A gumi az egy bf goodrich. 15"-os és kb 5 centivel nagyobb az átmérője mint az eredeti gyári. Méretet fejből nem tudok. Az biztos, hogy az előző tulaj emiatt emelt 5 centit a rugókon. egyébként nem férne el. Ezzel vettem. Kaptam hozzá négy gyári méretű téligumit. olyan utcai fajtát. az került az alufelnire.
a lemezfelnit úgy vettem, hogy eredeti jimny. Szerintem az ET-je nem passzol. De majd, ha hazahoztam elolvasom a jelöléseket.
gondolom az ökölfejről van szó. ott van valami szimmering, ami elszállt. Elég szépen belocsolta a kerékjárati ívet.
Mondjuk sejthető volt. Novemberben volt "szervízkönyv újrakezdő" átvizsgáláson. Már jelezték, hogy jobb elöl felújításra szorul. úgyhogy 100-120 ezret most otthagyok majd erre...
Nekem se szerszámom, se időm, pláne nem sok tapasztalatom. Szakemberre bíztam.
De a dízel joval nyomatékosabb, és én imádom az 1.5 renault motort elég jol eltalált dolog ha rendesen van vezetve meg olajcserélve. és sehol nem olvastam rosszat a dizel jimnyról, a dízel vitarárol 1.9ddis arrol viszont olvastam rosszkat.
A gombos lelkivilágát csak elképzelem, de az simán lehet és normális is, hogy 4-ben kicsit összefeszülnek a dolgok (akár az agyban, akár az osztóműben) s csak mozgatásra kapcsol szét minden.
(Kézinél ilyenkor lehetett érezni, hogy kicsit erőltetni kell a botot)
A gombosra állítólag jellemző, hogy sérül és/vagy telerakódik sárral a kapcsolást végző villanymotor(ok? Nem tudom, hány van...), erre figyelj.
(A domboldalon Y-ozással meg óvatosan, könnyen borulás a vége...)
bekapcsoltam, aztán a dombtetőn "Y"-ban kellett visszafordulni.
ezután kikapcsoltam. Itt volt egy kis "villogás". aztán megmozgattam előre-hátra. Egy nagyobb kattanás, a lámpa elaludt. és látszólag semmi rendellenes nem történt. Visszaállt a 2WD
Akkor itt semmi olyat nem tettem, amit "ne lett volna szabad" a technika kímélése érdekében?
A 20 évvel ezelőtti, kétbotossal van tapasztalatom, az alapján mondom,:
Semmi extra, 2》4 (és 4》2) wd menet közben is mehet (talán 100ig?), ha egyforma az első-hátsó kerekek fordulata - azaz pl. nem pörögnek túl a hátsók a sárban. Csak kapcsolsz s a többit intézi a gép.
Felezőbe, -ből viszont csak álló autónál.
Ha villog, akkor valamiért nem sikerült a kapcsolás, nekem ez csak a vákumos első agyaknál lehetett probléma, hisz bottal kevertem az osztómüben, de gondolom, a későbbi, elektromos kapcsolásúaknál ott is lehet hiba, pl. nem müxenek a szervómotrok sár miatt.
Nekem a lengőkaron (hol máshol, mint a legalul :-) ) vezetett vákuumcső szakadt ki, ettől teleszívta az egyik szelepet trutyival, ami persze ettől meg is kotlott.
Sziasztok! Egy kis segitseget kernek ha valiki tuna segiteni. Nemreg vettem egy 2007 es 1.5 ddis jimnyt .Csereltuk a baloldali kupos csapagyakat. Aztan a zold lampacska mar csak pislogott. A gardan tengely forgott de a tengelyvegen a vakumos kapcsolok mar nem dolgoztak.Vettem 2 db .kezi kapcsolot elore.OK. De a zold lampa a muszerfalon tovabra is makacskodik es pislog. Nem eg folytonosan es nem engedi bekapcsolni a felezot 4x4 be.A 4x4 kikapcsolasa csak motor nelkul megy.MIT CSINALJAK?
Üdv. egy kis segítségre lenne szükségem. 2000 évjáratú Jimny, nem rég került hozzám. olyan 1300-1400as fordulatnál volt egy torpanás az autóban. kitakarítottam az egr szelepet, és csővezetékét" , a fotó házat, az alapjárati motort. a torpanás megszűnt, sokkal dinamikusabb lett a motor csak egy uj probléma ütötte fel a fejét. az alapjáratom beállt 1500ra . hideg indítás után, folyamatosan emeli felfelé az alapjáratot. 900ról szépen lassacskán megy felfelé. vákum csövek jók, aku saru levétele után, az alapjárat betanítás" is megtörtént, mégis felmászik az alapjárat. tipp valakinek?
Köszi a visszajelzést, akkor jól sejtettem, nekem is volt olyan csapágyam törött-elemésztődött görgőkkel. Ha jól emlèkszem, nincs rajta zsírzási lehetőség, de mintha a zárófedélbe lehetne befúrni zsírzógombot. Persze rég volt, koránt sem vagyok benne biztos.
Szia Atompyka! Kész lett az autó. Eltört az egyik kúpos csapágy. az lett cserélve, és az ökölfej tömítése. egy füst alatt megvettem a cuccokat a másik oldalra is, ha kell majd egyszer akkor kéznél lesz. köszi az érdeklődésed, és a segítő szándékod. Kellemes ünnepeket kívánok neked, és szeretteidnek.