Keresés

Részletes keresés

djhir Creative Commons License 2021.01.24 0 0 7351

Köszi szépen, de inkább attól vártam volna választ, aki ott tanul.

Előzmény: GYA (7350)
GYA Creative Commons License 2021.01.24 0 0 7350

"A pilotlicence.hu iskolával kapcsolatos kérdésekkel kapcsolatban Váradi Évát lehet keresni a +36 20 379 1989 telefonszámon"

Előzmény: djhir (7349)
djhir Creative Commons License 2021.01.24 0 0 7349

  Azt tudja valaki, mennyibe kerül itt egy LAPL tanfolyam Movit-al? E-mailre nem válaszolnak.

https://pilotlicence.hu/kepzeseink/konnyitett-szakszolgalati-engedely-lapl/

SZ.GY. Creative Commons License 2021.01.11 0 0 7348

Tájékoztatás!

Sajnos a járvány miatt többen visszaléptek a februári indulásra tervezett posztgraduális képzéstől, így szinte biztos, hogy most nem indul ez a képzésforma a Nyíregyházi Egyetemen (15.-én jár le a jelentkezési határidő, de kicsi a valőszínűsége, hogy öten jelentkeznek ilyen rövid idő alatt).

Megpróbáljuk őszi indulásra módosítani. Amint választ kapunk ennek lehetőségéről, felteszem erre a honlapra.

Előzmény: Sz.Gyu (7347)
Sz.Gyu Creative Commons License 2021.01.03 0 0 7347

FIGYELEM!

 

EGY HÓNAP MÚLVA MEGKEZDHETED SZAKMÉRNÖKI TANULMÁNYAIDAT AZ 53 ÉVES PILÓTAKÉPZÉSI TAPASZTALATTAL RENDELKEZŐ NYÍREGYHÁZI EGYETEMEN! NE HALASZD EL EZT A LEHETŐSÉGET! A KÉPZÉS A DIÁKHITEL2-VEL FINANSZíROZHATÓ, A MEGÉLHETÉSRE A DIÉKHITEL1 FELVEHETŐ.

 

Már lehet jelentkezni a 2021 január végén induló 3 féléves Légiközlekedési-hajózó szakirányú továbbképzésünkre. A Jelentkezési lap és a tudnivalók a  http://www.nye.hu/felvi/node/69  oldalon találhatók meg. 

 

Ha mérnöki képzettséggel rendelkezel műszaki vagy informatikai szakon, van középfokú angol nyelvvizsgád és eldöntötted, hogy hivatásos pilóta szeretnél lenni, akkor minél előbb menj el repülőorvosi vizsgálatra, majd jelentkezz a Nyíregyházi Egyetem posztgraduális képzésére! A januárban végző BSc-sek is jelentkezhetnek! 

 

Előzmény: Sz.Gyu (7346)
Sz.Gyu Creative Commons License 2020.10.28 0 0 7346

HIVATÁSOS PILÓTA SZERETNÉL LENNI?  JELENTKEZZ a Nyíregyházi Egyetemre, ahol 53 éve folyik pilótaképzés!

 

2021 februárjában 3 féléves posztgraduális képzés indul műszaki és informatikai mérnökök részére, 2021. szeptemberi kezdéssel pedig ismét meghirdetjük a 7 féléves repülőmérnöki alapképzési szakot is. Mindkét képzés önköltséges, amire a Diákhitel2 kamatmentes hitel felvehető.

Aki jelentkezni akar, már most elmehet repülőorvosi vizsgálatra (bejelentkezés: www.repuloorvos.hu).

 

A Nyíregyházi Egyetem és a Tréner Kft 2020.11.20-án 11 órakor TÁJÉKOZTATÓT tart az érdeklődőknek az Egyetem C épület CA113 előadójában (Cím: Nyíregyháza, Kótaji út 9-11. A stadion mögötti parkolóban célszerű parkolni). Érdeklődés a 06 30 4074932 telefonszámon.

A részvételt regisztrációhoz kötjük, hogy a járvány miatti elkülönítést biztosítani tudjuk.

Regisztrálni e-mailben lehet Choma Katánál a kata.choma@trenerkft.hu címen

 

HA SZERETNÉL EGY NAGYMÚLTÚ ÉS PROFESSZIONÁLIS KÉPZÉSBEN RÉSZT VENNI, VÁRUNK TÉGED IS A NYÍREGYHÁZI EGYETEM ÉS TRÉNER KFT. KÖZÖS FELSŐFOKÚ PILÓTAKÉPZÉSÉBEN!

Bővebb információ:  http://www.nye.hu/mati/  vagy a MATI Facebook oldala  illetve a http://www.trenerkft.hu/ vagy a https://www.facebook.com/trenerkft oldalakon.

