Keresés

Részletes keresés

53zsiga Creative Commons License 21 órája 0 0 161826

A tekerési irány nem csak a pólusok miatt számít? Mitől lehet ez gyári hibás ha ohmikusan jó?

Előzmény: 4728ITI (161822)
bovoar Creative Commons License 21 órája 0 0 161825

Köszi Tóni bácsi, akkor keresgélem a fullafozás okát.

Észre vettem, hogy kifúj a hengerfejnél.Levettem és nem volt tömítés a henger és a hengerfej között.

Letezik hogy nincs köztr tömítés? Egy robbantott ábrát nézve nen láttam.

Előzmény: Tóni bácsi (161780)
53zsiga Creative Commons License 21 órája 0 0 161824

Tucika! 

Ezt a kérdést én lerendezem, ha kell lemegyek Soltvadkertre. láttad direkt vittem magammal műszert is. A boltban 230 ohmot mértem ami ugye még a tűréshatáron belül is van. A nagy vasmagos gyújtótekercs ellenállása az 330 ohm, azzal is tökéletesen szikrázik. Holnap találkozunk és cserélünk alkatrészt.

Előzmény: Kistuci 1977 (161820)
Kistuci 1977 Creative Commons License 21 órája 0 0 161823

Hát...Ő!

 

Én még egyszer nem ülök fel a szopó rollerrel ezekkel a tekercsekkel. Ennyit még nem rugdostam Babettát mint most ezekkel  a tekercsekkel.

Beteszem az etalon tekercsemet,pöcre indul.

Előzmény: 4728ITI (161822)
4728ITI Creative Commons License 21 órája 0 0 161822

Azért kérdeztem, mert lehtetlen hogy egy egyszerű tekercs egyáltalán nem működik. Próbáld meg fordítva felszerelni. Lehet hogy úgy jó lesz. De ha úgy nem lehet, akkor tényleg "gyári hibás".

Előzmény: Kistuci 1977 (161820)
Kistuci 1977 Creative Commons License 21 órája 0 0 161821
Előzmény: Zsolti 210 (161815)
Kistuci 1977 Creative Commons License 21 órája 0 0 161820

Az egyiket tegnap vettem a futárba. Megpróbálom vissza cserélni.

A másikat Laci bácsi vette ma a mofába. Vissza adom neki és megpróbálja....

Előzmény: 4728ITI (161819)
4728ITI Creative Commons License 21 órája 0 0 161819

Szia!

Megkérdezhetem hogy mi lett a sorsuk azoknak az új tekercseknek, amivel nem volt szikra?

Előzmény: Kistuci 1977 (161813)
Kistuci 1977 Creative Commons License 22 órája 0 0 161818

Tóni bácsi!

 

A jó múltkor amikor feltetted ezt az összefoglalást már akkor is felkeltette az érdeklődésemet.

valahogy nem stimmeltek  a leírtak a mért eredménnyel.

Most működő motorból szereltem ki az alkatrészeket és mértem le őket. Két motor alkatrészeit mértem le.

gyújtás töltőtekercs ellenállása:210,218 ohm

impulzus adó ellenállása:18,2 ;18,4 ohm

tirisztor I és pontja 20 ohm mind két esetben és polaritással

trafó és 15 pontja között az ellenállás 0,9 ohm

15 pont és a nagyfesz kivezetés között az ellenállása 2 kilóohm

NGKB6HS gyertyát használok

Ezekkel az adatokkal jönnek-mennek a motorjaim.

Előzmény: Tóni bácsi (161810)
Kistuci 1977 Creative Commons License 22 órája 0 0 161817

Nem próbáltam.

Előzmény: 53zsiga (161814)
53zsiga Creative Commons License 22 órája 0 0 161816

Egy bokafosos Babetta 225 öt. Részletek már vannak, egy a tuti 10-10 lesz.

Előzmény: Tóni bácsi (161809)
Zsolti 210 Creative Commons License 22 órája 0 0 161815

Motorban (jelenleg jól működő) mért eredmények:

 

 

 Gyújtó tekercs:424 ohm 

 

Jeladó:16,9 ohm

 

Trafó:15-1=1,0 ohm

 

Trafó-pipa=11,1 K ohm

 

Fagy mindkét polarítás 59 ohm

 

Donor ("rossz alaplap"):

 

Gyújtó tekercs:173 ohm (ilyet szerintem vennem kell)

 

Jeladó:14,8 ohm (itt nem tudom hány% eltérés lehet) Kuka:???

 

Olyan "sarut" ami a tirisztorra megy fel lehet valahol vásáronli külön?

 

Szeretnék egy új kábel köteget készíteni mert a régi nagyon rövid.

