek" műfaj. 

 

Hogy mennyire lesz rendszeresen nyitva, azt laikusként nem tudom, de inkább tartom elképzelhetőnek, hogy bizonyos dedikált ünnepnapokon, közlekedés tematikájú programheteken lesz lehetősége a civileknek megtekinteni a tárlatot.

 

Előzmény: Fizolti (85412)
BU1048 Creative Commons License 2024.03.24 0 2 85420

Egy érdekes, orosz nyelvű videóra bukkantam a kivont Ev3 szerelvényekről, ha volt már elnézést.

https://youtu.be/mcS1ss3Fm2s

LoviGabi Creative Commons License 2024.03.22 0 4 85419

Amit Lipooth topictárs nem tud a régi kék metrókról pályaszám szerint mi merre hova, azt más sem tudja; szóval nyugodtan higyj neki. Én már sokkal tartozom neki az efféle infókért :)

Előzmény: BU1048 (85418)
BU1048 Creative Commons License 2024.03.22 0 1 85418

Oké! Elfogadom.

Előzmény: Lipooth (85417)
Lipooth Creative Commons License 2024.03.22 0 4 85417

A fülke amúgy teljesen csupaszon, darabokban került le, onnan lett visszaépítve. Hátfala sem volt.

Előzmény: Lipooth (85416)
Lipooth Creative Commons License 2024.03.22 0 3 85416

Egészen biztos. :-)

Előzmény: BU1048 (85415)
BU1048 Creative Commons License 2024.03.21 0 0 85415

Tudom, hogy Te mindent is tudsz a metróról, de biztos, hogy a 149? Mert az már felújított Ev volt, fehér belsővel és más "készülékekkel" a belsőfalon.

Előzmény: Lipooth (85414)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!