Na, ez teljesen más megvilágításba helyezi a dolgot. A Campagnolo önmagával kompatibilis, mással nem. A Microshift még a Shimano/Sram rendszerekkel sem tökéletesen működik együtt, az olaszokkal minimum kétséges a dolog.
Ha mindenképpen egyenes kormányosra váltasz, akkor a Campának is van egyenes kormányhoz való váltókarja, azt viszont nem tudom, hogy ebből létezik-e 11 fokozatos, 10-es biztosan van, tripla talán. Kormányvégi váltókarból viszont nincs, mert nem gyártottak, mivel a versenyzőknek csak két lánckerék van elöl. De egyszerűbbnek látom a komplett rendszert cserélni, mint kísérletezgetni, olcsóbb és nyugodtabb dolog. A kulcs a váltásnál a bowdenhúzás mértéke, és ez eltérő az olasz és a japán/amerikai rendszernél, amit nem lehet áthidalni.
Én eladnám a Campát, és vennék Shimanoból Deore szintű alkatrészeket, azoknak kiváló az ár/érték aránya, és sokáig megbízhatóan működnek.
Én is mentem alsócsöves váltókarral, az teljesen más, mint a kormány végén elhelyezkedő váltókar. Az egyensúly megmarad, mert középen van erőhatás, de ha a kormány végénél kezded erőltetni a kart, az garantált esés... Minden szempontból hátrányosabb, irányítás, egyensúlyozás, a bowdenek elvezetése, stb. A beépítésükhöz meg kell fúrni a kormányt és a kormányvéget is, ami nem túl biztonságos dolog, de fölöslegesen bonyolult is.
Azért szeretném ezt a módosítást, mert számomra nem kézreálló, praktikus az integrált rendszer, ami most van.
Értelek a váltás kényelmetlenségével kapcsolatban, de jobban meg tudnám szokni, Korábban az alsó csövön elhelyezett váltókarral sem volt gondom, igaz az régebben volt.
A szarvval kapcsolatos gondolataidat értem, sőt az átmérő mellett a falvastagságuk sem mindegy.
Értem MicroShift váltókarral kapcsolatos felvetésed, amúgy a Campagnolonak is van ilyen megoldása:
Azt sajnos a témafelvetésből kihagytam, hogy Campagnolo Athena 11 van most a gépen, és csak a kormányt és kezelőszerveket szeretném lecserélni. A Shimano - Campagnolo kompatibilitás egyes vélemények szerint elég jó a 11s kategóriában, de nem szeretnék kísérletezni, a frikciós karoknak azonban működniük kellene annak alapján, amit olvasgattam.
Ha ezek tükrében van ötleted és időd, hogy válaszolj, köszönöm!
Minek ilyen megoldás? Nem sok előnye lesz, ha meg tudod valósítani.
Mielőtt kormányvégbe vennél-tennél váltókart, jó ha tudod, hogy abból a 11-es igen ritkán beszerezhető, mert kb. csak a profik használtak ilyet, ennélfogva drága. Ráadásul a kábelezése is kormányon belül van, tehát azt is vedd figyelembe, és ez eléggé megbonyolítja a dolgot. Először is kell a kar átmérője, és csak azután keress olyan kormányszarvat, amibe bele tudod tenni. A montikon régebben volt ilyen szarv, a kormány végén egy kis "kapaszkodó" jellegű dologra gondolj. Azoknak általában elkeskenyedik vagy ovalizált, lapított a vége, szóval előbb mérés, aztán vásárlás.
Nagyon nem lesz praktikus és kézreálló, mivel minden váltásnál el kell engedned a kormányt, és átfogni a szarvra, ez igencsak életszerűtlen-kényelmetlen. Fölfelé, kiállva, erőlködve-küszködve nagyjából megoldhatatlan, és mivel te kényelmi szempontokat említettél, ez minden lesz, csak az nem. Akkor már inkább az SL-RS700 nevű kar, amit a Shimano egyenes kormányhoz tervezett, országúti kerékpárra és jobban kézreáll, elérhető. De egy 11 fokozatú montis váltókar is megfelel, link lent. Balos váltókarnak egy bármilyen 3 fokozatú váltókar megteszi, ami kompatibilis a váltóval.
