Ez a topik a légjáró lelkületű kezdők, és a náluk képzettebb gyakorló szakmabeliek topikja, ahol választ kaphat az érdeklődő a tanulással kapcsolatos kérdéseire.
Rendszeresen fordul elő sajnos fizetős kurzusok meghirdetése, ami az index beleegyezése nélkül tilos. Ha konkrét kérdés merül fel képzéssel kapcsolatban, az megválaszolható természetesen. A fizetős tanfolyam toborzó és bármilyen reklámtevékenység viszont nem megengedett.
Sajnos a járvány miatt többen visszaléptek a februári indulásra tervezett posztgraduális képzéstől, így szinte biztos, hogy most nem indul ez a képzésforma a Nyíregyházi Egyetemen (15.-én jár le a jelentkezési határidő, de kicsi a valőszínűsége, hogy öten jelentkeznek ilyen rövid idő alatt).
Megpróbáljuk őszi indulásra módosítani. Amint választ kapunk ennek lehetőségéről, felteszem erre a honlapra.
EGY HÓNAP MÚLVA MEGKEZDHETED SZAKMÉRNÖKI TANULMÁNYAIDAT AZ 53 ÉVES PILÓTAKÉPZÉSI TAPASZTALATTAL RENDELKEZŐ NYÍREGYHÁZI EGYETEMEN! NE HALASZD EL EZT A LEHETŐSÉGET! A KÉPZÉS A DIÁKHITEL2-VEL FINANSZíROZHATÓ, A MEGÉLHETÉSRE A DIÉKHITEL1 FELVEHETŐ.
Már lehet jelentkezni a 2021 január végén induló 3 féléves Légiközlekedési-hajózó szakirányú továbbképzésünkre. A Jelentkezési lap és a tudnivalók a http://www.nye.hu/felvi/node/69 oldalon találhatók meg.
Ha mérnöki képzettséggel rendelkezel műszaki vagy informatikai szakon, van középfokú angol nyelvvizsgád és eldöntötted, hogy hivatásos pilóta szeretnél lenni, akkor minél előbb menj el repülőorvosi vizsgálatra, majd jelentkezz a Nyíregyházi Egyetem posztgraduális képzésére! A januárban végző BSc-sek is jelentkezhetnek!
HIVATÁSOS PILÓTA SZERETNÉL LENNI? JELENTKEZZa Nyíregyházi Egyetemre, ahol 53 éve folyik pilótaképzés!
2021 februárjában3 féléves posztgraduális képzés indul műszaki és informatikai mérnökök részére, 2021. szeptemberi kezdéssel pedig ismét meghirdetjük a 7 féléves repülőmérnöki alapképzési szakot is. Mindkét képzés önköltséges, amire a Diákhitel2 kamatmentes hitel felvehető.
Aki jelentkezni akar, már most elmehet repülőorvosi vizsgálatra (bejelentkezés: www.repuloorvos.hu).
A Nyíregyházi Egyetem és a Tréner Kft 2020.11.20-án 11 órakor TÁJÉKOZTATÓT tart az érdeklődőknek az Egyetem C épület CA113 előadójában (Cím: Nyíregyháza, Kótaji út 9-11. A stadion mögötti parkolóban célszerű parkolni). Érdeklődés a 06 30 4074932 telefonszámon.
A részvételt regisztrációhoz kötjük, hogy a járvány miatti elkülönítést biztosítani tudjuk.
Regisztrálni e-mailben lehet Choma Katánál a kata.choma@trenerkft.hu címen
HA SZERETNÉL EGY NAGYMÚLTÚ ÉS PROFESSZIONÁLIS KÉPZÉSBEN RÉSZT VENNI, VÁRUNK TÉGED IS A NYÍREGYHÁZI EGYETEM ÉS TRÉNER KFT. KÖZÖS FELSŐFOKÚ PILÓTAKÉPZÉSÉBEN!
Tudna esetleg valaki tanacsot adni a Wizz Air cadet program jelentkezessel kapcsolatban? A compass tesztre milyen applikacioval gyakoroltok, valamint matek es fizika kerdesek is varhatoak tudomasom szerint, erre hogyan erdemes felkeszulni?
Sziasztok! PPL (A) hatósági - elméleti vizsgán volt valaki mostanság?
