"Még mák,hogy nem kell a rohadó elemeket cserélni....de annak is eljön az ideje :DDD"
Kb. 20 év múlva, ti. a "béna" olaszok is elég régóta galvanizált karosszériát készítenek, mint az "isteni" németek. Nézz pl. egy 10 év körüli Ar 155-t v. akár egy Punto I.-t nem sok rozsdát fogsz találni. Már nem 1985-t írunk, ébredj 2003 van.
Máá bocsánat, én nem hasonlítottam az Astrát az Alfához, hanem az Astrával példáloztam. A kettő mintha nem ugyanaz lenne...
Egyébként még jó hogy nem rozsdásodik:)
A kopó alkatrészen a fékbetéteket és a gyertyákat értem.
Egyébként ha valaki úgy hajtja az autóját tényleg az lehet vele mint a felsorolt 3 esetben. Érdekes a mienknek semmi baja nincs. Sem az elektronikával se semmivel. Hogy lehet ez??? Talán nem kéne az 1.6-ossal úgy menni mint az ökör. Na mindegy ez csak 1 variáció.
A lényeg: valahogy a mienk nem akar tönkremenni pedig nincs megkímélve.
Coure Sportivo
hm.
nálam 3 ismerősnek van 156-osa.
ebből egy nemsokkal az átvétel után kapott egy cserét. azóta eladta. most galant V6-tal jár, hibátlan azóta is.
a másik megeléglte, hogy minden elektronikus cucc tönkrement neki benne és szervízbe járt folyamatosan. eladta. 2 literes accord-ja, hibátlan azóta is.
a harmadiknak malapból 16 literes volt a fogyasztása. bevitte szervízbe, nem tudtak mit csinálni vele. eladta. bmw-je van, azóta is hibátlan.
Helló mindenki!
Olvasgattam az astrás emberünk hozzászólásait és persze a többit is. Szerintem az év autója cím odaítélői bizony néha-néha elhamarkodottan döntenek, de az Alfa 147-es esetében erről nincs szó. Az, hogy az Ncap teszten 18%-ot kapott, teljesen független ettől. Azt majd az idő igazolja, hogy "jogos" volt-e a cím avagy sem.
Csak hogy felhozzak egy példát szintén az Alfától, a 156-os megérdemelten lett Az év autója 1998-ban. Ezt mi sem igazolja jobban, mint további 35 kitűntető cím, több mint 500,000 elégedett tulajdonos szerte a világon és az, hogy még mindig kelendő és modern autóról van szó.
Ami az Astrát illeti és általában a német autókat: designe-ban erős lemaradásban vannak az olaszokhoz képest. Csakhát egy-két emberben még él egy bizonyos beütés, melynek fő jellemzője, hogy elvakultan imádja a német autókat. Persze egy bizonyos fokon jogosan, de a német precizitás, kezd elhalványulni. Ezzel együtt az Alfákról olyan vélemény alakult ki (sajnos jogosan) hogy sz@rok, de ennek az időnek vége, fel kéne ébredni! Egy Alfa ma már van olyan megbízható mint akármelyik német autó. Ennek ékes bizonyítéka '98-as 156-osunk, amelyben 228,000 km van és kopóalkatrész-cserén kívül semmi baj nem volt vele.
Ugyanakkor, ha megnézünk egy Astrát a népet precizitás bizony nem a méregfogait csillogtatja ezzel az autóval.
Hát ennyi.
Cuore Sportivo
"De egyébként 1db 147-es áráért 3db Asztmát is kapsz.... "
Ekkora baromságot honnan veszel? Ez a mondatotod csak úgy igaz, hogy 3 db 92-es évjáratú astrát kaphatsz!!
Egyébként meg ballagj el egy Opel kereskedésbe és nézd meg az 1.6-os Astra alapárát, utána kezdd el felszerelni az extra listáról és hozd a 147 alapfelszereltségi szintjére! Sirva fogsz fakadni!
Ráadásul nem is rendelhetsz bele mindent amit a 147 alapáron ad!
Csak tájokoztatáswul közlöm, hogy az eredmény a végére kb 400.000 Ft-al többe jön ki az Astra!
Legalább próbáljon meg mindenki a tények tükrében pampogni, és úgy fikázni!
Az ütközésnél nagyon sokat számít, hogy mekkora tömegű autók találkoznak. Ha visszaemlékszünk a fizikai tanulmányokra, tudjuk, hogy az lendület (momentum, impulzus) a tömeg és sebesség szorzata. Azaz ha van két autó, ami ugyanolyan sebességgel halad, a dupla tömegűnek kétszer akkora a lendülete. Ez ütközésben úgy nyilvánul meg, hogy ő az erősebb, azaz mondjuk egy frontális ütközésnél a kétszer nagyobb súlyú csak feleannyit lassul mint a másik résztvevő. Így ha mondjuk az 1 tonnás Bravaban nekimész egy alapból legalább másfél tonnás, öt emberrel megpakolt autónak, akkor te a bravaban majd kétszer olyan intenzíven éled meg az ütközést.
Ezzel kapcsolatban jut eszembe egy baleset... A 3-as úton őrült módra előzgetett egy Audi, végül addig feszítette a húrt, míg nekiment egy 20-25 éves ócska WV kisbusznak - az amelyiknek motorháza sincs elől, azaz egészen elől ül a sofőr. A kisbusz meg volt kapolva áruval. A sofőr ugyan jól beszorul, tűzoltók vágták ki, és valószínűleg eltört a lába, de végig magánál volt. Az Audiban mindketten kitörték a nyakukat. Pedig lefogadom, hogy jobb volt az A4-es töréstesztje mint a kisbuszé...
Bocs az morbid OFFért, de nem árt ezt sem észben tartani, amikor egy autót biztonságát értékeljük.
Nem hiszem, hogy "baratod" lennek, meg idezojeles ertelemben sem. De abbol, hogy az alfa 147 18 szazalekos en nem azt vontam le, hogy de jo a a szomszed doglott tehene. CSak sajnalni tudlak az ilyen es hasonlo kozbevetesekert.
Inkabb azon kellene toprengened, hogy miert doglott meg a "tehened".
Gyanitom, hogy nem a Daewoo csodje miatt. IGazam van?
Ez a topic a tenyekrol es nem ocskavasakrol (daewoo es mikrosuto tarsai) szol.
Es velemenyekrol amiket varok, meg akkor is, ha azok eppen nem a te kedvedre valok. Ez van.
Orulnek, ha az alfa 147 tenyleg megerdemelne a dijat. Minden tekitetben!
"Az autos ujsagiras legfobb aja az egesz vilagon, hogy olyan dolgokat leirnak elore, amelyeket nem volt modjuk tesztelni. Pl szuper biztonsagi karosszeria stb... Nem korrektebb ezt irni: biztonsag: ABS, 2ABG stb, de karambol-teszten meg nem vett reszt."
Nem tudom, mennyire mozogsz otthonosan az autós újságírás világában, és milyen autós szaklapokra (netán egyéni tapasztalataidra?) alapozod a véleményedet. A hozzászólásaidból ítélve azonban javasolnám, hagyatkozz a színvonalasabbakra!
Amennyiben hathatósan tanulmányoznád pl. au autó Magazin oldalait, hogy a magyar szakfolyóiratoknál maradjak, bizonyára észlelnéd, hogy minden egyes tesztelt autó, amely lapzártáig nem vett részt hivatalos törésteszten, egytől egyig ugyanazt a pontszámot kapja "Ütközési tulajdonságok" címszó alatt – még az Alfa Romeo 147-es is.