 

 

Előzmény: Sz.Gyu (7324)
Pitylogós Creative Commons License 2020.04.29 0 0 7345

5 éve voltam.

 

A kérdések nagyon hasonlóak, néhol azonosak, de vigyázz, a részleteket néha változtatják, lehet átverős!

 

Én rajzolgattam ezt-azt szélháromszög ilyesmi.

Előzmény: Józsi1976_ (7340)
flight20j Creative Commons License 2020.04.27 0 0 7344

Sziasztok, repül valaki Kecskéden? Old Timer Aero Club? Tudom, most áll a repülés sajnos, de egyébként, működik ez a klub?

 

Trog_Air Creative Commons License 2020.02.18 0 0 7343

Hi

 

En a helyedben nem probalnek harmadik orszagbeli szakszot M.o.-n honositani. Inkabb tedd felre a lovet, es csinald meg Europaban valahol.

Előzmény: ungitomi (7339)
csanad2001 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 7342

Szia. Latestpilot.com oldalon a compass teszt megvásárlása a legjobb gyakorlási lehetőség a Wizz airhez.

Előzmény: bbettina12 (7341)
bbettina12 Creative Commons License 2020.02.04 0 0 7341

Sziasztok!

 

Tudna esetleg valaki tanacsot adni a Wizz Air cadet program jelentkezessel kapcsolatban? A compass tesztre milyen applikacioval gyakoroltok, valamint matek es fizika kerdesek is varhatoak tudomasom szerint, erre hogyan erdemes felkeszulni?

 

Minden informacio segitseg lehet! :)

 

Elore is koszi!

Józsi1976_ Creative Commons License 2020.01.29 0 0 7340

Sziasztok! PPL (A) hatósági - elméleti vizsgán volt valaki mostanság? 

Hasonló kérdések vannak a PPL kézikönyv online kérdéseihez?

Vizsga leírásban szerepel a számológép, vonalzó, iránytű, logarléc, szögmérő engedélyezett használata. Számológépet leszámítva kellett (vagy érdemes) használni a többi eszközt a kérdések megválaszolásához? 

Köszönöm a segítséget!  

ungitomi Creative Commons License 2020.01.21 0 0 7339

Sziasztok!

 

Egy harmadik országban esetlegesen megszerzett PPL honosítással/konvertálással kapcsolatban szeretnék érdeklődni, hogy kinek van-e tapasztalata ebben.

Munkából kifolyólag már több, mint 1 éve Bolíviában dolgozom, és már nagyon régóta szeretném a PPL-t megcsinálni, és gondolkodtam rajta, hogy ha már úgy alakult, hogy itt vagyok, akkor lehet megszerezném itt a PPL-t. 

ITM légügyi hatósága azt mondta, hogy van mód honosítani, kellene majd a rep. napló stb.

 

Amit már ki tudtam bogozni a helyi követelményekből, itt a gyakorlati oktatás 40 órából áll. 

 

Honosíttatni az itt megszerzett PPL-t otthon és így konzekvensen az EU-ban, további vizsgát eredményezhet, vagy ún. egy az egyben megoldható?

 

Előre is köszönöm,

Tamás

RNZoli Creative Commons License 2020.01.04 0 0 7338

Előben fog eldőlni minden. 
A Pannonál a tapasztalt oktatók nagyon jók, Gabi, Csücsör, Tamás nagyon jól tudnak oktatni és nagyon jó emberek is. De ők szinte kizárólag a többmotoros és műszerrepülést oktatják. PPL alapképzéshez inkább óragyűjtésben érdekelt fiatal, kevésbé tapasztalt oktatókat alkalmaznak, akiknek amennyire lehet átnézik és felügyelik a dolgaikat.  Azt nem tudom, hogy most kik éppen a fiatal oktatók, mert ezek 1-2 éves ciklusokban lecserélődnek, ahogy a kellő óraszámot elérve belépnek a légitársaságokhoz. De ez mindenhol így van, inkább az a kérdés, hogy a képző szervezet (ATO) mennyire fogja szorosan a tapasztalatlanabb oktatókat, vagy mennyire nem. A Pannonnál jól meg volt ez oldva, bár az én fiatal oktatóm egyszer azért összekeverte, hogy tipusképzésen vagyok, vagy osztály-átképzésen. Úgyhogy résen kell lenni :) 

Előzmény: WLajos (7337)
WLajos Creative Commons License 2020.01.03 0 0 7337

Boldog Új Évet Kívánok!

Sajnos, későn láttam a bejegyzésedet, erről lemaradtam. 

Az említett iskolák weblapjait néztem, a Pannonnál nem lehet tudni, kik az oktatók, a másik két iskolánál vannak képek, az Airwinnél rövid bemutatkozás is. Pannonról van esetleg személyes tapasztalatod? Persze tudom, hogy élőben fog eldőlni úgy is minden. 