Előzmény: Tóni bácsi (161810)
53zsiga Creative Commons License 22 órája 0 0 161814

Kistuci 1977!

nem próbáltad FAGY val? Én is csak lestem mint hal a szatyorban. 

Kistuci 1977 Creative Commons License 23 órája 0 0 161813

Toni bácsi!

 

 

Arra adjon nekem magyarázatot,hogy ez 210 ohm ellenállású.

És tökéletesen megy a motor vele.

Ezek 220-222 ohm ellenállásúak és egyetsem pöffen a motor tőle.

Várom a válaszát.

Kereső nem segített.

Előzmény: Tóni bácsi (161810)
4728ITI Creative Commons License 24 órája 0 0 161812

 Tóni bácsi drága!

Én úgy emlékszem zöldet küldtem Neked. Ha azzal a szabályzóval használod, amit küldtem, a Te életedben nem lesz szükség tartalékra. Ezek a LED-ek, kis áramú beállítással, örök életűek.

Előzmény: Tóni bácsi (161808)
Zsolti 210 Creative Commons License 26 órája 0 0 161811

Tóni "bácsi"

 

Nagyon szépen köszönöm!!!!!

 

Erre így nem találtam rá pedig tegnap este 1 órát keresgéltem.

 

De például a "levegő csavar" pontos beállítását megtaláltam.

 

Azt is köszönöm mert nekem nagyon hasznos volt.

 

 

Előzmény: Tóni bácsi (161810)
Tóni bácsi Creative Commons License 29 órája 0 0 161810

Már nem is tudom hányadszorra, de itt van:

 

Négyvezetékes gyújtó elektronikával szerelt motorok diagnosztikai vizsgálata, beállítása.

 

Először mérd meg az alaplapon elhelyezett gyújtás töltőtekercs ellenállását! Amennyiben az érték kb. 220 Ω körül van a piros kivezetés és a test között, akkor ez jó. Ha nem ennyi, jó eséllyel cserélni kell a tekercset! (az érték a gyári töltőtekercsre vonatkozik)***

Másodszor mérd meg az impulzus adó ellenállását. Amennyiben az érték 16 Ω körül van a sárga kivezetés és a test között, akkor ez is jó. Ha nagy az eltérés ezt is cserélni kell. Miután a jeladó egybe van építve az alaplappal, ennek a cseréje a teljes alaplap cseréjét jelenti.

Ezután mérd meg a tirisztor I és 1 pontja között az ellenállást! Mindegy hogy mennyi, jegyezd fel. Ezután tedd rá a műszert a két pontra ellentétes polaritással, majd ismét mérd meg az ellenállást! A két értéknek egyezőnek kell lenni!!! (~ 60 Ω)

Ha az eredmény mindkét mérésnél a 0 illetve a végtelen közelében van, egy elegáns lightos mozdulattal dobd a tirisztort a kukába, és vegyél egy újat! Javasolom a Mofaker által forgalmazott F.A.GY típusú gyújtó elektronikát! A G és 1 pontok között a mérőműszernek felcserélt mérőkábelek esetén is  végtelent kell mutatnia! A G és  I pontok, valamint az 1 és 15 pontok közötti kölcsönös mérés esetén is a műszernek végtelent kell mutatnia! Ha ez is jó, mérd meg a trafó 1 és 15 pontja között az ellenállást! Ha az eredmény 1 Ω körül van, az érték jó. A 15 pont és a nagyfesz kivezetés között az ellenállásnak 6 kΩ körül kell lenni! Ha nem ezeket az értékeket méred, a trafó is kuka!  

Gyertya: BRISK N 17 C, vagy NGK B6HS, vagy Denso W20FS 0,4 mm-es hézaggal.

Az előgyújtás 1,5 - 2,0 mm.

Ezt úgy állítod be, hogy a gyertya nyílásán lehetőleg vízszintesen bedugsz pl. egy szívószálat, majd a főtengelyt körbe forgatod forgás irányba, hogy a dugattyú a felső holtponton legyen!

Bejelölöd a szívószálon a gyertyamenet külső szélénél a távolságot! Ezután a szívószálon a felső holtponti jeltől 1,5 mm-re kifelé ismét teszel egy jelet. Ez lesz az előgyújtási pont. Ismét visszadugod a szívószálat a hengerbe, és ismét körbe forgatod a főtengelyt forgás irányba addig, amíg a szívószálon az előgyújtási jel egybe nem esik a gyertyanyílás külső szélével. Ellenőrzöd, hogy az alaplapon a bejelölés egybe esik-e a forgórészen található jelzéssel. Ha nem, akkor fellazítod az állórész csavarjait, majd beállítod az alaplapot, hogy a két jelzés egybe essen!

 

  A motor gyújtó rendszere ettől a pillanattól kezdve rendben van.

