Keresés

Részletes keresés

Zoli_t5H Creative Commons License 15 órája -1 0 220279

A teljes Wehrmacht felügyelte az álmunkat. :-))

 

Előzmény: p21-feri-tb2 (220276)
Zoli_t5H Creative Commons License 15 órája 0 2 220278

Ahány okmányiroda, annyiféle baromságot mondanak, ezen igazodjon el az egyszeri halandó. Pedig gondolj csak bele mekkora baromság ez. Ha pl. egy autóban mondjuk egy vezérműláncszakadás miatt kuka a blokk és veszel akár a gyártótól egyet, akár egy bontóból, akár egy magánszemélytől, miért adna neked hozzá forgalmi engedélyt??!! Nooormális?? A motorblokk az csak egy részegység, az okés hogy fel van tüntetve a száma a forgalmiban, de nem kell, hogy saját forgalmival rendelkezzen. Blokkcserénél egyszerűen bejegyzik a motorszám változást és kész. A származást és a tulajdonszerzést az adásvételivel igazolod, nem a forgalmival. A forgalmi a közlekedéshatósági nyilvántartáshoz és a forgalomban való részvételhez kell.

 

Előzmény: szilárd84 (220261)
triplaharom Creative Commons License 15 órája 0 0 220277

Lehet hogy Aladin lakik benne ... (:-)))

Előzmény: Fejes Attila (220254)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 15 órája 0 0 220276

Idén jól beszorultunk közétek Zolival. :-))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: szilárd84 (220266)
Zoli_t5H Creative Commons License 15 órája 0 0 220275

Zsóry szokás szerint nagyon kemény. :-) De legalább ti elmondhatjátok, hogy teljes harcászati támogatással motoroztok. Nincs az a kóbor kutya, aki meg merné ugatni ezt a brigádot. :-))

 

 

Előzmény: szilárd84 (220266)
sasspali Creative Commons License 16 órája 0 0 220274

Ez is a jól ápolt kategória!!

Előzmény: szilárd84 (220272)
sasspali Creative Commons License 16 órája 0 0 220273

Igen, volt ilyen, mert a nyolcvanas évek közepén az Ezermester boltokban száz forintért adták a vadonat új Pannonia lámpafejeket, az eredeti dobozában, bilux kapcsolóval, és a hozzá menő vezetékkel együtt. Nekem is van, de azt motorra nem szereltem föl!

 

Előzmény: T1OK3 (220259)
szilárd84 Creative Commons License 19 órája 0 0 220272

Ez vajon egy régebbi modernizálás? vagy valami P9-es lenne?

Akinek közel vannak akár érdekes lehet az ár sincs elrugaszkodva ;)

 

https://www.kepesmotor.hu/pannonia-veteran_motor/p1854800

p21-feri-tb2 Creative Commons License 20 órája 0 1 220271

Ha már Eger.... :-)))

Előzmény: Baltássy (220270)
Baltássy Creative Commons License 20 órája 0 1 220270

Ha már Bükk, akkor Eger, és környéke, kedvenc kiránduló helyem.

Eger, Dobó utca, apai nagyapám volt műszerész műhelye helyén nyitott kávézó

 

Ez már nagyon a Bükk! :-)

Samassa, vagy Lambot ház az erdő közepén.

 

 

Igen, azon a vízen jöttem át. :-)))

De már megyek is, mert kimoderálnak offolásért... ;-)

Előzmény: Zoltán Dalmady (220268)
szilárd84 Creative Commons License 20 órája 0 0 220269

T1OK3 – Igen sajnos ezek a papírozások is annyi éle képen zajlik ahány Okmányiroda de az alapok nem változnak :D

 

Nincs is annál jobb mikor nyári kánikulába csak kanyarogsz a Bükkbe egy pólóba hogy a hűs erdei levegő átjár aztán Bükkszentkereszten egy Cola…..mindenkinek ajánlom ;)

Augusztus utolsó hétvégéjén rendezünk egy motoros találkozót Bükkszentkeresztre oda szerelttel várunk mindenkit egész napos túra a Bükk legszebb részén Veteránokkal!!

Előzmény: Zoltán Dalmady (220268)
Zoltán Dalmady Creative Commons License 21 órája 0 0 220268

A Bükk is gyönyörű. Kirándultam ott is igaz autóval, de motoros szemmel értékelve a kígyózó aszfaltot. Nem marad ki a motorral való meghódítás alól.

Jó kis időrendi lépcső a fényképeden.

