Halihó .. a minap úgy jártunk, hogy a 6000€-s autót nem engedték kp-ben kifizetni, hanem azt magyarázta a fazon, hogy max 5e, a fölötte lévő részt vagy utalni, vagy kártyával. Ez mindenhol így van vajon?
A másik, hogy a Zulassungstellében nem adnak addig rendszámot, amíg valaki (lehet cég is, magánszemély is) - akinek bejelentett címe van az adott helységben - alá nem ír valamiféle kezességvállalást. Nem teljesen értettem, hogy mire, mert ezt az eladó tudta és előre kitöltött hozzá egy papírt, amit később benyeltek a Zulassung-ban.
Kellene hoznom egy 16e-es autót, nem lenne jó lyukra futni :o
Valaki Horvátból saját lábon hozott már haza autót? Mennyibe kerül ott egy ideiglenes rendszám? Az autót forgalomba van helyezve magánszemélytől vásárolnám! Sajnos az osztrákot elvitték. :(
Sziasztok! Szlovákiából, magánszemélytől vennék autót. Abban szeretném a segítségetek kérni, hogy mit es hogyan kell még Szlovákiában intézni az exporthoz. Milyen hatósághoz és milyen papírokkal kell menni? Üdv, Capa
3-400€ alku? A mi tapasztalataink alapján nagyon nem jellemző. Ahhoz súlyos hibák kellenek. Persze ebben az is benne van, hogy jellemzően töretlen, kevés km-es, végig vezetett szervizkönyves autókat hoztunk, ergo nem nagyon volt mire alkudni.
Halihó .. ajándékozás érdekes ügy. Elvileg működik, de azt mondják, hogy kintről behozott autó esetén valakinek kell illetéket fizetni. Két autót hoztam a nejemnek, mindkettőt megvettem kint a saját nevemre, rendszámmal, biztosítással. Behoztam, majd a vámolás előtt a nejemnek ajándékoztam. A nejemnek illetékmentes volt, de az első esetben NEKEM kellett kifizetni az illetéket, második esetben nem. Ugyanabban az okmányirodában :o
A kinti rendszám (Németország) 150-200€ között volt eddig a biztosítással együtt. Attól függ, hogy hol intézed, te intézed-e, vagy elintézik neked, meg hogy 15, vagy 30 napos az érvényessége.
5 % engedmeny normalis, mondjuk nem art, ha van alapja is, teszem azt valami hianyossag: likas kipufogo, kopott fekek-gumik, leharcolt felni, pislakolo, karcos xenon, kifurkalt müszerfal, nem müködö ez-az. Gyanum szerint volt azon a verdan valami nagyobb kerek, forgalmiban szerepelnie kellene, ha igen. Ha szerepel, de nincs hozza, akkor hol van. Korroziot keress gephaztetö elen belülröl is, ajtok aljan, sarvedök peremen., müanyag boritasok, diszlecek mellett. Napfenynel nezd meg, legyen tiszta, lemosott.
Olvastam valami olyasmit is, hogy ha közeli családtag elajándékozza a kocsit a gyereknek akkor nem kell vagyonosodási adót fizetni. Keresztszüleim Ausztriában élnek, ha ők megvennék a saját nevükre és aztán oda ajándékoznák nekem akkor semmivel se lennék előrébb igaz? Ezek természetesen csak feltételezések csak kiváncsi vagyok, hogy milyen lehetőségek vannak.
Ohh értem azt hittem ideiglenes is elég lenne hozzá, de akkor nem köszi. Akkor marad az alkudozás az tökéletes lenne ha 300-400 Eurot engedne az árból. Annyit általában mindig engednek?
Értem most már... Egyik fórumon azt olvastam, hogy ha kint külföldön a saját nevemre tudnám megvenni az autót (ahhoz osztrák lakcím kéne) akkor itthon valami miatt nem kéne vagyonosodási adót fizetnem ... ez igaz?? Valaki tud erről valami pontosabbat írni?
Szerintem a jóistent. De amíg nem vagy bejelentetten annak a cégnek az alkalmazottja, aki nevén van a P-s rendszám, addig ez illegál, mégha az osztrák oldalon nem is foglalkoznának vele (ezt nem tudom egyébként).
Szóval ez a P-s dolog egy többnyire illegális cucc, noha a jogalkotó is egy f.sz, mert nincs lehetőség hivatalosan magánszemélynek ideiglenes rendszámot kiváltani ma.
Jobban jársz, ha megveszed rá kint az exportrendszámot, azon van érvényes biztosítás, nem köthet bele senki, és itthon is tudod mozgatni az autót (amíg az érvényes) pláne úgy, hogy KPM előtt kell rajta csinálni ezt-azt, mondjuk ez meg akkor bukik, ha nincs rajta pickerl.
Harmadik út, trélerrel hazahozatod, 100-200k közötti áron.
Időben csak azért volt ennyi, mert 5 napra volt érvényes a biztosítás az ideiglenes rendszámra, és az már az indulás előtti nap késő délutánján ketyegni kezdett.
Szia, a hivatali költségeket úgy rémlik írtam, ehhez hozzájött két repülőjegy BP-Reggio Calabria útvonalon, 1 hetes parkolás a reptéri hosszú váróban, aztán két tele tank (harmadikra nem emlékszem, de elvileg volt olyan is)
Palmiban volt 2 éjszaka, plusz megálltunk 3 helyen, az 3 szállás, plusz kaja, autópálya matricák, egyebek, durván 2000 juró jött rá, de ugye egyben "nyaraltunk" is.
Ausztriában, pontosabban Bécsben kinéztem egy autót, amim nincsen rendszám. Magánszemélytől vásárolnám. Interneten azt írják, hogy itthon bérel az ember egy P -s rendszámot kb fillérekért, kimegy ráteszi az autóra miután megvette és máris jöhet haza. Ez igaz? Lejjebb olvastam, hogy a rendszám 300-600 Euró??? Micsodaa?
Hmm .. ha a német okmányos azt jelenti, hogy német forgalmija és törzskönyve van, és nem érvényes már a műszakija, akkor kell a német forgalmi, törzskönyv, ha magyartól veszed, akkor adásvételi, meg egy másik, amiben ő veszi meg a némettől. Ha érvényes a műszakija, akkor a kinti utolsó TÜV papír is kell. Én egész biztos nem vennék úgy autót, hogy az eladó magyar, de az adásvételin az van, hogy a némettől vetted meg az autót. Attól vedd meg, aki ott van és a személyi igazolványa vagy útlevele is.
Magyarországon vásárolnék érvényes német okmányos személyautót, és az lenne a kérdésem, hogy a honosításhoz milyen papírok kellenek, annak pontosan mi a menete, illetve a magyar eladóval milyen adásvételit kell írni? Válaszokat előre is köszönöm!