A Microshift 11-es frikciós karjai kb. 30 éves megoldások - nem vicc - de akkor még 6-7 fokozat volt hátul, arra sem volt jó, de nem volt más. Ez ugyanaz, csak 11 fokozattal, de attól nem lesz jobb. Mára igencsak idejétmúlt, kényelmetlen megoldás, nem véletlenül nem nagyon van használatban. A Microshift váltókarjai egyébként sem a legjobbak ez sokkal inkább:
Sziasztok, a szerelős topikba betettem már, de talán itt sem tolakodás a kérdés...
Az alábbiban kérném véleményeteket, segítségeteket.
Adott egy 3x11s váltórendszer a gravel biciklimen koskormánnyal. Szeretném hagyományos montis, vagy valami jobban túra jellegű kormányra cserélni kényelmi és egyéb praktikus okokból.
Nem idegen tőlem, sőt szándékom, hogy valami frikciós váltókarra + fékkarokra cseléjem az integrált rendszert ehhez néztem már a MicrShift ilyen megoldásait. Sajnos csak kormányvégbe szerelhető váltókart tudok vásárolni, aminek...és itt jön a kérdés:
láttatok-e, tudtok-e, használ-e valaki erre olyan megoldást, hogy a kormányvéges váltókarokat egyéb módon szereljem a kormányra. Pl. kormányszarv, vagy lehet kapni felszerelhető kormánybővítő rudat, ami lehet akár jó is, de nem tudom, egy ilyennek a végébe beilleszthető-e a váltókar.
Ha nem tudtam közérthetően feltenni a kérdést, bocs, de a kérdés talán így is kezelhető. Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Nem derült ki, hogyan is történik a bevizsgálás. Megvannak az adatok, mit kell cserélni, mit kell regisztrálni a cseréhez, hogyan kell kitölteni a nyomtatványt, milyen színű az új hajtókar, stb. Csak azt nem lehet tudni, hogyan lesz megvizsgálva a lehetséges csereérett darab. Röntgen, szemrevételezés, kopogtatás, fülelés, besugárzás, átvilágítás, szimatolás - bármi lehet.
"Ezért kell Dura Ace vagy Record váltót használni, mert azokban titánrugó van, ami nem nyúlik, vagyis nem öregszik. :))"
Egy olyan boflák himihumi bringásnak, mint én, egy belépő szintű vázzal nem pálya a versenycumó :D anno 120-ért vettem 3 évesen a biriglit, így trabantra nem szerelünk spoilert ;-)
Ezt a bringát úgy vettem, hogy ha nem nyerek a lottón, akkor nekem jó lesz, amíg fel tudok rá ülni, így alig pár hete vettem meg egy tartalék 52-es lánctányért, hogy biztosan legyen amikor majd szükségem lesz rá. Szóval én ragaszkodom a 6800-as hajtókaromhoz. Ha szétesik akkor veszek egy használtat.
Én beszéltem már ismerős üzlettel, ők pontosan megkérdezik, hogy mi is történik, mert nekem nagyon nem egyértelműek a dolgok, és a boltos sem tudta mi is az ügymenet. Annyi biztos, hogy jobb kart adnak, mint amit bevizsgálnak (ha hibás), a méret a kérdéses, meg az idő, hogy meddig tart a móka. Bár télen pont nem pánik, ha áll a kinti bringa.
Ezt a procedúrát valószínűleg én sem vállalom be. Valamelyik cikk alatti hozzászólásban azt írta valaki, hogy ő és az ismeretségi körében más is 25000km körüli törést tapasztalt. Kicsi az esélye, hogy az enyém is hibás.