Előzmény: szilárd84 (220266)
T1OK3 Creative Commons License 21 órája 0 0 220267

Ezzel a motorszám mizériával kapcsolatban teljes a káosz.

Sok járműnél csak a motorkódot írják be a forgalmiba, nekem is van ilyen motorom, ha motorblokkot szeretnék benne cserélni, akkor belerakok egy másikat ami ugyanolyan motorkódú. Semmiféle papírmunkát nem igényel, mintha csak gumiköpenyt cserélnék. A műszaki vizsgán sokszor nem is fényképezik a motorszámot.

Veterán motoroknál még azért ilyen bonyolult az egész mert a régi forgalmikban az egész motorszám szerepel(t), a fentebb írtakat inkább mai modernebb járműveknél tapasztaltam.

Előzmény: szilárd84 (220261)
szilárd84 Creative Commons License 21 órája 0 0 220266

Bejelentkezem én is a Bükk a hátsókertöl :D :D

Előzmény: Zoltán Dalmady (220265)
Zoltán Dalmady Creative Commons License 21 órája 0 0 220265

Szervusz Feri! Igen követem a fényképes tájékoztatódat az Ország különböző pontjairól, amihez gratulálok, szép teljesítmény. Azért én sem riadok meg a távolságoktól. Nyaranta többször látogatom a Balatont motorral, Veszprém, és Zala Megyét, Tolnát, és Bács-Kiskun Megyét.

Előzmény: p21-feri-tb2 (220264)
p21-feri-tb2 Creative Commons License 22 órája 0 1 220264

Szevasz Zoltán.

"innen van messze Észak és Kelet-Magyarország."

A távolság azért van, hogy legyőzzük! :-)))))))))))))))))))))

Előzmény: Zoltán Dalmady (220263)
Zoltán Dalmady Creative Commons License 22 órája 0 0 220263

Igen a Mecsekben motorozni élmény. Csak nekem meg innen van messze Észak és Kelet-Magyarország. A magyarhertelendi gyűjtőt személyesen ismerem, jó párszor voltam már nála, még alkatrésszel is boltoltam vele. Tényleg szép a gyűjteménye van.

 

Orfű-Abaliget

Előzmény: T1OK3 (220260)
szilárd84 Creative Commons License 22 órája 0 0 220262

Ezt a csodát én is pont ma reggel tettem a zárt csoportunkba :D :D az emberi hülyeségnek nincs határa és persze a mindent pénzé azonnal a legtöbb haszonnal magatartásnak nincs határa….

Előzmény: Fejes Attila (220254)
szilárd84 Creative Commons License 22 órája 0 0 220261

Szia Zoli

 

Nekem ezt a Miskolci okmány irodába mondták ezt a ügymenetet a blokk cserére vonatkozóan, és mikor kérdeztem, hogy miért van itt is szükség a forgalmira csak azt a választ kaptam honnan tudom igazolni honnan van a blokk az adásvételi itt nem volt elég.

 

Persze igazad van a logikám nekem se ezt az ügymenetet diktálta volna mivel adásvételeim van a blokkról és megnézik a rendszerben blokk szám alapján ha nem lopott, akkor minden rendben kéne lennie de a bürokrácia malom kereke nem így őröl nálunk :D

Előzmény: Zoli_t5H (220253)
T1OK3 Creative Commons License 22 órája 0 0 220260

Motorozás szempontjából picit irigykedem a lakhelyeddel kapcsolatban. Nekem 200 km. -t kell motoroznom, hogy a Mecsekben kanyarogjak egy kicsit. Nagyon szeretem azt a környéket.

 

Magyarhertelenden jártam egy gyűjtőnél, sajnos a nevét elfelejtettem, komoly gyűjteménye van, köztük több magyar motorkerékpár is.

Előzmény: Zoltán Dalmady (220258)
T1OK3 Creative Commons License 23 órája 0 0 220259

Nekem 20 éve kínáltak ilyet ugyan ennyiért, csak annyi különbséggel, hogy vadi új volt, dobozában, km. órával, bilux kapcsolóval. 

Akkor sokalltam érte a lóvét. 10-12 darab biztos volt a bácsinál.