Hasonló kérdések vannak a PPL kézikönyv online kérdéseihez?
Vizsga leírásban szerepel a számológép, vonalzó, iránytű, logarléc, szögmérő engedélyezett használata. Számológépet leszámítva kellett (vagy érdemes) használni a többi eszközt a kérdések megválaszolásához?
Egy harmadik országban esetlegesen megszerzett PPL honosítással/konvertálással kapcsolatban szeretnék érdeklődni, hogy kinek van-e tapasztalata ebben.
Munkából kifolyólag már több, mint 1 éve Bolíviában dolgozom, és már nagyon régóta szeretném a PPL-t megcsinálni, és gondolkodtam rajta, hogy ha már úgy alakult, hogy itt vagyok, akkor lehet megszerezném itt a PPL-t.
ITM légügyi hatósága azt mondta, hogy van mód honosítani, kellene majd a rep. napló stb.
Amit már ki tudtam bogozni a helyi követelményekből, itt a gyakorlati oktatás 40 órából áll.
Honosíttatni az itt megszerzett PPL-t otthon és így konzekvensen az EU-ban, további vizsgát eredményezhet, vagy ún. egy az egyben megoldható?
Előben fog eldőlni minden. A Pannonál a tapasztalt oktatók nagyon jók, Gabi, Csücsör, Tamás nagyon jól tudnak oktatni és nagyon jó emberek is. De ők szinte kizárólag a többmotoros és műszerrepülést oktatják. PPL alapképzéshez inkább óragyűjtésben érdekelt fiatal, kevésbé tapasztalt oktatókat alkalmaznak, akiknek amennyire lehet átnézik és felügyelik a dolgaikat. Azt nem tudom, hogy most kik éppen a fiatal oktatók, mert ezek 1-2 éves ciklusokban lecserélődnek, ahogy a kellő óraszámot elérve belépnek a légitársaságokhoz. De ez mindenhol így van, inkább az a kérdés, hogy a képző szervezet (ATO) mennyire fogja szorosan a tapasztalatlanabb oktatókat, vagy mennyire nem. A Pannonnál jól meg volt ez oldva, bár az én fiatal oktatóm egyszer azért összekeverte, hogy tipusképzésen vagyok, vagy osztály-átképzésen. Úgyhogy résen kell lenni :)
Sajnos, későn láttam a bejegyzésedet, erről lemaradtam.
Az említett iskolák weblapjait néztem, a Pannonnál nem lehet tudni, kik az oktatók, a másik két iskolánál vannak képek, az Airwinnél rövid bemutatkozás is. Pannonról van esetleg személyes tapasztalatod? Persze tudom, hogy élőben fog eldőlni úgy is minden.
Hogy ne legyen semmiképpen off, pont ezt írta pár perce az Airwin pilótaképző szervezet színeiben:
"Akinek kedve van, látogasson el hozzánk egy szendvicsre, egy kávéra, vagy egy teára holnap és elbúcsúztatjuk az évet. Persze nézzétek meg az új és modern gépeinket is!
Szüle Zsolt Kiképzésvezető /Head of Traninig"
Tehát ha bárki csak az alkalomra várt, hogy lecsekkolja az Airwin-t is Tökölön, holnap, Szilveszter napján megadatik. Persze a többiekhez is be lehet nézni, mert A Flyteam is szervezkedik, meg szerintem a Pannonnál is lesznek. Hagyományosan erős szokott lenni az óévbúcsúztató forgalom a repülőtereken.
Nekem nincs közvetlen tapasztalatom velük. Esztergomban volt saját szerelőcsarnokuk, de Tökölön nem tudom hogyan oldják meg a rendszeres karbantartásokat, javításokat, beállításokat. Az AT-3-ast sem ismerem, de tudtommal könnyebbek mint a DV20-asok (ami nem mindig előny, mert izgágább a gép, és esetleg a kisebb-nagyobb bakikat sem tűri olyan jól). De mivel külföldi növendékeik is voltak szép számmal, ezért olyan nagy baj nem lehet velük sem.