Előzmény: RNZoli (7336)
RNZoli Creative Commons License 2019.12.30 0 0 7336

Hogy ne legyen semmiképpen off, pont ezt írta pár perce az Airwin pilótaképző szervezet színeiben:

 

"Akinek kedve van, látogasson el hozzánk egy szendvicsre, egy kávéra, vagy egy teára holnap és elbúcsúztatjuk az évet. Persze nézzétek meg az új és modern gépeinket is!

 

Szüle Zsolt
Kiképzésvezető /Head of Traninig"

 

Tehát ha bárki csak az alkalomra várt, hogy lecsekkolja az Airwin-t is Tökölön, holnap, Szilveszter napján megadatik. Persze a többiekhez is be lehet nézni, mert A Flyteam is szervezkedik, meg szerintem a Pannonnál is lesznek. Hagyományosan erős szokott lenni az óévbúcsúztató forgalom a repülőtereken. 

Előzmény: Csa80 (7335)
Csa80 Creative Commons License 2019.12.28 0 0 7335

Koszi! :-) Nem szeretem, fent se vagyok, jobban kedvelem a szemelyes kontaktokat.

Ne offoljunk tovabb.

Előzmény: RNZoli (7334)
RNZoli Creative Commons License 2019.12.28 0 0 7334

Használd a modern technika vívmányát / átkát, a Frászbukot: https://www.facebook.com/zsolt.szule  :)

 

Előzmény: Csa80 (7333)
Csa80 Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7333

Koszi, reg dumcsiztam vele mar.

Előzmény: RNZoli (7332)
RNZoli Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7332

De igen, Szüle kapitány úr dolgozik velük, részmunkaidőben. Az ideje másik részében 747-esen kapitánykodik még mindig.

Előzmény: Csa80 (7331)
Csa80 Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7331

Az oktatási vezetőjük egy neves 747-es kapitány

 


Nofene, csak nem Zsolti? Na ha ujra magyarhonba vagyok kilatogatok, hatha.

Előzmény: RNZoli (7328)
RNZoli Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7330

Nekem nincs közvetlen tapasztalatom velük. Esztergomban volt saját szerelőcsarnokuk, de Tökölön nem tudom hogyan oldják meg a rendszeres karbantartásokat, javításokat, beállításokat.  Az AT-3-ast sem ismerem, de tudtommal könnyebbek mint a DV20-asok (ami nem mindig előny, mert izgágább a gép, és esetleg a kisebb-nagyobb bakikat sem tűri olyan jól).  De mivel külföldi növendékeik is voltak szép számmal, ezért olyan nagy baj nem lehet velük sem. 

Mint minden tanácsadáshoz, ehhez is hozzáteszem: menj el és nézd meg mindhárom helyet. Egyszerű dolgokra kérdezz rá: hogy néz ki a gépek foglaltsága (mutassák meg a foglalási rendszert számítógépen),  hány hónapja csinálja a PPL-t az aki a legrégebben kezdte és még nem vizsgázott le stb. 
Előfordulhat hogy lesz egy jó adag mellébeszélés ("nem ez a mérvadó", "nem tudjuk fejből" stb.), mert ezek célratörő kérdések, de legyél udvarias és állhatatos és meg fogod érezni a válaszokból, hogy mi a valós helyzet.  Ők is visszakérdezhetnek, hogy neked például mi a távlati célod: szeretnél nagygépre kerülni (ezt szeretik, mert akkor jó sok lóvét bele fogsz tolni), vagy csak hobbiból repülgetnél (ezt annyira nem szeretik, mert PPL után csak elviszed a gépet az oktatók orra elöl). 
 

Előzmény: WLajos (7329)
WLajos Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7329

Köszönöm szépen, nagyon hasznos dolgokat osztottál meg! 

Pont az AT3-as, amit még néztem, de Esztergom miatt elvetettem...((Egyébként, lehet rossz ötlet géptípus alapján választani iskolát, nem tudom.))

   

Azt, nem tudod véletlenül, hogy az AirWin-nél is lehet, az általad leírtak szerint, normális tempóban haladni? 