Előzmény: Fejes Attila (220254)
Zoltán Dalmady Creative Commons License 23 órája 0 0 220258

Hát igen. Akkoriban a veteránbörzéknek még híre sem volt. Talán  Budapesten volt évente egyszer. Én már a kilencvenes években haraptam minden környékbeli gyári Pannónia alkatrészre, de még így is kevés a valamirevaló ép alkatrészem. A mi környékünkön is (Baranya, Komló-Magyarszék) a Pannóniák nagy része erőgépként élte második életét, ami az alkatrészekre pecsétet rakott. Igaz ezt az erőgépes tábort én is erősítettem, igaz hogy egy blokkot a háromkerekű Szabolcsba áldozott még édesapám, én pedig egy másikból igen komoly gépet építettem.

Előzmény: Zoli_t5H (220257)
Zoli_t5H Creative Commons License 23 órája 0 0 220257

20 éve én is csináltam így, ahogy írtad (felragaszt, présel, síkba csiszol). Messze nem volt tökéletes, de ideiglenesen jó volt. Meg hát akkor BAZ megyei tacskó kölyökként, 200km-re a legközelebbi börzétől nem nagyon volt más megoldásom. :-)

 

Előzmény: Zoltán Dalmady (220255)
Zoli_t5H Creative Commons License 23 órája 0 0 220256

Ez sajna max kóbor kutyákat dobálni jó. Én az ilyesmit (meg annél sokkal jobbakat is) egy köszönömért vagy max. egy tábla csokiért szoktam osztogatni márkatársaknak, ha valakinek szüksége van rá.

 

Előzmény: Fejes Attila (220254)
Zoltán Dalmady Creative Commons License 23 órája 0 0 220255

 Az új lamella vastagsága 5-5.5 mm. A dugóból való betétkészítés előtt vágj egy próbaszeletet, áztasd be motorolajba, majd ellenőrizd hogy nem e puhul szivaccsá, vagy nem mállik e szét. A parafabetétek síkra munkálva végzik igazán jól a dolgukat, főleg összezáráskor az olaj kipréselése, és a teljes felület érintkezése által. Ha nincs lehetőséged gépi megmunkálásra, valamennyire kisegítő megoldás lehet, ha vastag síküveglapra fekteted a csiszolópapírt és így csiszolod síkra. De ez a megoldás közel se olyan pontos mint ha géppel síkolnád.

Előzmény: kovcshu (220250)
Fejes Attila Creative Commons License 23 órája 0 0 220254
Zoli_t5H Creative Commons License 24 órája 0 0 220253

Szia Szilárd!

 

Kijavítanálak egy picit. Jelen tudásom szerint a blokkcsere sokkal egyszerűbb, ugyanis az ide vonatkozó szabályok szerint a blokk nem számít "fődarabnak", tehát nem kell hozzá külön forgalmi (a hatóságok álláspontja szerint egy járműnél a váz a lényeg, egy blokk az "kopó" egység, könnyebben cserélhető). Tehát ha egy motorban blokkot akarsz cserélni, akkor csak adásvételi szerződés kell hozzá (természetesen gyártmány és típusazonosnak kell lenni a blokknak, de ez Pannóniánál nem nehéz, mert pl. 64 után már semmiféle típusjelölés nincs a blokkokban, hisz kb. egyformák).

Hacsak nem változott, pontosabban szigorodott a szabály ezzel kapcsolatban, de nem hinném.

 

Az előző gondolatmenetemhez visszatérve: sokan abban az álomviágban élnek, hogy az OT minősítő vizsga az valami ősi mindenható szertartás, ahol bármilyen sufniból előrángatott, igazolhatatlan eredetű járgányt újra forgalomba lehet helyezni. Pedig az élet ennél kicsit bonyolultabb, persze ilyenkor jönnek az "okosban megoldjuk" stílusú emberek, azokból nincs hiány kicsiny hazánkban. A FB-os csoportokban is minden héten felbukkan egy erre vonatkozó kérdés, "egy motorom, se forgalmi, se adásvételi, semmit nem tudok a tulajról, hogy tudom forgalomba helyezni". Erre persze jönnek az egyszerű válaszok: "LEGÁLISAN sehogy", meg mindig megjelennek a mindenhez IS értő emberek, akik felhozzák ezt az OT-s dolgot, csóri kérdező meg elhiszi. Persze, annak, akik élből aláír akárki helyett, annak minden megoldható, én ilyenkor már hozzászólni se merek, mert egyből leugat valamelyik gyakorlott okairathamisító bajnok.

 

Én mindig azt szoktam tanácsolni, hogy Pannónia ide vagy oda, nekem is a szívem csücske, de nincs a T5, amiért érdemes lenne bármit bekockáztatni, mikor szerencsére van belőlük bőven olyan is, ami teljesen tiszta. Lehet, hogy kicsit drágább az alap, de mire egy papírügyileg macerásat végigszenvedsz, megkockáztatom, hogy könnyebb lesz a pénztárcád, mintha egyből egy olyat vettél volna, ami kicsit drágábban eladó, de tulajtol tudod megvenni.