Mint minden tanácsadáshoz, ehhez is hozzáteszem: menj el és nézd meg mindhárom helyet. Egyszerű dolgokra kérdezz rá: hogy néz ki a gépek foglaltsága (mutassák meg a foglalási rendszert számítógépen), hány hónapja csinálja a PPL-t az aki a legrégebben kezdte és még nem vizsgázott le stb. Előfordulhat hogy lesz egy jó adag mellébeszélés ("nem ez a mérvadó", "nem tudjuk fejből" stb.), mert ezek célratörő kérdések, de legyél udvarias és állhatatos és meg fogod érezni a válaszokból, hogy mi a valós helyzet. Ők is visszakérdezhetnek, hogy neked például mi a távlati célod: szeretnél nagygépre kerülni (ezt szeretik, mert akkor jó sok lóvét bele fogsz tolni), vagy csak hobbiból repülgetnél (ezt annyira nem szeretik, mert PPL után csak elviszed a gépet az oktatók orra elöl).
Mindkét helyen vannak nagyon jó tapasztalt oktatók, és vannak fiatalabb óragyűjtő" oktatók is. A fiatalokon jobban rajta kell tartanod majd a szemed, hogy ne csak a repidő ketyegjen, hanem mindig tanulj valami újat a PPL-hez. A géppark is hasonló, Diamond Katana DV20-asok különféle változataival oktatnak, ez SEP osztály-jogosítást jelent a PPL-el együtt. A nagyobb türelem azt jelenti, hogy a Flyteamnél kevésbé kiszámítható, hogy mennyire tudsz majd haladni. A Pannon saját szerelőt alkalmaz, hogy a karbantartások, kisebb javítások minimális időn belül megoldhatóak legyenek a helyszínen, emiatt a gépeik rendelkezésre állása elég jó, a foglalási rendszert is jól betartatják, ami a képzés során feltétlenül előnyös. A szerelők időben előre kiállítják és feltankolják a gépeket, ellenőrzik az olajat, csak bele kell ülni és huss, lehet menni (kis túlzással persze). A Flyteamnél nincs helyszínen szerelő, nincs hangármester, mindent a növendékek és oktatók csinálnak, pl. tankolást 20 literes kannákból, hóban-fagyban vagy éppen a kánikulában. Ezek időt vesznek el minden képzésből. Szintén időt vesz el a gépek javítása, karbantartása, amihez gyakran Kaposújlakra kell lerepülni a gépeket, majd vissza ami több napos időveszteség, ami miatt kiesnek betervezett órák, lelassul a növendékek haladása. A tököli bázis ráadásul Budapest közelsége miatt kissé túlterhelt, sok növendék és oktató van relatíve kevés gépre, emiatt volt aki inkább a szegedi Flyteam-hez ment le, hogy tempósabban haladhasson.
Esetleg gondolkozz el még az AirWin-en. Nemrég települtek ők is át Töikölre Esztergomból. Új AT3-as gépeik vannak, számítógépes kijelzővel (glass cockpit). Az oktatási vezetőjük egy neves 747-es kapitány. Érdemes lenne velük is beszélni, ha még nem tetted meg.
Ismerjük őket, stabil cégek, mindkettőnél tudsz PPL-t szerezni. A Flyteamhez több türelem, a Pannonhoz több pénz kell. Úgyhogy annak függvényében válassz, hogy neked miből van több :)
Aki jelentkezni akar, az sürgősen menjen el repülőorvosi vizsgálatra, melynek része a pszichológiai vizsgálat, az alkohol és drogteszt, mert kifut az időből!
A 2020 januárban záróvizsgázó mérnökök is jelentkezhetnek, így nem vesztenek félévet.
Ebből látható, hogy több vizsgálatot (labor, röntgen, pszichológia?) már a repülőorvosi vizsgálat előtt el kell végeztetni. Javaslom, hogy hívják fel a Gyáli utat (36 1 280 6809) a vizsgálati sorrend (a pszihológiát előbb kell megcsinálni, vagy lehet később is?) megbeszélése és időpont kérés céljából.
Sziasztok! Járt már valaki úgy, hogy Class 1-es orvosin megbuktatták, majd később mégis meglett neki? Ráfogták a látásomra, ami reggel még jó volt, délután meg már állítólag nem. Mit érdemes ilyenkor csinálni? Fellebbezzek? Vagy próbáljam meg újra külföldön? Azt mondták, hogy a Class 2-est ki tudják adni, de ezzel én sajnos nem megyek sokra. :(