Szeretnék segítséget kérni ,aki esetleg járt így vagy tudja biztosra mi lehet a gond ,legyen szíves csak az írjon! (találgatni én is tudok)
A kérdés: adott egy 2 hengeres ZIL sűrítő egy 3 lovas villany motorral 50L tartályon 900-950 es fordulat a sűrítőn, a sűrítő olajzása meg oldva (orosz videókból el lesett kanalazós módszerrel)
A hűtése kényszer víz hűtés egy régi mosógép szivattyúja oldja meg és egy 125ccm es motor vízhűtője a hőcserélő.
A sűrítőben kompresszor olaj van,amit kb 1 hónapja raktunk bele(előző max 1 évet volt használva benne)
A gondom: ha kicsit többet kell dolgoznia mert kell több levegő valahova(P.L: festettem egy robikapa potkocsit) Akkor 15-20 perc után izzik a sűrítő.
Így nem tudom folyamatosan használni max 10-15 percet mert kezd melegedni nagyon és nem értem miért!
A hűtő el van látva egy kis 220 v os ventilátorral hogy le vigye a hőt de így is melegszik :(
Mi lehet a gond?
(nem lehet hogy ezek a teherkocsi olaj rendszeréről motor olajhoz vannak gyártva? )
ITTpedig mar a TATRA-148-as kompresszora,a mihez mar olajtartalyocska,is lett alkalmazva,nyomas kiegyenlito,es nyomasszabalyzo,elektromos nyomaskapcsolo is van szerelve,meg ilyen ellenaramlo is van mikor a festes kozben,hogy magakadalyozzuk a hoemelkedest.
Nekem egy TATRA-111-es bol,osszerakott 2x2-hengeres van,ennek az a elonye a TATRA-138/48-as bol valohoz hogy nem kell kulon tartalyocskat szerelni a olajnyomas vegett.
Üdv! Van egy Metabo kompresszorom. 24l/8bar, dugattyús, olajos. A problémám az lenne, hogy a kilépő levegőben olaj van. Volt szervizben is, azt mondták nincs semmi baja. Gari már nincs rá, így gondoltam szétszedem, mert nem tartom normálisnak, hogy ennyi olaj legyen benne. Nézegetem a nívó szintet de nagyon idétlen a pálca és gyakorlatilag nem lehet megmondani, hogy mennyi fogy belőle. Igen ám de a hengercsavarokat egyszerűen nem tudom meglazítani. Szétbarmolni nem akartam így egyben maradt. Kapott egy Gav 10 mikronos levegő szűrőt és legnagyobb meglepetésemre az olajköd megmaradt.Azt értem, hogy a szűrés előtt benne volt az olaj, na de, hogy utána is. Meg tudja e mondani valaki, hogy ez normális e, vagy mitől van? Marhára zavar és gyakorlatilag nem tudom használni a kompresszort.
Sajna a telefon nem él,a térkép szerint nincs nagy élet ott.Régen a Lacetti 1.8-nál gondolkodtam ebben,de akkor egy Börsi cég 7-800000ft-ért csinálta volna,letettem róla, sajna elhiszem,hogy ma ennyi, de már nekem ennyi elég lesz.
Megválaszolom magamnak :) Hátha valakinek szintén lesz ilyen problémája. Szétszedtem, rengeteg csavar fogja össze, de utána simán szétjön.
Ilyen egyszerű masinát még nem láttam. Még a hajtókar is "kívül" van. Mivel nincs tartálya, ezért van benne egy biztonsági szelep, 8 Bár környékén kinyit, ha egy darabig le van zárva a pisztoly. Ebben akadt fenn a golyó és állandóan engedett. Kicsit megolajoztam és kész. Összeraktam.
Közben ismét eszembe jutott, hogy abból kivezetve rá lehetne kötni egy tartályt nyomáskapcsolóval és máris univerzálisabb lenne. Még talán festeni is lehetne vele.
Sziasztok, biztos hülye kérdés de googlen nem találtam rá választ. 😀 Mitől van az, hogy a kompresszor normál esetben nem engedi el a levegőt pisztoly cserénél? Nincs a pisztolyon semmi bizbasz ami benyomna a gyorscsatin egy szelepet vagy ilyesmi.🤔 Honnan tudja a masina, hogy most engedjen-e levegőt a csövön vagy sem? 😀 Konkretan az a problémám, hogy az enyém elkezdett szivárogni nem is kicsit, illetve minden cserénél úgy kell ráfeszegetni az új pisztolyt a csatira mert ömlik kifele az a kevés, nehezen összenyomott levegő is... Einhell 190
Elmélkedem, hogy egyébként a tartály rozsdásodás ellen néha valami könnyebb olajat a leeresztő nyíláson át betölteni, vagy pl WD40-el befújni teljesen hülyeség lenne? (akár olajos, akár olajmentes gépnél)
A kifújó részre pedig olaj / víz leválasztót téve, olyannal használva a kompresszort.
A festés előtt azért kezelni kellene a felületet, hasonlóképp mint a kétütemű motorok acél üza tankjait a speciális festés előtt. Na meg manapság van lehetőség a kis nyíláson keresztül kamerával bekukucskálni a tartály belsejébe egy kis állapot felmérésre....
Nem kell azt szétvágni. Valamelyik csavart kicsavarva, beletölteni a festéket a lyukat ledugózni és többször alaposan körbe forgatva "beáztatni" a belsejét, majd a maradék festéket ki csepegtetni.
Hogyan lehetne befesteni egy tartályt belülröl ? szét kellene vágni +az újra hegesztésnél leégne a festék belülröl ,reménytelen próbálkozás lenne. Rozsdamentes acélból kellene gyártani a tartályt ,de akkor meg megfizethetetlen lenne . Valahogy még mindig nem vagyok még megelégedve ezzel az Abac kompresszoral . OKÉ HOGY MÉG NINCS BEJÁRATVA , de nem tetszik hogy nagyon "remeg az asztalon. +elég nagy a hangja . Az olajat ajánlatos lenne lecserélni ? Oksi hogy minőséginek mondják ,de nekem nem tetszenek a hegesztések (kokánynak tünik) . Konkrétan még a hegesztési pöttyöket se csiszolták le . A matrica(márka jelzés) légbuborékosan van felragasztva .stb. Na ha egy strauss -ról lenne szó még elnézném ,de egy Abac - márkától azért többet vártam volna . A beltartalmát meg már el se merem képzelni milyen minőségi lehet . Nagyon bánom hogy nem a Chicago pheunamit-ot rendeltem meg ugyan ezért az árért .
Köszi. Hát remélem sokáig fogja bírni a strapát. Nem mindennapos használatra kell ,hanem csak a műhelybe kisseb munkákra . Ma pl,a robogó variátor anyát szedtem le egy Parkside -os légkulccsal . Lekapta azonnal , ezt eddig nem tudtam megoldani más módon .
Sziasztok . Vásároltam egy egyszerű ABAC kompresszort https://www.techtomat-shop.hu/abac-line-pole-position-b20-dugattyus-kompresszor-8-bar . A problémám az lenne hogy én azt hittem hogy ezt Olaszországban gyártják ,meg nagyon jokat írtak róla .Erre a csomagoláson Kina szerepel gyártoként ,meg a paprokon is . Na ennyi erővel Straus kompit is rendelhettem volna az is Kinai gagyi.