Előzmény: RNZoli (7328)
RNZoli Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7328

Mindkét helyen vannak nagyon jó tapasztalt oktatók, és vannak fiatalabb óragyűjtő" oktatók is. A fiatalokon jobban rajta kell tartanod majd a szemed, hogy ne csak a repidő ketyegjen, hanem mindig tanulj valami újat a PPL-hez. 
A géppark is hasonló, Diamond Katana DV20-asok különféle változataival oktatnak, ez SEP osztály-jogosítást jelent a PPL-el együtt. 
A nagyobb türelem azt jelenti, hogy a Flyteamnél kevésbé kiszámítható, hogy mennyire tudsz majd haladni. A Pannon saját szerelőt alkalmaz, hogy a karbantartások, kisebb javítások minimális időn belül megoldhatóak legyenek a helyszínen, emiatt a gépeik rendelkezésre állása elég jó, a foglalási rendszert is jól betartatják, ami a képzés során feltétlenül előnyös.  A szerelők időben előre kiállítják és feltankolják a gépeket, ellenőrzik az olajat,  csak bele kell ülni és huss, lehet menni (kis túlzással persze). 
A Flyteamnél nincs helyszínen szerelő, nincs hangármester, mindent a növendékek és oktatók csinálnak, pl. tankolást 20 literes kannákból, hóban-fagyban vagy éppen a kánikulában. Ezek időt vesznek el minden képzésből. Szintén időt vesz el a gépek javítása, karbantartása, amihez gyakran Kaposújlakra kell lerepülni a gépeket, majd vissza ami több napos időveszteség, ami miatt kiesnek betervezett órák, lelassul a növendékek haladása. A tököli bázis ráadásul Budapest közelsége miatt kissé túlterhelt, sok növendék és oktató van relatíve kevés gépre, emiatt volt aki inkább a szegedi Flyteam-hez ment le, hogy tempósabban haladhasson.   

Esetleg gondolkozz el még az AirWin-en. Nemrég települtek ők is át Töikölre Esztergomból. Új AT3-as gépeik vannak, számítógépes kijelzővel (glass cockpit). Az oktatási vezetőjük egy neves 747-es kapitány.  Érdemes lenne velük is beszélni, ha még nem tetted meg.  

Előzmény: WLajos (7327)
WLajos Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7327

Köszi a választ! :-) A több türelem mit jelent? Ritkább repülési lehetőséget? Oktatók, és géppark tekintetében, akkor kb. mindegy? 

 

Előzmény: RNZoli (7326)
RNZoli Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7326

Ismerjük őket, stabil cégek, mindkettőnél tudsz PPL-t szerezni. A Flyteamhez több türelem, a Pannonhoz több pénz kell. Úgyhogy annak függvényében válassz, hogy neked miből van több :)

Előzmény: WLajos (7325)
WLajos Creative Commons License 2019.12.27 0 0 7325

Sziasztok, pilóta képző iskolát keresek. Ismeri valaki Tökölön a Flyteam-et vagy a Pannonair-t? Hol érdemesebb, jobb szerintetek ppl-t szerezni?

Sz.Gyu Creative Commons License 2019.12.26 0 0 7324

Mivel közeledik a jelentkezési határidő, ezért felhívom a figyelmet arra, hogy 

 

a Nyíregyházi Egyetem 3 féléves, nappali, önköltséges képzést indít 2019/2020 tanév II. félévében (2020 februárban) Légiközlekedési-hajózó szakmérnöki szakirányú továbbképzési szakon.

 

A Jelentkezési lap és a részletes tudnivalók megtalálhatók

 

http://www.nye.hu/felvi/node/83 oldalon.

 

Aki jelentkezni akar, az sürgősen menjen el repülőorvosi vizsgálatra, melynek része a pszichológiai vizsgálat, az alkohol és drogteszt, mert kifut az időből!

 

A 2020 januárban záróvizsgázó mérnökök is jelentkezhetnek, így nem vesztenek félévet.

 

A repülőorvosi vizsgálat ezen az oldalon van részletesen leírva: https://reporvos.hu/hivatasos-pilota-legiiranyito/ 

Ebből látható, hogy több vizsgálatot (labor, röntgen, pszichológia?) már a repülőorvosi vizsgálat előtt el kell végeztetni. Javaslom, hogy hívják fel a Gyáli utat (36 1 280 6809) a vizsgálati sorrend (a pszihológiát előbb kell megcsinálni, vagy lehet később is?) megbeszélése és időpont kérés céljából.

Előzmény: Sz.Gyu (7301)
erchegyia Creative Commons License 2019.11.27 0 0 7323

nem mondták el, hogy mi a gond és lehet-e, hogy lehet segíteni? Általában javasolnak valami megoldást...

Ha nem így történt, simán menj el egy másik reporvoshoz.

Előzmény: PltGrl (7322)
PltGrl Creative Commons License 2019.11.25 0 0 7322

Sziasztok! Járt már valaki úgy, hogy Class 1-es orvosin megbuktatták, majd később mégis meglett neki? Ráfogták a látásomra, ami reggel még jó volt, délután meg már állítólag nem. Mit érdemes ilyenkor csinálni? Fellebbezzek? Vagy próbáljam meg újra külföldön? Azt mondták, hogy a Class 2-est ki tudják adni, de ezzel én sajnos nem megyek sokra. :(

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!