Amúgy is lottózom 1 szelvénnyel. Abbahagyom és a spórolt pénzből 1 év mulva veszek egy jól kinéző használtat tartaléknak. 🙂
Megnéztem a Shimano oldalt, és gyakorlatilag az összes eladott 11-es Ultegra kart visszahívják. Elvileg beviszed a boltba, ők elviszik röntgenre, és ha baj van, akkor kapsz egy kart helyette - tehát nem hajtóművet, csak kart. Viszont nem tudják garantálni a méretet, ami elég érdekes, mert nekem nem kell 170-es kar a 172,5 helyett, mert rövid. Ha kapok a 6800 helyett egy 8000-es kart, akkor arra nehézkes felapplikálni a lánctányérokat, mert csak elviekben cserélhető, a valóságban nem ugyanolyan a kar. Szóval kíváncsi vagyok, és inkább írok egy lottót, és ha bejön, veszek egy komplett 9200-as Dura szettet, és újabb 10 évre le van tudva a szervíz:)))
Elvileg a rugó tönkremehet, "megnyúlhat" ha nagyon sokat van használva. Pontosabban inkább akkor, ha használaton kívül - és ez ugye nagyságrendekkel több - a rugó folyamatosan feszített állapotban van, vagyis ki van nyújtva. Ez úgy néz ki, hogy amikor hazamész, a váltót nem rakod hátul a legkisebb fogaskerékre (elöl meg a kisebbik lánckerékre) hanem otthagyod a nagy fogaskerekek valamelyikén. (A régi öregek nem véletlenül rakták le a verseny/edzés végén a láncot elöl-hátul a kicsikre.) Ez nyújtott állapotot eredményez, és mivel acélból van a rugó, ezért egy idő után deformálódik, kinyúlik. Ha van típusszámod, akkor elég rugót cserélni, nem kell váltót. Elvileg az egy 5600-as szériájú 105 váltó, csak azt kell megnézned, hogy "S" vagy "L" bár szerintem ugyanaz a rugó van mindekettőhöz. RD5600S a váltó neve, jó eséllyel tudnak hozzá rugót rendelni.
Ezért kell Dura Ace vagy Record váltót használni, mert azokban titánrugó van, ami nem nyúlik, vagyis nem öregszik. :))
Lehetséges, hogy nem árt előbb komplett bowdenházat és bowdent cserélni, mert a házakban felgyűlik a kosz, és elég komolyan befolyásolja a váltást, bár amit leírtál, az inkább a rugó állapotára utal, de a szervizes majd megmondja.
Érdemes lehet Rolandot felhívni Érden, a maxibike.hu tulaját, neki biztsan van ilyen váltója vagy rugója, ha nem beszerezhető a Bringaland által.
olyan van, hogy “elöregszik” a váltó? Arra gondolok, hogy hiába állíttatom be a váltót, 1 hét után már kezd pontatlan lenni .. bringalandba szoktam hordani az öreg Csókámat, szóval nem a sarki ószeres bácsi szokta matatni. Szóval van ilyen, hogy már inkább cserélni kellene (105-ös, 14 éves cucc)?
Én a nyáron vettem egy használt bringát 6800-as szettel, így nem tudom mennyit és hogyan használták. Külsőre nincs vele gond, de ha lehet megnézetem, mert az ellenőrizendő gyártási szériába tartozik.
Statisztikailag nem gyakori hiba a cikk szerint sem, legalábbis az a mennyiség amiről a Shimano tud. Nyilván a gyártás technológiában vagy az alkalmazott anyagokban találták meg a hiba okát és az közös az érintett típusokban.
Feltételezem a versenyzők gépeit naponta elég alaposan ellenőrzik, így még kisebb volt az esélye, hogy verseny közben törjön teljesen, így én nem csodálkozom, hogy nem volt ilyen hír. Azt sem tudjuk, hány karbon kereket kukáznak két versenynap között, csak arról tudunk, ami verseny közben kamerák előtt esik szét. A csapatok nem ronthatják annak a cégnek a hírnevét akivel együttműködnek, így amit karbantartás során cserélnek abból nem lesz hír.
Kíváncsiságból beviszem majd az Ultegra 6800-as karomat, szerintem ha a kb. 10000 km alatt nem törtem el, akkor ezután sem fogom. A 6750-es nagyjából 40000-nél tart, de majd visszarakom a 9-es, 26 éves Dura Ace-t az biztosan működik:)
Érdekes, hogy visszahívják a Dura karokat is. Ha azok eltörtek volna, arról régóta tudnánk, mert láttuk volna a Giro-Tour-Vuelta kapcsán.
Ellenőrzik az érintett betű jelű gyártmányokat, ha a ragasztás hibájára utaló elváltozást találnak, akkor valami szérián kívüli, de azonos teljesítményűnek mondott csere darabot adnak, ami kinézetre nem lesz azonos. Arról nem írtak miből áll majd az ellenőrzés. Arról a szervizeket tájékoztatják. Hogy nálunk hol lehet ilyen szerviz még nem olvastam. Szóval, ha az esztétika is számít előfordulhat vásárolni fogsz másikat akkor is ha cserélnek.