Az a 2. vonalon volt, a famintájú dekoritlap burkolatú peronzáraknál.
S.A. említette is, hogy sajnos olyant sehol sem sikerült felhajtaniuk, szerencséjük volt hogy ebből a fémes verzióból találtak még egy működő üzemképes példányt.
Bevallom, én ilyen fémszínűre nem is emlékszem.
Én '79 novemberében költöztem a József Attila lakótelepre, a Pöttyös utcai metrómegállónál nekem ez a fémszínű rémlett, hogy ilyen volt ott.
Az a 2. vonalon volt, a famintájú dekoritlap burkolatú peronzáraknál. A hármason már kezdettől olyanokat alkalmaztak, ahol a persely és a jelzőlámpák a "korlát" házába voltak építve. Bár ezek eleinte elég csúnya fehér műanyagburkolatot kaptak. Bevallom, én ilyen fémszínűre nem is emlékszem.
Nekem ez gyerekkoromból úgy rémlik, hogy valami kis "dobozszerű valami" volt a tökönverők tetején, tehát különálló részt képezett az a "persely", ahová a pénzeket kellett belökni. (Lehet, hogy az már egy későbbi verzió volt...?)
Pedig a "tökverő" géphez a kiállítás házigazdája gyűjti a hajdani 1 Ft-osokat :) úgyhogy valahol ott lesz az a bedobó nyílás.
Amúgy amit nem írt le a BKV Zrt. (sem), de elég sok interaktív része van ennek a kiállításnak: az autostop működtethető, a vezetőfülkében is jó pár dolog ki- és bekapcsolható (pl. vezérkontroller menetre kapcsolva gyorsuló hangot ad be a hangszóró), a teremben archív metrórádiózás felvételeket is be lehet játszani, stb., szóval le a kalappal minden érintett felé.
Remélem, hogy a mostani önkoris kampány során nem fognak újfent jelentkezni a nagyratörő M2-H8 hév vágánykapcsolatok összekötésével. Amennyi csilliárdot már ott is eltapsoltak a látványtervezgetésekre, miközben 50+ év alatt addig nem sikerült eljutni, hogy a hosszú gyalogos aluljáró (legalább) két végére mozgólépcsőket építsenek be... :-(
De ha őszinték akartok magatokhoz lenni, akkor be kell ismerjétek ti is, hogy a Tatai úti Füsti Park is egy szégyen. Múzemupedagógiájuk (ha volt is valaha) a '70-es évek szocializmusában ragadt. A kitettet nagyvasak 3/4-e rohad. A vasútmodell kiállításuk poros és unalmas (a vasúti kocsiban működtetet verziót a szentlélek tartja össze). Interktivtás pedig mínusz nulla.
De metróügyben a Szentendrei létesítmény is egy romhalom. Ahogy az a szerencsétlen 400-as Ganz kinéz az udvaron az ugyancsak rohadó Hévvel, meg a többi szabadtéri vasúti hadifogollyal... Siralomház.
Nehéz ügy ez, mert (mint ti is tudjátok) egyrészt full üzemi terület - már odajutni is veszélyesnek mondható -, másrészt kicsi a helyiség is ahhoz, hogy 15-20 főnél több egyszerre látogassa. Igazából az a csoda, ha időszakosan látogatható marad.
A buszgarázsos trükközésre meg megoldás lehet ha egy IP címről csak egy regisztrációt fogadnának, vagy mobiletefonszámhoz is kötnék. Netén jelképes de lekövethető bankkártyás díjhoz (mondjuk egy menetjegy árához). De ezeknek a triplázásoknak is "egyszerű" az oka. Más ilyen jellegű kikapcsolódás/szórakozás/ismeretbővítési lehetőség egész egyszerűen nincs Budapesten. (Amit a 10-dik éve beszántott Közlekedési Múzeum megkésett pótlásakánt összetákolt kőbányai vándorcirkusz nyújtani képest az egy vicc.)
Amikor pár hozzászólással lejjebb megjelent az infó itt a topicban erről, rákattintottam a linkre (már nem tudom, mennyivel a hozzászólás megjelenése után, de max 1-2 nappal), már az összes meghirdetett időpont (4 nap, napi 4 turnus) be volt telve. Ami persze nem csoda. Most átböngésztem a BKV honlapját, semmit nem találok róla.
Ez így tényleg tragikus. Nyilván sok ember lelkes munkájával, nem kevés pénzből létrehoztak valami szépet, ami aztán gyakorlatilag megnézhetetlen.
Aztán a továbbiakban várhatóan olyan kevés időpont lesz meghírdetve, hogy ugyanúgy szinte lehetetlen lesz bejutni, mert akik voltak egyszer, majd mennek még 5-10 alkalommal, lásd a garázsok és kocsiszínek esetében, pl. a garázsokban a járművezetés tipikusan ilyen volt, egész napra kisajátította megának pár ember éveken keresztül.
Nem az számít, hogy mi mit gondolunk, hanem hogy mi van leírva a munkaköri leírásban, illetve a rá vonatkozó munkahelyi utasításokban, ami a munkavégzését szabályozza.
Erről nincs infóm, de az, hogy ő is bűnösnek vallotta magát, lemondott a tárgyalásról, valamint a bíróság 1 év 2 hónapra ítélte (a járművezetőt 1 év 6 hónapra), azt sugallja, hogy neki is elő van írva ilyen figyelési kötelezettség.
Nincs előfizetésem, csak az elejét látom a cikknek, de az egyértelmű, hogy az "állomási diszpécser" (ez gondolom a forgalmi ügyeletes, vagy már nem úgy hívják?) is vádlott. Ez engem nagyon meglep. Ilyen esetet megakadályozni akkor tud, ha minden metróinduláskor meredten nézi a monitorokat, nekem ez túlzott elvárásnak tűnik. Szerintem az ilyen esetek elkerülése egyértelműen a járművezető felelőssége. Mit gondoltok?
Az első civil érdeklődők között jómagam is ellátogattam az immáron a nyilvánosság számára is megnyitott házimúzeumba. Nagyon kedves és hozzáértő urak meséltek az egykori diszpécserközpontból kialakított kiállítótér múltjáról és a metróüzem elmúlt bő 50 évéről. Kellemes szombat délelőtti élmény volt. Köszönet érte! És mindazoknak akik megőrízték az utókornak a kiállításon bemutatott relikviákat és eszközöket.
Érdemes azonban tudni, hogy - legyenek bármekkora közlekedésrajongók is a lurkók - a program nem kisgyerekeknek való. Egyrészt nekik túl hosszú és túl monoton lenne. Másrészt nem is az a nyomkorászós "mindent a kéznek" műfaj.
Hogy mennyire lesz rendszeresen nyitva, azt laikusként nem tudom, de inkább tartom elképzelhetőnek, hogy bizonyos dedikált ünnepnapokon, közlekedés tematikájú programheteken lesz lehetősége a civileknek megtekinteni a tárlatot.
Amit Lipooth topictárs nem tud a régi kék metrókról pályaszám szerint mi merre hova, azt más sem tudja; szóval nyugodtan higyj neki. Én már sokkal tartozom neki az efféle infókért :)