 

 *** Utángyártott töltő tekercsek ellenállása ennél lehet 10-15%-kal kevesebb.

 

És a végén a csavar: Láttunk már olyan gyújtó egységet, melyet bemérve mindent jónak találtak, a motor mégis akkor kezdett rendesen berregni, mikor lecserélték a tirisztoros egységet!!!

 

Előzmény: Zsolti 210 (161798)
Tóni bácsi Creative Commons License 30 órája 0 0 161809

Hej hó! Mármint Babettát építesz, vagy valami különleges járgányt??? :)

Előzmény: 53zsiga (161793)
Tóni bácsi Creative Commons License 30 órája 0 0 161808

Kedves Barátom!

 

Dehogy veszett el!!! Meg van mindkettő! :-))) Csak egyrészt nagyon rákattantam a zöldre, (volt olyan autóm aminek zöld volt a műszerfal megvilágítása, és nagyon tetszett) másrészt, ahogy Tucikának írtam tegnap, akkor vagyok nyugodt, ha vannak tartalék izzók (is) a csomagtartómban. :-)))

Előzmény: 4728ITI (161791)
medicin Creative Commons License 1 napja 0 0 161807

Köszönöm a szíjat! Tegnap megérkezett hozzám Tuci által. 

Előzmény: Oldbaker (161806)
Oldbaker Creative Commons License 1 napja 0 0 161806

Szervusz!

Örülök, ha örülsz!!!

Előzmény: LacoP21 (161805)
LacoP21 Creative Commons License 1 napja 0 0 161805

Oldbaker!

 

OFF

 

 

Lacibácsi, csak most néztem meg, mert nekem nincs fézbuk account-om, a párom mutatta meg.

Hát nem éppen ilyenre gondolttam, ezen olyan lennék, a 115kilómmal, mint majom a köszörűn:))

Ezen nincs se váltó, se kuplung, amolyan pocket-chopper.

 

Más

Újra indítottam a zokos telefont, mert más sem tudott elérni (Tucika), elnézést kérek!

 

Mindenesetre köszönöm a fáradozásodat, fogasszíj ügyben, (ez mindjárt nem OFF), hamarosan eljut hozzám!

Előzmény: Oldbaker (161733)
tiger Zoltán Creative Commons License 1 napja 0 0 161804

Köszönöm szépen,sokat segítettél :)

Előzmény: SelmeciMarcell (161799)
miko? Creative Commons License 1 napja 0 0 161803

Akkor jól kötötted, be, és nyilván akkor a donor alaplapja rossz. Ezért (is) lehetett donor.

Előzmény: Zsolti 210 (161802)
Zsolti 210 Creative Commons License 1 napja 0 0 161802

Így nézett ki a bekötés.

Zsolti 210 Creative Commons License 1 napja 0 0 161801

Nem kellett eldönteni mert vezetékkel együtt cseréltem ki.

 

A fehér drót ment az alap lapi csavar alá.

 

 

Előzmény: miko? (161800)
miko? Creative Commons License 1 napja 0 0 161800

"Az én régim 1 vezetékes ez 2 de gondolom ez nem lényeges.(külön trafós)"

 

Aztán a két vezetékesnél hogyan döntötted el, hogy melyik menjen a testre és melyik a tirisztorra?

Előzmény: Zsolti 210 (161798)
SelmeciMarcell Creative Commons License 1 napja 0 0 161799

 

Nem mondom hogy könnyű volt a kontraanyát meghúzni a tankon belül, de nem volt lehetetlen. A tömítés a tankon lévő lyuknál klingerit volt, tökéletes lett. A benzincsapokhoz való hollander meg cuppant a pneumatika csonkra, mintha így találták volna ki.

Előzmény: SelmeciMarcell (161796)
Zsolti 210 Creative Commons License 1 napja 0 0 161798

Járatós moci megállt.

 

Ki kellett cserélnem az alaplapom.

 

A donor motoromról átszerelt alaplappal és mágneses forgó résszel 35-40 km/h-nál füstöl és nem pörög fel jobban (hülye hangaja van nem az a harapós)

 

A gyertya fekete és bármilyen pozícióban van az alap lap nem változik az eredmény.

 

Megforrasztották régi alap lapom vissza raktam megy mint a golyó füst nincs.

 

Az én régim 1 vezetékes ez 2 de gondolom ez nem lényeges.(külön trafós)

 

Tudom látatlanba nem lehet motort szerelni de ti már annyi mindent tapasztaltatok.

 

Hol induljak el pl gyújtó tekercs kimérése??(ez csak egy gondolat volt mert fogalmam sincsen)

 

Előre is köszi

 

 

 

SelmeciMarcell Creative Commons License 1 napja 0 0 161797

Metélés után belemegy ez is :)

Előzmény: Zsolti 210 (161795)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!