 

Előzmény: szilárd84 (220251)
Zoli_t5H Creative Commons License 24 órája 0 0 220252

Így van, sokan ezért vannak eltévedve, mikor hangoztatják a FB-on, hogy "OT-val legalizálni lehet". Ez baromság, mert a tulajdonjog szerzést akkor is igazolni kell. Nem véletlenül van annyi felújított motor (nemcsak Pannónia) eladó, mert sehogy nem tudták forgalomba helyezni és most próbálnak kiszállni belőle.

 

Előzmény: frundsberg (220246)
szilárd84 Creative Commons License 25 órája 0 0 220251

Szia Balázs 2488

 

Jelen esetben a papírozás úgy nézz ki nagy vonalakban ahogy frundsberg kolléga leírta bár vannak érdekességek.

Tehát alap esetben úgy átirtható hivatalosan és zökkenő mentesen egy motor ha a motor rendelkezik forgalmival (szürke régi, vagy zöld új) és a FORGALMIBAN szereplő tulajtól érvényes adásvételi ami minden szükséges adatot tartalmaz és érvényes aláírással van ellátva tanúk minden!!!!!

 

A te esetedben ahol még a blokk sem egyezik a váz számmal itt blokk csere szükséges tehát a blokkról amit bele akarsz tenni nem elég egy adásvételi ahhoz is kell egy forgalmi (szürke régi, vagy zöld új) és a FORGALMIBAN szereplő tulajtól érvényes adásvételi ami minden szükséges adatot tartalmaz és érvényes aláírással van ellátva tanúk minden!!!!! Majd szükséged van összeépítési engedélyre amit egy autószerelő állít ki, hogy a blokk szakszerűen került a motorodba.

 

Ha ez mind megvan akkor jön a cukor szirup a torta tetejére a vázszám!!! mivel tömegével áramlik kis hazánkba a külföldi import csoda BMW-k és hasonló gépszörnyek, így megszigorították az alvázszám vizsgálatot mind műszakin mind eredetiség vizsgálaton.

Most úgy nézz ki ez a dolog, hogy fénykép ha nem jól látszódik elmosódottak a karakterek abban az esetben nem megy át. Mivel ezek a képek azonnal felkerülnek a központi szerverre és azt Pesten ellenőrzik, ha ezt ott nem találják szépen olvashatónak. Akkor az adott műszaki bázist illetve eredetiség biztost büntetik meg, és ezt ők nem igazán szeretik így téged elküldenek újkori számbeütésre a KPM-be ami egy külön történet ha van rá érdeklődés azt is le tudom írni.

 

Szóval ezek nem mennek olyan egyszerűen, ahogy sok nepper és álmodozó gondolja én a hivatalos ügymenetet írtam le. Aki ezt jobban tudja, és ez nem úgy van megy úgy mert hogy a nagynénjének a nagybátyjának a haverja így megy aztán úgy is megcsinálta, az vigye oda csak ne csodálkozzon ha aztán később mikor már megunja a motort és tovább adja. Az új tulaj aki nem a himi humi haverhoz viszi a gépet hanem egy hivatalos kirendelt egységbe, akkor nem írják át és akár még eljárást is indítanak az előző tulaj ellen. Jelen esetben az eladó felé akkor már senkit nem fog érdekelni a himmi hummi haver meg aztán így volt meg úgy a törvény előtt egy 1-éves Mercedes és egy 45-éves Pannónia ugyan olyan ebírlást kap.

Bocsánat ha hosszúra sikerült :D

 

Előzmény: Balázs2488 (220235)
kovcshu Creative Commons License 25 órája 0 0 220250

Köszönöm a segitségeteket sikerült a rugót is cserélnem. Jobb is hogy levettem a kuplungot mert aki elottem javitotta a kuplung belsejét meg sem huzta a lemez sem volt ráhajtva az anyára. A lamellák felemásak, van ragasztott teli illetve körkörös borosdugóy is. Apropó, új lamella teljes szélessége mennyi legyen? Vannak itthon dugóim gondoltam kicserélem ha már szétszedtem. Lánc alig nyulott. Viszont tegnap észre vettem hogy a légszűrőnél csöpög ha nyitva van a csap. Tűszelep nem zár jól szerintem. Ötlet valakinek?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!